Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sertralin
  • #1   10. okt 2011 jeg får det lige nu, og har været glad for det. fungere fint med det, uden bivirkninger. smiley

• #2   10. okt 2011 min kæreste brugte det i 5 måneder.. han havde ikke rigtig nogen bivirkninger udover ekstrem træthed og humørsvingninger!

• #3   10. okt 2011 Jeg har taget det snart i 4 måneder og har på intet tidspunkt haft bivirkninger der har generelt mig smiley

• #4   10. okt 2011 Jeg har været på sertralin i knapt et år og trappede så ud..

Men de bivirkninger som er mest alm. er træthed smiley
    Man bliver ganske enkelt så afslappet så man bare vil sove.. smiley
    Der kan sagtens gå 3 uger før man er ude af den her træthedsperiode smiley

• #5   10. okt 2011 Jeg er på det nu og skal måske være det maaange år endnu. Det har hjulpet mig helt ud af min angst og depression, uden bivirkninger. Jo, den første uge gabte jeg enormt meget*G*
    Jeg ville ikke være det foruden.

• #6   10. okt 2011 Ok, godt at høre, at der findes nogen, som ikke har været igennem helvede! Har læst forummer, hvor folk havde voldsomme bivirkninger.! Men rart at høre, at det modsatte også kan forekomme smiley

• #7   10. okt 2011 Jeg har tidligere fået det over en længere periode(over et år) og har haft lidt forskellige bivirkninger, men ikke noget som ikke kunne ordnes med en ændring i dosisering. Træt, men det forkommer også naturligt ved mange psykiske sygdomme, så om man får det ved medicin eller bare har det kommer vel lidt ud på et. Man skal aldrig læse indlægsseddelen, så er der ikke noget medicin man tør tage

• #8   10. okt 2011 Tjaa jeg har vist fået det i 10 år efterhånden:) Det har hjulpet rigtig godt:)

• #9   10. okt 2011 Du skal slet ik læse indlægs sedlen, for så får du alle bivirkningerne, jeg har taget dem i en krig og er ved at trappe meget stille og roligt ned.. Men der intet at være bange for. Træthed er dog nok en faktum du skal regne med,, måske kommer du til at svede lidt mere, alt efter dosis,, men det så os det værste.

• #10   10. okt 2011 Jeg skal også til at starte op på det så det er rart lige at høre om andres erfaringer. Hvilke oplevelser har i andre haft i forhold til vægtøgning?

• #11   10. okt 2011 Jeg vil sige at eneste bivirkning jeg har er at jeg - så længe jeg kan huske - har døjet med maven.. De ved dog ikke om det er bivirkninger fra medicinen eller pga mit skæve stofskifte.. det er de ved at undersøge:)

• #12   10. okt 2011 Har ingen problemer haft med det...

Desværre er det en dårlig idé at drikke når man er på det, jeg kunne ikke bunde mere end 4 cult shakere, så lå jeg ude på badeværelsesgulvet efter at have slået mig selv halvt ud ved at gå ind i toiletdøren, og kunne ikke få vejret fordi jeg var så dårlig... Piiiinligt :-x

Og har aldrig gjort det siden.

• #13   10. okt 2011 Rotterne: jamen diarre, smerter osv:( det troede jeg heller ikke, men det fik jeg at vide på sygehuset:/ Så hvis ikke de kan gøre noget ved mit stofskifte skal jeg vist prøve et andet præperat.)

• #14   10. okt 2011 Haha!! ;D Det er godt vi kan være lidt åbne og ærlige herinde på HG ;D *GGG*

• #15   10. okt 2011 I den første uge jeg fik det, havde jeg meget kvalme og den efterfølgende tid tør i munden, så jeg måtte spise sugetabletter. Svedte også meget om natten (vågnede op badet i sved rimelig tit) Har fået sertralin i 2 år, er trappet ud for et års tid siden ca. Jeg gik også i min egen osteklokke, hvilket vist er meget normalt på lykkepiller. Det er bare ikke så godt for ens omgivelser. Da jeg trappede langsomt ud, som foreskrevet af lægen, døjede jeg i lang tid med "stød" oppe i hovedet. Så jeg er nok en af dem, der ikke har så gode erfaringer med lykkepiller.
    Men det er jo meget forskelligt hvad folk oplever.
    Håber de kan hjælpe dig.

• #16   10. okt 2011 Alså jeg har meget svært ved at holde vægten oppe, jeg ha altid været undervægtig pga et meget højt stofskifte, men efter to børn og et par år på bagen blev jeg endelig normal vægtig. Efter jeg så startede på pillerne, har jeg tabt mig, til dels pga manglende appetit...

• #17   10. okt 2011 Årh jaa, mit stakkels bagparti revner sku da også steder hvor det ikke er normalt;)

• #18   10. okt 2011 Rotterne ; Jeps smiley

• #19   10. okt 2011 Jeg statede i sin tid på cepremil(staves) men dem kunne jeg slet ikke tåle, så fik sertralin istedet. Tog ikke på af dem. Det er vigtig uanset hvilken bivirkning man får(selvfølgelig en af de værre) at man kontakter lægen for der er så mange præperater på markedet at der også er en som passer til en.
    Jeg døjede også med maven da jeg fik dem(oppustethed), men det gør jeg forsat efter at jeg er stoppet, psykiske problemer har det med at sætte sig i maven så man kan ikke udelukkende give pillerne skylden.
    Med hensyn til at drikke alkohold, så er min erfaringe at det kan man godt men først efter at kroppen har vendet sig til medicinen. Og det skal selvfølgelig være med måde. Men prøvede også da jeg lige var startet på dem at blive stang beruset efter to øl, så det blev en billig tur i byen.

• #20   10. okt 2011 Helbredsangst, ja så er man bange for at blive syg (læs: dødeligt syg).. Og tankerne kredser hele tiden om det.. Det er ikke så "velkendt" som andre angstformer, men det er rigtig ubehageligt! smiley

• #21   10. okt 2011 Mai: Tror jeg kender det lidt.. ikke i forhold til mig selv - men Diva.. Jeg har en frygtelig enorm angst for at hun er dødeligt syg - konstant! Og nej, det er ikke fedt.. det er frygteligt at leve med..

• #22   10. okt 2011 Ja, diva, sådan kan det føles, bar i sig selv.. Kan få angstanfald, hvor jeg har samme "fornemmelse", som hvis man sad overfor en læge som sagde det allerværste.. (kan ikke engang skrive det).. Hvilket også (for mig) gør læger til noget virkelig skræmmende! Har heldigvis en sød sygeplejerske hos min læge, som jeg har gået til.. Men tusind tak for alle jeres svar! - det har, om muligt, gjort det lidt mindre skræmmende.. (læs aldrig indlægssedler med helbredsangst;) hih

• #23   10. okt 2011 Tror godt jeg kan forstå hvordan du må have det:( Det er rigtig hårdt! Håber virkelig at det snart vender for dig:)

• #24   11. okt 2011 Jeg har også fået det, men kunne ikke mærke forskel andet end jeg gabte meget og jeg har altid kunne drikke eneste forskel var bare at jeg ikke fik tømmermænd smiley

• #25   11. okt 2011 Haha, lille my, med mine tømmermænd, så ville det være kanon hvis det har samme virkning på mig! smiley

• #26   12. okt 2011 Har taget den første tidligere på aftenen, 50 mg, og har vildt meget kvalme nu. ER det noget i andre har oplevet?

• #27   12. okt 2011 Karina J:

Ja jeg havde også kvalme første gang, men dagen efter var der intet smiley

• #28   12. okt 2011 DEt vil jeg se frem til. HAr godt nok været ynkeligt hele aftenen og natten smiley

• #29   12. okt 2011 Mit råd er at du tager dem om morgenen i opstarten..

• #30   12. okt 2011 Der er mit råd så at du tager dem lige inden du ligger dig til at sove(altså ikke først på aftenen), så kan du være så "heldig" at du får opstarts bivirkningerne mens du ligger og sover. Hvis du tager dem om morgenen risikere du at have det skidt resten af dagen.

• #31   12. okt 2011 About: Ja men så risikere man så os ikke at kunne sove fordi man ikke føler man kan synke osv.,

• #32   12. okt 2011 suzy: Os mig:( Og det der synkebesvær går det hvert fald ikke nemmere at falde i søvn:)

• #33   13. okt 2011 Til Bine: "Godt" at høre at jeg ikke er den eneste, der har oplevet de ubehagelige stød i hovedet. Men det med serotonin og noradrenalin er jeg slet ikke inde i. Men i min indlægssæddel står der kun noget om serotonin.

• #34   13. okt 2011 træt , endnu mere bange, utrolig humørsvingende, brugte det i 6-7 måneder. og så opgav vi. er nu stoppet på det. eftersom det overhovedet ikke virkede som det skulle smiley

• Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #35   2. sep 2014 Hej jeg har spist det hver dag i 6år.og vil ikke stoppe det.det gør min dag bedre.jeg har aldrig haft nogle bivirkninger af det.

Kommentér på:
Sertralin

Annonce