{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Hvad siger I HG - ny arbejdsgiver (langt indlæg) {{forumTopicSubject}}

Man kan altid få en ærlig og subjektiv mening herinde på hundegalleri, derfor vil jeg nu spørge om det er mig der er totalt sippet. Måske skulle jeg lige prøve at fortælle om min nye arbejdsgiver forud for den egentlige situation. Jeg har fået nyt vikar arbejde med henblik på fastansættelse, jeg startede sidst i sep måned, og min første vagt var fre-søn sammen med hende lederen (jeg kald hende Stine). Stine er en meget bestemt dame der er meget uddelegerende, lidt for meget efter min mening. Og hun gør det på en måde så man føler det er ens mor der giver en en ordrer. F.eks. Gik vi, hende og mig og nogle børn forbi en skraldespand, hvor kattene havde været i skraldet lå ud over det hele næsten, så peger hun på skraldet mens hun selv går forbi og siger Christina kan du ikke lige samle det der op. En anden situation hvor toilettet ikke ville skylle ordenligt, og der lå bummelum i lokummet, siger hun kan du ikke lige tage en spand med vand og så få skyllet det ud.... Det er ikke så meget med at jeg skal gøre noget, for vi skal alle tage del for at det kører rundt, det er måden det bliver leveret på; kan du ikke lige... Jeg skal være ærlig og sige at jeg tænker i mit stille sind, det kan du da selv gøre. Og sådan var næsten heæe min vagt præget af kan du ikke lige. Jeg synes ikke jeg initiativ-forladt overhoved, men at blive jaget rundt som om jeg havde min mor med på arbejde bryder jeg mig bestemt ikke om...

Nå, men jeg har været på vagt for anden gang i weekenden, sammen med en anden mandelig kollega. Og vi har været i det meget nye kreative rum, og jeg syntes jeg efterlod det deri en fin stand, men det gjorde hun bestemt ikke, så jeg fik denne besked ind på SMS: jeg var i krearummet i går, og så at dyrene ikke var ryddet op, det gjorde jeg mens R. Ledte efter låget til kassen - plasticskeer til legekøkkenet lå på gulvet: dem ryddede jeg også op - og så så jeg at dukketøj ligger på alle hylder i den lave reol; det skal det ikke! Det skal være på den nederste hylde i kasserne. Tingene skal altså ryddes op på deres pladser. Videre er der grøn maling på gulvet som I ikke har vasket af. Jeg forventer at I får lagt dukketøjet på plads og vasket malingen af gulvet inden fredag inden der kommer børn igen - dvs på fredag.

Jeg som menneske er typen der er ret stille, og finder mig i mange ting (lidt for mange nogle gange), men jeg er 25 og jeg føler ikke der er plads til at fejle på den arbejdsplads, og hun agerer mor for voksne mennesker på en ikke særlig sympatisk måde, uden at så skal na sørme nok komme til at høre for det. Det rum er lige startet op, og jeg kan godt forstå hun gerne vil passe på tingene, og det er jo ikke sådan at vi har tænkt nu efterlader vi rummet for at irritere Stine... Hvad siger I er jeg Sippet og skal jeg finde mig i det?

(undskylder stavefejl)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad siger I HG - ny arbejdsgiver (langt indlæg)
  • #3   11. okt 2011 tag en snak med hende på 2mandshånd og forklar dit problem.

• #4   11. okt 2011 Vi ser ikke hinanden ud over det, da når jeg er på vagt i weekenden så har hun jo fri, og hun arbejder jo i hverdagene. Det med at snakke med hende er nemmere sagt end gjort for hum er som sagt en kvinde der er MEGET bestemt - sådan nærmest rektor-agtig som i gamle dage. Og hun har flere gange givet udtryk for at hvis man ikke kan indordne sig så bliver man bare opsagt. børnene på stedet har flere gange betroet sig til mig om at de også synes hun er streng og de må ikke nogen ting, og der er jeg meget forskellig fra Stine- jeg synes nemlig godt at teenage piger godt kan klare frihed under ansvar. Men det er min holdning!

Skal måske siges det er privatejet sted, og der er derfor heller ingen overenskomst overhoved, så jeg står uden sikkerhedsnet What so ever... Jeg er det man kalder Palle:)

• #5   11. okt 2011 Det tror jeg skam ikke hun har tænkt sig at efterleve:) hun er som hun er og det tror jeg ikke hun har tænkt sig at lave om på. Men jeg har det som om at man bliver kigget over skulderen konstant, og det er dybt ubehageligt. Heldigvis er jeg ikke "fanget" som de andre fastansatte, og jeg har det også sådan at jeg har lyst til at sige til hende at hun skal ikke fastansætte mig, og det er ene og alene pga hende...

• #6   11. okt 2011 skynd dig at find et andet job

• #7   11. okt 2011 Jeg går lidt af det sammen igennem med min chef lige pt. det har så stået på i snart 1 år og været helt ekstremt de sidste 3 måneder, så meget at min fagforening og læge vil have mig sygemeldt.

Min chef har heller ikke nogen overenskomst, men hvis du er i en fagforening kan de gribe ind.

• #8   11. okt 2011 Jeg tænker også at hvis jeg bare lader stå til vil det sandsynligvis blive værre... I hvert fald ikke bedre!!! Jeg er i fagforening. Men jeg har kun haft to vagter og den næste er først i næste måned.

Jeg er også nervøs for hvad det kan gøre ved mig hvis jeg bare finder mig i at hun snakker og behandler en sådan. Jeg er ikke en svag sjæl, men har været udsat for meget i mit liv, og på trods af det har jeg klaret mig utroligt godt, men som sagt er jeg en type der finder mig i mange ting, hvor jeg nærmest sparer sammen. Der er heller ingen tillidsrepræsentant på stedet, så det er direkte til hende, hvis det er. Og konflikter med voksne mennesker har jeg meget svært ved, men ikke overfor børnene.

• #9   11. okt 2011 Jeg kan ikke lade være med at tænke om jeg giver for let op... Men jeg kan vende den om og spørge om I selv havde fundet jer i den behandling???

• #10   11. okt 2011 Jeg er så ikke konflikt sky overhovedet, og havde slet ikke fundet mig i den behandling....
    Et er at hun skriver til dig når du har fri, hvorfor ikke ringe dig op og snakke med dig om det så du osse har en mulighed for at svare...?????
    og at hun snakker til dig som om du er et barn, jeg var flippet...

• #11   11. okt 2011 Det er utrolig svært at gennemskue, når man ikke selv har stået der, men ja, jeg synes umiddelbart, du giver for hurtigt op og er for "følsom". Det kan da godt være, hun kunne sige tingene i et andet tonefald, som passede bedre til dig, men man møder jo mange forskellige mennesker og faconer gennem sit arbejdsliv og skal man løbe langt væk, hver gang, man møder én, der ligger lidt udenfor, hvordan man selv er, ja så bliver man npk hurtigt træt af at løbe.

Jeg forstår ikke helt, om du bare synes, hun skulle bruge nogle andre ord i stedet for "gider du lige at....." (i så fald hvilke) eller o du synes, det i det hele taget er irriterende, at du bliver sat til at gøre de ting?

Og nej, sms er ikke særlig smart og hvis hun forventer, du kommer tilbage på arbejdet i løbet af ugen for at rydde op selvom du ikke har vagt, synes jeg heller ikke, det er i orden. På den anden side lyder det jo faktisk ikke so om, I har ryddet særlig godt op efter jer og det kan jeg sagtens sætte mig ind i, er dybt frustrerende for hende at møde op til

• #12   11. okt 2011 Jeg mistænker hende bare for at self har hun gennemskuet at jeg ikke er typen der siger hende imod og bare makker ret... Men nej jeg finder mig heller ikkeminat blive snakket sådan til, og alligevel så gør jeg jo for jeg har endnu ikke sagt det til hende. Men hun ved jo godt det er hende der står med det længste strå, og det er hende der sidder på magten fornvi kan jo bare smutte hvis ikke vi kan indordne os.

• #13   11. okt 2011 Altså, hvis det er din første weekend, og hun er din chef, så SKAL hun vel fortælle dig hvad du skal lave.. Især da hvis du ikke selv har fundet på at ordne de ting... Havde du forestillet dig at chefen bare skulle gå rundt og holde dig med selskab?

• #14   11. okt 2011 Selvfølgelig skal hendes chef fortælle hvordan hun skal gøre hendes arbejde, men det må hun jo så gøre i arbejdstiden og ikke pr sms. Det er ikke iorden.
    Har selv en chef der har gjort det og det kan sgu ødelægge ens fridag fuldstændig, hvis man lige skal have en sviner over sms ;(

• #15   11. okt 2011 Konfronter hende og få en snak med hende evt mens der er en tillidsrepræsentant til stede

• #16   11. okt 2011 Der er ingen tillidsrepræsentant da hun ikke synes det er nødvendigt med sådan en, da hun mener det er at optrappe en konflikt, hvis man går til ens TR. Jeg giver det en chance til, har jeg besluttet mig for, men jeg vil ikke finde mig i at blive gået sådan i krogene, da jeg mener at hvis hun ikke havde tillid til mig da hun ansatte mig skulle hun lade være med at ansætte mig.

• #17   11. okt 2011 Du bør nok lige tage en snak med din fagforening inden du gør mere, for det kan jo godt være de kender hende og kan råde dig til hvordan du griber dette an. Held og lykke, jeg håber I finder en løsning på problemet, du har retten på din side

• #18   11. okt 2011 Hun er boss=hun bestemmer.

"kan du ikke lige" kan jeg ikke se det forkert i. Kan ikke se du bliver jaget rundt i det du skriver. Det lyder som om du ikke bryder dig om at blive sat til forskellige ting eller blive "bestemt" over.

Og så lyder det ærlig talt, som om du ikke fik ryddet op efter dig, hvilket må være irriterende at møde op til. Da det er dig der har efterladt rodet, må du få styr på det...en anden gang. At hun forventer at du gør det i din fritid, synes jeg er at gå i for små sko.

Sms´en synes jeg ikke er passende.

Så jeg synes du for det meste...i det nævnte...er for sippet.

• #19   12. okt 2011 Emmy og Oscar

Det har da ikke noget at gøre med, om man har tillid til folk. Som flere andre har sagt, er det faktisk hendes job at fortælle dig, hvad der forventes af dig og selvfølgelig lægger hun også mærke til, om det bliver gjort. Kan du ikke lige svare på, hvordan du ville foretrække, hun formulerede sig, når hun vil have dig til at gøre noget bestemt eller, om det i sig selv er et problem, hun vil "dirigere dig rundt"?

• #20   12. okt 2011 Der er da meget stor forskel på hvordan tingene bliver sagt.

• #21   12. okt 2011 Britta (hvis det er til mig)

Ja, det er der da. Jeg starter også med at skrive, at det er lidt svært, når man ikke selv er der til at høre det, men nu er skriften jo det, vi har at gå ud fra. Også derfor, jeg gerne ville have svar på et par uddybende spørgsmål smiley

• #22   12. okt 2011 Jeg har heller ikke noget imod at få stillet opgaver for sådan er det på en arbejdsplads der skal alle tage del i opgaverne for at det kører rundt. Men det var hendes tonefald, som om jeg skal smide alt hvad jeg har i hænderne-agtigt for at udføre denne opgave prompte... Jeg er glad for jeres mening, og jeg ser alles meninger, men når sæt kommer til alt er det mig der skal gå på arbejde, hvor jeg synes det er dybt ubehageligt at blive gået efter i krogene på den måde, jeg kunne bare godt have nøjes med en påtale for det rum på en ordenlig måde. Og så kunne vi have husket det til en næste gang. Jeg ved jeg har sagt det mange gange, men den der mor-agtige ordrer givende tone finder jeg mig ikke i.

Et andet eksempel jeg glemte at fortælle, var igen i det kreativ-rum, hvor nogle piger og jeg havde skulle derover Og så spurgte de mig, kunne det ikke ære hyggeligt med musik, og det kunne jeg ikke se noget galt i. Så kommer lederen et stykke tid efter ind i det rum, og siger I SKAL ALTSÅ IKKE HØRE MUSIK HERINDE (jeg tror ikke engang vi fik en begrundelse). Så forlader hun rummet, imens børnene sidder og siger til mig at de syntes hun er streng osv., så kommer hun tilbage lidt efter, og siger DÅRLIGE VANER STARTER TIDLIGT, hiver stikket ud af kontakten og tager hele musikanlægget og stiller ud på gangen. Jeg var chokeret, igen følte jeg mig som en lille pige der ikke var stor nok til at tage de rigtige beslutninger, og syntes det var meget forkert den måde hun gjorde det på. Hun undenminerede mit arbejde lige et det øjeblik...

• #23   12. okt 2011 så skal hun jo lave regelsæt til ALT. Der er udarbejdet en personalehåndbog, men hun kommer aædrig til at bestemme eller blande sig i hvordan mit pædagogiske arbejde foregår og det er jo det hun gør... Og det er præcis der vi er uenige, og når det er hende der er lederen ser jeg ingen anden udvej end at sige tak for denne gang...

Kommentér på:
Hvad siger I HG - ny arbejdsgiver (langt indlæg)

Annonce