{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

nogle med erfaring med kanariefugle??? {{forumTopicSubject}}

jeg har overvejet at over tage nogle kanariefugle fra en bekendt som ikke kan overskue at passe dem ordenligt. Men vil lige høre om der er nogle her inde som kan hjælpe mig lidt med nogle spørgsmål om dem.
Jeg har et bur som er 80cm bredt, 75 cm langt og 86 cm højt. er det ok til kanariefugle? hvor mange vil kunne gå i det - hvor mange trives de med at gå sammen (er det bedst med hunner samen, hanner eller blandet?)
Jeg har aldrig været stor fan a fugle i bur så tænkte jeg godt kunne tænke mig de ko ud at flyve frit hver dag men ved ikke om deter optiamt med små fugle??
så ja - jeg overvejer at hjælpe hende men er ikke helt sikker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nogle med erfaring med kanariefugle???
  • #1   20. okt 2011 jeg tænker selv jeg måske kan hjælpe hande med at tage en han og par hunner (ved det ikke er optimalt med flere hanner sammen)

  • #2   20. okt 2011 Nu har jeg voliere med undulater, så er ikke helt sikker på kanariefugle.
    Men jeg tror det er det samme.
    I det bur du har ville 4 fugle være det maksimale og så ville jeg endda tage dem ud og flyve frit hver dag (:

    Med undulater er det bedst med flest hanner, da hunner ellers vil slås og hannerne.
    Jeg tror det er det samme her.

    Ellers kan du evt. oprette dig som bruger her, her kan du få svar på alle spørgsmål.
    www.fugletossen.dk


  • #3   20. okt 2011 Jeg har haft kanarier i over 30 år, altid i en voliere i haven. Hos os går hanner og hunner sammen, og alle passer alles unger. Hos os er det de samme par, der holder sammen år efter år.
    Kanarier er sjov, søde og synger dejligt.
    Du skal dog nok ikke lade dem flyve rundt i huset, kanarier bliver ikke håndtamme som undulater, men vores kommer fx helt hen til os, når vi går ind i volieren, og de sætter sig også gerne på os.
    Der skal dog være adgang til fx en garage eller andet, hvis de skal være ude hele året i en voliere. Vi har de sidste par vintre måttet tage vores ind i udestuen i nogle store bure.
    Du kan sagtens have et par hanner og et par hunner i dit bur. Spørg dog lige din bekendte, om han/hun ved, om disse fugle holder sammen i par, for så er det ret vigtigt at holde de rigtige par sammen.
    Maltesere elsker at sidde og kigge på fuglene, så bare "go for it".


Kommentér på:
nogle med erfaring med kanariefugle???

Annonce