1.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 77 Svar

Er så vred! Er så vred!

Jeg er simpekthen SÅ vred og frustreret!!! Har kørt efter en formodet spritbillist (eller en der IKKE burde have sit kørekort) i 20 min, og samtlige 20 min. forsøgt at få fat i politiet! Ringede til alarmcentralen TO gange og der skete INTET! Blev bare stillet videre til politiet som så ikke tog tlf! Sådan noget gør mig virkeig virkelig harm og utrolig vred! Idioten var ved at kollidere med en bil to gange, og slingrede så meget at vi ikke turde overhale... Hva er det for noget at lade sådan en idiot slippe??!!!

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er så vred!
  • #1   21. okt 2011 Lad dog idioten køre ind i en stor sten.

• #2   21. okt 2011 Nægter at tro, at du har ringet 112 to gange uden svar.... det er simpelthen ikke muligt.

men ja sådan en bil burde standses og tjekke om føreren er fuld.

• #3   21. okt 2011 114 er en helt anden sag... der kan det være svært at komme igennem...

• #4   21. okt 2011 Alarmcentralen stillede mig videre til politiet begge gange - men de tog ikke tlf!

• #5   21. okt 2011 Nadja nu er det ikke hver gang, det er en sten, der bliver kørt ind i...

Jeg har været den, der var stopklods for en spritbilist og det er noget man kan mærke. Resten af livet.

Nå - Rikke - det er sært, at de ikke tager telefonen... Vi er altid og uden undtagelser blevet hørt, når vi har ringet. Sidste gang fik vi lov til at følge det helt til dørs, da vi fulgte efter spritbilisten lige indtil politiet overtog. Det var en ENORM tilfredsstillelse at vide, at denne blev stoppet.

• #6   21. okt 2011 Nadja:
    Ja hvis man så bare kunne garantere at det var en sten han kørte ind i!.... Men det kan jo lige så vel være en familie...

• #7   21. okt 2011 Jeg har nu også været ude for at blive "smidt af" til 112....det skete 3 gange indenfor 10 min.

Så måtte finde en politibil på gaden og få tilkaldt ambulance...

Desværre sker der fejl

• #8   21. okt 2011 Rikke J... ja ok.. det er nemlig heller ikke et opkald til 112, som man skal bruge her.... men træls hvis du ikke kom igennem efter at blive stillet videre... nu ved jeg ikke hvor du bor, men ved, at der til tider er så travlt, at der ikke kan følges med..... det er skræmmende, hvad der foregår i disse sparetider..

• #9   21. okt 2011 Først ringede jeg til vores polititstation - tryk 1 for at anmedlde tyveri, tryk 2 for et eller andet jeg ikke kan huske, tryk 3 for åbningstid.

Så ringede jeg til 114... Det samme.

Så ringede jeg 112, og blev stillet videre, men uden resultat.

Så ringede jeg op igen til 112, blev stillet videre og med samme resultat.

• #10   21. okt 2011 Sorry, det var bare min første tanke smiley

Jeg har bare ingen respekt for spritbilister, eller bilister der er påvirkede af andre "sjove" ting.

• #11   21. okt 2011 Irene:
    Jeg var passager, så bare rolig.

• #12   21. okt 2011 Bedste.. som der står, så var TS passager i bilen.

• #13   21. okt 2011 Louise:
    Apropos din kommentar om at 112 ikke skal bruges i sådant et tilfælde, så siger de faktisk når man ringer til stationen at hvis man har akut brug for politiet, skal man ringe 112...

Så kan man jo vurdere hvad og hvornår det er akut... smiley

• #14   21. okt 2011 Rikke J... ja men igen... så mener næsten alle i DK, at de netop har akut brug for politiet, når de ringer.... og her kan det måske diskuteres.... men de fleste tilfælde, hvor der er tale om en mulig spritbilist, så er det oftes en ældre person, som ikke kan køre bil... en kvinde, som kører bilen... eller noget helt 3... ja lige et par fordomme I know smiley

Og ja jeg er enig med dig, at denne bil selvfølgelig skal standses... og føreren skal tjekkes....

• #16   21. okt 2011 politiet er INTET til .. De tager telefonen 5/20 gange man ringer.... og så kommer de 3 timer senere når der er en der er ved at få tæsk... eller en der er blevet voldtaget..... ja her i frederikshavn er vi ikke stolte af vores betjente...... smiley
    min veninde har anmeldt en narkoman og hans muskelbasse uden mundkurv og uden snor, hun blev kaldt dum af politimanden.... (link fjernet)

• #17   21. okt 2011 Ann-Christina... ja politiet er kun ude på at lave ingenting og genere folk.... de gider slet ikke hjælpe... og de nyder bare, at lade være med at tage telefonen og ignorere alle opkald..nå ja.. og så sidde og spise citronhalvmåner hele dagen.

Deres mål i livet er simpelthen at tage den uddannelse bare for at kunne genere den danske befolkning.... og ja så bestemmer de jo alt.. regeringen har jo intet at skulle have sagt.. og det samme gælder domstole m.m.

Hold nu op, hvor kan man være snæversynet...

• #19   21. okt 2011 Ulla... nårh ja.. også det... og ja så er de sikkert selv lidt fulde, når de kører patrujle... nårh nej.. de gider da ikke på gaden... citronhalvmåne og Vild med dans må være på programmet smiley

• #22   21. okt 2011 Ulla.. du har ramt plet... og ud over skyde folk, så må man jo også tæske dem... sådan når man har lyst... eller???

Hunden.. ja netop så skal den da stoppes og tjekkes..

• #24   21. okt 2011 Tjaaa.. Jeg har både gode og dårlige erfaringer med politiet. Jeg havde lavet en anmeldelse om trusler, så kom landbetjenten og svinede mig til... Det blev self optaget smiley

• #25   21. okt 2011 * Hunden *
    Det er da heller ikke særlig hensigtsmæssigt at skulle snakke i telefon/trykke tal ind mens hun følger efter en spritbillist (hvis hun var fører af bilen).

• #28   21. okt 2011 * Hunden *
    Jeg vil nu mene at det kan gå lige så galt hvis man snakkede i tlf og ikke havde øjnene rettet mod vejen som hvis man var en spritbillist, det kan gå frygteligt galt på et splitsekund.

• #30   21. okt 2011 Der er ikke en betjent, der vil klage det mindste over, at man taler i telefon og kører, når det er på disse præmisser her...

Og heldigvis for det.

• #33   21. okt 2011 * Hunden *
    Jeg har faktisk kørekort, hvorfor den nedladende tone?
    Hvis ikke du gider tage den diskussion så lad da i det mindste være med at svare tilbage, der er da ikke noget mere røvsygt end at få klasket sådan noget i hovedet med at man ikke ved bedre fordi man ikke er ældre ;o)

• #35   21. okt 2011 Jeg forstår ikke diskussionen om jeg har talt i tlf eller ej.... Jvf. at jeg var passager, og min kæreste kørte bilen!

Louise/Elmo:

Problemet med det akutte kald til politiet er jo at jeg ikke havde andre muligheder end at ringe 112... Der var jo tryk 1-2-3, og det handlede ikke om brug for her og nu politi-hjælp... At jeg så heller ikke fik hjælp ved at ringe 112, er så en anden ting.

• #37   21. okt 2011 Det er ude af proportioner.

Jeg kender også en, der blev slået ihjel, da hun rakte ud efter sin mobiltelefon - men sandsynligheden for, at det sker i forhold til at den forankørende spritbilist skader andre mennesker er forsvindende lille.

I øvrigt - der findes faktisk håndfri løsninger til biler...

• #39   21. okt 2011 Susanne, du glemmer vist, at mobiltaleren er farlig i de mikrosekunder opmærksomheden rettes mod telefonen. Vedkommende er i øvrigt klar i hjernen.

Spritbilisten er farlig fra det sekund bilen startes til den slukkes igen og har ikke en naturlig reaktionsevne.

• #40   21. okt 2011 Har du tal på det, Susanne?

• #41   21. okt 2011 Hunden: Jeg er enig med dig...
    Hvis det er SÅ farligt (og med det siger jeg ikke at det ikke er det) så er man lige så uopmærksom når man tænder radioen, drikker en sodavand, spiser mad etc... Og det er ikke forbudt...

Jeg mener helt klart at der er forskel på om man taler i tlf mens man kører efter en spritbillist eller om man bevidst sætter sig bag rettet med spiritus i blodet, og sætter andres liv i fare...

Hvis man taler risiko, hva syns I så bedst om:

Jeg taler i tlf for at STOPPE en spritbillist eller jeg lader være med at ringe (hvis jeg var alene i bilen)

Hvad ville I helst have der blev gjort??

• #44   21. okt 2011 * Hunden *
    Synd at du ikke kan snakke sammen med andre mennesker der ikke lige ligger i din aldersgruppe.
    Det er da først når du taler sådan til mig at jeg begynder at kunne mærke frustrationerne.

Du kender intet til mig eller mit liv, så om jeg er en rutineret bilist ved du intet om, selvom jeg kun fylder 19 i næste måned smiley

Men det er også sagen lige meget, der er nok en grund til at det ikke er lovligt. Min mor er blevet invalid og kan intet i dag fordi hun i 2004 blev påkørt af en anden bilist der snakkede i mobil tlf med 70 km/t. Så jeg synes bestemt ikke at det kan sammenlignes!

• #46   21. okt 2011 Der er ikke den mindste tvivl om - og nu taler jeg både som offer for en spritbilist og desværre også som pårørende til både spritbilister og mennesker, der er døde i spritulykker - at jeg ALDRIG ville tilgive et menneske, der holder loven i hævd ved at holde sig fra at ringe til politiet, når de ser en spritbilist.

• #48   21. okt 2011 Susanne - og det er også tilladt at tale håndfrit...

Og igen - det er ikke få gange, min mand og jeg har ringet til politiet, når vi er løbet ind i spritbilister - og ja, det sker alt alt for ofte - og det eneste man hører fra politiet i den forbindelse er, at de er taknemmelige for at man ringer, og om man har mulighed for at køre efter.

Og sådan skal det være!

• #49   21. okt 2011 Susanne - en gang til for Prins Knud... Risikoen for, at det går galt er MANGE gange større ved en spritbilist end en, der ringer politiet op på mobiltelefon.

Jeg ville simpelthen aldrig tilgive mig selv, hvis jeg undlod at ringe til politiet og sprutteren derefter bankede ind i en anden bil...

• #51   21. okt 2011 Der er sgu væstenlig forskel på at ringe et par sek til policen end at man ringer en halv time til kæresten... Hvis man ikke kan klare sådan en situation så må man sgu holde sig fra at køre bil.

• #52   21. okt 2011 * Hunden *
    Det har INTET med alderen at gøre det her, jeg forstår simpelthen ikke at det skulle på banen? Jeg har ikke ret til at deltage fordi jeg kun har haft kortet i et år?

Jeg har ingen respekt for spritbilister eller folk der taler/sms'er samtidig med at de kører. Så jeg ville mene at hvis (et eksempel) TS var føreren af bilen og forfulgte en spritbilist så var hun lige så meget til fare for andre mennesker som spritbilisten.

• #53   21. okt 2011 Jeg kunne aldrig drømme om at holde ind til siden - tværtimod. Jeg følger efter så langt det er muligt. Noget man i øvrigt bliver bedt om af politiet, hvis de har mulighed for at køre direkte.

Der er ingen proportioner i det der, Susanne.

• #54   21. okt 2011 Susanne - Og? Det her handler om at stoppe en spritbillist. Der er MEGET forskel på de 2 situationer!

• #56   21. okt 2011 Susanne - jeg tror ikke helt du ved, hvad det er, du siger....

• #58   21. okt 2011 Enig med Susanne! ;o)

• #59   21. okt 2011 Susanne - Jeg ved hvordan en spritbillist kører, og jeg ved hvordan en ædru med telefon i hånden kører. Der er VÆSTENTLIG forskel!

• #60   21. okt 2011 (link fjernet)

Fra Danmarks Transportforskning: "U n de r s ø g e l s e s r e s u l t a t e r i n d i k e r e r , a t p ræ s t a t i o n s f o r r i n ge l s e n u n d e r a n -
    v e n d e l se a f m o b i l t e l e fo n s v a r e r t i l fo r r i n ge l s e r ne v e d k ø r s e l u n d e r a l k o h o l -
    p å v i r k n i n g omk r i n g p r om i l l e g r æn s e n . A l k o h o l p å v i r k n i n g s k a l d o g b e t r a g t e s
    s om fa r l i ge r e e n d a n v e nd e l s e a f m o b i l t e l e fo n e r , d a a l k o h o l p å v i r k n i n g e r e n
    læ n g e r e v a r e n d e t i l s t a n d , s o m f ø r e r e n i k k e k a n p å v i r ke . Omv e n d t e r a n v e n -
    d e l s e a f m o b i l t e l e fo n e r e n k o r t e r e va r e n d e a k t i v i t e t , d e r t i l l a de r e n v i s g r a d
    a f s e l v k o n t r o l . De s u d e n e r b å d e r i s i k o fo r ø g e l s e o g u l y k k e s f o r e k oms t e n b e -
    t y d e l i g h ø j e r e ve d a l k o h o l k ø r s e l . D e t t e e r i sæ r d e l e s h e d t i l fæl de t ve d p r o -
    m i l l e r o v e r 1 , 5 . "

• #61   21. okt 2011 Susanne - Jeg snakker ikke om at slå nogen ihjel. Jeg snakker om at køre imens man er sprittet eller imens man taler i telefon.

• #63   21. okt 2011 Det er sjovt, som man skal gentage... Den, der taler i mobiltelefon er farlig i mikrosekunder. Den, der kører med sprut i blodet er farlig på hele sin tur, der kan varer mange minutter og halve timer.

I hvert et sekund for begge parter er risikoen større for ulykke. Så skal man vel være noget tabt for ikke at kunne regne ud, at det er spritbilisten der er farligst?

OGSÅ set i forhold til den manglende reaktionsevne og manglende overblik hos spritbilisten.

• #65   21. okt 2011 Så vidt jeg ved er det da ikke lovligt at holde i nødsporet fordi man skal ringe...!! Så den forstår jeg ikke, Susanne...

Og i sådan en forbindelse her er det jo heller ikke fordi man liiiiige (for at bruge dit ord) skal ringe... Man gør det fordi det er en nødsituation!

Jeg var godt nok passager i dag, men jeg ville have ringet alligevel hvis jeg var alene i bilen!

• #66   21. okt 2011 Irene er hvad en joke?

Jeg joker ikke det mindste - jeg finder det DYBT oprørende at folk vil lade være med at kontakte politiet og undlade at følge efter en spritbilist fordi de ikke vil tale i telefon.

• #67   21. okt 2011 * Hunden*
    Der mener jeg bestemt at DU tager fejl.

• #68   21. okt 2011 Ok, Susanne - hvor er sandsynligheden størst for at et liv bliver tabt - når der er en der kører med manglende reaktionsevne og manglende overblik i 10 km eller 20 minutter, eller en med almindelig reaktionsevne og almindeligt overblik er uopmærksom i mikrosekunder?

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der ikke er nogen, der tænder radioen, kigger i bakspejlet - og så videre - når de kører...

• #70   21. okt 2011 Det er virkelig uhyggeligt. SÅ grim en ansvarsfraskrivelse har jeg dog sjældent oplevet.

Med den tak vi har fået hver eneste gang, vi har kontaktet politiet, der tror jeg næppe det ville finde opbakning nogen steder IKKE at ringe..... Heldigvis er der nogen, der vil tage ansvar i stedet for at pudse glorien...

• #72   21. okt 2011 *CH* -
    I stedet for at tale i tlf mens man kører og koncentrerer sig om sin mobiltelefon, trafikken og spritbilisten, så ta nummerpladen, hold ind til siden og ring, så har man da i det mindste sit på det rene!

• #73   21. okt 2011 CH:
    Helt enig!

Hvis man skal stille senariet op for en dommer er jeg RET sikker på at der er væsentlig forhold i straffeudmålingen på en straf for at tale i tlf. for at stoppe en spritbillist eller om man ER spritbillist!

På trods af at begge ting er ulovlige!

Jeg mener, at hvis man mener begge dele er lige farlige, så syns jeg virkelig man er naiv og snæversynet!

• #74   21. okt 2011 Rikke, jeg ved heller ikke hvad det er, folk forestiller sig.. Jeg tror ikke helt, at det er forstået, hvor farligt det er, det her.

Og hvor ofte der sker ulykker - og hvor mange af dem, der er fatale...

• #75   21. okt 2011 Nadja - når man ringer til politiet beder de en om at følge efter spritbilisten, så de kan være sikker på at de finder vedkommende....

Derfor skal man naturligvis ikke holde ind til siden og miste vedkommende af syne. Så bliver han nemlig IKKE bragt til standsning.

• #76   21. okt 2011 Irene, så kan du ligeså godt lade være med at ringe..

Og så håber jeg heller ikke du skifter kanal på radioen, når du kører bil... Medmindre det da er begrebet ulovlighed, der er hovedproblemet her og ikke de menneskeliv, der er i fare.

• #77   21. okt 2011 * Hunden *
    Hvor er det dog en barnlig måde at føre sig frem på!

• #78   21. okt 2011 Susanne:
    Nej, men nu var det tilfældigvis motorvej VI kørte på...

Hvorom alting er, så har jeg skrevet til vores lokale tv-station fordi jeg syns det er sådan noget svineri at man ike kan komme igennem til politiet i sådan en situation!

• #80   21. okt 2011 Det er lovligt at ryge, spise, drikke osv osv mens man kører, men at ringe 2 sek til politiet er ulovligt. For mig er det NØJAGTIG det samme!

Og så synes jeg det er en ualmindelig egoistisk holdning at man ikke vil bruge et par sekunder på at ringe til politiet ang. en spritbillist.

• #81   21. okt 2011 Susanne, hvis du nu læste lidt om temaet, så ville du hurtigt fange, at det ikke er stort mere farligt at tale i mobiltelefon end at tale med en medpassagere....

Så hvis ikke du kan magte det, så håber jeg sørme ikke der er nogen i din bil, der taler når du kører.

• #82   21. okt 2011 Susanne - Tror du de har en gps på alle nummerplader eller hvad? De kan sgu da ikke finde en kørende billist på en nummerplade...

• #83   21. okt 2011 Jeg har anmeldt en spritter før, og der fik jeg besked af betjenten på at følge efter bilen!!

• #85   22. okt 2011 Susanne, nej - helt ærligt - du aner ikke hvad du taler om... Det fremgår tydeligt.

Du beskæftiger dig med, om det er lovligt og ulovligt - ikke en prut med, at den bilist, der er så meget til fare for andre mennesker bliver stoppet.

Nej, politiet ligger ikke og leder land og rige rundt efter en spritbilist, for så finder de ham ikke. De beder en om at køre efter - som jeg nu har skrevet mange gange - så kan de nemlig køre direkte.

Derfor - det der skinhellighed - glem det og tag noget ansvar.

• #86   22. okt 2011 Susanne - Sikke du smider om dig med skældsord.

Prøv at lade være med at tage alt bogstaveligt. Og ja jeg har ringet 114 en del gange. Men så kunne man jo ringe 112 som TS også gjorde.................

• #88   22. okt 2011 Susanne - Det er ret tydeligt i dine udtalelser at du ikke aner hvad du taler om. Så det kræver vist ikke nogen dokumentation.

• #91   22. okt 2011
    Susanne - Okay, du er slet ikke lovbryder?

Jamen hvad så hvis dit barn er ved at dø. Det tager ambulancen 20 min at komme frem, men kun dig 10 min at nå til hospitalet såfrem du bryder loven og kører med fuld fart.

Hvad gør du? Lader dit barn dø fordi du holder dig til loven ?

• #92   22. okt 2011 Hvor ser i dog bare firkantet på det.
    I må sove godt, mine holdninger har ikke rokket sig en millimeter.

• #93   22. okt 2011 Hehe - om jeg kan dokumentere min påstand om, at du ikke ved, hvad du taler om...

Godt forsøgt - vist ikke rigtig relevant, vel?

Tror ikke du skal regne med, at du får nogen stjerner nogen steder for at holde ind til siden og huske en nummerplade, som forlængst er væk.... Til gengæld kan du jo være den heldige, der minutter efter kan få lov til at se resterne af det, der engang havde været et menneskeliv...

• #95   22. okt 2011 FULDstændig ude af proportioner..

Helt ærligt - hver 4. ulykke er sprutrelateret...Og så vil man ikke ringe fordi...uhh... det er ulovligt!

• #96   22. okt 2011 Nåå, jeg skrev forkert... der er så ikke hver 4. ulykke - det er endnu være, nemlig hver 4. trafikdrab...

Men uha, vi må endelig ikke røre telefonen og forhindre et af disse...

• #97   22. okt 2011 Ja og jeg kender en spritbillist der smadrede ind i en traktor.. Osv osv osv..

• #98   22. okt 2011 Er der mon nogen der kender straffelovens §14:

"En handling, der ellers ville være strafbar, straffes ikke, når den var nødvendig til afværgelse af truende skade på person eller gods, og lovovertrædelsen måtte anses for at være af forholdsvis underordnet betydning".

• #99   22. okt 2011 Susanne - Jo tak, det er jeg klar over. Men tænk lige på at du jo rent faktisk kan køre galt. Så i din verden burde du ikke gør det, for flere mennesker er i fare..

• #100   22. okt 2011 Susanne, næ du vil skam ringe, men pænt lade sprutteren køre... Selvom politiet beder om det stik modsatte....

• #101   22. okt 2011 Jamen det må da være rart at man hellere vil holde loven og have et menneskeliv eller 10 på samvittigheden end at ringe til politiet..

• #103   22. okt 2011 Susanne - Hensynsløst? Ambulancekørsel ER hensynsløst...

• #104   22. okt 2011 Susanne - ærligt talt - du griber altså efter halmstrå...

• #106   22. okt 2011 Susanne - Men nu blev der altså ringet 112....

• #107   22. okt 2011 Susanne - Nå okay, så at køre 200km i timen et sted du må køre eks 100 er altså ikke hensynsløst? Javel ja.

• #110   22. okt 2011 Jeg vil til enhver tid kalde det ansvarsløst ikke at forsøge at få stoppet et menneske, der bringer andres liv i fare.

Det er virkelig chokerende, at der er nogen, der på den måde lægger ansvaret fra sig.

Det perspektiv er rigtig grimt.

Tror igen, jeg vil understrege at det præcis er den slags vi har loven om nødret til - at passe på hinanden.

• #111   22. okt 2011 Min eks kæreste kørte forresten også spritkørsel på knallert hvor jeg ringede til politiet fordi han ikke ville lytte, det eneste de havde at sige var at det havde de ikke tid til.

Kommentér på:
Er så vred!

Annonce