{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Opstart af butik - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg er i gang med at starte en fiktiv butik op, det er mit eksamensprojekt. Jeg starter selvfølgelig en hundebutik op, hvor jeg har fokus på økologi og miljøet. MEN... Jeg sidder med mit etableringbudget og skal finde et ca. tal for de vare jeg køber hjem.
Er der nogen der har erfaring med sådan noget? Hvor mange penge bruger man normalt til at købe vare hjem, til når man skal åbne butikken?

Jeg har selvølgelig sidder og kigget lidt rundt omkring på nettet, men det er ret svært at få et overblik. smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstart af butik - hjælp!
  • #1   31. okt 2011 Sidder med samme opgave, eller en der ligner. Følger lige med (:

• #2   31. okt 2011 Til en butik på 100 kvm..
    Ca 200.000 kr til varekøb og ca 75.000 til inventar... + moms

• #3   31. okt 2011 Du skal ringe rundt til de forskellige firmaer som producere de varer du vil købe hjem og høre dem om pris.. Så får du den pris du kan købe varerne til uden at skulle gå igennem fordyrerne mellemled..
    til en start ville jeg købe ca 10-15 ting hjem af hver, hvis det er udstyr, så et par stykker i hver størrelse smiley

det er meget forskelligt hvor meget man køber hjem for til opstart af butik.. Du skal jo ikke kun sørge for varer, men også for de ting som skal fylde butikken op, altså reoler, kasseapperat, dankort terminal, osv. osv.. smiley

• #4   31. okt 2011 Tak for hjælpen. Det er kun varene jeg tænker på, alt det andet er der styr på smiley

• #5   31. okt 2011 Molly det er altså relativt dyrt at importere til egen butik, så hvis man kan finde en dansk importør at købe det igennem, så kan det faktisk godt betale sig.. Med mindre man planlægger at købe halsbånd og seler i kontainer vis

• #6   31. okt 2011 Tina - Havde jeg slet ikke tænkt på xD
    Jeg tænkte bare at man skulle være lidt varsom med hvor man finder sine varer smiley så tænkte jeg at producenten var det bedste sted smiley

• #7   31. okt 2011 Husk mulighed for kontantrabat skal indregnes samt jeres leveringsaftaler.
    Du skal ikke forvente overskud på en ny butik før efter nogle år!

• #8   31. okt 2011 Når man sarter ny forretning op idag, så forlanger leverandørerne af varer betaling forud for første levering.. Nogle gange de 3 første leveringer...
    det skal man tage højde for i budgettet

• #9   31. okt 2011 Tina - Kan du uddybe det lidt, hvad du mener med betaling forud?
    Nu skal i huske at det er en fiktiv butik, så overskud og alt mulig andet er ikke så "vigtigt" lige nu. Vi skal bare finde nogen ca. tal, og det eneste jeg mangler for at mit etableringsbudget er færdigt, er vareinkøbet - altså det jeg skal sælge :-))

• #10   31. okt 2011 Du skal betale for dine varer før du får dem, så sælger ikke risikere at sende dig nogle varer som du så ikke betaler for

• #11   31. okt 2011 Det er tit at betalingsbetingelserne er løbende måned +10 dage ( et eksempel)

Sådan var det også før krisen.. så vidt jeg ved.

Når man starter op idag siger vareleverandøren at de skal have pengene inden de sender varene.
    Dvs at startkapitalen skal være en del større fordi man ikke har den kredit, så man kan nå at sælge en del af varerne inden man skal betale for dem

• #12   31. okt 2011 Okay, tak tak for det smiley

Tina - Må jeg have lov at sende dig en PB med lidt spørgsmål?

• #13   1. nov 2011 Ja du sender bare

Kommentér på:
Opstart af butik - hjælp!

Annonce