{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Opstart med BARF {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil påbegynde BARF med vores ene tøs, da hun er yderst kræsen.

Men, jeg har nogle spørgsmål, muligvis dumme spørgsmål, men tænker, at I sikkert kan hjælpe alligevel smiley

Har læst omkring BARF, både herinde og andre steder og jeg kommer frem til, at der skal fodres således:
25% ben
25% fedt
10% indmad
40% kød.

Det lyder jo ganske nemt, MEN... nu kommer de dumme spørgsmål:

25% ben... er det ben inkl kød?
25% fedt - hvordan finder i frem til 25% fedt?

Er klar over, at der skal fodres med ca. 2% af hundens vægt (som ligger mellem 24,5-25 kr).

Jeg har købt lidt forskelligt hos rigtighundemad - bare for variation til det foder hun får nu (som også er råt, men ikke barf) og hun ELSKER det.
Men, de poser man får der, er de lige så gode, nærringsmæssigt, som f.eks. at gå ud og købe noget fars eller andet kød i butik/hos slagter?

Og så hører jeg MANGE sige, at man skal købe tilskud, men hører også nogle sige, at det behøver man ikke, så længe man fodrer som jeg skrev øverst...
Bum bum......... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstart med BARF
  • #4   26. mar 2013 Mange tak for dit svar.
    Hende det er påtænkt har nemt ved at tabe sig, så tror ikke hun skal have mindre end anbefalet, men man kan da blive positivt overrasket smiley
    Der bliver fodret råt i forvejen, som ryger ned med stort velbehag, bare ikke fra denne piges side.
    Jeg vil prøve mig lidt frem, se om jeg kan finde noget forskelligt, for ingen tvivl om, at hun synes det er mest lækkert med varieret kød og ben!


  • #6   26. mar 2013 Ork ja, det ELSKER hun smiley

  • #8   26. mar 2013 Synes det minder meget om vom og hundemat, lidt mere variation, men tror simpelthen ikek det bliver nok for en hund som Dharma. Hun er vild med "rigtigt" kød, så er derfor jeg vil prøve at køre hende over på sådan noget i stedet for "færdigpølserne" smiley
    Det kører jeg ellers med, men virker ikke for Dharma.


  • #10   26. mar 2013 Hun synes rhm er super lækkert, men det bliver nu ikke derfra jeg vil købe, ikke som decideret foder smiley
    Olie var hun også dum til, dog fandt jeg ud af, at i hestekød så æder hun det med største glæde smiley


  • #13   26. mar 2013 Nej, tror egentlig hun er ligeglad med hvordan stykkerne er, tror bare det skal være meget varieret mht. smag smiley
    Ja, det er rart, inden jeg prøvede med hest, der ville hun slet ikke røre foderet, hvis jeg kom olie i, dumme hund smiley


  • #15   27. mar 2013 Ja helt sikkert, det tror jeg også, jeg vil prøve smiley

  • #16   30. mar 2013 Jeg har barfet i 8 år og har været omkring de fleste mærker.Mine 4 hunde er rigtig glade for RHMs løsfrosne kød. Der er mange varianter og de spiser det med stor glæde. Kalkunskrog og kalkunhalse nydes også med stort velbehag, lkigesom de store klumper med hest og hjort. Jeg har ikke oplevet RHMs produkter som værende dårlig kvalitet - tværtimod. Det gælder jo om at finde det, som hunden trives med.

  • #17   30. mar 2013 Har lige et par spørgsmål mere smiley

    Sidder og regner på det hele, og med min hund, der skal have ca. 15 kg foder om måneden, der skal 25% af det være fedt, dvs. 3,75 kg, kan det virkelig passe? Synes det lyder som meget FEDT smiley

    Sidder og kigger på diverse sider, og kan se, at man kan købe decideret fedt fra forskellige dyr, kan jeg købe sådan noget fedt og bruge? Jeg tænker, er der ikke også fedt i selve kødet jeg køber? For så skal jeg vel ikke købe så meget ren fedt....
    Vil gerne gøre det rigtigt, men var overrasket over hvor meget fedt det egentlig er... synes det lyder voldsomt, men det er måske rigtigt nok?

    En anden ting.. folk skriver "lidt" frugt og grønt, hvad vil det sige? Er der noget at gå udfra, eller er det bare godt at give lidt her og der?

    Åh, mit hoved gør ondt, regner og regner på de forskellige ting og vil gerne have det til at gå op, så vuffi ikke mangler noget smiley


Kommentér på:
Opstart med BARF

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce