1.494 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
Sovende hånd Sovende hånd
her i løbet af det sidste stykke tid er min ene hånd begyndt at "sove".. Det er ofte når jeg vågner at hånden sover og det er ret ubehageligt.. Nu er det også begyndt at komme lidt om dagen.. Det kommer ofte hvis jeg ligger ned og går som regel hurtig væk hvis jeg får hånden nedad(så blodet kan komme rundt).
Jeg ved godt at I ikke er læger men tror I, at det er farligt?:)
0 synes godt om
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.287
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Hvilken side giver problemer? Mod lillefingeren eller mod tommelfingeren?
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.774
aug 2006
Prøv at læg mærke til det, når du mærker det igen - lægen vil spørge til det, når du naturligvis snakker med sådan en ;o)
aug 2008
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.334
Det var en nerve som sad i klemme, blev operaert (staves) for 1½ år siden og har nu fået føllingen igen, dog har jeg perioder hvor den sover da der ingen garanti kan gives på at det ikke kommer igen.
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
aug 2006
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 123
Hvis jeg var dig, ville jeg gå til lægen, for det bliver ikke bedre af sig selv, og det er til at blive idiot af, det er jeg i hvert fald.. (:
Er afhæning af den hånd i mit arbejde.
Søg læge (:
feb 2011
På hvilket grundlag?
Nerver i klemme er ikke særlig behageligt
Nu ved jeg ikke så meget om det, men ved at det han hindre en i at gøre mange ting, fx, hvis jeg bliver ved med at have problemet, er jeg nødsaget til at opgive mit studie som landbrugs arbejder med malkekøer..
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 409
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
feb 2011
Ja, okay.. Hvis der er en stor risiko ved det, og stor chance for at det sker igen, er det næsten forståeligt..
Men at det bare sådan wupti går i sig selv igen, det holder ikke..
feb 2011
Hold da op, du er da hårdt ramt, så er jeg nu glad for en kun har en enkelt nerve i klemme..
aug 2008
aug 2008
okt 2010
Tja det er jo så lige så forskelligt som der er mennesker med MS. Jeg er selv MSér og mine erfaringer er altså anderledes. Mit myelin er bestemt beskadiget og jeg har både konstante føle forstyrrelser og de der kommer og går lidt som vinden blæser afh. af bla. mit stress niveau. Men som skrevet så er det mere en konstatering over at lægen bør opsøges, da det både kan være store eller små problemer der ligger til grund
aug 2008
okt 2010
Jeg tør jo næsten ikke skrive mine oplevelser for ikke at skræmme og det er det sidste jeg ønsker. Det er overhovedet ikke sikkert at TS symptomer har noget som helst med mine oplevelser at gøre. Det kan jo bare være en nerve der er i klemme, men med min bagage ville jeg, hvis jeg dengang havde kendt til MS have insisteret på at blive kigget efter i sømmene
For mig har det helt fra begyndelsen af, været sådan mine symptomer har været. Det startede med min højre hånd som jeg troede jeg havde carpal i. Den sov lidt så var der intet og så sov den igen i løbet af dagen. Så fik jeg lidt smerter og troede at jeg måske havde seneskedehinde betændelse. Det stod på et par uger og så forsvandt det helt. Jeg slog det hen og gjorde ikke mere ved det for det var jo væk. Jeg har selvf. haft flere symptomer efter det, men sammenkædningen var på daværende ikke til stede. Senere så var det min skulder på samme måde til det forsvandt efter nogle uger. (I dag ved jeg det har været attak eller pseudo attak hvor mine symptomer viste sig på den måde.) Til sidst mine ben/ fødder mange gange, men uden diagnosen var stillet. Der var så til sidst ikke bedring og jeg nu har permanente føleforstyrrelser plus de der kommer og går alt efter hvad jeg udsætter mig selv for. Det er fuldstændigt det samme med mine synsforstyrrelser. De kommer og går løbende på en dag og så er der noget som er permanent.
Det er over år jeg skriver om nu så det var ikke let at se hvad der var galt, for jeg er en af de der har haft 117 symptomer uafhængigt af hinanden. Jeg har været syg siden 94 sådan ca. men først i 2008/09 blev diagnosen stillet. Ingen havde nemlig set at der var et større billede. Jeg så selv sammenhængen, da jeg læste mere om Ms ved et tilfælde og kunne skrive under på at det var mig de havde skrevet om. Jeg gik til lægen og derefter til neurolog og scanning og fik foretaget lumbalpunktur. For mig en meget lang og unødvendig vej. Jeg forbander at jeg ikke har haft en læge der opdagede det meget før og at jeg ikke selv lige læste lidt om neurologiske symptomer da min hånd drillede.
Men omvendt vil jeg gerne understrege at det som sagt også kan være en dum måde TS sover på eller en nerve i klemme eller alt muligt andet. Jeg så bare lidt genkendelse og ville råde til undersøgelse for at finde ud af om det er det ene eller andet. Man kan jo let se spøgelser
aug 2008
Jeg må indrømme at jeg i sådan et tilfælde som TS aldrig nævner MS fordi symptomerne ikke er et klassisk tilfælde, og fordi der er et anden, meget mere hyppigt forekommende forklaring på symptomerne, men nu kommer jeg meget i andre fora, hvor der er rigtig mange mennesker der selv tror de har MS fordi de lige har nyst forkert en dag.
Kan dog godt se at der er to sider af samme sag. At det på den ene side er vigtigt at få en diagnose hvis det skulle vise sig at være MS, men at det på den anden side er vigtigt ikke at male fanden på væggen og skræmme folk. Jeg mener selv, at MS først bør komme på banen når den mest åbenlyse forklaring på symptomet ikke viser sig at holde stik.
Sovende hånd