{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Advarsel fra DKK {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige læst at DKK på deres hjemmeside advarer mod TV2-prgrammet "Hundehviskeren"!!

Jeg synes at det er så stort at DKK også kan se det problematiske i at programmet fuldstændig ukritisk viser fysiske og psykiske overgreb mod hunde!

Se her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1607


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel fra DKK
  • #1   25. jun 2006 Sejt - 1-0 til DKK - igen!!!

  • #2   25. jun 2006 Det var godt!!!!! Positivt!!

  • #3   25. jun 2006 Man kan jo håbe på at Tv2 er lydhøre overfor DKK, men desværre tror jeg de tænker mere i penge og seertal.


  • #4   25. jun 2006 Det var da skønt, jeg syns han er modbydelig :0(

  • #5   25. jun 2006 Dejligt - jeg har netop holdt skt. hans med en "ikke-hundeejer" der bare mente at ham hundeviskeren var alletiders og hans råd var rigtig gode. Dem ville hun følge den dag hun skulle (...) have hund. Tro mig jeg argumenterede..

    Dejligt at dkk siger sin mening! Lad os håbe den bliver hørt rundt omkring..


  • #6   25. jun 2006 Ja, det giver forhåbentligt en smule mere genklang hos tv2 at DKK er gået ind i sagen..

    Jeg har ydermere hørt at dyrenes deskyttelse også skulle have haft klaget til tv2 over programmet. men om det er rigtigt ved jeg ikke!

    Heiiii Miv!


  • #7   25. jun 2006 Godt gået, så må vi håbe de lytter til dem når de nu ikke lytter til os andre...

  • #8   25. jun 2006 http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4977324.stm

    Det er åbenbart ikke kun i DK man ikke synes hans metoder er fantastiske...


  • #9   25. jun 2006 Jeg har skrevet et lille brev til tv2, sat lidt sammen af mine ejne ord og også dkk's..

    Hvis i også gør dette kan det være tv2 lytter. I kan skrive til dem her:
    http://omtv2.tv2.dk/kontakt/kontakt.php

    Nu ved jeg ikke hvilken viden der person fra tv2 som har valgt at sende hundeviskeren sidder inde med, men denne person har tydeligvis ikke megen viden om hundeadfærd. I programmet bruger Cesar Millan en træningsmetode som er dybt forældet da den udelukkende basere sig på overdrevn brug af tvang, straf og såkaldt disciplinering er skammeligt!! Det er muligt at Cesar Millan kan slippe af sted med dens slags håndtering af en Chihuahua eller Visla, men hvis gennemsnitshundeejeren forsøger sig med samme metoder, eksempelvis på en kønsmoden schæfer eller rottweiler, så kan det være direkte farligt. Og sker der så en skade, er der vist ingen af os der er i tvivl om at det - igen! – er hunden som må betale prisen (læs: aflivning).
    Vi har, blandt andet, set meget angste hunde blive presset og straffet. I programmet kaldes dette for "disciplinering" og Cesar gentager flere gange at disciplin skal komme før kærlighed.
    Denne holdning er forældet, og etologer og andre hundeeksperter har de senest tiår fået bibragt instruktører og hundeejere så meget viden om adfærd, at man med bare mindstemålet af viden om emnet ved, at en naturlig ulve/hundeflok fungerer uden tyranni og "disciplin", men fungerer i kraft af respekt for og tillid til forældredyrenes evner som lederfigurer.
    Ingen sund hund, som ikke bliver presset, vil udøve disse grænseoverskridende "disciplineringer", som vi ser anvendt i TV2 programmet, overfor en anden hund.
    Videnskabeligt er det bevist, at straf ikke har en længerevarende ændring på adfærd. Hvis straffen ("disciplineringen") skal have længere tids effekt, skal den gentages på daglig basis.
    Drop programmet eller indfør i det mindste en opfordring til at se med kritiske øjne på programmet. Hvis ikke dette sker frygter jeg at mange flere sunde og raske hunde hvert år vil skulle aflives.
    Mvh. Louise ....


  • #10   25. jun 2006 Nu flere der skriver nu bedre!!

  • #11   25. jun 2006 Jeg har skrevet til tv2 efter første program allerede og fik bare et ligegyldigt standardsvar som andre efterfølgende også har fået!

  • #12   25. jun 2006 Det er ikke kun ikke hundeejere er syns det er ok, mange syns at bare det virker, betyder det ikke så meget hvordan det bliver gjort. Og han bliver jo slået op som hundepsykolog hvilket jo skulle værer en god ting.

  • #13   25. jun 2006 Man kan da bare høre herinde at der er mange de mener at han er dygtig!

    Undskyld mig, men kors i r****


  • #14   25. jun 2006 er helt enig med dig Mie.

  • #15   25. jun 2006 vil sige at for almindelige hundeejere vil hans metoder virke extreme, grunden til jeg syntes han er dygtig er at jeg har levet med hunde i næsten 30 år de sidste 17 år meget tæt, så oplever ham nok anderledes end mange andre, ser ham på en anden måde, opfatter de ting han gør som andre måske ikke ser.
    så hvis programmet får uerfarende folk til at bruge hans metoder vil jeg også sige de skal fjernes.


  • #16   25. jun 2006 Jamen - det er da lige det programmet gør ( altså får uerfarne til at prøve det samme.........?

    Hvad skulle det ellers til for ?

    De der gør-det-selv programmer florerer jo som ukrudt.

    Jeg har levet med hunde i 33 år - altså hele mit liv, og jeg banker lige under bordet for, at jeg ikke kommer til at se det du ser , Liegh.........

    For jeg kan bestemt ikke se nogle formildende omstændigheder ved ham Cecar overhovedet.

    Jeg vil ALDIG nogensinde have et sådant forhold til et dyr, at jeg skal tvinge dem på den måde. Jeg kommer aldrig til at synes det er ok

    Tværtom - jo mere jeg lærer, og mere jeg kan læse hunde - desto mere forfærdeligt synes jeg det er, at nogen kan finde på det.



  • #17   25. jun 2006 Nette S,- kunne ikke være mere enig....

  • #18   25. jun 2006 nette, kan ikke forklare hvad jeg ser, det er småting taget ud af en sammenhæng, det jeg kan bruge tager jeg til mig smider det andet væk, kan da sagtens se hundenes reaktion på de ting han gør, og bryder mig ikke om at han tager alle hunde over en kam og ikke den individuelle hund, men nu er jeg ikke den som sluger alt jeg kan sagtens skelne, men det er der jo ikke alle som kan.

  • #19   25. jun 2006 Du må være meget dygtig, Liegh.......

    Jeg kan nemlig ikke rigtigt finde ud af at kombinere noget af det han kan, men det jeg gerne vil med mine hunde.

    Men nu har jeg også collies. De er MEGET bløde. Utroligt tjeneste-ivrige hunde, som vil gøre alt for at gøre deres ejer/ leder tilfreds. *Skæld ud" og tvang går de helt i stykker over.

    Så jeg e "desværre" nødt til udelukkende at bruge positive metoder. Heldigvis virker det også bare sk... godt smiley


  • #20   25. jun 2006 øhhhh, kender ikke lige pt nogen racer skæld ud og tvang virker positivt på, at mine hunde har en stærk psyke gør dem da ikke mindre bløde indeni.

  • #21   25. jun 2006 Jeg har også skrevet til TV2 og her er mit svar:

    Kære Anja!

    Tak for din interesse for TV 2s programmer - og for dine kommentarer og din kritik, som jeg har videresendt til orientering til TV 2-redaktøren på "Hundehviskeren". Hun har bedt mig om at sende dig følgende tilbagemelding:

    "Hundeprogrammer er meget populære for tiden. TV 2 har vist en engelsk serie, "It's me or the Dog" med hundeeksperten Victoria Stillwell og er i øjeblikket ved at producere en dansk pendant til udsendelse i efteråret.

    Hen over sommeren viser vi programserien "Hundehviskeren" med den amerikanske hundeterapeut Cesar Millan. Serien har i udlandet været vist på det prestigefyldte National Geographic, der har det på skærmen p.t.

    Efter at der i nogle kredse er udsendt opfordringer til at kontakte TV 2 og protestere mod "Hundehviskeren", har TV 2 modtaget flere reaktioner på de først udsendte episoder. I disse henvendelser vurderes Millans metoder af nogle at være gammeldags og byggende på frygt i stedet for samarbejde.

    Ifølge Cesar Millans hjemmeside er viden om hundes flokinstinkt og bevidstheden om, at det er ejeren, ikke hunden, der er problemet, nøglen til at forbedre adfærden hos hunde, der vantrives.

    Endvidere fremgår det, at Millan tydeligt skelner mellem "discipline" og "punishment", hens metoder bygger ikke på afstraffelse, men på at vise hunden dens plads i flokken, at vise hunden lederskab. Disse opfattelser er - såvidt jeg kan bedømme - grundlæggende i de fleste moderne hundeterapeutiske "skoler".

    Hundeejere er forskellige, og der er forskellige opfattelser af, hvordan man bedst opnår et godt forhold til sin hund. Jeg er imidlertid ikke enig i, at de metoder, Cesar Millan demonstrerer i programserien "Hundehviskeren" er af en sådan karakter, at de skulle give TV 2 anledning til at genoverveje serien."


    Med venlig hilsen

    Michael Hansen
    R E D A K T Ø R
    T V 2 | K o m m u n i k a t i o n

    TV 2 | DANMARK A/S
    Rugaardsvej 25, 5100 Odense C, Danmark
    Phone [+ 45] 65 91 91 91
    Email: miha@tv2.dk
    Fax: [+ 45] 65 21 18 49


  • #22   25. jun 2006 Wow.

    Gad vide, hvad Cecar så gør, når han synes hunden skal straffes ?

    Ujjj.........


  • #23   26. jun 2006 Vil lige melde, at også Lone Greva nu har protesteret over programmet (Aarhus Stiftstidende, søndag). Her kalder hun CMs metoder for et 20 års tilbageskridt. Siger at konsekvenserne kan være tragiske og kalder 'behandlingen' for fysisk og psykisk tortur.

  • #24   27. jan 2011 Undskyld mig....!!! Jeg kan ikke lade vær med at grine over lige netop det omkring Cesar Millan..!!! At DKK Advarer folk mod ham er til grin..!!! At DKK udfra nogle amerikanske udsendelser overhovedet vil blande sig i det, det fatter jeg simpelt hen ikke.!! Hvad bliver det næste at folk skal blande sig i hvordan naboen opdrager sine børn?????????
    Alt det omkring Cesar Millan er kørt totalt op og folk er total hysteriske.!!!
    Hvorfor mon der er omkring 15000 hunde der bliver aflivet hvert år på grund af adfærdsmæssige problemer, ja jeg spørg bare.!!!!!!!!
    Nu er det altså bare IKKE alle hunde der kan trænes/opdrages med godbidder og små klap på hovedet. Og nej det handler IKKE om at bruge vold eller fysisk straf. Men at give små ryk i en line, eller lægge hunden ned, kan jeg slet ikke se er et problem. Nogle gange er sidste udvej inden en evt aflivning at ty til andre metoder som giver en hurtigt virkning her og nu.!! Og ja det kan godt være at han i nogle få programmer har brugt et pighalsbånd eller et stød halsbånd, men det har været nødvendigt.!! Jeg så et afsnit med ham hvor han skulle træne sin egen hund mod at komme for tæt på klapperslanger.!! Hundens naturlige indstinkt viste sig ikke lige i dette tilfælde og som han sagde du har 2 muligheder. Enten stikker hunden snotkassen ned til slangen og bliver bidt og dør eller osse trykker jeg på en fjernbetjening MAX 2 gange og hunden gør det ALDRIG igen.! Der var endda dyrlæger inden over som sagde at hunden ikke led nogen skade ved at sætte et strømhalsbånd på og de prøvede det endda på dem selv.!! Det er rovdyr vi har med at gøre og ikke et barn/børn.!! Vi tillægger dem en masse følelser og tror de bliver kede af det af det ene eller det andet.!! Det er OS mennesker som er skyld i at hundene får adfærdsmæssige problemer fordi vi glemmer det er en hund. De kan tåle meget mere end vi aner, det er ikke porcelænsdukker.!! Vi gør dem til små svage starkler, og mon nogle af vores svage hunde ville kunne overleve i en flok i naturen.?? !!!! Nej for der dør de svageste og VI er med til at gøre dem svage.!!!!!!!!!!!
    Undskyld mig men jeg er ved at kaste op over alt det her med Cesar.!!!
    Læg lige mærke til hvordan HANS flok fungere.!! Hvis han var så ondskabsfuld og brugte vold så var der nok ikke så mange mennesker som brugte ham..!!! Læg mærke til de hunde han faktisk hjælper og ikke mindst hundeejerne..!! Jeg skal ind og se hans show, hvis folk og DKK ikke fucker det hele op.!!!


  • #26   27. jan 2011 Jeg har ikke fundet nogen som helst tråd frem for 2006. Jeg syns bare at det hele omkring Cesar Millan er kørt totalt op i en spids og flok går og advare imod ham og hans show, hvad er det lige han gør som er så slemt, ja jeg spørger bare??? Hvor mange af det hundeejere som han hjælper ved hvad det vil sige at ha hund, lederskab, adfærd og bare en lille ting som at motionere sin hund/træning?? IKKE ret mange af dem, de behandler deres hunde som om de var små børn/dukker, giver dem tøj på, kører dem rundt i barnevogne, hundene får lov til at opfører sig fuldstændig uhensigts mæssig, og skaber sig agressivt uden der er nogen form for en konsekvens. De bliver ikke irettesat, eller får en skideballe..!! De er ingen faste rammer, ingen lederskab, intet.!!
    Og nej det har ikke noget som helst at gøre med at man ikke må være god og kærlig ved sin hund, for selvfølgelig skal vi da det.! Men Cesar bruger nogle øvelser ved at tage udgangspunkt i hvordan de ville ske i en flok og VI som hundeejere skal videre give det til vores hund. At han lægger hunden ned og holder den nede indtil den er i ro, er det at yde vold mod hunden??? Hvad er det han siger når han netop gør det???, Han siger at det er nødagtigt det samme som hvis en anden hund/hundemor ville gøre.!! Og lige præcis de ting ville ske i en flok og nej vores hunde lever ikke ude i naturen i en flok, men lige så snart vores hunde er i nærheden af andre hunde, så danner de hurtigt en flok og det DET og DER vi skal være opmærksomme.!! Vores hunde lever i en flok hos os ejere og de lever i en flok lige så snart de er blandt andre hunde, med mindre folk ikke lader deres hund/hunde møder andre hunde.! Så nej det er IKKE irrelevant...!!!
    Jeg ser HVER dag hunde som skaber sig og får rigtig lang snor af ejerene, de står og griner når hundene humper de andre hunde, de står og griner når der er 1 hund der bliver jagtet af 5 andre hunde, de hakker ud efter andre hunde, overfalder dem o.s.v INGEN af dem har lydighed på deres hunde, de kommer ikke når der bliver kaldt, de står og råber PÅ PLADS og hunden står og glor da den ikke engang VED hvad på plads betyder.! Når hunden så efter LANG tid kommer tilbage til ejeren så får den skæld ud...FLOT..!!!!!!
    Den pige der var i go aften danmark med den store sankt berner hvor cesar skulle hjælpe hende at få hunden til at gå pænt, ellers måtte de skilles sig af med hunden....... HVAD FOR NOGET TÆNKTE JEG???????? Er du dum eller hvad.!!! Og så har hun givet hunden en træksele på, så DEN RIGTIG KUNNE FÅ LOV AT TRÆKKE..... (dum, dummere dummest siger jeg bare.)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Cesar gav hunden et halsbånd på og løftede op i det, de tog ikke mange sekunder, så træk hunden ikke længere..!! HELT ÆRLIGT HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE............. Var Cesar voldelig der.... NEJ..!!!!! Og det sagde kvinden osse bagefter.!! Men jeg ville godt nok være pinlig at stille mig op på dansk tv og sige at hvis hunden ikke lærer at gå pænt så går vi af med dem.!! Ingen en hundeejer som ikke ved noget som helst om hund og at ha en hund.!!
    Og dem er der RIGTIG MANGE AF.... !!! DESVÆRRE..
    Jeg har selv en hund som kører meget højt i drift og hun kan til tider være ret strid, og det vil jeg bare IKKE være med til. Jeg har lagt hende ned et par gange, jeg har rykket i halsbåndet, og jeg tager fat i hende når der er nødvendigt, og DET HAR HJULPET.. Jeg kunne vælge at gøre ligesom ALLE de andre, nemlig IKKE at gøre noget ved problemet og bare lade hende overfuse alle de andre hunde, og skabe sig fuldstændigt uhensigts mæssig. Men NEJ hun får bare ikke lov til det..!!! Og hun er IKKE en hund som skal ha små klap på hovedet og godbidder, da det bliver meget værre.!!
    Hundene er forskellige og det er MANGE forskellige måder at opdrage/træne hundene på. Der er IKKE en måde der er mere rigtig end en anden.!! Og igen nogle hunde skal der tages lidt fat i, og det har INTET at gøre med at yde vold.!!!
    Det kunne være at de folk der har hunde skulle sætte sig ned og læse noget mere om hunde, og gå til noget træning i en eller anden form, for det har ALLE hunde godt af. Med lydighed og lederskab så kommer man rigtig langt.!!!!!:-):-):-)


  • #27   27. jan 2011 Jeg kan ikke huske hvilke afsnit det var det med klapperslanger, men måske kan man søge det på nettet..!!!
    Hunden lærte hurtigt at slangerne var farlige og efter 2 tryk på en fjernbetjening, gik hunden 100 meter udenom også efter 14 dage. De lugtede sig frem til den PÅ LANG AFSTAND.!! Så nej slangerne ville ikke komme i nærheden af hunden igen.!! Det var det som det hele gik ud på.! Grunden til det hele var fordi Will Smith og hans kone s hund lige havde mistet livet på grund af bid fra en klapperslange, og som de sagde de ville til HVER EN TID, sætte det halsbånd på for at redde deres hunde livet..!!! Det samme ville jeg gøre.!! Men nu bliver det ikke aktuelt, da der ikke er de slanger her...:-)


  • #29   16. maj 2013 Psssst isabelle - det er over 2 år siden tråden var aktiv smiley

Kommentér på:
Advarsel fra DKK

Annonce