{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
416 visninger | Oprettet:

Pris med det offentlige.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er i chok. Det er jo sindssygt hvad det offentlige mener de kan være bekendt..

Sidder pt i et tog. Kæresten og beg skal til hans nevø's 8 års fødselsdag. Prisen for to voksne fra Lyngby til Holbæk (62 km med bil) og retur koster 400 kr.. Så føles ens gave til 150 kr lige pludselig som en joke.. Og man overvejer hvad man ellers kunne få for 400 kr.
For eksempel kunne vi få:
- mad i min. 5 dag.
-400 kr ville også dække 1/10 af prisen for en flybillet til beijing.
-Hundefoder til en måned..

...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris med det offentlige..
  • #1   13. nov 2011 Tænker jeg også tit over når jeg skal til Lolland til familie eller venne tamtam her fra Fyn... Det er træls at skulle bruge så mange penge på at kunne komme frem og tilbage...

• #2   13. nov 2011 Ja Stine det offentlige er et dyrt bekendskab, jeg var med tog fra Skanderborg til HT for et halvt år siden, det kostede 750 kr. For en mdr. siden var manden med så der tog vi bilen, retur med benzin og færge, 800 kr.

• #3   13. nov 2011 Du har helt ret. Det kan nærmest bedre betale sig at tage bilen efterhånden. Manden og jeg ville i Rødovrecenteret en dag. Tur/retur for 2 voksne= 96 kr. Det er altså kun 2 zoner vi skal have.

• #4   13. nov 2011 Ja, det er fuldstændigt vanvittigt med de priser. Jeg skal give 42,- for en køretur i bus på 12 min - enkeltbillet!

For mig er det noget billigere at tage bilen, men med de priser får vi aldrig styrket den offentlige trafik. Plus her i udkants Danmark skærer de ned på buslinierne hele tiden. Feks har jeg fri kl 23, når jeg er i aftenvagt, men den sidste bus går kl 22.15 til hverdag og endnu tidligere søndag aften.

• #5   13. nov 2011 Det er så sygt dyrt at køre med tog - jeg har flere gange droppet at tage et smut til udstilling eller noget fordi det hurtigt løber op i 600 kr tur/retur, for bare fx at komme til Herning.

Busserne er også slemme. 36 kr for at komme et smut til Aalborg og tilbage (6 km)

• #6   13. nov 2011 det er skræmmende at det på nogen områder er billigere at hav bil end det er at tage det offentlige..

• #7   13. nov 2011 Wildcard!! Så er det nogenlunde til at betale, men det er jo ikke muligt, hvis man ikke er under 26 eller uddannelse.

En tur på 5 km t/r koster 40 kr i Aarhus

• #9   13. nov 2011 stine S
    i køber da forhåbentligt en 24timers alle zoners billet til 130,- hver, så bliver prisen lige pludselig 260 for jer begge samlet.

Suzy & Plette smiley .

det koster 24 for en voksen og 12 for et barn her i kbh området

• #10   13. nov 2011 Da vi boede i Ringsted kostede en busbillet 26 kr. Bare for at komme ned i byen og handle. Altså 1 zone.
    Og med to mennesker, kostede det jo så 52 kr. Satme dyrt at handle...

• #11   13. nov 2011 Vi skulle, for et par år siden, med toget fra Hovedbanegården her til Solrød. Min mand og jeg. Der er ca. 30 km. Det kostede 120,-...... Vi havde kunnet tage bilen frem og tilbage OG betale parkering for den pris. Og det var kun den ene vej!!

Undrer mig over at folk mener at det er billigere med det offentlige?

• #12   13. nov 2011 Jeg kan køre fra Stenlille og til Holbæk og tilbage igen ( 46 km ) for 40 kr hvis jeg kører hjem igen efter kl 20..

Men det er så med rejsekort..

Og det syntes jeg da ik er dyrt..

• #13   13. nov 2011 Vi undersøgte sagen mht 24 timers billet. Desværre stopper ht i hvalsø.. Og vi skal jo så to eller tre stop videre ind i Vestsjællands trafikselskab..
    Så hvis vi kørte på 24 timers billet til hvalsø og så skulle have billet fra hvalsø til holbæk koster denne billet 50 kr pr person pr vej..

Det er helt hen i vejret... På wildcard ville min kæreste kunne få billet fra Lyngby til Holbæk og retur for 150 kr, er selv 26, men så skulle vi have bestilt wildcard hjemmefra.. Det vidste vi ikke..
    Men ja nogengange tror jeg det kan betale sig at købe en bil.. Hvilket vi også bliver nød til når hunden ikke må komme med bussen efter nytår..

• #14   13. nov 2011 Jeg vil hellere gå ... smiley Hvis kæreste og jeg skal besøge vores forældre (11 km væk) med max .... Så ville koste os over 100 kr med bussen .... Så hellere give trolden snor på og så går vi sku ... Det er simpelthen uhyggeligt med de priser ...

Vi havde planlagt en tur i Kolding storcenter en dag ... Tage toget derned ... smiley Da vi så undersøgte og fandt frem til at transport med toget alene ville koste 4-500 kr ... Ja så blev den tur altså sløjfet smiley

• #15   13. nov 2011 Guud hvor jeg elsker min bil nu smiley Dog er benzin heller ikke billigt.

• #16   13. nov 2011 Til Fyn kan man ofte gøre det for 69 kr inkl pladsbillet

Kommentér på:
Pris med det offentlige..

Annonce