{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.036 visninger | Oprettet:

Til jer med kronisk/meget hovedpine. Langt. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde, som døjer med meget hovedpine... det kan være piskesmæld, spændingshovedpine, migræne eller lignende??

Og har i prøvet at tage Q10????

Jeg har døjet med hovedpine siden 2006, hvor jeg havde et fald på job, fik piskesmæld og herefter spændingshovedpine. Jeg har taget smertestillende hver uge siden 2006, og har prøvet ALLE behandlinger lige fra alm. Fysio, Kiopraktor, kraniosakral, kinesologi, neurolog, hovedpinecenter, massage, akupunktør.. osv osv osv... noget har lindret men intet har hjulpet...

Indtil nu.. jeg startede med Q10 for snart 2 mdr siden, og ja siden har jeg ikke taget smertestillende... jeg har haft lette hovedpiner, men slet ikke som før, og ja det eneste jeg har ændret er Q10.

Jeg er på ingen måde en, som tror på alternativ behandling, men jeg har været villig til alt pga de kraftige smerter, og lige nu tør jeg næsten ikke tro på, at dette kan være min løsning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer med kronisk/meget hovedpine. Langt.
  • #1   21. nov 2011 Uhh, følger da lige med her smiley

    Lider både af kraftig migræne og spændingshovedpine smiley


  • #2   21. nov 2011 Susanne... ok.. ja men jeg aner jo ikke om det er dem.. men jeg har bare intet ændret ud over de piller...

    Fik dem anbefalet af en Osteopat, som jeg også har forsøgt... 130 mg sagde hun, at man skulle tage pr. dag, hvis der skulle være en effekt... og ja hvis det er det, så er jeg godt nok glad.


  • #3   21. nov 2011 Jeg har døjet med kronisk hovedpine siden 2008 og har taget alle de tænkelige smertestillinde og intet har hjulpet.

  • #4   21. nov 2011 Jeg afhjælper mine problemer med hovedpine med magneter og nåle i ørene.

    Det er også langt billigere.

    At jeg meget hofte har hovedpine alligevel handler allermest om, at jeg ikke selv holder mig på forkant og forebygger.

    Dog er der sket en forandring, som jeg ikke helt har kontrol over - nogle noget voldsomme symptomer, som jeg ikke vil lade hverken nåle, magneter eller kosttilskud tage sig af ;o)



  • #5   21. nov 2011 Susanne... nej jeg tager en 100 mg pille og en 30 mg pille pr. dag. Osteopaten forklarede, at en mindre dosis ikke har nogen virkning. Der skulle ikke være fare for overdosering... og har heller ikke kunne finde noget på nettet, hvis man "kun" tager de 130 mg. pr. dag.

  • #6   21. nov 2011 Jeg har aldrig taget anden medicin end Pamol og Ipren.. 2 af hver hver gang jeg fik hovedpine...og har prøvet migrænemedicin to gange for at se om det kunne gøre en forskel men nej.

    Og jeg har også prøvet alt... bare ikke Q10... ikke at det er løsningen for alle, men måske værd at prøve, hvis man ikke allerede har prøvet det...


  • #7   21. nov 2011 Bivirkninger

    Ved doser på 100-200 milligram er i sjældne tilfælde set kvalme, hovedpine og mavesmerter.

    Står der her...

    Her står der også, at 130 mg ikke er for meget..

    http://www.bionordic.dk/indhold/html/vlignstoffer/coenzymQ10.html


    http://www.netdoktor.dk/vitaminer/q10.htm


  • #8   21. nov 2011 selvfølgelig skal man undersøge inden man tager det.. men som der står de fleste steder, så giver man doser... også over de 130 mg. som jeg tager..

  • #9   21. nov 2011 Tror ikke, at det som så er dokumenteret.... men igen.. jeg har mange spændinger... selvom jeg går til massage osv. er det spændt igen næste dag... og ja her har det hjulpet... og det er da et forsøg værd vil jeg sige... bare en mdr.... eller to... og så stopper man da, hvis det ikke viker.

  • #10   21. nov 2011 Jeg vil æde min gamle hat på, at bider tænderne sammen om natten og at dine gener stammer fra din kæbemuskulatur..

    Det er skønt, hvis du er symptomfri - men prøv lige at mærk efter om ikke dine kæber er spændt. Prøv at masser muskulaturen... Her er årsagen til spændningshovedpine. Ihvertfald den fysiologiske.

    Det, der fører til det, er ofte stress af forskellig karakter...


  • #11   21. nov 2011 CH... jeg har fået tjekket mine kæber.. og muskler... og fået lavet en bideskinne, som ikke gjorde nogen forskel.

    Efter mit fald er det min nakke og muskulaturen, som er helt ødelagt og er konstant helt spændt i nakken og skuldre..... og efter 5 år med smerter og nu for første gang uden de stærke smerter, hvor den eneste ændring er disse piller... ja så tror jeg lidt på det.... men tiden må vise om det holder i længden.


  • #12   21. nov 2011 Jeg blev kørt ned i 2010 og fik en blødning i hovedet.
    Siden da har jeg døjet med hovedpine.
    Har prøvet meget forskelligt men intet hjælper.


  • #13   21. nov 2011 Louise - du har fået det tjekket og lavet bideskinne - ergo må der være konstateret et problem der, der bare ikke har kunnet løses med bideskinnen?

    Det er temmelig almindeligt, at der er forbindelse mellem kroniske nakkeproblemer efter traumer og kæbemuskulatur. Blandt andet der håb for nogle whiplashpatienter, der får behandlet kæben.. dog ikke med skinner, som for mig at se i bedste fald gør ondt værre.


  • #14   21. nov 2011 Men - noget helt andet er, så er det lidt en nyttig information du giver i forhold til dit startindlæg, TS.

    For så hænger logikken faktisk lidt bedre sammen. Q10 er jo antiinflammatorisk, og de spændinger DU har kan stamme fra irritation i nakken - altså inflammationer, som bliver dæmpet af olien.

    Jeg tror ikke man skal forvente, at det virker generelt på migræne og spændingshovedpine.


  • #15   21. nov 2011 CH.. skinnen blev droppet ret hurtigt, og der blev aldrig konstateret nogen problemer med min kæbe eller muskler.. tandlæge foreslog at det var en mulighed, så jeg prøvede det, og ja det var nok spild af penge, som så meget andet.

    Jeg har prøvet alt...speciel træning, speciel mad, droppet p-piller... ingen cola.. osv osv... fordi jeg har været desperat.

    Scanning af hovedet, nakke viste ingenting.

    ... og ja jeg er i bund og grund lidt ligeglad... det her virker... for første gang i mange år... så jeg er tilfreds..


  • #16   21. nov 2011 Jeg har ligeledes været tilknyttet et Hovedpinecenter i Glostrup, som har været den største skuffelse... de har intet gjort andet end at tilbyde mig medicin, som bliver brugt mod depression.... men som skulle have en virkning på spændingshovedpine... en medicin som gør, at jeg ikke kan udføre mit arbejde... og da jeg takkede nej til den medicin ville de ikke hjælpe mig mere... det var deres eneste løsning... og det hovedpinecenter er den sidste løsning i kbh for at få hjælp.

  • #17   21. nov 2011 Det er dejligt, at du er symptomfri! Ligegyldigt hvad, der virker, så er det vigtige, at det virker.

    Men - HVIS du skulle få tilbagefald, så vil jeg anbefale dig at få kigget på kæbemuskulaturen specifikt.


  • #18   21. nov 2011 CH... tak.. men jeg er sgu snart tjekket i hoved og r.. siden 2006.... gået fast hos fysio... og de har aldrig kunne finde noget... kraniosakral tjekkede kæben.. jeg fik nål i øret... og igen så har intet hjulpet.. men ja hvis det kommer igen, så har jeg været der før og levet med det.... men håber jeg fortsætter uden hovedpine.

Kommentér på:
Til jer med kronisk/meget hovedpine. Langt.

Annonce