{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Anmelder man ikke vold? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille "diskussion" kørende med kæresten, som fik én på tuden i fredags. Jeg mener, at selvfølgelig anmelder man det og så er det op til politiet om, hvordan og hvor meget, de vil efterforske.

Han mener derimod, at det gør man ikke, for politiets ressorcer er så begrænsede, at de ikke tager sig af det og chaancen for at finde fyren, er alligevel minimal.

Er det mig, der er håbløst blåøjet?

Og så undrer det mig da såre, at omkringstående ikke ringer mens det sker. Jeg kan godt forstå, hvis man ikke blander sig (det var faktisk sådan, kæresten selv kom til skade), men man kan da i det mindste ringe - eller er det også bare mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmelder man ikke vold?
  • #1   5. dec 2011 Kommer nok an på hvor voldsomt det er ville jeg sige.. Altså skulle man så melde hvergang man fik en flad? smiley

  • #3   5. dec 2011 i princippet så melder man ALT vold, men personligt så skelner jeg lidt mellem "julefrokost vold", som jeg kalder det og umotiveret vold.

    Til en julefrokost kan man blive fuld ( eller en alm fest for den sags skyld) og komme op og skændes - det kan så ende med at der er en part, der får en på hovedet med et blåt øje som resultat. Det ville jeg nok ikke gøre så meget ved, MEN hvis det er noget med at slå og sparke indtil vedkommende er bevidstløs, SÅ SKAL DET MELDES!!!

    Som det var i min spæde ungdom, når vi gik i byen, så kunne man ryge i totterne på hinanden, slås lidt og når det så var ovre, så gik man ind og drak videre. Disse situationer ville jeg aldrig melde.

    Men som sagt så kommer det an på graden af overfaldet inden jeg ville melde det.


  • #4   5. dec 2011 jeg var engang inde og se en retsag med skolen om en der havde fået en flad.. der kom 3 forskellige historier frem, og det var mildest talt til grin synes jeg...

  • #5   5. dec 2011 Nu plejer jeg ikke at gå og få flade :D, men det her var en skalle som resulterede i en styrtblødning fra næsen, en tur på skadestuen, 2 blå øjne, en næse der ligner lort og i dag en tur til lægen for at få vurderet om den er brækket og skal på plads.

    Han har ikke slået nogen, men fjernet en fyr, som var ved at skubbe en anden ned på sporene på en station


  • #6   5. dec 2011 De kendte overhovedet ikke hinanden, så det var ikke sådan et kammeratligt slagsmål.

  • #7   5. dec 2011 Så melder skadestuen vel det?

  • #8   5. dec 2011 Igen efter min mening - og hvad jeg selv ville gøre - hvis der er brud på næsen, så vil jeg melde det.
    Der kan jo tilstøde komplikationer sidenhen, som gør at at han skal opereres eller lign, så det skal modparten da betale for - ligeledes svie og smerte. Hvis nu din kæreste arbejde i bank, så duede det jo ikke at han troppede op på arbejde med brækket næse og blå øjne, så der er osse noget med tabt arbejdsfortjeneste man skal tænke på.

    Lige den situation som di kæreste har været ude for - JEPS, der ville jeg melde uden tvivl - især hvis jeg er sikker på at der er vidner, der bakker op.


  • #9   5. dec 2011 og nej, skadestuer melder ikke skader, som den skadeslidte ikke ønsker, der skal meldes.

  • #10   5. dec 2011 Anita
    Nej de spurgte bare om det var anmeldt. I øvrigt fik han ikke noget med derfra, for vi endte med at gå igen, da hun sagde, man ikke gjorde noget ved det før på tredjedagen, da man ikke kan vurdere det mens den er vildt hævet. Så da han tilsyneladende kunne trække vejret, var der ingen grund til at sidde der og glo resten af natten.

    Heino
    Han var sammen med min nabo og hendes kollega som begge var forholdsvis ædru, så de ville jo kunne fortælle samme version. Jeg forestiller mig også, der kan have været overvågning?


  • #11   5. dec 2011 Er der ikke overvågningskamera på mange staioner, synes da det lyder som noget der burde meldes, især når man tager forhistorien med.

    Hvis der er kamera er det da ikke helt håbløst at finde gerningsmanden.

    God bedring til ham


  • #12   5. dec 2011 Benny
    Ja det er også min tanke, jeg kan bare ikke rigtig overbevise ham om det. Man kan vel dårligt anmelde på vegne af en anden. Og tak smiley


  • #13   5. dec 2011 I denne situation ville jeg melde det. Mest fordi fyren var ved at skubbe en anden ned på sporene...

    På stationer er der altid overvågning.

    Generelt skal der en del til, før jeg mener politiet skal indblandes. Men i denne sag, bør de klart!


  • #14   5. dec 2011 jeg ville melde sådan en sitiuation. ingen tvivl om det.. og er det foregået på en station er der højst sandsynlig videoovervåget

  • #15   5. dec 2011 Dejligt ikke at være helt alene smiley

    Trust
    Det er faktisk også det, jeg synes er mest voldsomt. Kæresten får jo ikke mindre ondt i næsen af at melde det, men det generer min retfærdighedssans og et par andre sanser, at sådan et fjols skal have lov at rende rundt og udsætte andre mennesker for fare mens vi bare trækker på skuldrene og siger, at det jo alligevel ikke nytter.


  • #16   5. dec 2011 Ville helt klart melde sådan en situation...

  • #17   5. dec 2011 Marianne. I kan ligeså godt lade vær, der kommer ikke noget ud af det, min mand er vagt og for et år siden blev han pannet ned på jobbet, vi meldte det, (skal lige sige at det hele var optaget på deres overvågning), og politiet kunne på billederne se hvem det var, men der kom ikke noget ud af det, det kom aldrig for retten, for som de sagde det kan ikke svare sig. Men husk at melde det til jeres ulykkesforsikring, det kan være de kan gøre noget mere en os andre dødlige.

  • #18   5. dec 2011 Bente
    Ja med den holdning fra politiet kommer man da ikke langt :(. Uh, nu bliver jeg sgu så gal at jeg overvejer at skrive til justitsministeren og spørge, om det kan være meningen smiley

    Forklarede de, hvorfor det ikke kunne svare sig? Ville han ikke kunne blive dømt eller hvad?

    Forsikringen kan vel kun udbetale penge, hvis man f.eks. får men? De kan da ikke foretage sig noget retsligt eller hvordan?


  • #19   5. dec 2011 Torben
    Jeg synes nu ikke, man skal gå og slå på hinanden uanset hvad. Om ham, der var ved at blive skubbet ud var uskyldig, skal jeg jo ikke kunne sige, for ingen ved, hvad der var gået forud. Og så kan man selvfølgelig diskutere, om man er uskyldig, når man blander sig. Nogle vil nok mene, man selv har bedt om det, men et eller andet sted, synes jeg sgu det er meget fedt, at alle ikke bare ser måbende til og ikke kun tænker på sig selv.


  • #20   5. dec 2011 Nu har jeg sgu skrevet og spurgt Morten Bødskov om det kan passe, man skal have at vide af politiet, det ikke kan betale sig at anmelde vold smiley

  • #21   5. dec 2011 Det er ALTID vigtigt at melde vold - af alle slags..
    Det er lige så vigtigt som at melde alle skader- også de
    så på arbejde...

    Hvis man ender med mén eller andet efter det, har man ingen
    steder at få erstatning fra hvis det ikke er meldt..
    Derfor skal man ALTID forbi skadestuen efter skaden og
    så anmelde det..

    Det er dumt andet...
    også selvom det er små ting- kan det have betydning senere
    i livet- det kan man aldrig vide på forhånd..



  • #22   5. dec 2011 Jo, selvfølgelig skal det da meldes. Og jo, politiet tager skam voldssager meget alvorligt, og jeg har set rigtig mange sager, hvor folk har fået straf for mindre end det, du beskriver.

  • #23   5. dec 2011 Marianne K

    De sagde at han ikke ville få en dom, fordi hans kone var syg, de havde næsten lige haft en lign. sag, men som de sagde, han fik da en bøde for gadeuorden, fedt.

    Ulykke forsikringen dækker så snart det er meldt.


Kommentér på:
Anmelder man ikke vold?

Annonce