{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

Pit Bull´s hvad er problemmet {{forumTopicSubject}}

Syntes lige at jeg må komme af med lidt galle...
Pit bull & Tosa Inu er ulovlige, ja det har jeg forstået !
men det er hunde, og man kan sku da ikke forbyde nogle racer, og så ikke nogle andre.
Der findes blandinger der er mindst lige så agresive som disse 2 racer...
Jeg ved godt at det er vedtaget ved lov og at det er 15 år siden, så det er der jo ikke så meget nyt i.
Derfor syntes jeg alligevel at det er plat når folk daglig anmælder andre der stiller disse hunde til rådighed for avl eller salg.
Gad vide om disse samme mennesker også anmelder folk der køre uden sele eller går over for rødt ?

Nettop ulovliggørelsen af disse racer har gjort dem meget mere interrasant, det er jeg med på.
Og nettop ulovliggørelsen har gjort at det er bestemte mennesker (generalt) der anskaffer sig dem.
Men det er stadigvæk hunde. Og i vores lille land tror jeg stadigvæk ikke at det er disse racer der har været flest ulykker med gennem tiden. uden at skulle sige noget ondt om Rottweiler, så ved jeg da ikke om jeg hellere vil blive bidt af en Rottweiler end af en Pit Bull !!!
Der vil ALTID være "mærkelige" mennesker der anskaffer sig hunde, og sådan er det.

Bland jer dog uden om.
Bliver i bedre mennesker af at stikke andre.

Ahhhh det var rart !!! ;-))
Mvh. Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pit Bull´s hvad er problemmet
  • #1   3. jan 2006 Hejsa Anders.......
    Må indrømme at jeg holde med dig, der er sgu ikke hundene det er galt med, men hunde ejerne der tossede i hovedet..... Man kan jo få hvilken som helst hund til at angribe og bide hvis man ønsker det.....


  • #2   3. jan 2006 Nu har jeg det sådan,´som jeg også har sagt i de andre debatter om samme emne, At disse to hunde er forbudt, at have i DK, derfor bør man ikke bor her i landet, hvis det er sådanne hunde man vil have.
    Der er jo en grund til, at disse hunde er ulovlige, og det er jo ikke noget, som bare er kommet ud af den blå luft


  • #3   3. jan 2006 Ja & Nej
    man skal anmelde ALLE Dumme hunde ejere. men ikke kun fordi at de ejer en Pit Bull


  • #4   3. jan 2006 Ja Laila
    Men hvad så med alle blandings racer.
    Jeg kan sagtens lave mig en hund som er en pit bare ved at bande lidt selv...
    Hvis man gjorde dem lovlige havde man meget bedre styr på hvor og hvor mange der er af dem


  • #5   3. jan 2006 Anders R: Jeg synes også man bør anmelde dem som sætter deres ulovlige hunde til salg/avls tjeneste, da hundene er ulovlige....
    Og ja dem som ikke behandler der hund ordentlig bør også anmeldes


  • #6   3. jan 2006 Anders - jeg har lige to spørgsmål ... når du siger at der findes blandinger mener du så at det KUN er blandinger der er aggresive?? og at racehunde simpelthen aldrig gør noget galt??


    og anmelde dumme hundeejere?? Hvem skal bedømme hvem der er dumme hundeejere, er det dig??


  • #7   3. jan 2006 Loven siger at man ikke må lave hvalpe hvor der er noget pitt bull i... Derfor ville det også være ulovligt

  • #8   3. jan 2006 Line:>>> Nej jeg har intet imod blandinger

    Gitte:>>>Jeg kan ikke se nogen grfund til at anmelde nogen som egentligt opføre sig ordenligt, Kun fordi de ejer en Pit !

    Marie:>>> Rigtig godt gået !


  • #9   3. jan 2006 Christineog Karina ------- HØRT

  • #10   3. jan 2006 Anders - okay :o) .. det lød bare som om at det kun er blandinger der er de "skyldige"

  • #11   3. jan 2006 Anders R: Fordi det er ulovligt at have en pitt... Ville du ikke også anmelde et indbrud eller tyveri???

  • #12   3. jan 2006 Det er rigitg Karina......

  • #13   3. jan 2006 Hvad med ulovligt fyrværkeri, melder i også folk for at have det? det er jo også ulovligt at anskaffe sig...

  • #14   3. jan 2006 Ancilla- Ja det er sandt men sådan burde det ikke være

  • #15   3. jan 2006 Christine: sender dig lige en et brev i stedet for at svare her, da det bliver lidt langt

  • #16   3. jan 2006 Michael:>>> Jeg tror godt at du ved hvad jeg mener, og at en hund på ingen måder er et meskingevær eller krudt. tror du ser lidt for mange film !!!!



  • #17   3. jan 2006 Ville du ikke syntes at det vat latterligt hvis jeg kørte i tog med dig og fandt ud af du ikke havde zoner nok på billetten, og så stak dig til kontroløren !!!!

  • #18   3. jan 2006 CC. Jeg kan godt følge dig, for disse hunde siger ikke dig noget...
    Men derfor er det stadigvæk plat at stikke andre.



  • #19   3. jan 2006 har skevet anders r...


  • #20   3. jan 2006 Michael: tror du problemet havde været så stort hvis der aldrig havde været et forbud ?

    Så havde der heller aldrig været så stor interrese for racen...


  • #21   3. jan 2006 Mener bare at så snart nogen ser at der er en Pitt eller Tosa til salg I dba.
    er der kæmpe debat. og folk syntes at det skal politi anmeldes...
    Jeg mener bare at man skal passe sit eget...


  • #22   3. jan 2006 Syntes godt nok at dette emne har været oppe nogle gange...Ja, der er Pitbull i Danmark, og det tror jeg der bliver ved med at være...Jeg kan entlig ikke se hvad problemet er, jo den er ulovlig i Dk, men så længe der er amstaff´s er der pitbull´s...Mikkel

  • #23   3. jan 2006 Michael:>>> I 80 erne var det Rottweiler, Schæfer og Dobermann der var de slemme drenge.
    Og det var dem som de "belastet" (undskyld udtrykket) mennesker anskaffede sig...


  • #24   3. jan 2006 Anders R....Super godt sagt...... smiley

  • #25   3. jan 2006 Michael:

    Jammen kan man se at der åbenlyst foregår dyrmishandling.
    Eller ser man den samme hund gentagne gange vise agresiv adfærd...

    Men i himler op hver gang at der er folk der har "ulovlige" hunde


  • #26   3. jan 2006
    Sikke en diskussion.

    Til Anders: Jeg syntes det er et meget interessant emne.. Og kan sagtens forholde mig til en del af de meninger der kommer frem her... Men modsiger du ikke dig selv lidt?

    **Bland jer dog uden om.
    Bliver i bedre mennesker af at stikke andre.**

    Længere inde i tråden her:

    **Ja & Nej
    man skal anmelde ALLE Dumme hunde ejere. men ikke kun fordi at de ejer en Pit Bull**

    ...jamen, så siger du jo også, at man jo skal blande sig, og 'stikke' andre mennesker, som du kalder det.... Uanset om de har pittbulls eller chihuahuas.... eller hvordan?







  • #27   3. jan 2006 Jeg syntes problemet ligger i at der er mange som har "muskelhunde" ikke rigtig ved hvad de har med at gøre...Det er sku ikke hundene som er skod, de er sku de folk i den anden ende af snoren....Mikkel

  • #28   3. jan 2006 Stop nu Kathrine K....

  • #29   3. jan 2006 Ja sorry smiley måtte bare lige nævne hvad der fangede min opmærksomhed ret hurtigt her i tråden...

    Jeg er helt enig med dig Mikkel.. Vi har en såkaldt muskel hund i familien. Hun er den dejligste og mest glade og legesyge hund. Så jeg kan kun være enig med dig i, at det hele afhænger af ejeren..


  • #30   3. jan 2006 Jeg oprettede dette emne fordi at jeg er pisse træt af hver dag at se en tråd som handler om "ulovlige" hunde og om hvor vidt de skal anmeldes.

    Nu har jeg selv skabt en sådan tråd.

    Jeg kom af med lidt galle og.... ja vi bliver jo nok aldrig rigtig enige alle sammen...

    Men det ændre ikke ved at jeg syntes det er latterlig og at i overreagere når i ser sådan en anonce...

    Og hvor er i dog lovpligtige når i sådan fortæller i aldrig kunne finde på at gøre noget på kant med loven...
    hvor mange har ik´gået med sin hund løs et sted hvor man ikke må...
    eller kørt for stærkt i bilen når i har været stresset


  • #31   3. jan 2006 Hvad så med noget i denne retning:
    Enhver der er dømt (ved 'voksendomstol' eller ungdoms-) for drab, vold, trusler, afpresning, bandekriminalitet, narkokriminalitet. (gade)røverier eller andet hvor 'våben' er nyttigt, fratages for bestandigt retten til at eje hunde (potentielle våben) eller have med dem at gøre (lidt ligesom at inddrage våbentilladelse hos en dømt bankrøver).


  • #32   3. jan 2006 Micael:
    yes yes !!!!!!!!


  • #33   3. jan 2006 Thomas:
    God ide


  • #34   3. jan 2006 Hvorfor det, Kisser? Har du med din BANDE været ude at opkræve NARKOgæld, ved hjælp af TRUSLER, der desværre ikke virkede, så I blev nødt til at gribe til VOLD, som beklageligvis kom ud af kontrol så det endte med DRAB smiley

  • #35   3. jan 2006 hva fanden er det for noget pis at skrive Clowns....Du er da helt væk at skrive sådan..Undskyld mit sprog, men kan ikke la den ligge...Mikkel

  • #36   3. jan 2006 Jeg syns ikk som sådan at folk direkte skal meldes, men jeg syns det er dumt og rigtig kedeligt for os amstaff ejere, at folk skal hente en ulovlig hund i et andet land, og så kalde den amstaff, og blande den med "danske" amstaff.... uanset hvordan man vender og drejer den, er pitt'en mere agressiv, overfor hunde (men den er en pragtfuld familiehund) og ved at pitt blir kaldt amstaff, blir der desværre sikkert også snart et forbud, mod amstaff. Personligt ville jeg være meget ked af det, hvis det blev tilfældet..... ved godt der er rene amstaff, der også er agressive osv, men at pitt'en blir kaldt amstaff, og også blandet med amstaff, hjælper ik på muskelhundenes ry...

    Nu er den jo en gang forbudt....(ikke at jeg syns det er fedt)... men desværre blir det sikkert også forbudt med amstaff, med alle de idioter der henter pitt's og som så ikk kan opdrage dem ordenligt, og af den grund syns jeg egentlig at disse folk skal ha en straf, for det er ulovligt, og de smadrer det FULDSTÆNDIG for mange mennesker og deres hunde, ved at kalde den race for noget den ikke er.... nemlig en amstaff, og at skrive pitt i en salgs annonce... sig mig er manden dum??? Hvem tror i lige der vil svare på den annonce... Stakkels, stakkels hund. Gid man dog kunne finde et dejligt hjem yil din i f.eks sverige


  • #37   3. jan 2006 Pyha det var da en lang tråd i har fået gang i.
    Jeg mener ikke at Pittbull nødvendigvis er en dårlig hunde race, har mødt flere som har været rigtig søde og kærlige, men nu er det nu engang sådan at det er blevet bestemt at Racen skal være ulovlig og så synes jeg folk skal lærer og acceptere det, og så købe en Amstaff istedet for der må jo være en grund til de er ulovlige.


  • #38   3. jan 2006 Problemet med raceforbud er jo både, at det er sindssygt svært at administrere, både på grund af underlige, ubestemmelige blandinger og på grund af humbug med papirer... og så må vi heller ikke glemme, at gode, ansvarsbevidste (og lovlydige) hundefolk afholdes fra at få deres drømmehund.
    Ved en regel som den jeg nævnte ovenfor, skulle det til enhver tid påhvile hundens ejer at tage ansvaret for hvem der har med hans/hendes hund at gøre på offentlig vej. Lad os sige at A retmæssigt anskaffer sig en pitbull. Han har så en hyggelig kammerat B, der netop er løsladt efter en dom for 26-dobbelt mord. B spørger A, om han lige må låne hunden og A siger ok. B stoppes med hunden på gaden af politiet (mens han er igang med sit næste mord). Hunden fratages øjeblikkelig A, da denne ikke har overholdt sine pligter mht. hvem hunden overlades til. Hunden aflives ikke (med mindre den er livsfarlig, naturligvis), men omplaceres i stedet til et nyt hjem.
    Dette vil spare hunden for månedslangt ophold som 'konfiskeret' mens systemet prøver at hitte hoved og hale på, hvad der er sket og hvem der har gjort dit og dat. Hvis reglen ganske enkelt siger, at findes hunden i forkerte hænder, så er der intet at diskutere: farvel hund!


  • #39   3. jan 2006 Anders..
    Bliver nød til at give dig ret..
    Det er sku' for plat at melde andre for at ville sælge en ulovlig race..
    -er man derimod vidne til noget sindsygt som dyremishandling eller noget i den stil så meld det..
    men forhelvede da også..
    Det er sku' da bare en pitt bull..


  • #40   4. jan 2006 Mit problem med pitbull udover den er ulovlig er, at vi her snakker om en race, som ikke er avlet som familihund, men alligevel prøver folk, at samligner dem som en.

    En ægte pitbull kan nærmmere samlignes med en ulvehybrid og hvad skal vi bruge den til??

    Disse mennesker er langt fra gode race repræsentanter for, hverken pitbullen eller andre muskelhunderacer.

    Og som det er sagt før, hvis vi ikke kan forbyde dumme mennesker må vi forbyde deres interesser!

    At jeg ikke melder alle annoncer jeg ser, hunde jeg møder bunder nok i dovenskab.

    Min egen race bliver tit samlignede med pitbull eller muskelhunderacer, men min egen race, som iøvrigt er kåret som årets familihund 2005 i england kan langt fra samlignes med pitbullen, så derfor er jeg pisse bange for den bliver taget med i købet på et tidspunkt fordi folk ikke slår ned på "kriminelle" men skære alle over en kam.


    Anders du gamle:-) Du har verdens dejligste race, og jeg er bare bange for, at folk skære alle over en kam istedet for at slå ned på de enkelte syndere.


  • #41   4. jan 2006 Lige mine ord Jacob... Pitt'en er en pragtfuld familie hund, den er på det punkt ikke anderledes end amstaff'en. De er også i mange tilfælde blevet brugt som redningshunde, hvilket de også har været fortrinlige til. I f.eks amerika, blir pitt's, som er "herreløse" eller som blir fjernet fra hjem der ikke er dyrekyndigt... omplaceret til folk med erfaring.. mange af dem er gode familier. Det ville de vel ikke gøre, hvis pitt'en KUN har dræber instinkt i sig. Desuden ville den nok også være forbudt i mange flere lande, hvis den ikke kunne bruges til andet. Problemet er bare at den har et meget stærkt kamp instinkt, og det er nemt for latterlige idioter at gøre den til en dræber maskine.... meeen det er nu også med amstaff'en, så forstår egentlig ikke helt forbudet! Men så gerne en slags "kørekort" til hundeejere istedet for.... så var det måske lidt nemmere at komme de agressive hunde til livs, da vi så automatisk ville ha ansvarlige hunde ejere! Syns ikke det nytter noget at forbyde hverken den ene eller den anden race, kun uansvarlige hundeejere smiley

  • #42   4. jan 2006 Michael: Nu mener jeg, at den ikk er så meget anderledes, end andre muskelhunde...men den er selvfølgelig anderledes end f.eks dine whippets, der er en del mere arb i muskelhunde pga. deres temperament, styrke og stædighed. Mange amstaff's kan ikke gå løs fordi de farer på andre hunde af samme køn, men det er jo ikke kun et problem hos muskelhunde, men i ALLE racer... mynder, hønsehunde, rotter, gravhunde ja selv hos chi..... men det gør dem jo ikk til dårlige familiehunde, forstår du hvad jeg mener??? smiley

  • #43   4. jan 2006 Jeg accepterer det skam også Michael, jeg har amstaff.... jeg syns bare ikke der er så stor forskel på dem som familiehunde. Og jeg forstår ikke forbudet når det er SÅ nemt at få fat i dem. Men som jeg tidligere har skrevet er det da usmart at anskaffe sig en ulovlig hund, når vi nu har en der er lovlig, som minder så meget om den.... Det er egoistisk, og jeg kunne ikk finde på det. Jeg "forsvarer" bare pitt'en, mht at den ikke er en go familiehund, for det er den...

  • #44   4. jan 2006 Ja de gør mere skade, det ved jeg.... men gør en pitt mere skade end en amstaff, en rotte eller en ambull??? De er alle racer som kan gøre enormt meget skade, tro mig, jeg har set det. Men de er alle dejlige som familiehunde, det handler jo bare om at holde sin hund i snor, hvis den har et "problem" uanset om det er en chi, rotte, lab osv osv.... det er at være en ansvarlig hundejer!!! Problemet er jo bare at idioterne er ligeglade og bare lader dem rende rundt løse, men det kunne et slags kørekort nok hjælpe på, samt hårdere straffe til dem der ikk kan finde ud af at ha hund. Det hjælper jo ikke noget at forbyde forskellige racer... der er trods alt mange ulovlige hunde i lille danmark...

  • #45   4. jan 2006 Det er nemlig rigtigt Michael, og det er det jeg syns der er så trist!!! Amstaff er en rigtig dejlig hund... men jeg synes stadig et kørekort til hunde, ville være smartere end et forbud.... så kan du tro der ville blive "tyndet ud" i løse agressive hunde... hvilket jo egentlig er det "rigtige" problem.

  • #46   4. jan 2006 Ja men der er da ligeså mange amstaff, der ikk kan med andre hunde... og ligeså mange rotter, lab, dobber, hønsehunde.... du kan aldrig blive fri for agressive hunde, og en ambull gør ligeså meget skade som en pitt og en amstaff. Så skal man til at forbyde alle muskelhunde og vagthunde, og det er da ikk fedt, bare fordi de af den simple grund "kan gøre mere skade" hvad blir så det næste...???? Shæfere??? de kan da godt nok også gøre skade, og der er da også mange shæfere der ikk kan med andre hunde...

  • #47   4. jan 2006 Ja michael, ville faktisk gerne ha at politiet tjekkede kørekort når de fik mulighed for det....

  • #48   4. jan 2006 ja nu har jeg brugt en del tid på at læse alle de her indlæg og må jo sige at jeg syntes at nogle folk er lidt for platte men det må de jo selv om.
    jeg vil give anders og andre helt ret det er sku for SMÅLIGT at stikke andre fordi de han en ulovlig hund.
    jeg ved godt det er ulovligt at have dem og at det er MEGET dumt,uansvarligt og syndt for hunde at reklamere med at man han en ulovlig hund da den desværre kan gå hen og blive avlivet.
    men hvorfor kan folk ikke passe sig selv og lade være med at have så ONDT i røven over hvad andrer menesker har, så længe at hunde ikke har gjort noget galt.
    er DK virkeligt blevet så småligt at vi alle skal rende rundt og lege politi mænd over for os andre ???
    hvis i vil lege politi mænd så tag for fanden den uddannelse ..
    tror ikke på at der findes nogle folk her i DK som ikke har overtrådt loven på et eller andet tidspunkt i deres liv så lad da være med at spille så hellige og tag en slappe i stædet for fald ned da på jorden igen vi skal alle være her lige meget om man er en "drengerøv" eller hvad i nu kaldte dem som hade de hunde ..
    og fordi en person er dømt for vold,trusler eller andet hårdt krimilelitet så kan han godt være en rigtig god hunde eje, syntes heller man skulle tag et kig på alle dem som forsømmer deres hunde pga de ikke har tid til dem pga job, og andrer dårlige undskyldninger.
    min hund er sku med mig alle steder jeg gå hen må min hund ikke være der så er jeg der heller ikke og så er det lige meget om jeg er til børne føsselsdag eller hvad jeg nu laver.
    vil ville kunne undgå mange af de dårlige ellementer hvis der blev indført at alle skulle træne med deres hund og lære at have lige den slags hund som de nu har
    for der er jo stør foreskel på om du har en pudel eller en GD alle hunde racer skal trænes og behandles forskelligt.

    blev lige nød til at komme a med lidt damp efter a ha læst alle de her indlæg.


  • #49   4. jan 2006 LOOOOOOOL AH, den var go *GGGGG*

  • #50   4. jan 2006 Michael..... nej, men det er altså ikk kun pitt'en der kan gøres til "dræberhund".... og mange racer tiltrækker "suspekte" typer... det ikk kun pitt'en, det er generelt muskelhunde og vagthunde, og det ville da være trist hvis alle de racer skulle forbydes smiley fordi de tiltrækker suspekte typer

  • #51   4. jan 2006 Der er stadig rockere der har rotter, men de er mere eller mindre gået over til amstaff/pitt, har dog på det seneste set en del udlændinge med rotter smiley

  • #52   4. jan 2006 Jeg tror det mest er hunde fra Polen der blir problemhunde smiley De blir fjernet fra moderen alt, alt for tidligt, og tit er det jo så desværre udlændinge der smider dem ned i deres kælder, der køber dem. Stakkels hunde smiley men det andet er også en go ting AH smiley

  • #53   4. jan 2006 Enig med min navnesøster *Ss*

  • #54   4. jan 2006 vil da lige her sige at jeg har kendt en del PitBull som var pragtfulde familie hunde så påstanden om at det ikke er en familie hund er direkte forkert og vil så lige sige til dig
    Michael P at du overhovedet ikke har nogen ret til at komme med den udtalelse om at der er Pit i Jacob`s hund Valle. og nej det kan man ikke bare se.
    men vil så sige at Pitbull er altså ulovlige i dk og mener at det skal overholdes da det ellers kan skabe problemer for bla. Amstaffen i forhold til ulovligørelse af flere racer.
    Men man har da lov til at være fortaler for denne dejlige race


  • #55   4. jan 2006 Nu skal det sige, at jeg har mødt samt kender adskillige pittbulls og jo, mange af dem har kunne med med min egen hund af samme køn, fordi de er blevet trænet til det!


    En ægte pitbull kan absolut ikke med andre dyr, hunde eller fremmed mennesker. Det er alligevel en brugshund med så stærkt et egenskab, som ikke rigtig kan bruges herhjemme. weightpull ville dog være en god sport for racen.
    Men ikke som familihund, som vi kender en familihund i DK.

    Men vi har avlet en familieudgave som hedder Amstaff, hvorfor så lave om på pitbullen til en familihund.

    Ægte pitbulls bliver så nemt provokeret, det ville du vide hvis du har nok kendskab til racen og hundesprog, prøv at læse en pitbulls signaler de er ret stærke.

    Jeg vil give dig ret i at de er nogen kærlige væsner ekstremt loyale for den nærmeste familie, men ikke til at begå sig i det danske samfund selvom der er nogle stykker der fungere nu.

    Der er altså os mange der minder om amstaffen, men det jo ikke til at vide når der ikke er bog på vel.
    Men ægte pitbull er ingen spøg, siger MIN erfaring.

    Husk på den rigtige udgave, jeg omtaler en rigtig avlet pitbull! ikke den amerikanskle familieudgave som hedder Amstaff i DK!


  • #56   4. jan 2006 Synes at det er iorden at man melder en for at sælge ulovlige hunde, og nej jeg er ikke typen som melder andre for at kører uden sele da det går ud over dem selv og hvis folk er fulde eller har druket alkohold YES så melder jeg dem da det er til fare for andre lige som at sælge hunde som er ulovlige da man ikke ved hvordan hunden er eller hvor dem stammer fra og man ved jo heller ikke hvilken slags der køber denne hund... der er jo en grund til at disse hunde er ulovlige.

  • #57   4. jan 2006 sorry stave-fejlen men dette skulle gå lidt hurtigt smiley

Kommentér på:
Pit Bull´s hvad er problemmet

Annonce