1.679 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

blærebetændelse blærebetændelse

Nogle som har et godt råd til blærebetændelse. Det startede her kl 21.00 og har bare smerter og fryser helt vildt.
Syntes ikke jeg vil ringe til lægevagten pga en blærebetændelse.
Så må til lægen i morgen.
Men ellers nogle som har gode råd / alternative behandlinger som kan hjælpe, til jeg kommer i behandling?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blærebetændelse
  • #1   6. dec 2011 Varme.. Masser af C vitaminer og tranebær..
    Og drik en pokkers masse væske..

• #2   6. dec 2011 Tak, drikker som en sindsyg smiley

• #4   6. dec 2011 Man ringer til vagtlægen og får nogle piller, så sidder man ikke og lider en hel nat.

• #5   6. dec 2011 Du skal dælme heller ikke vente, blot sige du skal bruge nogle piller NU:o)

• #6   6. dec 2011 White... Min veninde får jævnligt blærebetændelse, og hun får altså også medicin med det samme hos vagtlægen - så du har "bare" været uheldig..

• #7   6. dec 2011 Tranebærsaft og tørrede tranebær. Men du må ved GUD ikke gå med det ubehandlet i lang tid, for så kan du risikere at få nyrebækkenbetændelse, og det gør siiiiindssygt ondt! Da jeg havde det kunne jeg intet uden at have enorme smerter i ryggen (nyrerne), så jeg sov ikke, en køretur var et helvede, alt gjorde bare ondt. Så bliver det ikke bedre, skal du gå til lægen - og får du ondt i nyrerne endnu mere smiley

Nå men ellers så drik en masse vand/tranebærsaft, og når du tisser, så bliv siddende, så blæren tømmes helt smiley

God bedring smiley

• #8   6. dec 2011 Lige for at retfærdiggøre vagtlægens udmelding, så skal der jo en urin prøve til for at være sikker på hvad infektionen er følsom overfor, men hvis man ofte har blærebetændelse er det lidt en anden snak, for så kan lægen jo se havd man plejer at få for noget medicin. God bedring.

• #9   6. dec 2011 Birgitte.
    Der sker intet ved at starte en sulfakur op og så blive undersøgt hos egne læge, og det er jo fuldkommen uhørt man skal sidde og lide så mange timer, det gør frygtelig ondt og man befinder sig bedst på toilettet eller på kanten af en stol.

Jeg lider meget af det og gør normalt det at jeg drikker ca 2 liter vand så hurtigt jeg kan, holder mig så længe jeg kan, får fat i nogle piller med det samme og så går der kun kort tid før det hjælper, men ja selvfølgelig skal man undersøges dagen efter hvis ens egen læge skønner det er påkrævet..

Dvsl White:o)

• #10   6. dec 2011 White... Fandt lægerne ud af hvorfor du var så hårdt plaget??
    Min veninde har nemlig lige haft det 4 gange på under 2 måneder, og der sagde vagtlægen forleden dag til hende, at hun skulle blive nærmere undersøgt af egen læge, men så langt er hun så ikke nået endnu... men jeg synes, det er noget bekymrende...

• #11   6. dec 2011 Blærebetændelse sætter sig ofte som kronisk når man har haft det et par gange, her får jeg det ca 5 gange årligt og det er vist blot en del af det at være kvinde.

jeg har dog altid en recept liggende til en kur her hjemme, netop fordi det kommer så tit.

• #12   6. dec 2011 Linda N - Jeg har nok haft det i hvert fald 50 gange, og nok også mere. Jeg havde det ALTID da jeg var yngre, og havde så en pause på et par år, hvorefter det kom stærkt igen.

Af den grund har jeg mange gange ikke fået penicillin, da jeg ville risikere at blive immun, hvis jeg fik det hver gang. Jeg er blevet undersøgt, men der var intet at finde, så ingen forklaring herfra, men jeg føler med din veninde - det er SÅ nederen. Jeg har flere gange præsteret at have en ond blærebetændelse midt om sommeren og uden grund. Virkelig belastende.

Da jeg var yngre hjalp det at jeg gik med uldunderbukser, og undlod at sætte mig på noget koldt (jorden, en sten etc.) så det er det eneste jeg kan give videre smiley

• #13   6. dec 2011 Drik en masse vand for at få "renset" godt igennem

• #14   6. dec 2011 Sulfa er også det præperat man normal bruger ikke pencellin da det ikke er påvist det har den store effekt, så det er en god ide at bede om sulfa.

Men ja det er og bliver et tilbagevendende problem hos rigtig mange

• #15   6. dec 2011 Pernille... tak for dit råd med uldunderbukserne - det vil jeg straks give videre, for det er jo så pinefuldt, så hvis hun kan undgå det på den måde, så er det da nok det værd:)

• #16   6. dec 2011 Det var så lidt smiley Det hjalp i hvert fald mig meget da jeg var yngre, for underlivet skal helst holdes varmt smiley håber det kan hjælpe hende, jeg kender virkelig situationen.

• #17   6. dec 2011 Ja, jeg har heldigvis kun prøvet det meget få gange, men det har også været mere end rigeligt:)

• #18   6. dec 2011 Der er faktisk et lille godt råd hvis man har den luksus at have badekar og man har fået blærebetændelse..Fyld karret med rart varmt vand UDEN sæbe og læg dig der, drik samtidig godt med vand, det lindre til man kan få div piller.

• #19   6. dec 2011 Hej alle.
    Kan se, at der er mange som har erfaring med blærebetændense.
    Har været ved lægen og havde en urinprøve med. Der var bakterier og blod i urin. Fik piller til i dag og i morgen formiddag. Prøve skulle dyrkes til i morgen, så må vi se om jeg er startet op men den rigtige kur.
    Det har hjulpet på smerterne nu. Har ikke ret tid blærebetændelse, kun haft det 2 gange i mit liv ( 44 år )
    Var til foredrag i går og der var bare så koldt. Det er lidt komisk smiley
    Foredrag med sexolog, Joan Ørting = hjem med blærebetændelse smiley

Kommentér på:
blærebetændelse

Annonce