1.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

''Bare'' en hund/dyr. ''Bare'' en hund/dyr.

Jeg er virkelig ved at gå helt fra forstanden, når folk siger ''Det er bare en hund''.
Det gør mig så vred! Specielt når de selv har hund!
Ville de måske ikke tude, hvis den døde eller hvad? >_>
- Det virker så koldt. Mine egen hund betyder alt for mig. Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg ville gøre uden ham, og så er der bare nogen mennesker, som kan se det så simpelt. Jeg /forstår/ det bare ikke.

Hvad er jeres hund for jer? Er de ''bare'' hunde?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ''Bare'' en hund/dyr.
  • #1   6. dec 2011 NEJ, mine hunde er mine babyer, hader også folk der siger det.
    Hører det tit i den jagtverden min mand kommer i, og her hører jeg også at jægere tit skyder deres egne hunde, det er jo bare en hund. Fatter bare ikke sådanne mennesker.

• #2   6. dec 2011 Ja, okay. Den er lige så slem, når de siger ''bare'' et menneske, det vil jeg give dig ret i. Men nu var det lige i et emne om den kære hundelov, som jeg blev vred af.

• #3   6. dec 2011 Bente; Wow. Ville aldrig kunne skyde min hund.. Eller noget andet for den sags skyld.

• #4   6. dec 2011 det er et farligt indlæg at gå ind i, men jeg vover at svare..

For mig er en hund bare en hund, MEN de hunde jeg har haft har jeg elsket utrolig meget, de har betydet ufattelig meget og hjulpet mig igennem mange ting. Jeg har grædt når der er sket dem noget og været i sorg når jeg har måtte sige farvel..men det er stadig bare en hund, selvom jeg vil elske den.

Jeg har ik hund pt, men marsvin.. Jeg elsker dem, tager mig af dem, græder hvis de blir syge og ik har det godt, da jeg ved hvor sarte og hvor slemt det er når først de viser sygdomstegn.
    Min kæreste kan ikke lide dem, og ser dem helst væk, men det sker ikke. De er mine små grise og jeg elsker dem og passer dem til den dag de dør. og ja de er også bare DYR.
    Jeg har intet behov for at menneskeligegøre dem, de er dyr, men derfor elsker jeg dem alligevel, og de betyder ufattelig meget for mig

• #5   6. dec 2011 Altså, ja.. Den er en hund, men den er ikke ''bare'' en hund. Og nej, det giver ikke specielt meget mening, men altså.. Min hund er mit alt. Han bliver behandlet som en hund, men han er ikke bare en hund.. Hvis du forstår?

• #6   6. dec 2011 Forstår, forstår ^^

• #7   6. dec 2011 Mine hunde er ikke mine børn og heller ikke mine babyer... De er hunde, ikke "bare" hunde, men hunde.... forkælede og utrolige personligheder som jeg holder virkeligt meget af!
    At en jæger skyder sin hund, når den ikke kan mere er, i mine øjne, da den ultimative afslutning på et godt hundeliv.. Tænk hvor heldig jagthunden er, når den aflives (skydes) mens den laver hvad den elsker..*S*

• #8   6. dec 2011 Bertz bedst; I det tilfælde er det.
    De her mennesker ville simpelthen aflive deres hunde, hvis de var en af de ulovlige racer, for så må de jo være farlige. Lige en tråd på en anden hjemmeside, der fik mig vred her.
    Ja, det er det ord. Kan ikke lide det i sådan nogen sammenhænge.

• #9   6. dec 2011 Min hund er en støtte i min hverdag.
    En puffende snude når jeg er trist og en velkomst så varm , at hvis et menneske gjorde det ville det virke falsk.

Han har kærlighed til 1O men giver det hele til mig.

For os er han mere glæde, ballademager, en der altid holder liv i hytten og bestemt holder os i gang.

Hvis han bare er en hund, er jeg bare et menneske.

• #10   6. dec 2011 der er ikke noget bare! alt liv er smukt og berigende. noget vi skal sætte stor pris på. mine hunde har altid været en god hjælp i hverdagen, deres glade blikke, deres iver for at lave noget sammen, deres evige kærlighed. det er da ubeskriveligt hvor stor en plads hunde og dyr i det hele taget har i vores liv her hjemme. de er erstatninger for børn for os, idet vi ikke kan få.
    de bliver ikke behandlet som børn, men de bliver nu forkælet må vi indrømme smiley

• #11   6. dec 2011 Nej, det behøver det ikke.
    Men når det ord bliver brugt om hunde og andre dyr, bliver de tit brugt nedladende, og det irriterer mig o.o

• #12   6. dec 2011 Destruerende smiley

• #13   6. dec 2011 alle dyrs liv er dyrebart, misforstå endelig ikke...
    men en hund er for mig bare en hund...et dyr.. men et dyr der betyder meget, og man vil altid mene at sin egen hund er helt speciel og det er den sikkert også, men den er stadig bare en hund smiley

Jeg tror stortset vi er enige, men at nogle hæfter sig mere ved ordet end andre, jeg tager mig ikke særlig at ordet.
    7Folk må gerne kalde min hund for : bare en hund, for jeg ved hvor meget den betyder for mig, og det samme med mine marsvin, nogle kan ik fordrage dem og det er klamme dyr, men for mig er de så skønne og fantastiske...men stadig bare et dyr. og stadig meget betydningsfuldt.
    Så jeg tro helt klart på at det kommer an på hvordan man opfatter ordet smiley

Jeg kan tilgengæld ikke snuppe at folk kalder deres dyr for børn.. for det er det ikke!
    Dyr er dyr og kan aldrig blive til børn smiley

• #14   6. dec 2011 Bertz : syntes godt om smiley

• #15   6. dec 2011 Bare lyder bare så negativt, synes jeg o.o

Forstår godt jeres pointer, og jeg er heller ikke uenig, er faktisk ret enig med jer. Men det ord der.. Det lyder bare så negativt.

• #16   6. dec 2011 Og så er det lidt ironisk, at jeg selv brugte det to gange, lol.

• #17   6. dec 2011 Bedst; Jamen jeg er helt enig. Men det bliver nemt brugt i negative sammenhænge.

• #18   6. dec 2011 Kan altså ikke se problemet i at en jæger skyder sin hund. Det går hurtigere end ved dyrlægen og hunden bliver ikke stresset, som mange hunde ellers bliver når de skal til dyrlægen.
    Jeg har selv aflivet mange kvæg(både voksne og nyfødte) og grise. Det er ikke det samme som en hund, for man får slet ikke samme forhold til dem. Men jeg har intet problem med at aflive et dyr som er sygt. Et dyr, som man ved at man har gjort alt hvad man kan for og nu ikke længere har et værdigt liv og måske har konstante smerter.
    Men om det er en ko eller en hund, så er det i mine øjne ikke BARE et dyr, men et levende væsen der har krav på at blive behandlet og passet ordenligt.
    Men når dyret så lider har har man også pligt til at tænkte på hvad der er bedst for dyret. Desværre når det gælder kæledyr, er der mange som kun tænker på sig selv og ikke kigger og mærker på deres dyr hvornår nok er nok.

Min hund betyder utrolig meget for mig. Hun er den jeg står op om morgen for i øjeblikket. Jeg kalder hende nogle gange baby, men ikke fordi hun er som et barn for mig, men fordi jeg kan løfte hende op og vugge hende i armene som med en baby. Og hun nyder det smiley

• #19   6. dec 2011 Nu er jeg så bare en person, som ikke vil dræbe noget dyr selv. Om det så er en ko, rotte, hund, eller tiger.
    Jeg KAN ikke dræbe dyr o.o Kan knap nok dræbe fluer. Edderkopper flipper jeg til gengæld på xD

• #20   6. dec 2011 Sandra H
    PB til dig... :o)

• #21   6. dec 2011 Sandra H: Det er der heller ikke noget i vejen for at du ikke kan dræbe dyr. Det er ikke noget alle kan. Jeg er uddannet i det og det har været mit job, så derfor måtte jeg gøre det, men var da ikke fordi jeg synes det var sjovt. Men det var nødvendigt og jeg vil hellere aflive et dyr end at se det lide.

Bertz Bedst V: Hvis man har fået undervisning i at aflive et dyr, så må man godt.

• #22   6. dec 2011 PB'en er skam svaret på! ^^

• #23   6. dec 2011
    Bertz Bedst V: Jeg tror at de fleste jægere holder lige så meget af deres hunde som vi gør og vil gøre alt hvad de kan for at gøre det så hurtigt og smertefrit, som overhovedet muligt.

• #24   6. dec 2011 Bertz - Min far skød to af mine katte for ca 3 uger siden. Han har jagttegn og må derfor gerne.
    Vi bor et stkke ude på landet. Begge katte bliver ramt af en bil og lider meget. Før jeg ville kunne finde en dyrlæge (var en torsdag aften) og ville kunne komme afsted ville der mindst gå 45 min. Min far kunne være her på 10min så derfor valgte jeg den løsning.

Men ja det er bare dyr og vi er bare mennesker

• #25   6. dec 2011 Sandra H
    Så er den kommet....o)

• #26   6. dec 2011 Maria - gør jeg også

• #29   7. dec 2011 Jeg kan godt forstå dem, der siger, det bare er en hund. Egentlig synes jeg, det er os andre, der er lidt på vildspor og "disse mennesker" har en pointe.

Mine hunde er hunde, men nok ikke bare hunde i den forstand, der tænkes på her. Jeg kender og elsker dem, føler et kæmpe ansvar overfor dem og vil gå irrationelt langt på bekostning af andet for, at de skal have det godt.

Følelser er jo netop ikke rationelle og jeg må indrømme, jeg ar mange følelser for mine dyr.

Til gengæld generer det mig ikke at spise gris til aftensmad. Grise skulle vist være nogenlunde på linje med (vistnok endda højere hævet end) hunde, når man ser på intelligens. På trods af det er det for mig bare en gris. jeg vil stadig gerne have, den har været glad og sund så længe den levede, men jeg har ikke kvaler med, at dens liv udelukkende har haft det formål og er sluttet før tid, for at den kan ende i min mave i form af en flæskesteg.

• #30   7. dec 2011 Bertz Bedst V: Jeg ville heller ikke selv kunne aflive min hund, for i forhold til grise og køer, så har man knyttet sig til dem. Overfor grise og køer har jeg en ansvarsfølelse, men det er også det. Min hund elsker jeg jo.

• #31   7. dec 2011 Lia er en hund og ikke et barn, men hun er ikke "bare" en hund. Der er meget få ting der er "bare" i min verden. Ordet "bare" betyder for mig noget der er uvigtigt eller mindre vigtigt, og det er hun bestemt ikke.

• #32   7. dec 2011 M.I; Se, der formulerede du det præcis, som jeg prøvede! ^^
    Når jeg er overtræt tænker jeg ikke så godt, lol.

Kommentér på:
''Bare'' en hund/dyr.

Annonce