"Det er bare en hund" "Det er bare en hund"
Jeg synes tit at høre sætningerne "det er bare en hund" eller " ens hund skal ikke styre ens liv"...
Hmmm.... Diva er mit ét og alt<3 jeg elsker hende højere end noget andet og den dag hvor vi skal skilles blir den værste dag i mit liv. Og er det så slemt? Er det så frygteligt at nogen mennesker mener deres dyr er guld værd? at man tænker sig en ekstra gang om når man blir inviteret ud en fredag aften, hvor man har været afsted siden tidlig morgen og mener at nu skal man hjem til hunden og ikke afsted mere den dag? At man blir ked af når ens dyr ikke har det optimalt og vil gå gennem ild og vand for dem?
Hvor går grænsen for hvad der er ren og skær fornuft? og skal vi diktereres af andre mennesker om hvordan vi har dyr og hvad de betyder for os?
Bare lige nogle tanker der gik igennem mit hovedet idag efter en samtale med en god veninde.)
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Når det er sagt, så synes jeg nok, at livet kan gøre mere ondt end det at jeg skal sige sige farvel til en af mine hunde....Der er mange flere man kommer til at sige farvel til eller skilles fra gennem tiden, nogen vil man altid huske, andre forsvinder, men kommer dog frem ved specielle lejligheder eller situationer...
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 156
Lige pt. arbejder jeg på et projekt med hans opdragelse, da min mor ellers ville sælge ham. Jeg kæmper for ham. Han skal ikke gå fra os, inden han ældgammel og er både døv og blind.
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
Jeg har valgt at holde dyr, de har ikke selv valgt at bo her. Derfor er der ind imellem nogle ting man må sige fra til, pga de er her. Men ville for alt i verden ikke undvære et eneste af mine dyr. ( hunde, hest, papegøje, og høns)
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
Ikke fordi jeg mener at hunde og børn er det samme, men man kan vel godt have lige så stærke følelser for en hund som et menneske? Og kærlighed er jo absolut ikke fornuftigt eller logisk
Tror bare vi må acceptere at der findes nogle stakler der ikke ved hvad de går glip af
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 11 Svar: 29
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Men han er trods alt en hund og der er mange ting der er vigtigere end ham herhjemme...
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Men de er efterhånden ved at fatte, at jeg altså ikke synes en arbejdsrelateret tur til Paris i 3 dage er verdens fedeste idé for mig. Rettere sagt har jeg sagt nej til alle de ture jeg er blevet tilbudt, uanset destination og længde.
For hvad med hundene?
....Byture? Nææh, det er snart 3 år siden sidst.. :o)
Jamen, da hundene kom til, ændrede mig liv sig. Fik ansvar og omsorg som hovedord og droppede alt det som faktisk er unødvendigt.
Ja ja, ikke alle forstår det og mange mener at jeg begrænser mit liv aaalt for meget.
Og? Jeg har jo selv valgt det. Det piner ikke mig, så hvorfor skal det pine andre?
Elsker sku' de dyr fra månen og tilbage igen og så må man prioritere derefter! :o)
nov 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 77
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
Den dag hun skal herfra dør der en del af mig med hende. Kan slet slet ikke forholde mig til hun en dag ikke er her mere.
Så forsøger ikke at tænke på det, for hun har lovet mig at blive mindst 15 år
Især på mit job kan de ikke forstå mit forhold til min hund og at jeg ikke bare kan arbejde over.
Der røg os en eks-kæreste da han bad mig vælge mellem ham og Zenta, han fik svaret at han kunne pakke sine ting og skride.
Zenta kommer før meget her. Hun er en ener.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.774
Jeg siger altid at jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv den dag vi skal skilles og jeg magter overhovedet ikke at tænke på det. Diva har været hos mig fra hvalp af, hun har været der i mange perosnlighedsudviklende faser og hun er den eneste der altid er ubetinget glad for at se mig:) Jeg kan sidde med hende og få tåre i øjnene blot ved tanken om hvad hun har givet mig og hvor fantastisk dejlig hun er:)(Læs: hun kan seriøst også være en pain in the ass!!:))
Jeg har altid haft en angst for at miste og jeg tænker altid katastrofe tanker. Ja jeg tjekker døren en milliard gange inden jeg går, og ja jeg tjekker vinduet er lukket der hvor hun ligger når jeg ikke er hjemme, men guud hvor ville min hverdag være kedelig uden:)
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
Vi har prøvet at miste et barn (voksent) og flere hunde gennem årerne, og der er jo ingen sammenligning, men derfor betyder de uendeligt meget.
jan 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 297
Diva: Jeg kan godt forstå at du frygter at miste hende!
Mistede min tæve Zita sidste år og det var intet mindre end forfærdeligt! Jeg bliver stadig utrolig trist når jeg tænker på det for hun betød også ubeskriveligt meget for mig og ligesom du beskriver så var hun der også i så mange faser af mit liv.. ja fra barn til voksen.
Heldigvis så ligger der nu en lille fyr hos mig, som har fået en lige så stor plads i mit hjerte og det er jeg sikker på min kommende hvalp også får
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.845
Mine hunde er en del af min familie, og er faktisk træt af at ikke hunde folk ikke respekterer dette, de behøver ikke sige ja til at jeg må tage mine hunde med på besøg, men så må de acceptere at jeg takker nej til at komme, eller at jeg hellere vil ses her... Hvis mine hunde har været alene en hel dag skal de ikke igen være alene en hel aften...
nov 2010
nov 2010
aug 2008
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.616
aug 2008
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 123
Lørdag og søndag er Codys dage, skal jeg noget, skal han med ellers er det bare ærgeligt, så kan jeg ikke. Det sker en sjældent gang imellem at han bliver passet på en af hans dage.. '
Jeg synes specielt at hunde der bor på gårde, har et helt andet forhold hund og menneske imellem, og min chef er ved at ryge rundt når jeg fortæller om Cody og vores "Regler"
aug 2008
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
Sikke en smutter.
aug 2008
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Har det sådan at mine dyr skal have hvad de behøver og så undværer jeg med glæde..
aug 2008
Hun får et meget klart NEJ hvis hun laver noget hun ikke må, hun tigger ikke ved bordet osv.
Hun bliver behandlet som en hund men hun er så meget mere end det.
Hvordan andre holder hund kommer ikke mig ved, men jeg ved hvordan jeg ønsker at have min hund og hvordan jeg ikke kunne drømme om at have min hund.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
De kommer dog ikke i første række og sommtider er der pres på,men de mangler ikke aktivering/opmærksomhed af den grund og jeg har ikke skrubler ved at nogen dage får de mindre tid end andre
"Det er bare en hund"