1.239 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

"Det er bare en hund" "Det er bare en hund"

Jeg synes tit at høre sætningerne "det er bare en hund" eller " ens hund skal ikke styre ens liv"...

Hmmm.... Diva er mit ét og alt<3 jeg elsker hende højere end noget andet og den dag hvor vi skal skilles blir den værste dag i mit liv. Og er det så slemt? Er det så frygteligt at nogen mennesker mener deres dyr er guld værd? at man tænker sig en ekstra gang om når man blir inviteret ud en fredag aften, hvor man har været afsted siden tidlig morgen og mener at nu skal man hjem til hunden og ikke afsted mere den dag? At man blir ked af når ens dyr ikke har det optimalt og vil gå gennem ild og vand for dem?

Hvor går grænsen for hvad der er ren og skær fornuft? og skal vi diktereres af andre mennesker om hvordan vi har dyr og hvad de betyder for os?

Bare lige nogle tanker der gik igennem mit hovedet idag efter en samtale med en god veninde.)

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Det er bare en hund"
  • #1   12. okt 2011 Charlie r heller ikke bare ne hund for mig .. han er os mit et og alt . og folk jeg kender har svært ved at forstå dette..

• #2   12. okt 2011 Ingen kan eller skal bestemme hvad og hvordan man føler for sine dyr....
    Når det er sagt, så synes jeg nok, at livet kan gøre mere ondt end det at jeg skal sige sige farvel til en af mine hunde....Der er mange flere man kommer til at sige farvel til eller skilles fra gennem tiden, nogen vil man altid huske, andre forsvinder, men kommer dog frem ved specielle lejligheder eller situationer...

• #3   12. okt 2011 det er ikke nemt at forstå for andre der har hund, men jeg kan med god samvittighed sige at jeg ville gøre alt for min hund, og at jeg virkeligt ikke kunne leve uden ham.
    Lige pt. arbejder jeg på et projekt med hans opdragelse, da min mor ellers ville sælge ham. Jeg kæmper for ham. Han skal ikke gå fra os, inden han ældgammel og er både døv og blind.

• #4   12. okt 2011 Hundene ( og de andre dyr her) har 1. prioitet før alt andet herhjemme. Alt som sker her, er dyrene med i tankerne. Skal jeg noget, så er tankerne først og fremmest om jeg kan pga af dyrene, eller om jeg må takke nej.
    Jeg har valgt at holde dyr, de har ikke selv valgt at bo her. Derfor er der ind imellem nogle ting man må sige fra til, pga de er her. Men ville for alt i verden ikke undvære et eneste af mine dyr. ( hunde, hest, papegøje, og høns)

• #5   12. okt 2011 jeg tror det handler om at folk der ikke selv har hund ikke kan sætte sig ind i hvilke følelser der kan opstå... Jeg har flere gange hørt spørgsmålet/konstateringen: Hvorfor vil du have hund, du bliver så bundet... Og så skal du arrangere pasning hver gang du skal noget... Sjovt nok er der ingen der siger det til folk der skal have børn...

Ikke fordi jeg mener at hunde og børn er det samme, men man kan vel godt have lige så stærke følelser for en hund som et menneske? Og kærlighed er jo absolut ikke fornuftigt eller logisk smiley
    Tror bare vi må acceptere at der findes nogle stakler der ikke ved hvad de går glip af smiley

• #6   12. okt 2011 Rasmus er heller ikke bare en hund, jeg tænker mig også altid lige en ekstra gang om, inden jeg tager i byen. Og det sker tit at jeg sidder hjemme og føler mig kedelig fordi jeg hellere vil være sammen med ham smiley

• #7   12. okt 2011 Chopper er bare en hund, men det betyder ikke at jeg ikke elsker ham smiley

Men han er trods alt en hund og der er mange ting der er vigtigere end ham herhjemme...

• #8   12. okt 2011 Hehe! De to sætninger høre jeg tit, særligt på arbejdet.
    Men de er efterhånden ved at fatte, at jeg altså ikke synes en arbejdsrelateret tur til Paris i 3 dage er verdens fedeste idé for mig. Rettere sagt har jeg sagt nej til alle de ture jeg er blevet tilbudt, uanset destination og længde.
    For hvad med hundene?
    ....Byture? Nææh, det er snart 3 år siden sidst.. :o)
    Jamen, da hundene kom til, ændrede mig liv sig. Fik ansvar og omsorg som hovedord og droppede alt det som faktisk er unødvendigt.
    Ja ja, ikke alle forstår det og mange mener at jeg begrænser mit liv aaalt for meget.
    Og? Jeg har jo selv valgt det. Det piner ikke mig, så hvorfor skal det pine andre?
    Elsker sku' de dyr fra månen og tilbage igen og så må man prioritere derefter! :o)

• sabine m
    sabine m Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 77
    #9   12. okt 2011 mine er som børn for mig, skal jeg i byen så tænker jeg mig om minst 2 gange, men ud over at de er mine børn så er der også mine redskaber i mit arbejde

• #10   12. okt 2011 Zenta betyder ALT for mig.
    Den dag hun skal herfra dør der en del af mig med hende. Kan slet slet ikke forholde mig til hun en dag ikke er her mere.
    Så forsøger ikke at tænke på det, for hun har lovet mig at blive mindst 15 år smiley

Især på mit job kan de ikke forstå mit forhold til min hund og at jeg ikke bare kan arbejde over.
    Der røg os en eks-kæreste da han bad mig vælge mellem ham og Zenta, han fik svaret at han kunne pakke sine ting og skride.
    Zenta kommer før meget her. Hun er en ener.

• #11   12. okt 2011 Synes det er så rart at debattere sådanne emner herinde med alle I hundetossede mennesker:)

Jeg siger altid at jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv den dag vi skal skilles og jeg magter overhovedet ikke at tænke på det. Diva har været hos mig fra hvalp af, hun har været der i mange perosnlighedsudviklende faser og hun er den eneste der altid er ubetinget glad for at se mig:) Jeg kan sidde med hende og få tåre i øjnene blot ved tanken om hvad hun har givet mig og hvor fantastisk dejlig hun er:)(Læs: hun kan seriøst også være en pain in the ass!!:))

Jeg har altid haft en angst for at miste og jeg tænker altid katastrofe tanker. Ja jeg tjekker døren en milliard gange inden jeg går, og ja jeg tjekker vinduet er lukket der hvor hun ligger når jeg ikke er hjemme, men guud hvor ville min hverdag være kedelig uden:)

• #12   12. okt 2011 I min verden findes der ikke noget , som hedder: bare en hund, vores hunde er fuldgyldige familiemedlemmer! Men samtidig ved jeg god, at det ikke er børn, og de skal have lov til at være hunde, men derfor er de højt elsket i familien.
    Vi har prøvet at miste et barn (voksent) og flere hunde gennem årerne, og der er jo ingen sammenligning, men derfor betyder de uendeligt meget.

• #14   12. okt 2011 Min Mickey og kommende Mozart betyder også helt utrolig meget for mig og de to sætninger er absolut et no go. Heldigvis forstår de fleste af mine venner det og de er også forstående de gange jeg vælger dem fra til fordel for min hund nu han har været alene hjemme det meste af dagen. Respekterer dog også dem der mener noget andet så længe de i lige så høj grad respekterer mig.

Diva: Jeg kan godt forstå at du frygter at miste hende!
    Mistede min tæve Zita sidste år og det var intet mindre end forfærdeligt! Jeg bliver stadig utrolig trist når jeg tænker på det for hun betød også ubeskriveligt meget for mig og ligesom du beskriver så var hun der også i så mange faser af mit liv.. ja fra barn til voksen.
    Heldigvis så ligger der nu en lille fyr hos mig, som har fået en lige så stor plads i mit hjerte og det er jeg sikker på min kommende hvalp også får smiley

• #15   12. okt 2011 "bare en hund"... jeg hører det også tit, og kan høre den manglende forståelse... det er jo også et levende væsen man har det fulde ansvar for, og som ikke har andet valg end at stole på at vi gør det godt og tænker os om... de beder ikke selv om hensyn men er afhængige af at vi kan have en følelse for hvad og hvornår deres behov er der, og så gøre vores til at opfylde dem, for de er der altid for os...

Mine hunde er en del af min familie, og er faktisk træt af at ikke hunde folk ikke respekterer dette, de behøver ikke sige ja til at jeg må tage mine hunde med på besøg, men så må de acceptere at jeg takker nej til at komme, eller at jeg hellere vil ses her... Hvis mine hunde har været alene en hel dag skal de ikke igen være alene en hel aften...

• sabine m
    sabine m Tilmeldt:
    nov 2010

#16   12. okt 2011 man skal jo lige tænke på at der er dem der kun har ::::: bare en hund:::: (bare en pyntegensand eller dille) fordi det nu engang er på mode at have en hund så når de er trætte af den,,, når ja bare en hund ,,, GRRRRR

• sabine m
    sabine m Tilmeldt:
    nov 2010

#17   12. okt 2011 Team Glarbo tror nu det er til dem der bare tager dem som en tingst der ikke har føelser, men bare en hund/modedille

• #18   12. okt 2011 Team: den kunne jeg godt tænke mig at du ville uddybe?:) self uden at hænge nogen ud:)

• #19   12. okt 2011 Jeg fungerer ikke uden Vaks.. Jeg ved ikke hvad jeg gør, når han engang skal væk fra denne verden.

• #20   12. okt 2011 Selvfølgelig er det en hund, Zenta bliver os behandlet derefter eller hvad man skal sige. Men hun er ikke bare en hund. Hun er en del af mig.

• #21   12. okt 2011 Åhh ja, har heller ikke helt kunne forstå folk der mener sådan, for mig er Cody ikke bare en hund, alt bliver valgt efter om det ville være noget for ham,, Arbejder på en gård, hvor jeg bor, og havde som eneste krav at jeg kunne have min hund med, det mistede jeg mange mulige arbejdspladser på men det er det værd...

Lørdag og søndag er Codys dage, skal jeg noget, skal han med ellers er det bare ærgeligt, så kan jeg ikke. Det sker en sjældent gang imellem at han bliver passet på en af hans dage.. '

Jeg synes specielt at hunde der bor på gårde, har et helt andet forhold hund og menneske imellem, og min chef er ved at ryge rundt når jeg fortæller om Cody og vores "Regler"

• #22   12. okt 2011 Sandra: Der sagde du lige hvad jeg tænkte;)

• #23   12. okt 2011 Silje er min lille pige. smiley Hun er ikke "bare en hund", nej hun er meget mere end det. Hun er simpelthen, ganske kort; ubeskrivelig. ?

• #24   12. okt 2011 ? = <3.

Sikke en smutter.

• #25   12. okt 2011 Team: Århhh, jamen så er vi da enige.) Man må have hund som man vil:) Det skal jeg ikke blande mig i, så længe hunden har det godt:)

• #26   12. okt 2011 Kato + India og Frk. Fis (mine mispiger) betyder også alt for mig, især Kato..
    Har det sådan at mine dyr skal have hvad de behøver og så undværer jeg med glæde..

• #27   12. okt 2011 Altså jeg er en af dem der har hund i sengen og møblerne, har ingen hundegård, hun må være i hele huset, men derfor bliver hun stadig behandlet som en hund.
    Hun får et meget klart NEJ hvis hun laver noget hun ikke må, hun tigger ikke ved bordet osv.
    Hun bliver behandlet som en hund men hun er så meget mere end det.

Hvordan andre holder hund kommer ikke mig ved, men jeg ved hvordan jeg ønsker at have min hund og hvordan jeg ikke kunne drømme om at have min hund.

• #29   12. okt 2011 Mine hunde er ikke bare hunde.. meeen min søn kommer altså først til hver en tid.. Så må hundene altså vente.. de er en del af min hverdag/liv og bruger meget tid på dem,hver dag..

De kommer dog ikke i første række og sommtider er der pres på,men de mangler ikke aktivering/opmærksomhed af den grund og jeg har ikke skrubler ved at nogen dage får de mindre tid end andre

Kommentér på:
"Det er bare en hund"

Annonce