{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.482 visninger | Oprettet:

Det er bare løgn :-( {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Sidder bare og hyler.

Historien er at jeg før jul begynder at få meget aktivitet i maven = masser af rumlen og højlydt. Jeg slår det hen.

Efter jul begynder jeg at få slim i afføringen. Men herregud - man spiser jo så usundt i julen.

I februar er det stadig ikke væk (omend det ikke er hver gang der er slim med. Jeg kontakter lægen, som beordrer flere grøntsager og en periode på HUSK. Samt at jeg skal droppe mælkeprodukter - især ost, som jeg i samme tidsperiode er begyndt at spise en del af.

Det hjælper på det og min mave er i god stand igen. Nogen gange er den gal igen - men det passer som regel med at jeg har været ude at spise og derved har fået serveret noget med mælkeprodukter på (jeg er ikke typen der siger til min vært at jeg måske ikke kan tåle laktosen). Jeg er nogen gange lidt øm lige under ribbene, men det slår jeg hen da det er et sted hvor jeg godt kan blive lidt øm nogen gange ved stress.

Over den sidste uge er afføringen dog begyndt at blive mere blød og samtidig også lidt slimet igen. Og farven bliver mørkere. Det kulminerer i går med noget nær 50/50 af hver og det er nu så mørkt at det næsten er sort. Ømheden under ribbene er taget lidt til synes jeg - men jeg er også så nervøs og utryg at jeg nærmest har kvalme over det.

Jeg er overhovedet ikke tryg ved det længere og aflyser alle planer for at ringe til min læge i dag. Han giver mig en tid om 14 dage!!!!! Og ordrer på at jeg skal stresse af (går på de sidste halvandet år af uni og jeg har samtidig fået konstateret paradentose, som også går og gør mig nervøs).

Nu sidder jeg så her og hyler. Jeg kan slet overskue at skulle vente 14 dage med at komme ind til ham og først derefter sætter han en udredning i gang.
Kæresten synes jeg er en pyller. Det er jeg måske også.
Men puha hvor har jeg bare ikke lyst til at gå sådan her længere. Jeg vil udredes og det skal være nu! Jeg kan knap overskue at følge med på uni og er håbløst langt bagud. Ret sådan at jeg overvejer at kontakte dem og få udsat nogen af mine eksaminer.

Jeg kan vel næppe ringe direkte til sygehuset og klage min nød..? De sender mig vel tilbage til min læge...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er bare løgn :-(
  • #1   13. apr 2015 Du beder lægen om en akut tid. Det kan man altid få.

  • #2   13. apr 2015 Det ville han ikke give mig. Han afskriver det som stress.
    I hans øjne bliver 25 årige åbenbart ikke syge.
    Jeg sagde endda til ham at keg ikke kunne overskue at gå så længe og jeg er temmelig sikker på at han hørte jeg begyndte at græde allerede mens han gav mig tiden.


  • #3   13. apr 2015 Kan godt forstå din frustration . Hvis det bliver værre , må du banke i bordet og sige du skal have en tid før .

    Tager du tbl mod jern mangel ?


  • #4   13. apr 2015 Årh hvor er det synd for dig. Jeg har selv været igennem et længere forløb med mit tarmsystem, med kikkert undersøgelser osv. Det er så ulidelig en ventetid, og jeg syntes at det er for dårligt af din læge, ikke at lytte til dig og tage dig ind noget før. Stort kram herfra.

  • #5   13. apr 2015 Symptomerne på laktose intolerant , er forresten tynd mave og mavesmerter . Afføring ca 1/2 efter måltid der indeholder laktose . Er selv laktose intolerant .

  • #7   13. apr 2015 Gry når jeg har reageret er det som regel et døgns tid efter med slim.

    Har lige fået en mail fra en lektor om at jeg opgive pensum om 10 dage i to fag. Møg! Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om og eftersom jeg bor i Esbjerg og læser i Odense får jeg filmet det ene af fagene og jeg er bagud med at se de lektioner...

    Jeg overvejer at ringe rundt til byens lægehuse og forklare dem situationen. Hvis lægen så er villig til at sætte noget i gang skifter jeg til vedkommende.

    Men de gider vel ikke en gang at snakke med mig når jeg er tilknyttet en anden læge.


  • #8   13. apr 2015 Jeg tænker ikke lige umiddelbart at det er laktose der giver udfaldet . Men det kan jo sagtens være , jeg er ikke læge smiley
    Men jeg havde nok skiftet til anden læge eftersom det har stået på så længe , og du ikke føler dig taget seriøst .


  • #10   13. apr 2015 Kan du ikke snakke med skolen om din situation?

  • #11   13. apr 2015 Jeg tror umiddelbart heller ikke det er laktosen. Prøvede at google det. Sådan reagerer jeg kun når jeg spiser noget som har været i kontakt med skalddyr (dem har jeg altid regnet mig for at være allergisk overfor. Min mor, mormor og søster er/var også allergiske overfor det).

  • #12   13. apr 2015 For mig lyder det til du er ved at få mavesår , du skal gå til læge nu ,sådan noget kan ikke vente

  • #13   13. apr 2015 Hov Gry, så lige it første spørgsmål. Jeg tager ikke jerntabletter.
    Jeg tager dog fiskepiller de dage hvor jeg ikke spiser fisk.


  • #14   13. apr 2015 Når afføringen bliver næsten sort, kan det være blod fra mavesækken Hvis det er blod fra tarmene er det rødt

  • #15   13. apr 2015 Helt ærlig, mørk afføring kan komme af rigtig mange ting, det mest sandsynlige er et eller andet fødemiddel, fx lakrids, mad med højt jernindhold eller vitaminer.
    Selv hvis der er tale om mavesår, hvilket er ret usansynligt, er der ingen grund til panik, ro på og prøv at lade være med at spekulere, køb evnt et middel mod for meget mavesyre og brug det i en periode og slap af, en ventetid på 14 dage er ikke voldsom i min verden;)


  • #16   13. apr 2015 Normalt er jeg heller ikke hysterisk Bodil. Men nu har jeg haft on/off slim i afføringen også siden februar... Så er jeg altså ved at være meget utryg, når det så også skifter farve.

  • #17   13. apr 2015 Og du skriver du har ondt ind ved ribenene ,Jeg mener stadigvæk det kunne tyde på beg. mavesår, det kan man nemlig meget nemt få af stress

  • #19   13. apr 2015 Tak Minion.
    Så vidt jeg ved er jeg ikke gravid. Er både på piller og har haft regelmæssige blødninger. Havde det da bare været så let en løsning smiley


  • #20   13. apr 2015 Jeg tror faktisk at rigtig mange mennesker har slim i afføringen, det er ikke så unormalt;) afføringens farve kan skifte rigtig meget efter hvad man spiser og drikker, persille giver mørk afføring, det gør blåbær også, gulerødder giver gul/ orange afføring og så videre, de fleste mennesker ser der ikke fordi vi ikke sådan normalt glor på afføringen;)
    Defuse mavesmerter kan man få af rigtig meget, fx stress og alm uro smiley
    Helt ærligt, det er fint at få undersøgt hvis man er utryk men det er ikke noget der haster så meget at det ikke kan vente i 14 dage;) akut tider er til pludselig opstået sygdom, fx halsbetændelse m.m smiley


  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

    Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
    #21   13. apr 2015 Tjah, mine læger mente også, at mine mavesmerter var en virus. Jeg får konstateret mavesår en måned senere - smerterne var kommet af, at mavesåret var begyndt at bløde.
    Bliv nu for dælen undersøgt - det er så åndsvagt at lade vær med det, og hvis du mener, det haster mere, så få dig en akut tid!

    Hvor kraftige er dine smerter?
    Kaster du op?

    Mavesår er en stigende tendens, specielt hos unge. Det kommer simpelthen af stress - din krop er programmeret til at benytte "fight or flee", altså "kæmp eller flygt", hvilket betyder, at havde du været en hulemand, så ville du blot løbe fra faren eller kæmpe, men siden det psykiske og fysiske pres fra arbejde/studie/din stressfaktorer er konstant, går din krop simpelthen langsomt ned, da den hverken kan flygte eller kæmpe mod det, der stresser dig.


  • #22   13. apr 2015 Vex det er ikke kraftige smerter og jeg kaster heller ikke op.
    Det er egentlig bare en konstant vedvarende ømhed. Jeg har før haft den i stressede perioder, men min afføring er aldrig fucket op og smerten er anderledes denne gang (synes jeg... er så meget i tvivl)....


  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

    Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63
    #23   13. apr 2015 Det kan sagtens være et begyndende mavesår ....... Men det kan også være så meget andet. Få dig en akut tid, hvis du føler, det kan give dig lidt ro på smiley

  • #25   13. apr 2015 Tænker lidt... Hvordan er dit helbred ellers?

    Er du normalvægtig?
    Dyrker du motion - hvilken og hvor ofte?
    Har du nogle sygdomme eller symptomer udover?
    Hvordan er dit spisemønster, spiser du regelmæssigt og fornuftigt?

    Jeg spørger fordi jeg kan genkende nogle af dine symptomer. Jeg er kronisk syg, har HMS (Hypermobilitetssyndrom) som især sidder i min ryg (+ nakke og lænd) og det gør at jeg konstant har en del "hold i ryggen", altså mine led "skrider". Det kan give et væld af symptomer, man ikke umiddelbart tilskriver rygproblemer f.eks. strålende smerter ned i hofte, ben, ondt i knæene, hævede ømme fødder, skulderproblemer, hovedpine, svimmelhed, maveproblemer, ondt under ribbenene osv osv,

    Især det du nævner med fødevareintoleransen kæmper jeg også med. Og mavesmerter, ofte i højer side under ribben. En meget streng diæt med en masse udeladelser, bl.a. svinekød, mælkeprodukter, hvidt brød og det der ligner (pasta, ris osv), mindre måltider 6 x dagligt med 3 timers interval, 2 liter vand fordelt over dagen, de rigtige fedtstoffer (ingen mættet fedt) motion og nok søvn skal der til for at min krop fungerer optimalt. Men det er bare ikke altid lige nemt smiley

    Prøv evt at sætte sig selv på en streng diæt a la min i noget tid og se hvad der sker med din mave. Og bekæmp din stress, evt. med meditation


Kommentér på:
Det er bare løgn :-(

Annonce