{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lægesekretær
  • #1   16. dec 2011 Jeg planlægger at tage den, er igang med HG og igang med at søge elevplads.

Grundforløbet er jo HG og der får man SU .. selve elevlønnen når du er over 25 år ligger som en ufaglært løn, men præcist hvor meget det er ved jeg ikke smiley

Men jeg ved at rigtig mange steder vil de gerne have at du har taget et kursus der hedder diagnose latin - det koster mellem 3500-4500 kr. - eller man kan få det gennem sin a-kasse hvis man er på dagpenge. smiley

• #2   16. dec 2011 jeg regner med at jeg kan spring en del af grunforløbet over, da jeg har en HG...

Skal man selv sørge for en elevplads inden man kan starte?

• #3   16. dec 2011 Helene C - Hvis du har en hg har du grundforløbet, så skal du bare søge elevpladsen smiley ... Og ja du skal have den inden du starter, da det meste af uddannelsen ligger på arbejdspladsen.

• #4   16. dec 2011 Jeg er igang nu, der er ikke noget der hedder grundforløb, men der er noget der hedder adgangskrav smiley Alt efter hvor i landet du bor kan lønnen svinge lidt, men som voksenelev får man ca. 18.500 +/-

• #5   16. dec 2011 Betina A: Adgangskrav... Hvad skal det sige?

• #6   16. dec 2011 Hvad laver en lægesekretær
    Arbejdet som lægesekretær er afvekslende, det er meget forskelligt, hvilke opgaver den enkelte lægesekretær varetager. Det afhænger både af hvilken afdeling/speciale du er ansat i.

Eksempler på lægesekretæropgaver:
    • Koordinere patientforløb
    • Oprette og ajourføre patientjournaler
    • Registrering i hospitalets it-systemer
    • Indkalde patienter, booke tider, bestille prøver
    • Registrere diagnoser
    • Samarbejde/kontakt til patienter og pårørende
    • Samarbejde/kontakt til primær sektor
    • Modtage og håndtere prøvesvar
    • Post og telefon

Lægesekretæren indgår således i et samarbejde med alle sygehusets faggrupper.

For at kunne starte på lægesekretæruddannelsen skal man have
    1. HG* eller
    2. HH eller
    3. Studentereksamen/HF + 12 ugers HG*-forløb eller
    4. Realkompetencevurdering på baggrund af anden/gammel uddannelse

*Elever der optages på grundlag af HG, skal have bestået alle syv grundfag på de anførte niveauer:
    • Dansk, niveau C
    • Erhvervsøkonomi, niveau E
    • Engelsk, niveau E*
    • Andet fremmedsprog, niveau E*
    • IT, niveau C
    • Salg og service, niveau D
    • Samfundsfag, niveau D

*Mindst et af fagene engelsk og andet fremmedsprog skal være bestået på niveau D

• #7   16. dec 2011

Elever over 25 får mellem 18500 og 19500 før skat ca. (alt efter hvilket distrekt man er ansat i.)

Og ja, elevpladsen skal du selv søge og finde.

Jeg synes jo det er en kanon god uddannelse - men hvis jeg skal nævne noget, der er skidt (i hvert fald hvis man påtænker at begynde den) er det, at det kan være meget, meget svært at få en plads.

• #8   16. dec 2011 Nu er det sårn at jeg er uddannet butik, så jeg har en anden uddannelse, og selvfølgelig en HG, og er nu igang med at tage min HF, så planen er at jeg vil gøre den færdig. Og jeg bliver 25 til februar. Men så lyder det til at jeg skal til at søge om ikke så længe måske? Har halvanden år endnu før jeg er færdig med med HF.

• #9   16. dec 2011 Dem som C H K har skrevet smiley

• #10   16. dec 2011 Kan se at jeg ikke har nogen problemer med at komme ind, skal bare have en praktikplads, kan jeg nok fornemme på det hele.. Super..

• #11   16. dec 2011 Jeg ville nok ikke begynde at søge før jeg har opfyldt minimumskravene (eller før jeg ved, at jeg har opnået dem før ansættelsen træder i kræft).

• #12   16. dec 2011 Danielle - Hun har jo adgangskravene, da hun har en HG smiley

• #13   16. dec 2011 Helene C - men der er jo forskellige niveau ' er på HG, har du de ovenstående som du skal have? .. Når man har butik, ligger de jo ikke så højt, som kontor.

• #14   16. dec 2011 Halvanden år i forvejen er nok også lige i overkanten.. Men med min HG, så har jeg ingen problemer med at komme ind.. så kan jeg slappe lidt mere af..

Uddannelsen vil vel begynde til august?

• #15   16. dec 2011 Helene C- Den begynder når du har en elevplads, da det er der du starter. smiley

• #16   16. dec 2011 Jeg startede d. 1/10. Ved ikke om det er forskelligt eller om det er sådan for alle,...

• #17   16. dec 2011 min HG ser sådan ud:
    Dansk C
    Erhversøkonomi D
    Engelsk D
    Tysk E
    IT C
    Salg og service C
    Samfundsfag D

Og min HF:
    Dansk A
    Engelsk B
    Matematik C
    Kemi C
    Biologi C
    Geografi C
    Historie B
    Religion C

Så, det er vel kun Salg service, der kunne give problemer?

• #18   16. dec 2011 Der står på mit papir, at uddannelsen giver mig adgang til bl.a. lægesekretær..

• #19   16. dec 2011 Helene C - Du har salg og service på C- og skal kun have det på D så det giver ingen problemer smiley

• #20   16. dec 2011 C K H

Jo, men nu har hun jo først skrevet nu, hvilke niveauer hun har opnået på HG.

Standardniveauerne er nemlig ikke altid nok smiley

• #21   16. dec 2011 Nå ja.. hehe... det er fordi den går omvendt i forhold til normalt.. hehe... bytter altid om på rækkefølgen smiley Jamen så har jeg jo ingen problemer.. Super, så begynder jeg bare søge når jeg er ved at være færdig med HF... Vil helst gerne i privaten, men det er vel der det er sværest at komme ind?

• #22   16. dec 2011 Jeg arbejder i min fars lægeklinik som lægesekretær 1 gang om ugen, og har også selv tænkt på at tage denne uddannelse.. - Men ved at mange læger foretrækker en sygeplejerske som kombineret sekretær/sygeplejerske...

Men held og lykke med det.. Det er et spændende fag..

Kommentér på:
lægesekretær

Annonce