{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

.. en måge er et utrolig dumt dyr! {{forumTopicSubject}}

Balder havde taget Miriam med til Bogense idag; Balder ville gerne lære at træne - og han blev belønnet med fri leg opg trumlen afsted på stranden, strandeng/vådområde og dige - Balder var lykkelig!

Han er jo korthåren, en rigtig jagthund, og var SÅ på da han fandt måger!

Vores måger er ret underlige.. Ikke specielt bange, driller gerne hundene - virker næsten som om de leger *GG*

I en stor pyt ligger to måger og stener.. Balder beslutter sig for at spæne over og sige hej, de letter naturligvis og flyver.. Men ikke væk - hvilket er ret nemt jo, bare fortsæt lige ud, over hækken og hunden vil blive ladt tilbage..

Nej de flyver en "sejersrunde" om pytten.. de flyver lavt, og Balder spæner afsted - han er HELT med på legen!

Den ene måge drejer af da de når til startpunktet, den fortsætter ud over hæk og parkeringsplads.. Den gad ikke lege mere..

Den anden måge var frisk på en omgang mere.. Flyver ganske lavt, temmelig hurtigt, vender i et skarpt sving, vingen kommer under vand i pytten og SJASK, der ligger en væltet måge i pytten !

Balder var heeeelt henne og sige DAV! Forsigtig og usikker på legens udvikling..
- Han bliver lidt modigere og tænker at mågen nok gerne vil have en pote i hovedet, jeg råber højt, den skal jo ikke skades!

Så fisler mågen rundt i pytten, Balder nærmer sig - stopper, snuser og stirrer.. Det var SÅP spændende for ham!
- Han holder sig pænt på afstand, mågen viser sine vinger frem (de er jo pladdervåde!)..

Vi kigger lidt mere, kalder på Balder, han kommer første gang, og vi efterlader mågen uskadt, men sikkert flov hvis den kunne være det *GG*

Bogenses måger er simpelthen DUMME!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  .. en måge er et utrolig dumt dyr!
  • #2   17. dec 2011 (link fjernet)

    Spørg da LIGE om der var fest i jahundendens sind.. Dumme måger er den BEDSTE aktivering ever =D


  • #3   17. dec 2011 Det bedste var altså Balders overraskelse *GG*

    Mågerne her er bare ekstremt uintelligente *fnis*


  • #5   17. dec 2011 Krumme - uha, tanten her blev jo skrap og streng da han forsøgte den seje nærkontakt..

    Jeg lader gerne hunden lege med mågerne, men ikke hvis de ricikerer at blive døde af det, det er jo synd!

    Havde vi ikke blandet os, så havde vi nok fået leveret en fin halvdød måge - havde det været en anden race kan det være det var fået meget anderledes, men det her var bare morsomt fordi mågen var tåbelig og dare-devil-agtig *GG*


  • #6   17. dec 2011 loool. god historie:-)

  • #7   17. dec 2011 Med måger der vil lege, og en hund der forstår det, så keder man sig skisme ikke *GG*

  • #8   17. dec 2011 Vi havde engang en måge i ca. 2 mdr. som vi kaldte "Mågens".
    Vi havde den af den grund at den var kommet til skade og ikke kunne flyve eller gå, formegentlig ramt af en bil. Den var kæææmpe stor når den foldede vingerne ud. Vi fodrede den med sildestykker men helst ville den have spegepølsemadder skåret ud i tern som den guffede i sig med stor glæde ;o) Den boede i en stor kaninboks i stalden som min mor havde lavet, hvis den havde spist og vi skulle ind til den gylpede den det hele op igen hvis vi kom for tæt på...

    I den tid vi havde den lå den hele tiden ned, fået fluelort rundt om øjnene, var blevet gul på maven og flossede halefjer, men til sidst begyndte den at gå rundt inde i boksen og slå med vingerne... Så det måtte være på tide at den kom ud smiley
    Vi slap den så fri efter de ca. 2 mdr. hvor den drønede af sted på en ret så akavet måde ud overmarkerne men lettede så til sidst - kunne vi se ude i det fjerne efter laaaang tid. Vi så ikke længere noget til den før der var gået en uges tid hvor der sad en måge på vores staldtag med flossede halefjer og gul mave, og det kunne jo kun være "Mågens"... Jeg kommer sådan til at smile når jeg tænker på dengang, for det var sgu en lidt sjov oplevelse smiley



  • #9   17. dec 2011 Alma - Ej hvor sjovt! Og sikke fint i tog jer af den =D

    Måger er ekstremt sky (bare ikke lige vores åbenbart), og ja de kan være KÆMPE!
    - Men engang imellem må naturlige instinkter føje sig for overlevelsen, skønt at den fløj afsted, sikke en oplevelse det må have været!

    Mågerne her bevæger sig ikke med mindre det er nødvendigt; tror de læser hunde ret godt og ved hvornår der kan leges (hvis det er det de gør!?), og hvornår de bare skal få halefjerne med sig og komme afsted!

    Kaoz må ikke jagte noget som helst, så han spadserer bare forbi dem uden at kigge på dem.. Og så kan han komme ret tæt fordi de ikke føler sig truede..

    Det er fascinerende at se vilde dyr aflæse tamhunde.. =)


  • #10   17. dec 2011 Nina: Ja det sjovt så meget lokaliteten siger hehe smiley
    Den måge vi havde kunne vi bare gå hen og samle op, den kiggede helt vildt på os med de der store gule øjne, jeg skulle holde den inde i bilen mens min mor kørte, jeg turde næsten ikke blinke med øjnene i frygt for at den ville hakke dem ud med sit giga næb hehe smiley



  • #11   17. dec 2011 Og ja, det var fantastisk, det er det hver gang man kommer tæt på dyr på den måde og man kan gøre noget godt for dem der har det skidt smiley

  • #12   17. dec 2011 eeeeeeeew !!

    Jeg er ret bange for fugle, og måger har bare det ondeste næb hahahaha.. Jeg havde dæleme IKKE sat med den da *GG*


  • #13   17. dec 2011 Hehe jeg tror ikke at jeg var andet end 9-10 år gammel haha smiley
    Så dengang så den måske bare større ud end den var.


  • #15   17. dec 2011 M.P - Balder er ikke min hund, det ville Miriam blive rigtig ked af *GG*

    Vores fasaner er sky som de bør være, dem ser vi sjældent tæt på.. Fugle er supersære *GG*


  • #16   17. dec 2011 Jeg ved godt jeg ikke må beholde ham! Men han var SÅ klar til at gå med hjem og indtage sofaen igår haha ; )

    Har i fået gået en tur med kæden idag? Er han stadig træt den lille jæger, eller er han bare frisk og frejdig som altid? ; )


  • #17   17. dec 2011 Uuuhhh piraten skal måske AF med pletten???

    Jeg glæder mig altså til at høre hvordan det fungerer hjemme i egne rammer..!
    - Husk at træne "vær villig til at få halsbånd på frivilligt" også, det er også vigtigt så energien ikke bliver forhøjet af "jeg roder rundt, trykker på din næse og får måske halsbåndet på om lidt" *GG*


  • #18   17. dec 2011 Skift retning!

    Konstant og hurtigt, nyk i linen så den siger lyd.. Hunden vil spæne rundt om dig og til sidst give dig den fulde opmærksomhed fordi du bare er en tand FOR besværlig at følges med ; )


Kommentér på:
.. en måge er et utrolig dumt dyr!

Annonce