2.012 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Migræne og eftervirkningerne Migræne og eftervirkningerne

Hej
Her i nat vågnede jeg op til den ondeste hovedpine, har aldrig brevet noget lignende og vidste ikke hvordan jeg skulle få det til at forsvinde. Jeg får opkastninger. Efter at have kæmpet med smerten i næsten to timer begynder de at dæmme lidt og jeg går omkuld af træthed. Jeg har inden der taget 3 iprener i håb om at de vil hjælpe.
Da jeg vågner efter at have sovet et par timer er smerten væk, men jeg bliver svimmel da jeg rejser mig op og det snurrer i min venstre side af ansigtet hvor smerten var. Nu her 4 timer senere kan jeg stadig mærken en lidt snurren og alt mærkes koldt i den side.
Er dette normalt ved migræne anfald, eller er der nogen som har oplevet noget lignende og det ikke er migræne?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Migræne og eftervirkningerne
  • #1   17. dec 2011 Uden at gøre dig forskrækket eller noget, så ville jeg (noget jeg SJÆLDENT foreslår) lige kontakte lægevagten.

Jeg har lidt af migræne i 30 år og jeg har ALDRIG haft det "koldt". Når migrænen var overstået var jeg træt som et helt plejehjem, men intet andet.

• #2   17. dec 2011 Det er jo en tommelfingerregel, at hvis migrænsemønsteret ændrer sig, så skal man kontakte en læge..

Det er nok en god ide at gøre :o)

• #3   17. dec 2011 Det tyder ikke på migræne det der. Jeg har da eftervirkninger dagen efter men det er bare en trykke i hoved. Bliver aldrig kold eller svimmel. Kaster op, kan ikke spise og er følsom over for lys. Det andet har jeg ikke oplevet. Så kontakt lægen.

• #4   17. dec 2011 Jeg vil også sige lægevagt med det samme.

Jeg havde selv en omgang migræne igår "med det hele", smertekvalme, lysfølsomhed og lydfølsomhed, og træthed bagefter, men jeg har aldrig haft føleforstyrrelser i forbindelse med en migræne.

• #5   17. dec 2011 når jeg har haft migræne er jeg ør og tung i hovedet bagefter. Men ikke kold og svimmel, måske du skulle høre lægen ad smiley

• #6   17. dec 2011 Jeg har ALTID føle forstyrelser.

Når jeg har migræne starter det med at jeg ikke rigtig kan se, så hovedpine, bliver følsesløs i højre arm, og i mine læber, kaster op, ved ikke hvem jeg er, ved ikke hvor jeg er, snakker sort snak, og ønsker seriøst bare at dø når jeg har det...

Så det kan sagtens lade sig gøre. Er du på p-piller eller andet med hormoner?

Alt med hormoner er forbudt for dem der har migræne med aura, altså at det går ud over følelserne. Derfor er jeg lige droppet ud af mine p-piller og skal have spiral.

• #7   17. dec 2011 Natascha: Men har du føleforstyrrelser bagefter også?

• #8   17. dec 2011 Det, der er vigtigt er egentlig, at der er sket forandringer.... Migræne har mange sære udtryk, men det skal tjekkes, når det udvikler sig til at være noget andet end det, man kender.

• #10   17. dec 2011 M. I ja det kan jeg godt have.

• #11   17. dec 2011 Som Ch skriver, så har migræne mange sære udtryk, men for en god skyld bør du få det tjekket...
    Bla ka blodprop og tumor i hjernen give mange af de samme symptomer - jeg har selv været indlagt med migræne pga mistanke om det der var værre... Jeg kunne ik snakke - ordene i mit hoved kom ud helt forkert, og inden anfaldet fik jeg svære synsforstyrrelser... Jeg er altid svimmel ifb migræne..

Afsted til vagtlægen, og så må du gerne opdatere når du ved mere - god bedring :O)

• #13   17. dec 2011 Jeg lider af migræne med aura, og oplever også mærkelige ting når jeg har anfald, men jeg synes dog at du lige skal ringe til lægen.

• #14   17. dec 2011 Hej alle. Tak for jeres svar. Jeg ringede til vagtlægen og de ville gerne se mig da jeg ikke havde oplevet det før.. Jeg ligger nu indlagt på hospitalet og bliver tjekket i hoved og røv pga det med nedsat følelsesfunktion, da jeg stadig har det nu.. Alle prøver og test de har lavet indtil videre ser fine ud. Men er glad for at jeg bliver tjekket smiley

• #15   17. dec 2011 Godt at høre at de har indlagt dig, så du ka blive undersøgt :O) Håber ikke at det er alvorligt..

• #16   17. dec 2011 Super at du bliver undersøgt godt og grundigt:-)) Rigtig god bedring.

• #18   17. dec 2011 De tror ikke det er noget alvorligt.. De tror måske det er en virus der trykker på nervebanen. Men de tjekker lige for en sikkerhedsskyld for St kunne udelukke og være sikker på det ikke er nogen blødning..

Og mange tak:)

Kommentér på:
Migræne og eftervirkningerne

Annonce