{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

4 årig slået sine tænder {{forumTopicSubject}}

Ja min ældste datter må virkelig være født under en uheldig stjerne, da hun var 7 måneder begyndte hun at døje med mellem øre betændelse 2 gange om måneden indtil hun blev 13 måneder og fik lagt dræn, da hun var 12 måneder brækkede hun sit ben og skulle have gips på 4 uger, den skulle skiftes 4 gange fordi den rykkede sig.. Så fik hun konstateret astma da hun var lidt under 2 år.

Nu er hun lige blevet 4 år her sidste onsdag, i dag er vi så hjemme og besøge hendes bedstemor og hendes fætter og kusine er der også, de løber rundt og leger og pludselig falder min pige med åben mund og banker sine tænder ned i deres sofa bord.

Resultat, hendes ene fortand og tanden ved siden af, er trykket lidt ind i munden, det er i over munden.

Vi tog på skadestuen og de sagde tænderne sad ganske let løse og vi skulle bare tage hjem og så se om vi kunne få fat på en tandlæge i morgen.

Nu har jeg lige været inde og se til hende og kan se tænderne bløder igen og overvejer om hun måske ligger og skære tænder og på den måde har rykket dem længere ind i munden?

Typisk nok så har akut tandlægen kun åben fra kl 20-21.30, så vi er nød til at vente til i morgen med at finde en som forhåbenligt kan tage hende ind akut.

Skole tandlægerne har Selvfølelig vinterferie og er først tilbage efter nytår smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4 årig slået sine tænder
  • #1   22. dec 2011 Det er vigtigt at I får røntgenfotograferet de blivende tænder, som venter. Så kan man se om de har taget skade.

Der er OFTEST ikke de store problemer med at det bløder lidt. Hun kan også have rokket til dem i søvne. De blivende tænder er de vigtigste.

Er I ulykkesforsikret?

• #2   22. dec 2011 Mette, se jeg ved ikke om hun er dækket af min ulykkes forsikring, for har flere gange dem om at få tegnet en på Caroline uden der er sket noget.

På skadestuen fik vi afvide at fordi de ikke er trykket op, men "kun" ind så burde der ikke være skade på de blivende tænder.

Men vi skal jo have fat i en tandlæge i morgen i så må vi se hvad de gør ved det.

• #3   22. dec 2011 Få en tandlæge til at se på hende, og røntgenfotografere dem , for at se evt. skader på blivende tænder. Ved evt . forsikring . Gem skadepapierne til pigen fylderv 21år..

• #4   22. dec 2011 Prøv at ringe til din egen tandlæge imorgen. Da min søn styrtede på cykel og knækkede sine fortænder ( Voksen tænder) havde skoletandplejen selvfølgelig lukket pga kursus. Min tandlæge kiggede dog på ham med det samme, men ville ikke lave noget ved dem.
    Det gjorde tandplejen dagen efter, så nu har han nogle fine plastik tænder og én mor og far med en opsparingskonto, da vi uheldigvis IKKE havde tandskade på ham. Hvis I ikke har det på jeres børn, så skynd jer at få det....

Giv hende lidt panodil i nat, hvis hun vågner og har ondt. At de bløder lidt tror jeg ikke det gør noget.

God bedring med det lille pus, hun er da godt nok uheldig :o(

• #5   22. dec 2011 Noget helt andet er, er der nogen der ved om man selv skal betale når vi skal have hende til en tandlæge mens skolerne har ferie?

• #6   22. dec 2011 Mig med den plettede, det er så typisk vi sad og talte med vores bankdame igår om at de skulle indhente tilbud fra deres forsikring netop med ulykke og tandskade til begge børn smiley

Jeg har googlet vores bydel og alle tandlæger her og ringer til dem en efter en i morgen til jeg finder en som kan tage hende ind.

• #7   22. dec 2011 Nej du skal ikke selv betale...

• #8   22. dec 2011 Vi skulle ikke selv betale....

Som anne p skriver er det dog vigtigt at få lavet en skadeanmeldelse hos tandlægen og gemme den til hun er ude af tandplejen, altså til hun er 21 år.

Ikke fordi der sker så meget ved mælketænderne, men man ved jo aldrig om de blivende har fået et ordentlig gok og får en skade senere, som kan spores tilbage til dette uheld.

• #9   22. dec 2011 Du kan også tro vi fik lavet alle vores forsikringer om i en fart....

Til alt held har vi lige haft brug for dem 2 gange pga rotter i kloaken og min knæskade. Bare for 1½ år siden havde vi hverken haft udvidet rørskade eller heltidsulykkesforsikring ( tidligere kun fritids ulykke, dette er en arbejdsskade, så har både fået ved Arbejdsskadestyrelsen og min forsikring).

Af skade bliver man klog og derfor sparer vi ikke på forsikringer mere, selv om det er mange penge....

• #10   22. dec 2011 Der er ikke noget akut-tandlægen kan gøre eller vil gøre - tror jeg.
    Men ring til jeres egen tandlæge i morgen og få dem til at kigge på det.
    Det er også vigtigt at få det meldt til forsikringsselskabet, hvis dit barn er forsikret på nogen former.

Min datter var også omkring 4 år, da hun faldt i svømmehallen og slog begge fortænder løse, bed igennem underlæben så vi måtte på skadestuen og have læben lappet sammen. Fik en tid hos tandlægen dagen efter, men de ville ikke gøre noget andet end at se det an. Hun var egentlig ret heldig fordi tænderne voksede faktisk fint fast igen, blev ikke særlig misfarvet og de har dælme været længe om at falde ud nu hvor hun skifter tænder i en alder af snart 9 år.
    Vi meldte det til forsikringen da hun er ulykkesforsikret med tandskade - i tilfælde af at der skulle vise sig noget med de nye tænder.

• #11   23. dec 2011 Øv da.. smiley

En af mine yngre fætre fik engang også banket fortænderne ned i en radiator, derefter blev der aldrig mere sagt til ham at han ikke skulle lege vildt indenfor, ganske forståeligt! God bedring med hende.

• #12   23. dec 2011 Tak for alle jeres indlæg, jeg var faldet i søvn sammen med den lille, derfor forsvandt jeg fra jer.

Vi ringer rundt til tandlægerne i morgen og så må vi tage den derfra smiley

• #13   23. dec 2011 skaden skal altså meldes til forsikringen nu, i forbindelse med skaden, og ikke først når hun er ude af tandplejen.

vores den yngste baldrede sine fortænder da hun var 2 år, og skadesanmeldelsen blev lavet hos tandlægen, og sendt ind til forsikringen med det samme.

• #14   23. dec 2011 Tandlægen sagde at man ikke tog billeder af tænderne endnu først om en uge eller to så kan man bedre vudere skaderne, lige nu er alting jo meget hævet og tænderne løse, men de kunne sagtens sætte sig fast igen.

Hun mente heller ikke at der var skader på de blivende tænder, fordi hun er 4 år og så burde de være blevet hårde. Men ingenting er sikkert omkring de blivende.

Hvis de bliver misfarvet eller hun klager over mere ondt så skal vi straks opsøge tandlæge igen og ja ellers så skal vi til skole tandlægen efter nytår

Kommentér på:
4 årig slået sine tænder

Annonce