4.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

forstuvet nakken - nogle der har prøvet? forstuvet nakken - nogle der har prøvet?

Ja som overskriften siger...
Er der nogle herinde der har prøvet det? Jeg er kommet i denne trælse situation efter en træls episode nytårsaften. Det gør simpelthen SÅ ondt. Har fået akkupunktur og bliver dopet med ipren. Bare lidt som om det ikke rigtig hjælper? smiley

Nogle der ved hvor længe jeg skal forvente der gpr før det går over?
Skal måske lige tilføje det indebære hovedepine, smerter fra hovede/nakke og ned til højre balle + jeg bliver træt ved læsning og når jeg ser tv/sidder for længe ved pc.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forstuvet nakken - nogle der har prøvet?
  • #1   4. jan 2012 Må nok indrømme at efter 14 år i sundhedsvæsnet (næsten 17 år incl uddannelsen) har jeg aldrig hørt om en forstuvet nakke??

Er det det samme som piskesmæld??

• #2   4. jan 2012 Gitte - øhm har lige googlet og ja der kommer piskesmæld frem smiley øv bøv det må det værre smiley

• #3   4. jan 2012 Frankly - ja det er nok 2 forskelloge smerter. Men vil så sige at jeg har haft brækket ryggen og føler det her er noget der henne af smiley

• #4   4. jan 2012 En forstuvet nakke er et piskesmæld...

hvor mange mf Ipren tager du ??

Husk at Ipren skal tages sammen med Panodil for at virke optimalt...

Jeg har prøvet MANGE behandlinger - men først da jeg prøvede Kranio Sakral terapi blev jeg næsten smertefri...

Julie -

• #5   4. jan 2012 Julie - det ved jeg faktisk ikke.. Spiser dem bare men tager 2 ca 4 gange om dagen smiley dog ikke sammen med panodil..

Hvad var det for en behandling?
    Er det dyrt? Evt. Noget danmark eller min ulykkeforsikring dækker? Jeg ved desværre ikke hven gerningsmanden er så det er ikke blevet meldt smiley

• #6   4. jan 2012 snart 3 år med piskesmæld , og har læret mig at det er noget som hedder " aceptable smærte " ,,, så ja har smærter hver dag , tager ingen piller da det ikke hjælper på mig og vil ikke blive avhengig af noget som er stærkere...

du bør komme dig til fysioterapaut og evt nakketrænings gruppe hurtigs mulig så du ikke stivner helt og tager længere tid å bli bra... var selv sengeliggende i mange mnd før jeg klaret at komme til behandling , og nu efter snart 3 år har daglige smærter og meget redusert bevægelse i nakken...

håber da ikke det er så slemt som hos mig , jeg klaret ikke at sitte opprejst eller holde mit hode op de første mnd...

• #7   4. jan 2012 Jeg går på HF skal til eksamen til sommer så har slet slet slet ikke tid til at ligge i sengen smiley
    Men regner med at skal have noget fys behandling når det forsikringsmæssige er iorden...

• #8   4. jan 2012 Susanne - det bliver anmeldt til dem. Men jeg kan ikke anmelde det ved politiet når jeg ikke ved hvem der gjorde det!

• #9   4. jan 2012 Marianne - Min reumatolog siger at fysioterapeut er det værste man kan gøre ved piskesmæld...
    Jeg blev aldrig smertefri ved fysioterapeuten - og det var reumatologen der sagde jeg skulle stoppe der -
    - Faktisk blev det bedre efter jeg stoppede -

Jeg har også været på stærke medikamenter - men de hjalp ikke lige så godt som Ibuprofen / Ipren og Panodil -

Jeg tager - når jeg har ondt - hvilket langt fra er dagligt mere - 1200 mg Ibuprofen - og 1000 Mg Panodil - det er det bedste for mig -

Men det ALLER ALLER bedste jeg har gjort er Kranio Sakral terapi - det er GULD værd...

• #10   4. jan 2012 har ikke vært hos fysioterapi på snart 1 år , forsikringen til ham som kørte på mig vil ikke dække det , men skal til nervolog osv igen da jeg har fået en advokat som skal hælpe mig med mine rettigheder...

skal se om jeg finder en sådan Kranio Sakral terapi... det har jeg ikke prøvet , har prøvet healing og andre ting da...

• #11   4. jan 2012 Jeg har piskesmæld i nakken efter en bilulykke plus jeg har en nakkevivel som er forskubbet efter jeg fik vores rottweiler i hoved plus jeg har en nerveskade i min skulder og lever med kroniske smerter hverdag uden brug af piller da jeg ikke gider dope mig med dodol hverdag.. Jeg får akutpentur og tricketpoint 1 - 2 gange om mdr alt efter hvor mange smerter jeg har. Så man lærer at leve med det. Jeg har stiv nakke i perioder og der kan jeg hverken sove eller noget andet. Fys hjælper ikke på mig, gør det meget værre... Men er utrolig glad for min massør som jeg startede hos i november som har udrettet mirakler med min skulder..

• #12   4. jan 2012 Susanne - der er ved at blive lavet en voldssag hvor jeg var vidne. Da jeg prøver at rykke min veninde væk er der en der skubber mig jeg ser ikke hvem smiley
    Har været til afhøring på politigården og snakkede med dem om det men når jeg ikke ved hven gerningsmanden er står jeg dårligt... Derfor mente de at min ulykkeforsikring dækker..

• #13   4. jan 2012 Desuden ved jeg udemærket godt piskesmæld ikke er at spøge med.. Jeg ville bare gerne hører folks erfaringer... Håber mit går over for sådan som jeg render rundt nu er ikke for kønt. Ligner en med et kosteskaft i ryggen..

• #14   4. jan 2012 Anita - jeg har snart prøvet alt og min nakke er næsten blevet stiv.. Det er noget lort at få.... Men mit skyldes også at jeg har en nakkevivel som sidder forkert... Så ved ikke hvad der gør mest ondt..

• #15   4. jan 2012 Min læge nævte bare ikke det kunne blive så slemt smiley men må kringe til forsikringen imorgen og så må jeg tage til læge igen fredag og få akkupunktur..

• #16   5. jan 2012 Anita. Et godt råd, pas på med hvad du går med til, jeg fik selv et piskesmæld i 95, og siden blev jeg sendt fra herodes til pilatus, ialt har jeg brugt over 65,000 kr på div behandlinger, intet hjælper.

Hvis du har mulighed for det, så bed om at bliver henvist til en smerteklinik, bor du i det jyske vil jeg anbefale smerteklinikken i Give, her lære du både fysisk og psykisk at leve med smerterne. De hjælper dig med medicin, og du lærer hvordan du psykisk kan få det bedre, de bruger bl.a. meditation, og div øvelser samt at de ændre på den på måde man tænker på, når man har smerter.

Det har været guld værd for mig at komme der, i hvertfald på den psykiske side, at de så ikke har kunne smertebehandle mig ret meget grundet leverproblemer osv det må jeg så leve med.
    Du skal henvises til smerteklinikken via egen læge.

• #17   5. jan 2012 Gud tænk engang der lærte jeg noget nyt. Jeg ANEDE ikke at forstuvet nakke var det samme som piskesmæld.

Jeg har selv engang fået diagnosen "forstuvet nakke og øverste del af ryggen"
    Der gik rigtig rigtig lang tid før jeg var god igen.
    Jeg gik med krave de første par uger. og siden gik jeg til fys i et år tror jeg det var....
    Jeg havde også hovedpiner og ekstrem spændthed i nakke og skuldre.

Vil ønske dig rigtig god bedring!!!

• #18   5. jan 2012 Susanne DKK snob * med Maine coon killinger *, jeg blev henvist direkte til Give af den læge der opererede mig i Hobro.

Alle der kommer på smerteklinikken i Give skal på kursus, der er 3 stk. et om medicin, et om krop, de varer 1 dag hver, så er der et kursus der strækker sig over 14 uger, altså du skal afsted 1 dag hver uger i 14 uger, 14 gange i alt af 2,5 time. De andre dage er vist nok 6 timer pr gang. Og det er altså noget ALLE skal igennem. Men du skal ikke være nervøs de kurser er faktisk ret fede, og man lærer en helt masse.

• #19   5. jan 2012 Men du kan da sagtens melde det selvom du ikke kender overfaldsmanden..... Når folk bliver voldtaget er det da også langt fra altid de ved hvem det var, men det anmeldes, og så er det op til politiet og finde ud af hvem der gjorde det....

• #20   5. jan 2012 Susanne DKK snob * med Maine coon killinger *

Jeg var også totalt smadret når jeg havde været afsted, jeg har piskesmæld, samt en kronisk nerveskade i skulderen efter en læge har kludret i det. Det er bare fandens hårdt at skulle afsted, og ja man er ødelagt i flere dage efter, men når det er slut ved man også at det var det værd.
    Jeg kommer fra Silkeborg og det tager godt en time at komme til Give i bil, og jeg kan ikke selv køre så langt, det tillader min arm og hoved ikke. Og jeg kunne ikke tage det offentlige, for når jeg skulle kursus kl 9 skulle jeg hjemmefra med bussen kl 22 om aftenen, og sove i vejle på busterminalen, fedt ik ??
    Men vi har i DK noget der hedder befordring og det kan du få hvis du ikke selv kan køre og ikke kan tage det offentlige, har du set på om det er noget du kan få. Jeg fik det og det gjorde det hele lidt nemmere.

• #21   5. jan 2012 Camilla - Jeg fik af vide jeg ikke får så meget ud af det :-(... Men må prøve have fat i dem igen..

• #22   5. jan 2012 problemet er også at det skete på et diskotek så der var rimelig mange mennesker.. så det er nok ikke helt nemt..

• #23   5. jan 2012 Susanne - ja for de kunne ikke blive passet mens du lige er på kursus for at blive rask...

• #24   5. jan 2012 Anita, nej det er langt fra sikkert at de finder vedkommende. Men jeg tror de andre har ret i at det skal være meldt. Så er det ikke dit problem at de ikke kan finde vedkommende.
    Men for ikke at komme ud i noget rod med forsikringen så synes jeg du bør gøre det.

Der går super lang tid inden du får nogen form for erstatning, først skal din ryg have ro og så skal du bedømmes af læger inden forsikringen vil udbetale noget som helst.
    Jeg havde derfor en aftale med min forsikring om at jeg startede til fys med det samme, og så sendte min fys regningerne til forsikringsselvskabet som betalte.
    Der gik.... Ja faktisk også tæt på et år før jeg fik min endelige erstatning, og så lang tid må du ikke gå uden behandling. Så risikere du i den grad at forværre det!!!

• #25   5. jan 2012 jeg vil ikke have penge.. penge hjælper alligevel ikke. jeg vil bare gerne have at der kan gøres noget hvis det bliver problemer senere hen og det er her jeg tænker på min ulykkeforsikring?

• #26   5. jan 2012 Jamen hvis du i årevis fra nu af skal gå til behandlinger, så er penge da i den grad vigtige....
    Og behandling er vigtig!! Også lige her og nu!! Mens skaden er frisk

• #27   5. jan 2012 Camilla - korrekt.. må vente og se hvad forsikringen siger :-).

• #28   5. jan 2012 Susanne - om Rikke har eller ej hvad har det lige med mit spørgsmål at gøre?

• #29   5. jan 2012 Jamen Rikke det kan ikke lade sig gøre.
    Susannes mand kan ikke passe deres børn, for han skal jo passe hendes far og bror....

• #30   5. jan 2012 Vil lige fortælle at komme på smerteklinik og de smertetacklings hold over 14 uger er super, det kan godt være at man er bombet, men det tog jeg gerne med, for du lærer så meget godt og kommer ud blandt ligesindet. Vi havde en på mit hold som kom fra Gråsten og helt til Ringe på Fyn hver tirsdag og for ham var det altså en heldags tur, for han blev hentet tidligt for at være der til kl 9.30 og ofte skulle de om OUH for at sætte nogen af til behandling !!! Han blev så hentet igen kl 12 og kørt hjem !!

De bedste 14 uger, ja med følgerne af at være bombet, men fandme det værd !!

• #31   5. jan 2012 Ja her på Fyn ventede jeg i 9 måneder på at komme på smerteklinik !!

Flere på mit hold var meget bitre og negative omkring deres situation og da vi stoppede var de vare blevet helt nye mennesker at være sammen med. De kunne godt selv se, at de havde fået det meget bedre. Det handler om at lærer at acceptere den tilværelse med smerter man nu er endt i.

Kommentér på:
forstuvet nakken - nogle der har prøvet?

Annonce