3.123 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvad ville i gøre? (Ondt i ryggen, tvivl om beh) Hvad ville i gøre? (Ondt i ryggen, tvivl om beh)

Hej HG.

Historien fortalt kort: I 2001 kørte en dame frontalt ind i mig og jeg lå på sygehuset i 4 dage og fik efterfølgende fysioterapi behandling, af det de kaldte en forstuvet rygsøjle (det er egentlig ikke en diagnose, men måden lægerne bedst kunne beskrive det på) i ca 6 måneder. Jeg gik derefter i mange år uden at mærke symptomer eller problemer i ryggen. Men så for lidt over 4 år siden fik jeg et voldsomt hold i ryggen det samme sted som havde været skadet i 2001. Jeg gik til kiropraktor og fik behandling og (genop)træning af ryggen i et halvt år og har siden haft det godt i ryggen. Men så i august månede vågnede jeg pludselig og havde store smerter samme sted i ryggen, men også i nakken og højre skulder. Jeg tog til samme kiropraktor igen og han løsnede ledene op og jeg kom til kontrol et par gange og smerterne forsvandt. Efter et håndboldstevne i september, havde jeg endnu engang rigtig ondt og tager afsted til kiropraktoren. Han løsner op men det hjælper ikke. I onsdags var jeg så hos ham igen og han siger, at han ikke kan stille en diagnose men mente det endten kom fra den del af ryggen som har været skaddet eller fra skulderen. Han siger så, at han vil sende mig ind til en kollega der kan udføre en særlig (ny) form for manipulation af musklerne. Og hvis det ikke virker, vil han henvise mig til en MR-scanning for at se om jeg har en discusprolaps. Jeg spørger hvad denne behandling koster, det kan han ikke svare på. For det kommer an på hvor mange bahanlinger jeg skal have og hvilken form af den særlige manipulations behandling jeg skal have.

Efter besøget søger jeg lidt på behandlingen og kan se det er noget helt nyt fra USA og at den kiropraktor klinik jeg kommer på er den eneste i danmark der udføre denne form for behandling.

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg lige gør, for føler mig lidt som forsøgskanin for denne nye behandling. I mine øre lyder det ulogisk, at jeg skal igennem en behandling, kiropraktoren ikke ved om det vil hjælpe. Derudover synes jeg det virker underligt, når han nu ikke kan stille en diagnose, men alligevel har mistanke om at det kan være en discusprolaps, at jeg så ikke får be- eller afkræftet det først(??). Altså inden han ekspermenterer med en ny slags behandling, han ikke ved om vil gavne. Jeg tænker lidt, hvad nu hvis det er en discusprolaps (eller noget andet), om denne nye behandling så kan skade mere end gavne(??).

Hvad synes i? Er jeg for pernippen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre? (Ondt i ryggen, tvivl om beh)
  • #1   7. okt 2011 Ps. Jeg har dagligt ondt/ømhed i ryggen og vågner ofte om natten med smerter. Det er for det meste ikke værre end, at jeg kan holde dem ud (ind i mellem på ibummetin) og stadig gå på arbejde. Men smerten er næsten konstandt og jeg føler mig hæmmet i den forstand, at jeg ikke tør foretage mig fysisk belastning af ryg og skulder.

Sorry det blev lidt langt.

• #2   7. okt 2011 Prøv at tage kontakt til henning jensen i Kolding, fynsgade. Du kan finde ham på google.. smiley Han plejer at være utrolig ærlig om han kan hjælpe folk, han er sportsmassør og har tidligere været tilknyttet store fodboldklubber.. han kan måske bedre hjælpe dig med en "diagnose"..

• #3   7. okt 2011 Hvor er din læge henne i alt dette? Det er ikke en kiropraktor der kan stille din diagnose. Det skal ske via egen læge, som henviser dig til rette sted.

• #4   7. okt 2011 Håber du får taget sådan en mr scanning så de kan finde ud af om der ikke er noet? For det lyder til at det bestemt er noget i ryggen som ikke er normal..

• #5   7. okt 2011 Er han massør eller?

• #6   7. okt 2011 Gitte: Har en tid ved lægen, men det er først den 27. oktober:-(.

• #7   7. okt 2011 du bør scannes

• #8   7. okt 2011 Pas på med at lade kiopraktor manipulere med ryggen, når det ikke er undersøgt ved en læge og/eller mr!!!!!

Kiopraktorer er IKKE læger ( selvom mange af dem tror de er klogere end dem).
    Ved ikke om jeg bare er mærkelig, men kiopraktore er jo lidt ligesom tandlæger, der får penge i kassen hver gang DE mener du skal komme - Jeg stoler ganske enkelt ikke på dem....

Prøv og tænkt hvis han hiver, trækker, knækker, masserer osv i din ryg og det viser sig du har en stor discusprolaps..... smiley

Rigtig god bedring

• #10   7. okt 2011 Jeg har fået en tid ved lægen, men der er ventetid når det ikke er akut.

Mig med den plettede pølse .: Nu er jeg selv tandplejer og arbejder for en tandlæge. Og jeg kan med god samvittghed sige, at jeg aldrig har anbefalet en patient en behandlig der var unødig eller oftere undersøgelser/behandlinger uden grund. Hvis man har det sådan med sin tandlæge, synes jeg man skal skifte tandlæge og få en second opinion. Derudover synes jeg på ingen måde, at tandlæge/tandplejer uddannelsen kan sammenlignes med kiropraktor uddannelsen. Det er heller ikke altid let, at stille en diagnose i mit fag, hvis der ikke ses noget unormalt objekttiv eller på røngten. Men ud fra de symptomer patinten beskriver, kan man stille en tentativ diagnose, altså en slags "muligvis" diagnose. Men derfra også til bare, at forsøge sig frem med forskellige behandlinger er der langt, medmindre patienten har åndsvagt ondt og kan udpege den "skyldige" tand.

• #11   7. okt 2011 Jeg får akupunktur i min skulder efter jeg har smadret min muskel og derefter dannet arvæv i den som giver mig mange smerte med migræne anfald osv. Også fik jeg jo min rottweiler i hoved for 1 år siden og har forskudt en nakkehvivel som også gir mange smerter som også bliver holdt nede med akupunktur og det hjælper helt vildt meget. Har gået til fyse osv i 10 år og har aldrig været smertefri som jeg er nu stortset smiley Prøv det.

• #12   7. okt 2011 Han er massør og healer, ikke noget knække knække.. ja man kan synes hvad man vil om det .. Men man har ikke arbejdet ikke i en storklub som bl.a. HSV i Tyskland, hvis man ikke kan noget.. Hans søn skulle også være meget dygtig (dog ingen erfaring med ham) Har flere familiemedlemmer der har besøgt ham med rigtig god erfaring.. Kæresten tager også snart der overmed ondt i ryggen.. Alle der har ondt, råder jeg til at tage et smut forbi..

• #13   7. okt 2011 Den manipulation, der er tale om, er det osteopati?

Som de øvrige vil jeg advare mod kiropraktik mod rygsmerter, hvor der ikke har været en grundig udredning - og slet ikke efter, at der har været et traume tidligere.

• #14   7. okt 2011 Jeg fik akupunktur inden jeg blev scannet i min ryg...

Ingen fik ellers lov til at røre den den gjorde så ondt og kunne ikke gå ordentlig på mit højre ben gik næsten på tæerne i 2 år før de fandt ud af jeg skulle scannes....

Ikke altid de er så hurtige de læger, men havde/har den førende alternative læge hos mine læger... Nogen gange ville jeg bare ønske de lyttede lidt mere...

Ingen får LOV til at eksperementere med min ryg eller andet....

• #15   7. okt 2011 *CH* -: Nej, kan ikke huske det præcise navn, men hun er uddannet i USA hende der står for disse behandlinger. Og denne klinik er den første i Danmark hvor de udfører den slags behandlinger.

Kommentér på:
Hvad ville i gøre? (Ondt i ryggen, tvivl om beh)

Annonce