{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Inspiration til at tænke anderledes {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skrevet det her som kommentar til en tråd om kur mod dårlige dage.. Og så syntes jeg egentlig, at jeg ville dele den med alle herinde.. Til dem, som trænger til inspiration til at se lysere og mere forhåbningsfuldt.. Eller til dem, der har lyst til noget virkelig råt, følsomt, grusomt, forhåbningsfuldt læsning..

Jeg ved, at der er mange herinde, som har det rigtig hårdt, og jeg håber, at denne blog kan, omend ikke andet, hjælpe jer en lille bitte smule..

Bloggen er skrevet af en pige, jeg kender.. Hun gik en klasse under mig i skolen og er 22 år.. Hun har fået konstateret uhelbredelig kræft.. Men hun har bestemt ikke tænkt sig at tabe den kamp, som hun nu er blevet smidt ind i..!
Det første indlæg har hun skrevet om aftenen på dagen, hvor lægen fortalte hende det..

Og ingen slinger om valsen her - det er HÅRD læsning! Tænk dig godt om, før du begynder.. Og beslutter du dig for at læse bloggen, så start fra første indlæg og læs så helt til sidste hun so far har skrevet..

Jeg har personligt fået et hårdt skub i nakken til at ændre min tankegang! Ting, der før kunne ødelægge ens humør - hvis ikke en hel dag - er bare ikke så store ting længere.. Den dumme opgave, man skal ha skrevet.. Aftalen, der blev aflyst.. Vejret, der brækkede sig ud over hele ens dag.. Køen i brugsen og ham idioten, der skubbede sig foran.. Regninger, der ikke kan betales.. Smerten, der ikke forsvinder.. Tasken eller cyklen, der blev stjålet.. Og alle de tusind andre lorte ting i livet, som er okay at brokke sig over og blive sur over.. Men som er en del af livet.. Livet som vi er heldige at have..
Og har man først én gang prøvet at vende sin tankegang om en nedren hændelse - så blir man hooked! Det er en skøn udfordring for hjernen og hjertet..

Hmm.. Ved ikke om jeg kan/vil/skal forklare mere.. Men her har I bloggen, læs den, hvis I vil.. Jeg håber kun, at I vil finde ligeså meget inspiration, som jeg har..

http://viljentillivet.wordpress.com/about/

"Du kan ikke ændre andre ting eller mennesker - Det eneste, som du kan ændre, er dig selv og din holdning" smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inspiration til at tænke anderledes
  • #1   12. jan 2012 Det synes jeg bestemt også det er smiley Det er jo rigtig vigtigt, at man anerkender og accepterer alle sine følelser.. Og får "levet dem ud" så at sige (læs: her enten brokket sig til eller snappet af kæresten).. Hæh.. Jeg har nok fået vendt et par ting oppe i hovedet, der har gjort at knap så mange ting bliver til store problemer for mig.. Og mange ting er blevet sat i relief..
    Specielt et indlæg, hvor hun skriver om det med at have dårlige dage, har gjort mig opmærksom på nogen ting, der bare ikke skal have lov at ødelægge min dag.. smiley

Forstår virkelig godt, at du fravælger at læse det, men er glad for du alligevel vil smide en kommentar om hvorfor smiley

• #2   12. jan 2012 Wauw en pige!!

• #3   12. jan 2012 Ja, hun er fantastisk! Og hun har rørt så mange! Både os, der kender hende, men også folk, hun aldrig har mødt.. smiley

• #4   12. jan 2012 Puha, er i fuld gang med at læse hendes beretning smiley Det er godt nok hård kost og fantastisk skrevet. Jeg er kun nået til november 2011, da hver en blog bliver læst omhyggeligt!

Hun er en sej pige, hende Heidi. Respekt!!

Imorgen får min bedste veninde dommen, om hun har kræft eller ej. Hun var til en lungebiopsi i fredags og ja imorgen fredag d. 13. er altså svar dag! Det har været en lang og sej uge for hende og det er hårdt at stå på sidelinien og intet kan gøre!
    Jeg be'r i hvert fald hvert ét minut for hende.

• #5   12. jan 2012 Ja, hun skriver simpelthen så godt! Jeg har læst flere indlæg op til flere gange..! Jeg taber næsten kæben hver gang pga hendes styrke.. Det er noget, som virkelig har rørt en masse i mig.. Og stadig rør mig! Derfor er jeg bare nød til at dele det med Jer.. smiley

Jeg føler meget med dig og din veninde! Det er simpelthen så skrækkelig en sygdom at have inde på livet! smiley Håber inderligt at din venindes biopsi kommer tilbage med gode resultater, og at Heidis blog kan hjælpe Jer begge..

Kommentér på:
Inspiration til at tænke anderledes

Annonce