Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nem billig mad til mange
  • #1   27. jan 2012 Hvad med lasagne ...forskellige tærter, gryde ret med ris ...

• #2   27. jan 2012 En god gryderet må da være sagen efter en dag på ski. Intet så som som en lækker sovs, ris og flüte

• #3   27. jan 2012 Dragemad

Normalt laver jeg det med frisk grøn pasta, men du kan også lave det med alm. spaghetti.

Du skal bruge skinke, kylling eller kalkun i små stykker
    Spinat
    Pasta
    Fløde, eller evt. hvid mælkesovs
    Pølser

Det er et stort hit hos børn har i huset. selvom det er med spinat smiley

• #4   27. jan 2012 Stinne det er det også, og da der så kom børn i familie og omgangskreds, så var det oplagt at omdøbe den til dragemad p.g.a. den grønne farve, og det hitter.

Alternativt er der prinsessepasta (der kom sørme også piger til samlingen smiley

Så er det rød pasta og laks. Både røget og fersk kan bruges. Den er altså også en hitter, men nok ikke i kat. billig mad p.g.a. laksen.

• #5   27. jan 2012 hos glemte rejerne i prinsessepastaen smiley

• #6   27. jan 2012 Moster:
    Blander du så bare det hele sammen...? For ja, det lyder lækkert...

Stinne:
    Den skal ihvertfald afprøves herhjemme... smiley

• #7   27. jan 2012 Jeg bruner lige kødet hvis det er kylling eller kalkun. Så kommer jeg spinaten i (frossen optøet) og lader det koge det værste vand af.

Pølserne kan sagtens undlades, men til børn er det et ekstra pist. De skæres i mindre stykker. I hver stykke laves der to snit så den dele i fire fingre, men uden at skære helt igennem. De brunes på pande eller i ovn, så åbner de sig og ligner krogede fingre = drageklør.

Pastaen koges.

Når vandet er kogt af spinaten tilsættes fløde i rigelige mængder, og koges ind til dem er cremet. Er man utålmodig kan man jævne den, eller alternativt så laves en hvid sovs og hælde over.

Den kogte pasta blandes i, og til sidst smages til med salt og peber.

• #9   27. jan 2012 Boller i karry, pasta med kødsovs eller gullasch m. kartoffelmos. Mmmm, jeg vil også på skiferie smiley

Du kan også lave noget børnevenlig reistaffel-agtigt. En god karrysovs med kylling eller skinketern og så kan du have poser/dåser med som bare skal åbnes og hældes over i skåle med rosiner, peanuts, kokosmel, ananas, mandarin og måske et par bananer eller æbler som lige skal skæres ud og et glas mangochutney

• #10   27. jan 2012 Altså skinkekød i tern. Ikke de der pizzatopping-skinketern smiley

• #11   27. jan 2012 Ulla, jow jow, det er ikke hver aften den er kalorielet smiley

Du kan sagtens lave den på forhånd og varme i ovnen, husk at sovsen så skal være mere tynd en hvis den spises direkte, da den bliver tykkere når bliver varmet,

• Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #12   27. jan 2012 Skal det være rigtig billigt men stadig godt kan svensk pølseret anbefales!!!

Jeg lavede det sidste år på vores skitur til 34 voksene og 14 børn, og jeg brugte ca 550 kr ALT inkl.!!!!

ALLE elsker det, både børn og voksne...

• #13   27. jan 2012 Hej alle undskyld jeg forsvandt min lille pige fik et astma anfald så en tur ved lægen var påskrevet smiley

Tak for alle jeres forslag dem vil jeg fluks kigge igennem.

Kommentér på:
Nem billig mad til mange

Annonce