Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad koster det at ha hest?
  • #1   27. jan 2012 Mere end hvad man lige går og regner med.

Så det er utroligt svært at sige.

• #2   27. jan 2012 Uha det jo meget forskelligt. Det kommer an på hva den skal have som bund, halm, træpiller, spåner tørv eller andet.. Så kommer det an på foderet du vil give, og sidst men ikke mindst, wrap eller hø og kommer igen an på i hvilke mængder, mere wrap/hø mindre krybbe- foder. Så det ikke sådan at give en pris på den måde..

• #3   27. jan 2012 En helveds masse penge, tid og vedligeholdelse af stedet smiley

• #4   27. jan 2012 Puha, det ved jeg desværre ikke, men det løber hurtigt op når strøelse, foder hø/halm, forsikringer, smed, ridehuskort (formoder du skal låne et ridehus i vinter halv året) og dyrlæge er lagt sammen. Der kommer jo også reparation af fold/vedligeholdelse af stald/bokse og udstyr som sadel, dækker osv. smiley

• #5   27. jan 2012 Der skal så også regnes evt udgifter til dyrlæge osv i beløbet.

• #6   27. jan 2012 Hvis du kan have den hjemme er det altså ikke så dyrt som mange tror. Hvilken hest tænker du på? smiley Jeg har selv hest og giver 1750 for opstaldning, 250,- for foder, 800 for smed, hveranden måned og 100 om måneden for uventede regninger. Som du kan se er det opstaldningen der er værst smiley

• #7   27. jan 2012 Jeg synes at lige meget hvad jeg gør og hvor mange heste jeg har kommer jeg af med min. 4000 om mdr.
    Det løber altså op, sko, dyrlæge, forsikring, foder, gødning, vedligeholdelse af fold og stald, bortkørsel af gødning osv.

Det er bare dyrt, og ufattelig meget arbejde.

Jeg tror faktisk ikke man sparer så frygtelig meget ved at have dem hjemme.

• #8   27. jan 2012 Først er der opstaldning, de store steder koster det somregel mellem 1700 og 3000, det er dog somregel med strøelse.. Så er der foder, eks. tjørnehøj mølle alm. foder ca 121,- pr. 20 kg.. så er der wrap eller andet, det kan dog fåes forholdsvis billigt hos private.. derudover smed og dyrlæge efter behov. udstyr osv.
    Så det løber hurtigt op i rigtig mange tusinde kroner hver måned smiley

• #9   27. jan 2012 orv ja og forsikringer.. Puha..

• #10   27. jan 2012 Smed hver 8 uge uden sko smed hver 6 uge med sko. Ormekure, vacciner, staldleje, bund (halm, tørv, spåner etc.), hø/wrap, foder, sadel og tilpasning gange flere, trense osv. Så husk at hesten er enormt skrøbelig, og ved den mindste skramme kan dyrlægen være nødvendig, også på søn- og helligdage smiley så der købet hvor jeg anbefaler fuld røngten af egne erfaringer osv. Der er virkelig mange, men priserne afhænger af hvor i landet det er. Så der undervisning og stævner udover.

• #11   27. jan 2012 hold da ferie det er dyrt smiley ...
    jeg skal aldrig have hest *G*

• #12   27. jan 2012 okay tak for svar.. Jeg var jo bare nysgerrig.. men om 2 år, skulle der gerne være 20.000 til overs hver måned, så kan jeg jo få mig et par stykker...... (ironi) siger hende pigen der aldrig har rørt en hest før ;D
    Tror måske jeg holder mig til at starte med at gå til ridning de første 10.000 år smiley

• #13   27. jan 2012 Hvis du aldrig har rørt en hest, så start med at gå til ridning, få dig en halv eller en hel part og vurder derefter om det er noget for dig smiley

• > VunS <
    > VunS < Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #14   27. jan 2012 Der hjemme har vi pt. 5 heste (eller det vil sige det er ponyer allesammen)
    Vi bruger meget lidt penge, men det skyldes også at min far er landmand, så hø, halm og opstaldning er gratis (; så køber jeg lidt ekstra vitaminer og foder her om vinteren, den dyreste post er for mig den årlige vaccination og beskæring hver 8 uge. så mit budget ligger nok på omkring 1.000-1.500 kr i måneden for dem alle 5

• #15   27. jan 2012 Molly smiley Hihi.. Har redet et par gange da jeg var mindre.. (overdrivelse fremmer forståelse, du ved) smiley
    Men JA! , jeg skal gå til ridning osv for at se om det overhovedet er noget for mig.. smiley

• #16   27. jan 2012 har jo også en del at ha lært smiley

• #17   27. jan 2012 Nu er min hest opstaldet ude, og der betaler jeg ca. 1500 pr mdr for opstaldning, foder, spåner, wrap og halm.
    Så er der dyrlæge, smed, kiropraktor og undervisning ved siden af.

Og min hest står endda billigt opstaldet når vi snakker om det er i nordjylland, i en lille privat stald med 4 heste, på fold fra 7-22, lille ridehus, morgen/aften fodring og wrap på folden 3 gange dagligt.

• #18   27. jan 2012 Hvis du skal have den hjemme så husk det er flokdyr så der skal være mere end en smiley
    Da jeg havde hest gav jeg 400 kr om måneden men han stod også på løsdrift, og så er der jo vaccination og smed oveni smiley og udstyr hvilket kan være dyrt !:) især hvis man elsker at købe nyt udstyr smiley

• #20   27. jan 2012 Min mor og jeg har to styks stående på fuldpension - de koster os vist knap 6000 om måneden når vi medregner foder, forsikring og sko - men vi er to om dem, så det er til at holde ud.

Men 2/3 af den pris er altså opstaldning + foder, så det kunne nok godt gøres billigere hvis vi kunne have dem hjemme.

Dyrlæge er lidt svært at regne på.. Vi har islændere, så der er sjældent behov for dyrlæge.

• #23   28. jan 2012 Og man skal regne med, at bliver heste syge, så er det underligt nok altid aften eller weekend. Og her er prisen gerne fra 2000 kr og opefter. Er man rigtig uheldig, kan man risikere at dyrlægen skal ud et par genge i løbet af aftenen/weekenden.

Sidst med min afdøde hoppe, var der dyrlægeregning på omkring 4000 kr for en enkelt dag.

• #25   29. jan 2012 Mikael

Den pris du stiller er det jeg betaler for smed.

Kommentér på:
hvad koster det at ha hest?

Annonce