2.375 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Glemt min fødselsdag :-( Glemt min fødselsdag :-(

Min far har glemt min fødselsdag. Han sagde ikke tillykke da han ringede tidligere.
Jeg kan godt se/forstå lidt hvorfor han har glemt min fødselsdag. Han mistede sin hustru/min mor i fredags så han er jo i sorg og skal pludselig til at være alene.
Men for pokker da hvor det gør ondt inde i mig, jeg har jo også mistet min mor.
Jeg tror det plejer at være min mor som plejer at huske på vores fødselsdage, så han er lidt undskyldt, men det gør stadig ondt oveni sorgen.
Jeg har dog fået rigtig mange lykønskninger på FB og på SMS, men de kan desværre ikke helt opveje det andet.
Det er en svær tid, så der skal ikke så meget til før man bliver ked, så bær over med mig.
Jeg har ikke tænkt mig at sige noget til min far, for det skal ikke være mig der giver ham dårlig samvittighed over det. Han har også meget at tænke på.

Jeg havde bare brug for lidt luft.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glemt min fødselsdag :-(
  • #1   31. jan 2012 åh hvor er det synd for jer begge to.. er ked af jeres tab smiley det gør mig ondt. kan slet ikke forstille mig hvordan det ville være smiley
    måske det er bedst at du ringer til ham nu her og siger på en pæn måde at han har glemt noget.. ellers vil det måske gøre ham hel vildt ked af det at du siger om nogle dage at han har glemt det. så vil han få rigtig dårlig samvittighed smiley og det er måske ikke det bedste ovenpå alt det smiley

• #2   31. jan 2012 Tillykke med fødselsdagen...;0)

Jeg forstår godt din skuffelse, men det er rigtigt fint, at du jo egentlig godt kan se hvorfor han ikke har husket det...

• #3   31. jan 2012 Nåhhh!! Ej hvor bliver jeg dog ked af det på dine vegne!! smiley
    MEGA trøstekrammer herfra!!

Jeg kan sgu godt forstå det sårer dig, men mange gange så når man er i sorg, glemmer man verdenen omkring sig desværre. Man glemmer en del. Ikke fordi man vil, men fordi man er så fyldt op allerede med alverdens tanker og følelser. Så tror mest af alt, du skal prøve bare at tilgive ham, selv om du højest sandsynligt allerede har gjort det på forhånd.
    Han vil komme i tanke om det, når han er kommet lidt mere på afstand fra det. TRO MIG, det vil han!! Og så må du bare sætte dig ned og snakke med ham. Men tror ikke du skal sige noget nu, selv om du også er såret. I er jo begge fyldt op til randen af tanker og følelser, og IND imellem, selv om det gør ondt og selv om det er svært, må man bare give sine medmennesker og sine nærmeste lidt plads, og ofre sig lidt.

Jeg mistede selv min mormor på min 27 års fødselsdag. Min fødselsdag var også totalt glemt. Fik heller ingen gaver overhovedet, for alle mennesker var bare så fyldte allerede, at de glemte alt om mig. Men HÅRDT, DET er det!!

Endnu hårdere, når det er ens egen mor. Kan seriøst godt forstå du er ked af det!!

MEGA KRAM herfra og bedste lykkeønskninger med din fødselsdag også!

• #4   31. jan 2012 simone #UDFORDRINGER SØGES# L
    Jeg siger det til ham i morgen, der skal jeg ned til ham og vi skal have ordnet nogle flere ting i forbindelse med det hele. Måske han selv kommer i tanke om det når han ser mig.

• #5   31. jan 2012 Hvad du KAN gøre, muligvis, egentlig som en hjælp for jer begge. Er at invitere ham ud at spise, her i morgen aften, og fejre din fødselsdag i al stilhed. Han skal nok komme sig!
    Men også som en stille usagt fortælling til jer begge, individuelt og overfor hinanden, at selv om din mor / hans hustru ikke her længere, så fortsætter jeres liv, og I må bare stå sammen nu, jer to.

• #6   31. jan 2012 Forstår godt din skuffelse og så alligevel ikke.

• #7   31. jan 2012 Kan godt forstå du er skuffet, det ville jeg også være. Men du ved også hvad det nok skyldes og det, i min verden, hjælper på det.
    Gør mig ondt med din mor.

Men stort tillykke herfra =)

• #8   31. jan 2012 Tillykke!

Kan godt forstå du blev ked af det. Min far glemte også min fødselsdag det år mine forældre blev skilt, og min far og jeg boede alene sammen... Mænd, altså! smiley

Er ked af at høre med din mor. smiley

• #9   31. jan 2012 Jeg er rigtig ked af at høre, at du har mistet din mor. Det gør meget ondt kan jeg forestille mig.

At din far ikke har husket din fødselsdag kan jeg så måske godt forstå. Han har mistet sin livsledsager gennem mange år. Jeg ved godt det er din mor og at du sikkert elskede hende højt, men din far har helt sikkert elsket hende mindst lige så højt. De har haft ting sammen, som end ikke du kan være en del af. De har delt glæder og sorger på en helt anden måde end du og din mor / far har gjort.
    Nu skal han pludselig til at finde sin helt egen vej, hvilket ikke er nemt efter så mange års ægteskab.

Ja du er skuffet - hvilket på et eller andet plan er forståeligt - men jeg synes ikke du skal sige noget til din far. Hvis han kommer i tanke om det, så hellere giv ham et kram og sig "det er okay", for han lider altså også rigtig meget.
    Han har sikkert begravelsen at tænke på lige nu, så han er fyldt op til bristepunktet, så hvis du spørger ham om der er noget han har glemt og foræller at det er din fødselsdag, så er jeg bange for du gnider endnu mere salt i såret.

Blot min mening.

Men derfor kan du sagtens være skuffet.

• #10   31. jan 2012 Hjertelig tillykke med fødselsdagen.

Det er syndt for dig han har glemt det, men hvis det er din mor der plejer at ordne sådan noget, så har han nok ikke gjort det bevidst.... Tankerne er nok et andet sted..

Håber dog du har haft en god dag trods alt... Synes det er så synd for dig med din mor :'o(

• #11   31. jan 2012 Tilykke med fødselsdagen

kan godt forstå du er skuffet , dere har nok en svær tid lige nu kan jeg tænke mig

og kondolerer med din mor...

• #12   31. jan 2012 Undskyld jeg var lidt fraværende. En god veninde/kollega ringede lige.

• #13   31. jan 2012 Jamen, jeg forstår så udemærket at han har glemt det, jeg ved at han er i sorg, de har jo været gift i 52 år + de år de kærestede inden de blev gift. Og han har taget sig rigtig meget af min mor igennem mange år fordi hun har været syg i flere år, hvor han tilsidst har stået for alt med hus, have, indkøb, madlavning, hjælpe hende + hans egne interesser/sport, så nu vil der jo være et stort tomrum.
    Jeg tror ikke han har fået grædt endnu over tabet af hende, er bange for at det rammer ham hårdt en dag lige pludselig.

Og jeg tilgiver ham også at han har glemt det, men derfor gør det stadig ondt. Det kan godt være jeg skal lade være at sige noget til ham om, at han har glemt det.

• #14   31. jan 2012 anne - tror du ikke et eller andet sted at du er ked af det med din mor..

det jeg mener -- det at din far glemmer din fødselsdag er jo egentlig ikke så vigtigt.. men der i mod er det rigtig voldsomt at din far glemmer din fødselsdag fordi din mor ikke er der mere til at minde ham om det.... ----

er ked af det på dine vegne...

og tillykke med fødselsdagen

• #15   31. jan 2012 Hundemutter - nu med dkk racevinder .
    Jeg er mega ked af at jeg har mistet min mor - jeg var ikke indstillet på at miste hende allerede. Havde håbet at have hende mange år endnu. Men jeg ved også godt, at hun er skånet for rigtig meget, for hun har været rigtig meget syg specielt det sidste halve til 3/4 år hvor hun næsten var indlagt en gang hver måned.
    Og jeg ved også at det nok var min mor som har husket på fødselsdage tidligere og så sagt til min far at han skulle ringe op og sige tillykke og så har jeg som regel snakket med min mor efterfølgende. Så han er ikke vant til at skulle huske på disse ting.

• #16   31. jan 2012 Og tak for lykønskningerne smiley

• #17   31. jan 2012 Jeg må give ham en kalender, som han kan bruge til sit nye kommende liv.

• #18   31. jan 2012 GO ide --- *like*

• #20   1. feb 2012 Øv altså hvor er det synd for dig. Det er rigtigt svært især så kort efter man har mistet nogen man elsker, overhovedet at skulle fejre noget som helst.

Jeg tror jeg ville sige "kære far jeg havde fødselsdag i går. Jeg ved godt du har det skidt så tænkt ikke på det, jeg ville bare fortælle dig det nu så du ikke blev ked af det hvis du kom i tanke om det senere." Måske lidt plat formuleret men jeg tror på at man skal fortælle hvad man føler, så der ikke senere opstår tumult. Og det er jo vigtigt for dig at han skulle huske det selvom du godt ved årsagen til hvorfor han glemte det. Jeg tror også at jeg ville vælge at invitere ham til stille fødselsdags middag, som andre har foreslået, i stedet for at forvente at han er i stand til selv at byde ind. Jeg tænker på at hvis det havde været udenlands var alle naboer kommet med aftensmaden til de sørgende. Herhjemme er der ikke samme skik, men det ville være en god ide at i 2 sammen får lidt tid. smiley Appetitten er sikkert også helt væk så mon ikke i begge trænger til at bruge hinandens selskab til at få lidt god mad og trøste hinanden samtidig med at du kan fejre i stilhed.

Mange fødselsdagshilsener (efter midnat) til dig og kondolerer med din mor.

• #21   1. feb 2012 Nå, var hjemme hos min far i dag. Han sagde ikke noget. Men da vi så sad og snakkede med præsten nævnte min bror min datters fødselsdag i fredags - dagen hvor min mor døde og min fødselsdag i går. Min far sagde ikke noget lige der, men efter præsten var gået gav min far mig et knus og sagde undskyld for at han havde glemt min fødselsdag. Han var først kommet i tanke om det i går aftes ved 23-tiden, men synes det var for sent at ringe. Tror så også at han havde glemt det i dag indtil min bror nævnte det, fordi et var da først næsten 5 timer efter jeg var kommet ned til ham, at han sagde det.
    Men jeg fortalte ham, at det var ok, at han nok havde meget at tænke på, at det jo var ham som var alene nu i hjemmet uden mor. Og så snakkede vi lidt om hvordan han have sovet om nætterne.

Jeg har dog uden han ved det, skrevet fødselsdage ind på den kalender jeg kunne se han havde i køkkenet - fødselsdage på de nærmeste = børn, børnebørn og svigerbørn. Spændende om han opdager det og kommentere på det ?

Jeg blev glad indeni da han sagde tillykke, det var rart smiley

• #22   1. feb 2012 Dejlig update...

• #23   1. feb 2012 smiley Siger samme! Dejlig update!

• #24   1. feb 2012 smiley

• #25   1. feb 2012 Hvilken skøn update.

• #26   1. feb 2012 må bare sige som de andre smiley dejlig update smiley

var en meget god ide med kalenderen og skrive på vigtige datoer smiley

• #27   2. feb 2012 Dejlig update smiley

• #28   2. feb 2012 Mutte og Daiki <
    Det synes jeg så ikke. Man behøver ikke at træde på en der allerede ligger ned, og min far "ligger ned" - hans liv tager lige pludsellig en 380 graders drejning og skal fra at have sørget for ALT vedr min mor, hus og hjem, skal nu pludselig til at være alene og have en hverdag til at fungere - alene.
    Ja, det gjorde ondt på mig at han havde glemt det, men jeg vidste også hvorfor han havde glemt det, at det ikke bare var ligegyldighed at han havde glemt det. Men fordi han går lidt ved siden af sig selv med alle hans tanker om hele hans nye situation.
    Og han huskede den jo alligevel, bare lidt for sent og det er fint nok for mig.

• #29   3. feb 2012 du er en go datter ;o)

• #30   3. feb 2012 Hundemutter - nu med dkk racevinder .
    Det er ikke så svært når man har (havde) nogle dejlige forældre smiley

• #31   3. feb 2012 ;o)

Kommentér på:
Glemt min fødselsdag :-(

Annonce