15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Glemt min fødselsdag :-( Glemt min fødselsdag :-(
Min far har glemt min fødselsdag. Han sagde ikke tillykke da han ringede tidligere.
Jeg kan godt se/forstå lidt hvorfor han har glemt min fødselsdag. Han mistede sin hustru/min mor i fredags så han er jo i sorg og skal pludselig til at være alene.
Men for pokker da hvor det gør ondt inde i mig, jeg har jo også mistet min mor.
Jeg tror det plejer at være min mor som plejer at huske på vores fødselsdage, så han er lidt undskyldt, men det gør stadig ondt oveni sorgen.
Jeg har dog fået rigtig mange lykønskninger på FB og på SMS, men de kan desværre ikke helt opveje det andet.
Det er en svær tid, så der skal ikke så meget til før man bliver ked, så bær over med mig.
Jeg har ikke tænkt mig at sige noget til min far, for det skal ikke være mig der giver ham dårlig samvittighed over det. Han har også meget at tænke på.
Jeg havde bare brug for lidt luft.
jan 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Emner: 56 Svar: 475
måske det er bedst at du ringer til ham nu her og siger på en pæn måde at han har glemt noget.. ellers vil det måske gøre ham hel vildt ked af det at du siger om nogle dage at han har glemt det. så vil han få rigtig dårlig samvittighed
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
Jeg forstår godt din skuffelse, men det er rigtigt fint, at du jo egentlig godt kan se hvorfor han ikke har husket det...
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 111
MEGA trøstekrammer herfra!!
Jeg kan sgu godt forstå det sårer dig, men mange gange så når man er i sorg, glemmer man verdenen omkring sig desværre. Man glemmer en del. Ikke fordi man vil, men fordi man er så fyldt op allerede med alverdens tanker og følelser. Så tror mest af alt, du skal prøve bare at tilgive ham, selv om du højest sandsynligt allerede har gjort det på forhånd.
Han vil komme i tanke om det, når han er kommet lidt mere på afstand fra det. TRO MIG, det vil han!! Og så må du bare sætte dig ned og snakke med ham. Men tror ikke du skal sige noget nu, selv om du også er såret. I er jo begge fyldt op til randen af tanker og følelser, og IND imellem, selv om det gør ondt og selv om det er svært, må man bare give sine medmennesker og sine nærmeste lidt plads, og ofre sig lidt.
Jeg mistede selv min mormor på min 27 års fødselsdag. Min fødselsdag var også totalt glemt. Fik heller ingen gaver overhovedet, for alle mennesker var bare så fyldte allerede, at de glemte alt om mig. Men HÅRDT, DET er det!!
Endnu hårdere, når det er ens egen mor. Kan seriøst godt forstå du er ked af det!!
MEGA KRAM herfra og bedste lykkeønskninger med din fødselsdag også!
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Jeg siger det til ham i morgen, der skal jeg ned til ham og vi skal have ordnet nogle flere ting i forbindelse med det hele. Måske han selv kommer i tanke om det når han ser mig.
jan 2012
Men også som en stille usagt fortælling til jer begge, individuelt og overfor hinanden, at selv om din mor / hans hustru ikke her længere, så fortsætter jeres liv, og I må bare stå sammen nu, jer to.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Gør mig ondt med din mor.
Men stort tillykke herfra =)
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
Kan godt forstå du blev ked af det. Min far glemte også min fødselsdag det år mine forældre blev skilt, og min far og jeg boede alene sammen... Mænd, altså!
Er ked af at høre med din mor.
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
At din far ikke har husket din fødselsdag kan jeg så måske godt forstå. Han har mistet sin livsledsager gennem mange år. Jeg ved godt det er din mor og at du sikkert elskede hende højt, men din far har helt sikkert elsket hende mindst lige så højt. De har haft ting sammen, som end ikke du kan være en del af. De har delt glæder og sorger på en helt anden måde end du og din mor / far har gjort.
Nu skal han pludselig til at finde sin helt egen vej, hvilket ikke er nemt efter så mange års ægteskab.
Ja du er skuffet - hvilket på et eller andet plan er forståeligt - men jeg synes ikke du skal sige noget til din far. Hvis han kommer i tanke om det, så hellere giv ham et kram og sig "det er okay", for han lider altså også rigtig meget.
Han har sikkert begravelsen at tænke på lige nu, så han er fyldt op til bristepunktet, så hvis du spørger ham om der er noget han har glemt og foræller at det er din fødselsdag, så er jeg bange for du gnider endnu mere salt i såret.
Blot min mening.
Men derfor kan du sagtens være skuffet.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Det er syndt for dig han har glemt det, men hvis det er din mor der plejer at ordne sådan noget, så har han nok ikke gjort det bevidst.... Tankerne er nok et andet sted..
Håber dog du har haft en god dag trods alt... Synes det er så synd for dig med din mor :'o(
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
kan godt forstå du er skuffet , dere har nok en svær tid lige nu kan jeg tænke mig
og kondolerer med din mor...
feb 2007
feb 2007
Jeg tror ikke han har fået grædt endnu over tabet af hende, er bange for at det rammer ham hårdt en dag lige pludselig.
Og jeg tilgiver ham også at han har glemt det, men derfor gør det stadig ondt. Det kan godt være jeg skal lade være at sige noget til ham om, at han har glemt det.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
det jeg mener -- det at din far glemmer din fødselsdag er jo egentlig ikke så vigtigt.. men der i mod er det rigtig voldsomt at din far glemmer din fødselsdag fordi din mor ikke er der mere til at minde ham om det.... ----
er ked af det på dine vegne...
og tillykke med fødselsdagen
feb 2007
Jeg er mega ked af at jeg har mistet min mor - jeg var ikke indstillet på at miste hende allerede. Havde håbet at have hende mange år endnu. Men jeg ved også godt, at hun er skånet for rigtig meget, for hun har været rigtig meget syg specielt det sidste halve til 3/4 år hvor hun næsten var indlagt en gang hver måned.
Og jeg ved også at det nok var min mor som har husket på fødselsdage tidligere og så sagt til min far at han skulle ringe op og sige tillykke og så har jeg som regel snakket med min mor efterfølgende. Så han er ikke vant til at skulle huske på disse ting.
feb 2007
feb 2007
mar 2008
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 409
Jeg tror jeg ville sige "kære far jeg havde fødselsdag i går. Jeg ved godt du har det skidt så tænkt ikke på det, jeg ville bare fortælle dig det nu så du ikke blev ked af det hvis du kom i tanke om det senere." Måske lidt plat formuleret men jeg tror på at man skal fortælle hvad man føler, så der ikke senere opstår tumult. Og det er jo vigtigt for dig at han skulle huske det selvom du godt ved årsagen til hvorfor han glemte det. Jeg tror også at jeg ville vælge at invitere ham til stille fødselsdags middag, som andre har foreslået, i stedet for at forvente at han er i stand til selv at byde ind. Jeg tænker på at hvis det havde været udenlands var alle naboer kommet med aftensmaden til de sørgende. Herhjemme er der ikke samme skik, men det ville være en god ide at i 2 sammen får lidt tid.
Mange fødselsdagshilsener (efter midnat) til dig og kondolerer med din mor.
feb 2007
Men jeg fortalte ham, at det var ok, at han nok havde meget at tænke på, at det jo var ham som var alene nu i hjemmet uden mor. Og så snakkede vi lidt om hvordan han have sovet om nætterne.
Jeg har dog uden han ved det, skrevet fødselsdage ind på den kalender jeg kunne se han havde i køkkenet - fødselsdage på de nærmeste = børn, børnebørn og svigerbørn. Spændende om han opdager det og kommentere på det ?
Jeg blev glad indeni da han sagde tillykke, det var rart
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
jan 2012
feb 2007
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
var en meget god ide med kalenderen og skrive på vigtige datoer
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
feb 2007
Det synes jeg så ikke. Man behøver ikke at træde på en der allerede ligger ned, og min far "ligger ned" - hans liv tager lige pludsellig en 380 graders drejning og skal fra at have sørget for ALT vedr min mor, hus og hjem, skal nu pludselig til at være alene og have en hverdag til at fungere - alene.
Ja, det gjorde ondt på mig at han havde glemt det, men jeg vidste også hvorfor han havde glemt det, at det ikke bare var ligegyldighed at han havde glemt det. Men fordi han går lidt ved siden af sig selv med alle hans tanker om hele hans nye situation.
Og han huskede den jo alligevel, bare lidt for sent og det er fint nok for mig.
mar 2008
feb 2007
Det er ikke så svært når man har (havde) nogle dejlige forældre
mar 2008
Glemt min fødselsdag :-(