{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

ulykke- politi-redningsfolk-opførsel.... LANG {{forumTopicSubject}}

Havde i dag sammen med min knapt 20 årige datter en oplevelse, der ikke rigtig slipper, derfor prøver jeg at skrive om den.....
Vi kørte hjemmefra mod byen, min datter kører... vi kommer til et stort kryds hvor der næsten lige er sket en ulykke, med 3 implicerede biler.... min datter siger hun kan førstehjælp, og vi holder ind til siden og går ud, der er også få andre... en ringer efter falck, andre taler med personer i de 2 biler, den trejde er ok... i den ene er der en ældre dame, i den anden 2 udenlandske fyre, som vi ike lige kan finde ud af hvad sprog de taler, selvom der er flere der prøver på arabisk o.lign sprog... den ene af de 2 falder væk af og til og vi taker med ham, den anden vil hjælpe hans ven, men vi formår at få ham til at holde sig i ro, da han tager sig til hovedet...der kommer en uddannet sygeplejerske, og hun får min datter ind på bagsædet bag den ældre dame for at hun skal stabilisere damens hoved nakke.... jeg taler sammen med en anden med den udenlandske fyr der stadig falder væk af og til, men han bliver dog mere og mere vågen og vi får sagt til den der ringer at der skal komme mindst 2 ambulancer.... den ældre dame bløder, er meget i chok og har svært ved at få vejret, hun fortæller hun er lunge opereret..... Nogle andre dirigerer trafikken videre, det er en stor og trafikeret vej kl. ca 14.30.... der er en del folk, og der er lidt forvirring men alt i alt virker folk hensynsfulde og hjælpende..... INDTIL redningsfolk og politi kommer, så skal jeg da lige love for at stemningen ændrer sig...... Vil lige sige at jeg er over 50 og har respekt for bpde politi og redningsfolk og deres arbejde osv.... Men de talte så grimt og hårdt til folk.... Det første der sker er at en udenlandsk fyr siger til den ene falck mand at han tror den ældre dame har det meget dårligt, falck manden svarer hårdt og i grim tone at det skal han ikke blande sig i, det skal de nok selv finde ud af... JA det skal de også, men man kan da istedet sige" ok tak vi ser lige på det", den unge mand ser helt forkert ud, jeg trækker ham lidt væk og siger ttil ham at det har vi jo ikke forstand på, om ikke vi bare skal lade dem komme i gang, "jo selvfølgelig" siger han, men stemningen er noget anderledes.... Så går politiet igang... en betjent råber om ikke alle der intet har med ulykken at gøre vil være søde at gå over på et hjørne, han peger.... det gør folk, min datter er blevet afløst af en redder, og hun har for damen fået ringet til dennes søn da damen blev ved at sige om ikke nogen ville ringe... Min datter og jeg bliver enige om at køre videre, vi har ikke set ulykken og kan ikke bidrage, og vil vil ikke være i vejen....
Vores bil holder i en græsrabat lige ved det hjørne folk skulle stå på, vi går hen til bilen, min datter starter, vender hovedet bagud for at se fri bane, den der kommer bagved vinker hende ud, der er grønt lys hun sætter i gang ser frem mens bilen ruller frem, i det samme kommer der en betjent gående over mod dem der står på hjørnet, der er stadig grønt den vej vi skal, men hun tager farten af og vinker ham over for at sige gå bare jeg holder.... han stopper op, ser på hende og kommer så hen til bilen, hun ruller vinduet ned og får så en spand lort i hovedet om hun vil køre ham ned, om ikke hun kan se det er et ulykkessted, om hvad det ligner at gasse op når man kører frem mod et uheldssted osv.... han troede åbenbart vi lige var kommet kørende fra tilstødende vej.... jeg sagde hvad han mente, at vi lige havde hjulpet og nu ville følge hans kollegas opfordring til at komme væk så de kunne arbejde, at min datter lige havde siddet med den ældre dames hovede og at vi lige var kørt ned at rabatten og ikke havde sat farten op, men blot bilen igang... han blev bare ved at sådan nogen som os var dem der var ved at køre ham ned når han passede sit job osv.... jamen jeg er stadig målløs.... Må sige at jeg også i nogen af de udsendelser der er i tv om politi tit sidder med den der, er det virkelig ALTID nødvendigt at kommunikerer på den måde, i den tone, kan man aldrig lytte til folks forklaring for på den måde at undgå misforståelser.... Tager det virkelig længere tid at bruge pæne ord end hårde ord og hård tone... selv pæne ord kan siges så fast at man ikke er i tvivl om hvad der menes.... Og ja jeg ved de kommer ud til en situation de skal overskue og have styr på, men der var styr på det, falck folkene kunne arbejde og der var ingen panik i trafikken eller noget, men det skabte den tone der blev brugt godt nok da...

Vi kørte videre da der igen blev grønt lys, men vi var helt stille, tror vi begge følte os som små børn der ikke forstod den skæld ud vi havde fået... Han havde helt klart fejlfortolket hvor vi kom fra og at bilen ikke gassede op men larmede lidt da den blev sat i gang, og da vi forklarede ville han i hans vrede slet ikke høre at han tog fejl af det hele.... ja det har ligget bag i hovedet hele eftermiddagen, og jeg har overvejet at skrive eller ringe til politiet, ikke for at klage, men for at fortælle og for om de måske kunne lære....

Ja jeg er sgu rystet og er sikker på at deres sprog og attitude af og til er med til at køre situationer op, der kunne være trukket ned på et roligt plan langt hurtigere end det nu af og til sker...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ulykke- politi-redningsfolk-opførsel.... LANG
  • #1   4. feb 2012 Træls oplevelse for jer;o( Det må man sige. Men I skal da have et skulderklap herfra, for at gøre præcis som det er pålagt når man kommer til en ulykke... Og hvor er det dejligt at læse om fremmede folk der formår at stå sammen i fællesskab når det gælder.

• #2   4. feb 2012 Jeg ville også være brændt helt sammen hvis jeg var i jeres sted. Det er dybt frustrerende at mene man gør det bedste man kan, og så bliver overfuset fra "autoriteterne"

Var det mig havde jeg nok kontaktet politimesteren og Falck-lederen med jeres oplevelse. Det er bestemt ikke i orden, og kan i sidste ende koste liv, da folk jo til sidst ikke tør stoppe og hjælpe hvis de kommer til noget lignende engang.

• #3   4. feb 2012 Sikken en oplevelse smiley og de gjorder det da beTemt ikke nemmere. Øv øv

• #4   4. feb 2012 Først stor ros til jer begge Tænk hvis den stakkels dame ikke havde mødt din søde datter men den mavesure betjent. Jeg ville ringe og oplyse både politimesteren og Falck om deres ansattes opførsel, ikke som en klage men en info, præcis som Moster skriver. Jeg er også af den årgang der har respekt for politiet og forøvrigt de fleste andre mennesker, men jeg forventer så sandelig respekt tilbage.

• #5   4. feb 2012 Det var dog en utrolig arrogant måde, I blev behandlet på.
    Ja, alle jer, der havde gjort jeres borgerpligt ved at stoppe op og komme eventuelle nødlidende til hjælp.
    Man bliver rystet, når man bliver behandler på den måde.
    De skulle skamme sig, skulle de.

• #6   4. feb 2012 tak... er nu rart at høre at andre synes at tonen skal være ordentlig begge veje.... vil overveje at ringe til politiet på mandag... for at berette mine oplevelser, så kan de jo bruge det eller alde være, men for at komme af med det, og det må være rette sted.... hvis man ikke fortæller dem det kan man jo heller ikke forvente at de retter noget fremover.... tænker at sådan en oplevelse burde kunne bruges i uddannelse af politi og reddere i hvordan man IKKE kommunikerer med folk....
    Og jeg mener, man læser så tit om at de ikke kan gøre deres arbejde for nysgerige folk, men her oplevede jeg virkelig at de der havde hjulpet, straks trak sig pænt tilbage da fagfolk kom frem...
    Så ja vil nok dele oplevelsen med nogle er kan tage den videre i det rette system

• #7   4. feb 2012 Jeg var da brændt helt af over den opførsel de har udvist. Og jeg synes faktisk du skal tage fat i medierne.

• #8   4. feb 2012 Er det tonen de tiltaler "almindelige mennesker" på, så er de jo også selv med til at mindske respekten for autoriterne, og det er vel ikke til gavn for nogen.

• #9   4. feb 2012 Jeg ville også melde det til deres overordnede, så der kan blive taget hånd om det, for det er da helt uacceptabelt.

• #10   4. feb 2012 Flot at I stoppede op og handlede!!

Skriv denne historie til dem og skriv at du også sender en kopi til deres uddannelsesafd. og det gør du selvfølgelig også. Så kan de lære af det og forhåbentlig klare det bedre en anden gang.

• #11   4. feb 2012 Der er alt for mange politifolk der slet ikke burde have et arbejde, hvor de var iblandt andre mennesker.
    Du er tydeligvis stødt på nogle af dem.

Jeg respektere politiet, når de opfører sig pænt, overholder loven og ikke skader nogen.

Det har jeg så aldrig oplevet dem gøre... Så det har jeg til gode endnu =)

• #12   5. feb 2012 Jeg kender desværre en del "almindelige" danskere der har følt at de har fået en sviner med på vejen af politiet. Enig med Moster i at "så er de jo også selv med til at mindske respekten for autoriterne". Selvom man har uniform på, så er respekt ikke noget man får forærende - det er stadig noget man med sin opførsel gør sig fortjent til.

• #13   5. feb 2012 Hold da op:o( Som du siger kan man godt snakke pænt til folk og mene det seriøst så folk kan forstå det.... Kan godt forstå i er lidt målløse over den oplevelse...

Men sikke godt i gjorde det sammen med de andre der kom huntig til stedet... Det er virkelig flot i holder hovedet koldt og får ro på situationen:o) FLOT:o)

Kommentér på:
ulykke- politi-redningsfolk-opførsel.... LANG

Annonce