654 visninger
|
Oprettet:
15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Træt af svømning - hvad ville i gøre ? {{forumTopicSubject}}
Min datter (nu9 år) har gået til svømning siden hun var spæd, men nu er hun begyndt at blive træt af det og vil gerne stoppe. Hun har ikke været afsted i sidste uge og vil gerne slippe i dag også. Næste uge er der så lukket pga vinterferien.
Hvad ville I gøre:
1: Lade hende stoppe nu - midt i sæsonen (betalt for fuld sæson) ?
2: Lade hende holde en kort pause til efter vinterferien og så insistere på at hun gør resten af sæsonen færdig.
Hun går også til disco hip hop en gang om ugen. Har 4 gymnastiktimer i skolen om ugen. Rør sig meget og er en aktiv pige fysisk både i skole og hjemme.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.155
Er det mere end blot en lille bagatel det drejer sig om, ville jeg lade hende stoppe, jeg tror ikke der kommer noget godt ud af at presse hende for meget.
Får hun lov at stoppe, er der håb om, hun finder lysten igen på et senere tidspunkt, skal hun presses afsted hver eneste gang resten af sæsonen, viser hun sig nok aldrig i en svømmehal, når den er slut.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Først og fremmest, er der en grund, ud over at hun er træt af det, til at hun vil stoppe? Er der kommet ny træner, nyt hold eller lign.? For så er det måske noget man kan tage fat om.
Jeg holdt selv op med at spille badminton af lign. grunde, hvor jeg sagde til mine forældre at jeg ikke længere gad, men det var ikke derfor og jeg blev faktisk meget ked af at have stoppet, da jeg fandt ud af at grunden til jeg stoppede ikke længere eksisterede et par uger efter. Her ville jeg have ønsket at mine forældre havde spurgt lidt nærmere ind til det og også snakket med træneren.
Er det fordi hun er kørt sur i det, så ville jeg give hende en lille pause f.eks. idag og næste uge med, så har hun haft 3 ugers pause ialt, hvis jeg har regnet rigtigt. Herefter ville jeg insistere på at hun tager afsted 2 gange efter det med det løfte at hvis hun stadigvæk er sikker på at det ikke længere er noget for hende, at jeg så ville lade hende slippe, for jeg har det lidt sådan at selvom man godt må presse sine børn lidt, så skal fritidsaktiviteter stadigvæk være noget man har det sjovt med.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Vi har insisteret på at hun blev rimelig dygtig, så hun kan klare sig i vandet. Hun er god og en hurtig svømmer. Hun var også glad for at hun alligevel var tilmeldt denne sæson. Men nu mærker jeg meget hendes faldende lyst.
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.214
feb 2007
feb 2007
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.281
Alt dette under forudsætning af at der intet er galt andet end at hun nu ikke gider dette mere...
feb 2007
Og så er hun måske også der hvor hun gerne vil prøve nogle andre ting. Og jeg er ikke tilhænger af børn som har f.eks. 4 forskellige fritidsinteresser, da jeg mener der skal være tid til skolen især, men også tid til at være social med kammeraterne = have tid til at være barn og lege med veninderne. De kan hurtigt nok blive for store.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Men ville lade hende få en pause, og så starte op efter vinterferien, og så forklare hende at der er betalt, og at hun skal få det bedste ud af det ??
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
Jeg har to tøser, så forskellige som nat og dag, den store er..
overyder, ansvarlig, punktlig, genert
Den lille er..
underyder, flyvsk, glemsom, udadvendt..
Så her gælder forskellige regler, den store bestemmer selv hvad hun går til og hvornår hun har fået nok, mens jeg af den lille kræver hun afslutter det hun er i gang med, for det har hun også brug for at lære
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Har du spurgt om hvorfor hun ikke gider mere? Jeg har ikke læst hele tråden, så hvis du har svarte, så undskyld
feb 2007
Hun kan sagtens svømme uden at drukne. Hun er en af de hurtigste på holdet. En rigtig vandhund når vi er på ferie med swimmingpool.
Må høre nærmere ind til i morgen, hvorfor hun ikke gider mere.
Måske hun bare har fået nok af svømning ???
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
feb 2007
Til svømning bader hun kun i svømmehaller inden hun skal ind og svømme.
Badning efter svømning foregår herhjemme under vores egen bruser med varmere vand end svømmehaller kan tilbyde. Dvs lige efter svømning er det tøj på og hjem under bruseren. Det indførte vi fordi der nogle gange var kø til bruseren og så stod hun og hundefrøs. Hun er en meget spinkel, tynd pige, ikke meget sul på kroppen. Hjemme under bruseren er der fred og ro, ingen som står og venter og lige bagefter er maden klar - som regel hendes livret på svømmedage.
Træt af svømning - hvad ville i gøre ?