{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Desperat brug for hjælp/ Kommune støtte udbetaling {{forumTopicSubject}}

- Jeg har lige afsluttet grundforløb HG2 d. 20/1 2012.
- Jeg er 20 år snart 21, det vil sige at min forældre IKKE har forsøgerpligt over mig længere.
- Jeg er udeboende i én ungdomsbolig på 29 kv2.
- Sidste gang jeg fik udbetalt penge var SU d. 31/12 2011.
- Min bank konto står minus: 4.981 (pga regninger der bare bliver trukket)
- Min bank har sagt NEJ til et lån fordi jeg ingen fast indkomst har)
- Jeg har 0 kr i indkomst og har ikke fået penge udbetalt siden december 2011.

Mit spørgsmål er: Hvor står jeg?
- Hvad kan jeg få af hjælp/støtte/ydelser/services?

Min ansøgning om kontanthjælp er blevet afvist.
Dog har jeg ikke fået svar på min ansøgning om boligstøtte endnu.

HJÆLP MIG smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Desperat brug for hjælp/ Kommune støtte udbetaling
  • #1   14. feb 2012 Glemte at sige, at jeg på nuværende tidspunkt går hjemme og laver/søger om elevplads. Og det er også derfor min kontanthjælp ansøgning blev afvist.

  • #2   14. feb 2012 du har ikke nogen muligheder andet end at tage et job. Så længe du er uddannelsessøgende er du ikke berretiget til hjælp fra kommunen.

  • #3   14. feb 2012 Hvad hvis jeg kan dokumentere at jeg indenfor de sidste 2 måneder har søgt mellem 5 og 10 forskellige fritids/deltidsjobs ikke kun i min egen by men også længere væk?

  • #4   14. feb 2012 Pernille N

    - HG havde/har en sær aftale med HG om, at alle HG elever får gratis medlemskab hos HG de år de går på skolen. Jeg har opsagt mit abbonnement 2 måneder før skolen sluttede for ikke at ha' endnu en udgift.


  • #5   14. feb 2012 Bertz Bedst V

    Jeg HAR søgt kontanthjælp og fik et afslag s:


  • #6   14. feb 2012 Bertz Bedst V

    Skrevet: 14-02-2012 20:57:31

    Glemte at sige, at jeg på nuværende tidspunkt går hjemme og laver/søger om elevplads. Og det er også derfor min kontanthjælp ansøgning blev afvist.

    De siger man er "uofficielt" stadig i uddannelse 2-3 måneder efter uddannelsen er stoppet. Så de afslog.


  • #7   14. feb 2012 Det giver jo ingen mening i at betale skat i 8 år, når man alligevel ikk kan få hjælp når man har brug for det? s:

    Kommunen burde vel skulle betale et eller andet? s:


  • #8   14. feb 2012 Synes det lyder underligt.. Gik på kursus med flere der søgte elevplads som alt muligt om som var på kontant elev, selv min bedste ven søger stilling som tømmer elev og får dagpenge.. Kontakt din sagsbehandler på kommunen..

  • #10   14. feb 2012 Pernille - "Beklager, men hvis du havde fagforening kunne du få dagpenge"
    Det passer så ikke.... Man skal være medlem af en A-kasse for at få dagpenge....


  • #12   14. feb 2012 fra aalborg kommune:
    Du er uddannelsessøgende, når du:
    •Var studerende før ferien og fortsætter dit studium efter ferien
    •Var studerende før ferien på en adgangsgivende uddannelse (fx. en ungdomsuddannelse) og søger om optagelse på en videregående uddannelse med start efter ferien. Dette gælder også selv om du endnu ikke har fået besked om, at du er optaget på den videregående uddannelse
    •Har afsluttet en grunduddannelse (fx handelsskole eller teknisk skole) og har en læreplads
    •Har afsluttet en grunduddannelse (fx handelsskole eller teknisk skole) og har mulighed for at kunne begynde på en skolepraktik indenfor ca. 2 måneder, såfremt det ikke lykkes dig at finde en læreplads forinden*
    •Har afsluttet en grunduddannelse (fx handelsskole eller teknisk skole) uden læreplads og uden mulighed for skolepraktik. Uddannelsesforløbet anses først at være afsluttet, såfremt det ikke indenfor 2 måneder lykkes dig at finde en læreplads.*
    •Har orlov fra din uddannelse
    •* vær opmærksom på, at du i visse situationer kan få udbetalt SU en ekstra måned i disse situationer – du skal kontakte studievejledningen på din uddannelse og undersøge dette nærmere.


    Ergo du kan ikke få kontanthjælp.


  • #13   14. feb 2012 ..hov .. resten af mit indlæg: før 2 mdr. efter afsluttet forløb.

  • #15   15. feb 2012 Jeg havde samme problem i sommerferien, jeg var blevet student og havde søgt ind på uddannelse med start i sep. ergo var jeg uddannelsessøgende!
    Jeg fik INGEN penge udbetalt fra juli-sep, heldigvis havde jeg en børneopsparing som jeg kunne bruge til at få betalt husleje... Jeg ringede til kommunen og sagde at jeg jo ligesom skulle videre efter ferien og at jeg intet job havde til at kunne overleve de måneder, men de kunne ikke gøre noget - kunne søge om ½ husleje til én måned og den ville jeg højst sandsynlig få afslag på....!

    Det er et åndssvagt system, hvis jeg ikke havde haft de penge skulle jeg have taget lån i den periode eller have flyttet fra hus og hjem!


  • #16   15. feb 2012 Anita & Theis >>> Det så ik helt rigtigt det du skriver med at man skal ha været i en A-kasse 12mdr.... hvis man som studerende er færdig med en uddannelse og man SENEST 14 dage efter uddannelsen er afsluttet tilmelder sig en fagforening/A-kasse så kan man få dagpenge, dog ik den højeste sats.

    Anyway til trådstarter>>> Gå på kommunen og forklar din sag søg evt igen om kontant hjælp evt søg start hjælp.... uanset hvad så må de ikke lade dig gå uden penge så du i sidste ende ryger på gaden uden noget som helst.... de vil formentlig sætte dig i noget aktivering af en art når du ik er ældre... men det må du jo så bare leve med...... håber det lykkes for dig at finde en form for løsning, for det er aldrig sjovt at stå uden noget som helst.....


  • #17   15. feb 2012 det er surt ikke at kunne få penge nu. men undskyld, det var nok nogen dumme penge at spare a-kassen/fagforeningen. Kan kun råde dig til at få meldt dig i den så snart det er muligt og aldrig "spare" de penge....

Kommentér på:
Desperat brug for hjælp/ Kommune støtte udbetaling

Annonce