{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

problematisk...... {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har siddet lidt på sidelinien i dag.

Og været møj overrasket.

Jeg synes der er et par brugere, som skaber en masse ballede, og er uforstående overfor HG ikke slår ned på det.

Forleden startede en af dem en tråd, og hængte 5 andre brugere ud, da de overvejede at få deres hund aflivet.

Jeg er helt enig i, at aflivning må være sidste udvej - men det forekommer mig at være yderst selvforherlingende oig konflikoptrappende - i særdeleshed set i lyset af at brugeren selv oprettede en lignende tråd ugen inden.

Men der blev vedkommende reddet i sidste øjeblik - af Kisser, som er en ener med problemhunde.

Men at i løbet kun af en uge, fuldstædndig at glemme sin egen situation - og beslutninger, og i stedet hakke på andre med lignende problemer, forekommer mig at være afstumpet, uden empati - og kan kun have til formål at prøve at rette op på selvtilliden - som har lidt et knæk ved ikke at slå til ved egen hund.

Jeg har selv for mdr. siden oprettet en aflivningstråd

Vores Tjalfe havde vi arbejdet med 1 år - han bed os - og tre eksperter havde bedømt ham til at skulle aflives.

Red Hunden - reddede ham, heldigvis. Jeg havde forsøgt alt - men kendte ikke dem. Nu har min hund en god tilværelse, i rammer som gør ham tryg.

Men netop derfor har jeg holdt mig langt væk fra aflivningstrådene - for nok er jeg enig i, at der aflives for mange hunde o.s.v. - men jeg holder mig lidt udenfor, for jeg er jo tynget af en lignende historie. Det kaldes integritet - og jeg kunne ønske andre brugere havde det samme.

Jeg har brugt mit nederlag med at forsøge at give Tjalfe et godt liv, til at sørge for ALDRIG at komme i den situation igen.

Jeg går til træning - tre hold, jeg aktiverer min hunde flere timer dagligt, jeg læser alt jeg kan komme i nærheden af, og over sommeren skal jeg på flere trænings-weekends.

Det ville være ønskeligt om brugeren udviste en lignende adfærd - fremfor at hive selvværdet op, ved at sparke nedad. Særligt for hendes hunds skyld.

En anden bruger har så gjort det til sin kæp-hest - at vi bør kunne rumme alle.

Ja - det er i princippet korrekt. Men som med alt her i livet, får man hvad man gør sig fortjent til.

Det er tåbeligt at opstarte talrige tråde omhandlende principelle rettigheder til at være her.

For mig, som selv har prøvet at stå magtesløs med en ellers super hund - som bed min mand til blods - og bed efter børnene, er det meget overfladisk at betragte en bruger, som den ene uge vil aflive sin hund, den næste er yderst hånlig over for andre som står over for en lignende problemstilling.

Hvad med at bruge sin dyrekøbte erfaring til at hjælpe dem ?

Eller har man måske ikke lært noget ?

Jeg synes det er problematisk med disse evindelige provokationer - og derefter "offer-tråde", hvor man intet forstår.

Brug dog tiden på at sætte jer ind i jeres hund. Det er faktisk meget sjovt at beskæftige sig med hunde, når man tager sig tiden til det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problematisk......
  • #1   6. jul 2006 Jeps......og sikke dit indlæg oser af selvindsigt og indsigt.

  • #2   6. jul 2006 Nix- enig.

    Det er også pointen i det jeg skriver.

    Jeg har kun været på nu her- her i dag.

    Og er netop chokeret over hvor meget tid visse brugere, bruger på at sidde og lave konflikter.

    Næh da - vi har da både været ved stranden, gået 7 km og trænet i dag smiley


  • #3   6. jul 2006 Santa, hvad laver du så på HG?

  • #4   6. jul 2006 Jep, jeg synes virkelig at vi nurde række hånden frem til dem der beder om hjælp, også når det gælder salg og omplacering. For nok som det er skidt at man anskaffer sig et dyr som man pludselig ikke kan passe, så ligger der ofte langt mere bag end vi kan opfatte over nettet.
    Ja, det er dumt at købe en hund for derefter at sælge den et par måneder senere, men for <i>hundens</i> skyld må i det mindste prøve athjælpe lidt til i stedet for at være så hurtige til at bebrejde folk når vi ikke kender deres situation bedre..


  • #5   6. jul 2006 nurde = burde
    i = vi (må vi i det mindste)


  • #6   6. jul 2006 hvor skriver du godt

  • #7   6. jul 2006 Nu har jeg tænkt det samme som dig Nette- tror jeg da.

    Ingen afliver da sin hund, hvis man kan gøre andet. Og selvom der er nogle muligheder med Red hunden og så videre, så er det jo ikke sikkert at man har den mulighed.

    Og når man tager en beslutning som er så hård som at skille sig af med sin hund, så har man da ikke brug for at alle mulige uforstående rakker så hårdt ned på en. Ikke at jeg siger at alle skal sige "nåhr hvor er det synd for dig at du skal af med den" osv. Men hvis man kun vil beskylde personen for alt muligt lort, så skal man sgu holde sin kæft.


  • #8   6. jul 2006 Hej Julie.

    Jeg tror vi er enige - et godt stk. vej smiley

    Jeg mener generelt at alt for mange hunde bliver aflivet i DK - mange opgiver for tidligt. eller det er lettere at aflive end omplacere.

    Jeg forsøgte gennem 1 år at træne med vores - og søgte bistand hist og pist. Meget blev rigtigt godt - men han bed desværre nogle gange helt umotiveret, når han blev forskrækket. Så er man i et dilemma, når man også har børn.....

    Havde jeg vidst Red hunden fandtes, havde jeg selv kontaktet dem. I stedet prøvede jeg tre fagfolk - som alle tilrådede aflivning.

    Jeg havde det af h.... til, da jeg oprettede en tråd herinde, om at Tjalfe skulle aflives. Og jeg er lykkelig for jeg gjorde det - for han har det super i dag.

    Jeg har haft hund hele mit liv - og troede jeg vidste meget om hunde. Det gjorde jeg måske også - men Tjalfe passede ikke ind i en familie - blev stresset. Og det burde jeg have set, allerede da vi hentede ham. Det så jeg ikke - så jeg har helt klart stadig en masse at lære, og jeg prøver på bedste beskub. Har jo to andre dejlige vuffere..........;-) ( som har det super - det skulle lige med smiley )

    Mit ærinde med den her tråd - er at henlede visse brugeres opmærksomhed på, at det vil være langt mere konstruktivt - og bedre for deres hund - at bruge tiden på at dygtiggøre sig i at læse den - og i at tackle den. Fremfor at bruge sin utilstrækkelighed til at hævde sig på andres bekostning.

    Det får deres hund det nemlig ikke bedre af. Muligvis de selv gør - for en kort bemærkning, men det er som at tisse i bukserne.

    Og undervejs får de trådt på en gevaldig masse andre brugere.


  • #9   6. jul 2006 Herligt indlæg Nette..
    Een kunne sgutte ha´ skreven det bedre selv !

    Stor APPLAUS herfra smiley


Kommentér på:
problematisk......

Annonce