{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.625 visninger | Oprettet:

Kat i træ {{forumTopicSubject}}

Her til formiddag var Elton på sin vanlige rundering i haven, alt var tilsyneladende i skønneste orden og han gik hen mod yndlingspladsen foran døren, hvor der til hans store rædsel lå en kat!!!
Oven i købet en fæl en af slagsen, som ikke havde tænkt sig at flytte sig fra Eltons madras dér midt i solen.

Katten viste både tænder og kløer, bassemanden viste til gengæld alle dæmpende signaler og forsøgte at luske af, men katten havde andre planer og fulgte efter.

DET blev for meget for Ronja og før jeg kunne nå at stoppe hende satte hun efter missekatten, som på et splitsekund var oppe i havens højeste træ, med en, nu træklatrende, hund lige i røven.

Mit problem er, at her sidder katten så endnu tre timer senere, ca. 8-10 meter oppe og mjaver som besat.
Hundene har ikke været i haven siden, men de er fint klar over kræet er der og holder koncert på min side af døren.
What to do?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat i træ
  • #1   3. mar 2012 æææææhm... det er noget af en kattepine du har der :S

• #2   3. mar 2012 yup! smiley

• #3   3. mar 2012 Er det brandvæsnet man ringer efter? Og koster det noget?

Stinne, -havde tænkt på det, men der er pokkers langt ned..

• #4   3. mar 2012 Suzy, -misser var ikke så hård længere da Elton's bodyguard kom på banen smiley

Kan sådan en kat godt selv kravle ned, det er en lang lige stamme uden grene under hvor den sidder?

• #5   3. mar 2012 hmm.. jeg skal lige køre yngstedatteren på venindebesøg, så må jeg se om den sidder der endnu når jeg kommer hjem.
    -tjekker ind igen senere, tak for input indtil videre smiley

• #7   3. mar 2012 prøv at ringe til falck så må du jo se o de vil hjælpe hvis den ikke er kommet ned

• #8   3. mar 2012 En god supersoaker eller haveslange skulle kunne gøre det smiley

• #9   3. mar 2012 Den kommer nu nok ned igen. Falck mm kender i 100vis af katte der hopper ned når de kommer med stiger mm. For så igen senere og klater op igen.

• #10   3. mar 2012 Ikke jeg skal gøre mig klog på katte, men skulle dine stikke af fra 50cm højde så er det jo ikke sikkert de vælger en 50cm hindbærbusk at kravle op i hvis der f.eks. er en hund efter dem ?

Jeg mener hvordan sikres det katten aldrig kommer mere end 50cm op ?

• #11   3. mar 2012 (link fjernet)

Den sidder der endnu smiley
    Jeg har talt med politi, brandvæsen og falck, ingen var interreserede i at hjælpe med mindre jeg gerne ville betale for det, naturligvis.
    Så jeg venter lige lidt endnu tænker jeg.

• #12   3. mar 2012 Jaja 80% er da også gode ods for det altid er for naboen det sker.

men nok bare mig der ikke forstår mig på katte, heller ikke den indekat vi havde som blev til udekat.......

• #13   3. mar 2012 Uh, en stige var da en rigtig god idé smiley
    den sætter jeg lige op!

Jeg synes jo det er lidt synd for mis den skal sidde der, lidt skyldig føler jeg mig vel, siden det var min hidsigprop af en hunhund som jagede den derop.
    På den anden side synes jeg bestemt ikke om at min ellers så stolte og ranke hanhund bliver jaget fra yndlingspladsen af en uindbudt og uvelkommen bzér

• #15   3. mar 2012 Jeg er overbevist om at den nok skal komme ned selv på et tidspunkt. Måske venter den bare til det bliver mørkt og mere roligt inden den tør vove sig ned igen. Men hvis du vil hjælpe den så tror jeg at en lang lægte sat op ad træet vil være bedre end en stige. Problemet er bare at hverken lægte eller stige sikkert er lange nok til at nå op til katten.

• #16   3. mar 2012 uha.... jeg synes altså det er mega synd uanset hvem der er "skyldig" og det bliver mega koldt ... hvad med dyrværnet... synes det er så for dårligt af brand/falck....

• #18   3. mar 2012 og det formidler man så til katten, hvorledes ???? hvis man ikke selv vil "ned"

• #19   3. mar 2012 *GGGGGG*......Dælme smart....

• #20   3. mar 2012 den skal nok kravle ned i nat når der kommer ro på verden igen:P

• #21   3. mar 2012 En falck-redder viste engang hvad de gjorde ved den slags udkald....han hentede en dåse makrel i tomat inde i bilen....åbnede den og satte den neden for træet og så bad de folk forlade stedet hvorefter de kørte. Han sagde at de selvfølgelig kørte forbi senere og tjekkede om katten stadig sad der....og det gjorde den selvfølgelig ikke.....
    Hans stille kommentar var....vi ser heller ikke træerne fyldt med katteskeletter fordi de ikke kan komme ned.
    Oftest er det fordi der står en masse folk og kigger at de ikke vil komme ned....

• #22   3. mar 2012 @ Lise se det var smart og det dufter jo godt kraftigt... MEN hæld det lige i en skål for sådan en dåse har skarpe kanter....

• #23   3. mar 2012 Ja det kan der være noget om hanne....men det var en af de flade dåser de viste....men selvfølgelig skal missen ikke kunne komme til skade....;o)

• #24   3. mar 2012 Mikael, (link fjernet) smiley
    Og tusind tak iøvrigt for brugsanvisningen til stigedimsen, nu er jeg ikke nær så skræmt af højderne.

Der er nu lægter og stiger, en kort og en lang, samt makrel og leverpostej til staklen, hvis den ellers tør komme ned efter det..
    Lise Ø, -god pointe han havde, -ham falck manden smiley

• #25   3. mar 2012 Balders Moar M: Hahaha...ja, det der nonchalante "tralalulalej" udtryk efter en total springfiasko er vist kun noget katte kan præstere. smiley

• #26   3. mar 2012 Balder´s moar, -hahaha smiley skøn beskrivelse.
    Det er den slags småting der gør livet med dyr værd at leve smiley

• #27   3. mar 2012 Bare vær' glad for at det kun var en kat og ikke en hund oveni *G*

http://retardo.dk/videos.php?id=1825

• #28   4. mar 2012 Hep! Mis blev hentet i går aftes af sin far smiley
    Han kunne høre hende kalde og valgte at ødelægge mit hegn ind til haven i stedet for at banke på døren. Det havde jeg egentlig kun sympati for, men det havde Elton til gengæld ikke, -fremmede mænd som banker på havedøren om aftenen.. de skal ædes!

Manden kravlede selv op efter hende, halvvejs oppe vendte han dog om et par gange og spugte med rystende stemme "eh..er du ikke nok hård til at klatre?" -det var og er jeg ikke!
    Men ned kom hun til sidst, fik mys og godbidder og alt endte godt smiley

• #29   4. mar 2012 Årh det var godt at hun blev reddet af sin helte "far". Ærgeligt med hegnet, hvordan lykkedes det ham at ødelægge det?

• #30   4. mar 2012 Det bette pus sprang i armene på sin far da han var en meter fra hende smiley Og hun var SÅ sød, jeg fik den sorteste samvittighed, ..på den anden side har jeg i mine unge dage forsøgt at hjælpe et lignende kræ ned fra et sted den sad og brægede fra, det endte anderledes galt, -jeg fik flænger og missen kravlede højere op, så klog af skade valgte jeg at afvente denne gang smiley

Hegenet er efter bedste evne fixet, det er sådan noget trådhegn jeg har, hæftet på træramme, han havde væltet to hegnspæle, knækket en overligger og lagt hegnet ned i min have, men... var nogle af mine små i "fare" tror jeg jeg kunne have fundet på det samme, så skidt, -det står omend letter bøjet, men dog igen smiley

Kommentér på:
Kat i træ

Annonce