4.759 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Operation for tennisalbue..... Operation for tennisalbue.....

Jeg er den "lykkelige" indehaver af 2 styks tennisalbuer. Umiddelbart skulle man tro at det ville være værst i højre albue(jeg er højrehåndet) men min venstre albue gør simpelthen SÅ ondt nu, så jeg er klar til hva' som helst.

Mit spørgsmål går på om der er nogle derude som er blevet opereret for en tennisalbue og blev det bedre bagefter???

Måske kender I nogen som kender nogen som er opereret, det kan også bruges.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Operation for tennisalbue.....
  • #1   4. mar 2012 Akupunktur og stop for ledbelastende aktiviteter er vejen frem, IMO.

Operation er voldsomt drastisk, synes jeg.

• #2   4. mar 2012 Det er en drastisk beslutning men de skide albuer er kroniske. Tror du stadig at akupunktur er nok så??

• #3   4. mar 2012 Akupunktur OG stop for ledbelastende aktiviteter ;o)

Den sidste del er FULDSTÆNDIG nødvendig. Og det er den i øvrigt også, hvis du bliver opereret.

Jeg har selv haft stor succes med at behandle mennesker med kroniske tennisalbuer, så jeg vil uden tvivl anbefale at gøre det før der træffes valg om kirurgi.

• #4   4. mar 2012 Jeg har ikke prøvet aku i albuen endnu men har gået med elastikbind o.lign. Mht. stop for ledbelastende aktiviteter, så er det en del år siden jeg stoppede i gartneriet(efter 19 hårde år)
    I dag har jeg mere end svært ved at holde en kop the i strækt arm, og bøjet arm for den sags skyld:(
    Jeg skal til læge på onsdag for noget skal der ske...

• #5   4. mar 2012 SKYND dig at få en tid hos en akupunktør. Hvis du ikke oplever en bedring inden 4-5 behandlinger, så gå videre til operationstanken.. Men for Søren, hvor ville det være frygteligt, hvis du nu fik god effekt af det andet.

• #7   4. mar 2012 Ja, det er rigtigt.
    Min egen læge er vild med aku så måske skal jeg overvinde de s.... nåle og forsøge:)

• #8   4. mar 2012 Jeg lover dig, at nåle er sjovere end skalpeller *GG*

Mange læger behandler selv med akupunktur - jeg må dog anbefale dig behandling hos en uddannet akupunktør.

• #9   4. mar 2012 andrea P
    Nej, ingen gips eller kure men én gang binyrebarkhormon som ikke hjalp en døjt. Jeg har egentlig ikke brugt armen længe nu da det gør ondt. Selv om natten vågner jeg ved smerte hvis armen er bøjet sammen i albuen.

• #11   4. mar 2012 Jeg fik det som indsprøjtning. Den skal man ikke ha' for ofte.
    Jeg tager hensyn til mit "handicap" men det er bare ikke nok længere....

• #12   4. mar 2012 jeg fik min væk med ultralyd, og min mand fik sin væk med aku - tror han fik 4 behandlinger, siden har han ikke mærket til den, så det kan anbefales smiley

• #13   4. mar 2012 Jeg havde også dobbelt tennisalbuer og havde det som du. Jeg kunne ikke engang børste tænder eller skære en skive ost !!!
    Jeg vil helt klart anbefale dig at følge CH's råd. Det var det sidste der hjalp på mig.
    Jeg prøvede skinner, 5 forskellige slags medicin, blokader x3 , akupunktur og kiropraktor,,intet hjalp. Mine albuer var også kroniske og udviklede sig så - hvis man kan sige sådan- til fibromyalgi, som jeg har endnu.

Meeen fortvivl ej - hvor der er vilje er der vej :o) Jeg fik til sidst ca. 30 konsultationer hos en smertehåndteringspsykolog,,og det var guld :o)
    I dag hænger jeg sammen og har et liv til trods :o)
    Pøj pøj og hold armene i ro i laaaaaang tid ;o)

• #14   4. mar 2012 vil også råde dig til at give aku et forsøg... der er virkelig mange der har haft god effekt af det.

• #15   4. mar 2012 Jeg må gå den tunge vej til doktormanden og bede om at få lavet albuen om til nålepude.....bare der sker et eller andet, for det her er sgu ikke til at holde ud.
    Jeg er ved at tage en uddannelse, kontor, og nægter at lade mig slå ud.
    Det sidste jeg har brug for er fravær....efter 30 år på arbejdsmarkedet smiley

• #16   4. mar 2012 der skal også nåle i ander steder end lige i albuen.. bare så du er forberedt.

• #17   5. mar 2012 Jeg har fået fjernet en voldsom tennisalbue med akupunktur... Jeg vil fremover altid vælge den vej først med alle ledsmerter...;0)

• #18   5. mar 2012 det er altså ikke så slemt at få lavet 'nålepude', nålene er så supertynde som et hårstrå, og man mærker det næsten ikke - har brugt det på min nakke og ryg, havde megamange i ad gangen, men det er slet ikke noget at snakke om:)

• #19   5. mar 2012 Karin: Lige det der med at det ikke gør ondt, er jeg altså bestemt ikke enig med dig i...;0)))

• #20   5. mar 2012 Det er forskelligt fra nål til nål (eller i realiteten fra punkt til punkt), om det kan mærkes eller ej.
    Nogle slet ikke mærkes, andre kan finde på at give et "stød" fra sig.

Det er helt forskelligt, så det kan man ikke sige noget generelt om. Hvad der til gengæld er helt generelt er, at hvis man mærker nålen så er det ganske kortvarigt og uden tvivl det værd.

Kommentér på:
Operation for tennisalbue.....

Annonce