5.609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Nogle med erfaring? Stop af medicin:/ Nogle med erfaring? Stop af medicin:/

Puha, jeg har lagt med hovedet i toilettet HVER dag den sidste uge, blev indlagt fordi jeg var afkræftet, men pga min angst måtte jeg bare hjem igen! Jeg er i samråd med min behandler trappet ud af serouquel og valgte så selv uden min behandler ved noget om det at stoppe dag til dag med paroxetin! Jeg har aldrig i mit liv haft det så dårligt som jeg har det, lige nu har jeg for første gang ikke kvalme og er svimmel så kan lige komme herind:) hver eneste gang jeg prøver at spise noget er jeg ved at kaste op og har en sur smag som om jeg har meget syre eller lidt ligesom appelsinjuice smag i munden hele tiden:/ jeg får stød i mit hovede hele tiden og er SLET ikke mig selv, tuder og griner med to sek mellemrum! Og kan ikke tænke klart... Mit spørgsmål er HVORNÅR slutter dette helvede? Nogen der ved det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle med erfaring? Stop af medicin:/
  • #1   10. mar 2012 Tog mine sidste piller i mandags altså i sidste uge, og fik det rigtig dårligt fra torsdag, var nogenlunde ok igen lørdag og søndag og har så lagt i sengen siden mandag:/ og kan ikke holde det helvede her ud mere:(

• #2   10. mar 2012 Kan det være fordi du skal trappe ud af det og ik bare stoppe fra dag til dag?

• #3   10. mar 2012 Ja det er fordi at man åbenbart ikke bare må stoppe med paroxetin:/ men det havde jeg ikke set før EFTER skaden var sket, og vil ikke tage pillerne igen når jeg nu er kommet "så langt"... Føler mig som en junkie, hele min krop er fyldt med sår fori jeg klør over det hele, jeg ryster fryser og sveder, osv. Vil ikke ønske det her for min værste fjende:(

• #4   10. mar 2012 synes du skulle søge rådgivning hos en læge

• #5   10. mar 2012 De siger at der grundet medicin stoppet, og er ikke videre imponeret over jeg selv er stoppet for det må jeg jo ikke:/ men bliver nød til at lytte til min krop og den kan ikke blive ved med alt den medicin, men måske nogen havde prøvet noget ligende:) og vidste hvornår jeg evt kunne se en ende på det:)

• #6   10. mar 2012 Man må ALDRIG bare stoppe fra dag til dag med psykofarmak præperater!! Der er utrolig mange bivirkninger ved det, og man kan risikerer, at blive alvorligt syg af det.
    Desuden øger du din risiko for tilbagefald, af sygdommen betydeligt.

Da jeg skulle stoppe min anti depressive behandling, trappede jeg ud, over en periode på 3 mdr., men oplevede her, stadig en smule ubehag, efter sidste pille var taget.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/abstinenssymptomer.htm

• #7   10. mar 2012 Det kan godt være de vender munden nedad, når du kontakter dem, men du bliver nødt til at få rådgivning af en læge.

Det du gør øger din risiko for alt muligt grimt - herunder risikoen for selvmord, så det er ikke noget at spøge med.

Så tag skideballen - og få lavet en ordentlig nedtrapningsplan som ikke er farlig for dig.

• #8   10. mar 2012 Jeg kan se at det er medicin mod depression?
    Jeg fandt det her: Abstinenser ved SSRI-præparaterne

Ved ophør med SSRI-præparaterne er abstinenserne meget mildere end dem, der er forårsaget af TCA, men følgende kan ses:

Rysten på hænderne

svedeture

indre uro og svimmelhed

influenzalignende symptomer (muskelsmerter)

symptomer fra mavetarmkanalen - kvalme, opkastning

Fornemmelse af elektriske stød.

Symptomerne opstår som regel to til tre dage efter ophør af medicineringen. Det er værst på femte dagen og kan i sjældne tilfælde vare op til tre uger. Der ses ikke sådanne symptomer efter brug af Fontex og andre fluoxetin præparater, fordi de nedbrydes langsomt i kroppen.

Endelig skal der ganske kort nævnes seponeringssymptomer ved MAO hæmmere, da disse kan være særdeles alvorlige. Det drejer sig om akutte organiske psykosyndromer (alvorlige forvirringstilstande), udbrud af aggressivitet og hallucinatoriske psykoser. Herudover kan ses de ovenfor nævnte symptomer.

Behandling af ophørssymptomerne

Det bedste er selvfølgelig at forebygge, at symptomerne opstår, det vil sige trappe langsomt ned i medicinen. Ofte vil egentlig behandling af symptomerne ikke være nødvendig, da de almindeligvis er ret milde. Hvis de derimod er svære vil det nemmeste være at genoptage behandlingen med det pågældende antidepressive præparat og så trappe endnu langsommere ned.

Som nævnt kan det være vanskelligt at skelne mellem ophørssymptomer og tilbagekomst af den oprindelige sygdom. Dog vil det som regel være sådan at ophørssymptomerne kommer meget hurtigt efter man er stoppet med behandlingen. mens der går et par uger – måske længere – før et evt. tilbagefald kommer.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/abstinenssymptomer.htm

• #9   10. mar 2012 Nå nå smiley
    Jeg har været PRÆCIS i dine sko, samme medicin og samme lede ved at tage det.
    Jeg stoppede med alt fra den ene dag til den anden, både anti psykotisk og anti depressiv og der var bivirkninger, ..det var der.
    Rysteture, noia, søvnbesvær, seriøse humørsving m.m.

Efter ca. to uger blev jeg mig selv igen, -altså RIGTIGT mig selv igen..
    det er fem år siden jeg tog turen og det eneste jeg fortryder nu, er at jeg overhovedet tog alt det skidt..
    Men det er en helt anden snak smiley

Jeg er helt med på hvad der anbefales og menes forsvarligt fra fagkundskabens side, MEN en anden ting er altså at være bruger af præparaterne, det er DIN krop og DU ved bedst, -husk det!

• #10   10. mar 2012 Karen - Fair nok - men det er hamrende farligt at gøre uden tilsyn.

Håber ikke dit indlæg skal forstås som et rygklap til sådan et projekt..

• #11   10. mar 2012 CH, -det var ment som et input, et personligt et af slagsen, hvilket jeg også håber er mere end tydeligt.

• #12   10. mar 2012 Har fundet ud af det bestemt ikke er smart, for ja har virkelig ikke været mig selv! Heldigvis er Daniel ved min side. Hvis jeg ringer til lægen siger de bare at der ikke er noget at gøre ved det:/ Karen, havde du også kvalme og stød osv i hovedet?

• #13   10. mar 2012 Rikke, medicinen har aldrig hjulpet mig på nogen som helst måde, andet end den ødelægger mig og min krop, så derfor valgte jeg at stoppe:)

• #14   10. mar 2012 Synes absolut det giver mening at lade være med at tage medicin man kan mærke ikke er god for en..

Men for Søren da - måden er dødsensfarlig.

Jeg håber ikke, at andre finder inspiration til at gøre det samme via de indlæg, der støtter op om det.

• #15   10. mar 2012 Ch, jeg må indrømme at havde jeg vidst det ville være sådan her, havde jeg ALDRIG gjort det! Har før selv stoppet med medicin uden bivirkninger - men denne gang er jeg blevet skræmt, er sleeet ikke mig selv, og det med selvmord har bestemt også været i mine tanker, havde nok ikke klaret det havde Daniel ikke været her! Nu vil jeg gerne bare ønske at min kvalme - opkast svimmelhed og stød i hjernen snart stopper! Det er frygteligt

• #16   10. mar 2012 Godt du har ham til at passe på dig. Hvis det går helt tosset, så må du ringe til vagtlægen og sige at du har øgede selvmordstanker - så bliver de nødt til at tage dig alvorligt.

Sikke en erfaring at gøre sig. Jeg håber det er hurtigt overstået for dig.

• #17   10. mar 2012 Problemet er at de indlægger mig, og det får jeg ikke noget ud af:/ for det er jeg for angst til kan ikke holde ud ikke at være herhjemme! Lavede ikke andet end at tude mens jeg var indlagt på sygehuset... Og så vil de give mig medicin igen og så skal jeg alt det her igennem igen, og det kan jeg ikke engang til! Har aldrig prøvet noget så grimt før, har endelig lige fået lidt at spise:) min behandler vil starte mig op på byt medicin igen men det nægter jeg, har nu i 8 år prøvet gud ved hvor mange forskellige og nu bliver jeg nød til at sige stop, endda min far som er meget imod det hele her. Siger at jeg ikke er mig selv mere, han sagde; sandie, du er ikke dig selv mere, du kan ikke engang blive ordenlig sur mere! Normalt er jeg en meget hidsig pige, men magte ikke være sur, magter ikke andet end at sove hele tiden! Har på de 8 år taget 35 kg på har altid været undervægtig før, så er SÅ træt af det hele pt

• #18   10. mar 2012 Det er så forfærdeligt med psykofarmaka :o(

Jeg kunne ønske for dig, at der var bare EN der ville gå i dybden med dine behov i stedet for at få dig medicineret lidt tilfældigt.

• #19   10. mar 2012 Rikke, jeg har vidst efterhånden prøvet alt slags medicin, og det virker ikke:/ så nu siger jeg stop selvom jeg ved de ikke kan hjælpe mig så:/ ch. Problemet er at de mener ikke de kan hjælpe mig uden medicin, men de har jo heller ikke prøvet det på deres egen krop så det er jo nemt at udskrive det ene efter det andet:/ men hvis ikke de kan hjælpe mig på andre måder så må jeg undvære "hjælp":)

• #20   10. mar 2012 Ja du måtte ikke få så meget vel? Men det skal du dælme være glad for!

• #21   11. mar 2012 Ch - hvorfor skulle det være dødsens farligt at stoppe med psykofarmaka som ts har gjort det?

• #22   11. mar 2012 Michelle: Svarer lige for CH... Nogle bliver selvmordstruede af det

• #23   11. mar 2012 Bine, hvor langtid gik der før du ikke kunne mere? For jeg er ved at være godt mør efterhånden og er begyndt at tvivle på om jeg nogensinde får det bedre:/

• #24   11. mar 2012 Lille-My: Hvorfor vil du ikke i stedet følge en fornuftig udtrapning?

• #25   11. mar 2012 Bente, havde jeg også gjort havde jeg vidst det her:/ men nu er det snart 14 dage siden og aner ikke hvor mange mg jeg skulle tage hvis jeg skulle begynde igen og synes bare nu er jeg kommet "så langt", forstår sørme godt der er så mange der er afhængige af ting! Hvis det er så grimt her at komme ud af det igen

• #26   11. mar 2012 Lille-My: Du kan få at vide, hvor mange mg, hvis du kontakter en læge jo.. God bedring!

• #27   11. mar 2012 Mange tak:) kontakter psykiatrien i morgen og går til bekendelse:/ så må vi se:)

Btw hvorfor hedder i alle noget med mamma?

• #28   11. mar 2012 Lille-My: Det er en rigtig god idé smiley

Balders moar satte gang i alt det her med Mamma - det udsprang af en diskussion om, at vi måske skulle droppe alt det med "snob" i navnene. Hun foreslog så, at vi alle hed noget med "Moar" - det endte så med "Mamma" + noget italiensk.

• #29   11. mar 2012 Lille-My, det er jeg glad for at høre, at du har besluttet dig for. Jeg håber skideballen bliver begrænset ;o)

• #30   11. mar 2012 Ahh derfor:)

Ch, håber jeg dælme også, mest håber jeg at hun vil prøve at forstå mig:)

• #31   11. mar 2012 De stød i hovedet er virkelig grimme:/ det værste er at lige nu har jeg det så jeg kan holde ud at være til, ved bare at min nat bliver et helvede, vågner 100 gange og skal kaste op, i morgen tidlig har jeg det af h til igen, øv hvornår mon det stopper:/ på tirsdag er det 2 uger siden jeg stoppede... Kastede du også op osv?

• #32   11. mar 2012 Tina - tak for svar... Jeg er en af dem, hvor medicin kun har ringe effekt, så derfor ka jeg stoppe fa dag til dag uden følger, så har aldrig tænkt over at det kunne være anderledes for andre... Har så også lun fået psykofarmaka i små doser mod smerter, og psykofarmaka er nok værre end stærk smertestillende i forhold til dette emne..

Lille-my - undskyld mine useriøse indlæg, blev bare nysgerrig... Håber at du får hjælp til korrekt udtrapning så du slipper for abstinenserne..

• #33   11. mar 2012 Michelle, det skal du ikke tænke på:)

• AZ A
    AZ A Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #34   25. jan 2018 Hvor lang tid går der før depot antidepresssiv medicin er ude af kroppen hvis man bare stopper selv?

Kommentér på:
Nogle med erfaring? Stop af medicin:/

Annonce