Tvangsfjernelse hvad mener i.?? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg selv arbejdet med omsorgssvigtet børn på et center hvor vi også brugte magtanvendelse men det foregik ikke på denne måde heldigvis..
Det skær i mit hjerte at se denne her video..
også at plejefamilien ikke støtter Amy nu de nød til
at lade hende flytte, så burde de sige de ville ønske
det kunne være anderledes men de intet kan gøre lige nu og istedet hjælpe hende videre selvom det hårdt...
(og jeg synes det forkert hun skal fjernes.)
Hvad tænker i om den her sag??
foregår det okey??
http://www.sn.dk/TV-Borgmester-ser-video-med-Amys-fortvivlede-skrig/TV/artikel/187069?video=6622
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Jeg synes det er frygteligt når sådan ting her sker, er sikker på det giver ar på sjælen både på Amy men også plejefamilien, da de tydeligt ikke er enige i fjernelsen.... ja plejefamilien burde være støttende når det nu ikke kunne være anderledes, men de er også kun mennesker og mennesker reagere når noget ubehageligt sker for dem de holder af.
Men hvad ligger til grund for at hun skal videre?
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
Min umiddelbare holdning til det er "Kommunerne tager altid den nemmeste her og nu løsning"
At det der så er grotesk er en hel anden snak, det er jo exstremer for at gennemføre den billigste løsning.
jul 2010
Men jeg syntes det er MEGET FORKERT hvordan det bliver foretaget.
Der er jo mange ting vi ikke kender til, men som udgangspunkt vil jeg gætte på et økonomisk grundlag
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
Grunden er at hun blev anbragt akut hos plejefamilien men kommunen vudere senere at plejefamilien ikke har kompetancerne
det kræver for at have amy- de har alligevel andre plejebørn så de må jo være gode .. ihvertfald efter udtalelserne fra et andet plejebarn på sn.dk i en debat...
Jeg forstår bare ikke at kommunen ikke formår at vider uddanne plejefamilien til at opnå de kompetancer kommunen mener de mangler, fremfor at sende Amy på et bosted hvor hun skal bo fremover!!
Det kan sagtens være godt at bo på et børn og ungecenter/bosted.. ingen tvivl.. De havde det rigtig godt de børn jeg passede på et børn og unge centret med super gode ogomsorgsfulde pædagoger mm.
nogle børn kan ikke trives i en plejefamilie pga deres omsorgssvigt osv. men når man først har sat et barn i en plejefamilie og både plejefamilie og barn har det godt så mener jeg det er omsorgssvigt fra kommunene at fjerne hende til et bosted og endda med vold..
Der er forskel på vold og magtanvendelse..
Magtanvendelse der fastholder man børnene på til de er rolige igen og man igen kan tale videre eller hvad der nu sker.. man bruger på ingen måde vold..
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
jul 2010
Så kan man jo altid diskutere om det er hensigtsmæssigt, men kommer der ikke en politisk holdings- og lovændring bliver det som det er nu.
Men det er rygende forkert hvordan det fysisk håndteres
aug 2008
Så de sparre ikke penge...
jul 2010
aug 2008
Jeg har somsagt selv arbejdet på et center og set på papir hvad det koster, samt selv været på et familiehjem og ved hvad det kostede, og ved hvad en plejefamilie får i løn..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jul 2010
Kommer det ikke an på...
.......hvad institution ?
.......hvad hjælpe midler barnet skal have i en plejefamilie
.......hvad plejefamilien kan trække fra
.......som nævnt så skulle familien ikke være egnet - opkvalificering er dyrt.
.......så vidt jeg ved så er plejeforældre i normale jobs (normaltvis) det kunne koste offentlige arbejdspladser.
.......osv. der er sikkert mange ting der spiller ind en bare de 2 beløber.
Dernæst hvad kasse skal betale hvad, for kommunerne skal jo helst ha alle kasser til at stå i 0 ved årsskifte da det er den gunstigste årsopgørelse mht. næste års budget og tilskud.
Kommunerne gør ikke noget der ikke er overvejet økonomisk. Og jeg er stadig overbevist om at ved årsskifte har kommunen fået mest ud af det på den måde som det er håndteret.
Anne Julie som sagt enig
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Men når den resterende info kommer frem giver det mere mening. Sagen var at vi havde en beboer der kunne blive voldsomt aggressiv, og han prøve ofte at smide de andre beboere ud af deres boliger med vold. Så det var i beboerne egen interesse at blive låst inde ind til vi fik styr på den aggressive beboer.
(Dørene kunne låses op inde fra, men det var ikke alle der kunne finde ud af det)
Min pointe er at det nogen gange er ret vigtig at have mere infor før man dømmer.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Tvangsfjernelse hvad mener i.??