{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Tvangsfjernelse hvad mener i.?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg selv arbejdet med omsorgssvigtet børn på et center hvor vi også brugte magtanvendelse men det foregik ikke på denne måde heldigvis..

Det skær i mit hjerte at se denne her video..
også at plejefamilien ikke støtter Amy nu de nød til
at lade hende flytte, så burde de sige de ville ønske
det kunne være anderledes men de intet kan gøre lige nu og istedet hjælpe hende videre selvom det hårdt...
(og jeg synes det forkert hun skal fjernes.)

Hvad tænker i om den her sag??
foregår det okey??

http://www.sn.dk/TV-Borgmester-ser-video-med-Amys-fortvivlede-skrig/TV/artikel/187069?video=6622

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tvangsfjernelse hvad mener i.??
  • #1   10. mar 2012 Puha fik det helt skidt af at høre hvad der skete på den optagelse, det lyder i mine øre som at hun bestemt ikke vil væk og plejefamilien heller ikke ønsker hende videre.....

Jeg synes det er frygteligt når sådan ting her sker, er sikker på det giver ar på sjælen både på Amy men også plejefamilien, da de tydeligt ikke er enige i fjernelsen.... ja plejefamilien burde være støttende når det nu ikke kunne være anderledes, men de er også kun mennesker og mennesker reagere når noget ubehageligt sker for dem de holder af.

Men hvad ligger til grund for at hun skal videre?

• #2   10. mar 2012 Det lyder hårdt.

Min umiddelbare holdning til det er "Kommunerne tager altid den nemmeste her og nu løsning"
    At det der så er grotesk er en hel anden snak, det er jo exstremer for at gennemføre den billigste løsning.

• #3   10. mar 2012 For at være helt ærlig så er jeg meget i tvivl om det er rigtigt eller forkert hvad der foretages.

Men jeg syntes det er MEGET FORKERT hvordan det bliver foretaget.

Der er jo mange ting vi ikke kender til, men som udgangspunkt vil jeg gætte på et økonomisk grundlag

• #4   10. mar 2012 Der ligger mange forsøg forud hvor komunen er mødt op 5-7 mand både pædgoger, politi mm. hvor amy ikke har været i hjemmet fordi hun ikke ville væk derfra..

Grunden er at hun blev anbragt akut hos plejefamilien men kommunen vudere senere at plejefamilien ikke har kompetancerne
    det kræver for at have amy- de har alligevel andre plejebørn så de må jo være gode .. ihvertfald efter udtalelserne fra et andet plejebarn på sn.dk i en debat...

Jeg forstår bare ikke at kommunen ikke formår at vider uddanne plejefamilien til at opnå de kompetancer kommunen mener de mangler, fremfor at sende Amy på et bosted hvor hun skal bo fremover!!

Det kan sagtens være godt at bo på et børn og ungecenter/bosted.. ingen tvivl.. De havde det rigtig godt de børn jeg passede på et børn og unge centret med super gode ogomsorgsfulde pædagoger mm.
    nogle børn kan ikke trives i en plejefamilie pga deres omsorgssvigt osv. men når man først har sat et barn i en plejefamilie og både plejefamilie og barn har det godt så mener jeg det er omsorgssvigt fra kommunene at fjerne hende til et bosted og endda med vold..

Der er forskel på vold og magtanvendelse..

Magtanvendelse der fastholder man børnene på til de er rolige igen og man igen kan tale videre eller hvad der nu sker.. man bruger på ingen måde vold..

• #5   10. mar 2012 mopsejer & Tulle R Er enig med dig.

• #6   10. mar 2012 For mig giver det altså stadig mening efter mops sidste indlæg, kommunernes kasser er så presset at alle handlinger gøres ud fra det skal være den billigste her og nu løsning da det ikke hjælper dem nu at spare penge om 8 år.

Så kan man jo altid diskutere om det er hensigtsmæssigt, men kommer der ikke en politisk holdings- og lovændring bliver det som det er nu.

Men det er rygende forkert hvordan det fysisk håndteres

• #7   10. mar 2012 Ryan- jeg kan så fortælle dig at det er MEGET billigere at have børn i plejefamilie end på børn og ungecenter/ bosteder...

Så de sparre ikke penge...

• #8   10. mar 2012 Det kan du muligvis nok men jeg er så bare ikke enig

• #9   10. mar 2012 Man kan ikke være enig/uenig i at faktum er sådan.. smiley

Jeg har somsagt selv arbejdet på et center og set på papir hvad det koster, samt selv været på et familiehjem og ved hvad det kostede, og ved hvad en plejefamilie får i løn.. smiley

• #10   11. mar 2012 Jeg synes det mangler for meget info til jeg rigtig kan udtale mig.

• #11   11. mar 2012 Anne Julie: Jeg er enig, der mangler alt for meget info. Disse sager bliver altid fremstillet ensidigt, fordi kommunen pga tavshedpligten aldrig kan give deres version af sagen. Selvfølgelig må der være tungtvejende grunde til, at pigen skal flyttes - men dem får vi selvfølgelig ikke at vide, da det vil være at udlevere pigen og hendes familie.

• #12   11. mar 2012 mopseejer: Det er meget muligt at hvad en plejefamilie får i løn er mindre en hvad det koster på en institution, men......

Kommer det ikke an på...
    .......hvad institution ?
    .......hvad hjælpe midler barnet skal have i en plejefamilie
    .......hvad plejefamilien kan trække fra
    .......som nævnt så skulle familien ikke være egnet - opkvalificering er dyrt.
    .......så vidt jeg ved så er plejeforældre i normale jobs (normaltvis) det kunne koste offentlige arbejdspladser.
    .......osv. der er sikkert mange ting der spiller ind en bare de 2 beløber.
    Dernæst hvad kasse skal betale hvad, for kommunerne skal jo helst ha alle kasser til at stå i 0 ved årsskifte da det er den gunstigste årsopgørelse mht. næste års budget og tilskud.
    Kommunerne gør ikke noget der ikke er overvejet økonomisk. Og jeg er stadig overbevist om at ved årsskifte har kommunen fået mest ud af det på den måde som det er håndteret.

Anne Julie som sagt enig smiley

• #13   11. mar 2012 Mens jeg arbejde på plejehjem her jeg låst beboere inde på deres boliger. Og hvis i ikke får mere info end det vil i tro jeg har mishandlet gamle mennesker.

Men når den resterende info kommer frem giver det mere mening. Sagen var at vi havde en beboer der kunne blive voldsomt aggressiv, og han prøve ofte at smide de andre beboere ud af deres boliger med vold. Så det var i beboerne egen interesse at blive låst inde ind til vi fik styr på den aggressive beboer.

(Dørene kunne låses op inde fra, men det var ikke alle der kunne finde ud af det)

Min pointe er at det nogen gange er ret vigtig at have mere infor før man dømmer.

• #14   11. mar 2012 Jeg mener, at det kun er mennesker med adgang til alle informationer, der kan vurdere, hvad der er rigtigt og forkert.

Kommentér på:
Tvangsfjernelse hvad mener i.??

Annonce