Kan jeg tillade mig at være egoist - bare lidt??? Kan jeg tillade mig at være egoist - bare lidt???
Måske lidt intetsigende overskrift, men jeg har lige brug for at få lidt luft.
For at starte lidt blidt, så blev min mand opereret for diskusprolaps i august sidste år - en hård omgang, men det gik godt og han er kommet over det, men i dag er han begyndt at døje med noget depression ( der er taget hånd om det).
I oktober var jeg lidt uheldig på arbejde og fik en arbejdsskade - et voldsomt smæld i skulderen og behandlingerne indtil nu har været 3 stk binyrebarkhormon indsprøjtninger, som ikke har hjulpet.
Resten af året - indtil december - gik fredeligt. Der skvattede min svigermor om og brækkede hoften og skulle opereres. Hun blev udskrevet d 23/12 - lige i tide til hendes mors 90 års fødselsdag. På samme tid var indledningen til min svigerfars kommende operation begyndt. Han havde en udposning på en aorta og det skulle opereres, da det kunne være livsfarligt at gå med, hvis den nu sprang. Dette skulle foretages d 11 januar og det gik faktisk godt.
Nu har jeg så endelig fået en afklaring på hvad der skal ske med mig - jeg skal opereres i skulderen i morgen, men har mest af alt lyst til at melde fra, for i aftes blev min svigerfar igen indlagt -- denne gang med en revne på aorta, hvilket gør at der siver blod ud af aorta og ligger mellem de 2 hinder og giver udposninger. Om han skal opereres igen eller ej, det ved vi mere om i dag.
For så lige at sætte prikken over det berømte i, så er min mand blevet mere og mere deprimeret. Hna kan ikke blive ved at holde til alle disse dårligdomme, som synes at ramme os hele tiden.
Så er det jeg siger - er det forkert af mig at være lidt egoist og ønske, at alt det dårlige godt lige må ramme nogle andre end os lige nu?
Jeg vil bare gerne have lidt held i sprøjten og allerhelst lige en periode med lidt ro, så vi kan restituere og komme ovenpå igen inden de kommende måneder med konfirmationer og sølvbryllupper...
Send lige lidt god karma i min retning, tak...
Og undskyld, men skulle bare lige af med lidt luft.

jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.993
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.615
Jeg håber din kæreste snart kommmer over sin depresion.
Bliver selv udskrevet i dag efter 6 ugers ophold på spysiksiatrisk afd.
Skal hjem og forsætte behandlingen lokalt
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
jeg forstår om nogen dit ønske, men det er netop aldrig godt at ønske det skidt for andre, for at få det bedre selv, det rammer altid "forkert" - jeg har nu i snart 5 måneder kæmpet med diverse, og har i det forløb fået konstateret en tumor i hjernen og venter på at alt går op i en højere enhed så jeg kan blive opereret og få sat gang i strålebehandlinger osv... Så jeg ved hvor frustrerende det hele er.. Dog ønsker jeg ikke andre det skidt, men kun godt... Og derfor som Aino k skriver... så ønsk ikke at det rammer andre - Men ønsk at det må være NU at det går den anden vej... NU at i får lov at opleve at have det godt, uden nogen af jeres kære og nære bliver ramt af sygdom...
Jeg sender ihvertfald alle de energier og god karma af sted til jer som jeg har... Mens jeg ved at andre sender det de har til mig... på den måde kan vi jo så alle være der for hinanden, med trøstende ord, kram og forståelse...
Håber det bedste for jer alle
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 521 Svar: 12.703
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.077
Og ja, jeg er godt klar over at det ikke er godt at ønske andre det skidt, men jeg er efterhånden dybt frustreret over al den dårligdom, der regner ned over os.
Ingen af os har overskuddet lige pt, så ville så gerne bare have at alt var overstået og at lykken vender for os med et trylleslag. Vi har brug for det.
Sender osse varme tanker retur til Jer, der osse har en del at slås med.
jul 2010
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Vi har haft 9 dårlige år med alvorlig sygdom (heriblandt en sklerose diagnose til mig) og 5 dødsfald i familien (før tid), plus vi har mistet 3 katte som betød meget for os, men jeg har aldrig nogen sinde ønsket at det skulle ske for andre istedet for os. Jeg ønsker istedet at det stopper og at vi får en pause, for sådan en omgang som vi har været igennem ønsker jeg ikke for nogen som helst.
okt 2007
tak - kram og varme ord kan altid bruges.. Når man gennegår et længere sygdoms forløb, så ser man med et alting fra en helt anden vinkel end før.. Jeg har f.eks måtte forholde mig til rigtig mange ting, jeg kan ikke leve hjemme hver anden uge, fordi mit hoved ikke kan holde til fem børns almindelig daglige "støj"- pga konstant tryghovedpine - så jeg rykker ud af vores hjem når ungerne er hjemme... det er svært at være 4-5-7-9 og 16 og forstå at det ikke kan være anderledes lige nu.. Men tilgengæld så har vi alle lært hvor meget vi hver især betyder for hinanden..
Jeg har også måtte forholde mig til at jeg ikke kan få svar på om den er god eller ondartet før den kommer ud... Men jeg ved at livet jo i bund og grund er pisse farligt... vi dør sgu af det... så det skal nydes så længe man har det... og intet - ej heller sygdom i denne kaliber - skal tage mit humør og min livsglæde fra mig... for jeg ved at det er halvdelen af helbredelsen... AT SE LYST PÅ LIVET - også selvom det er svært og giver os hårde prøvelser undervejs...
Heino... Jeg håber i virkelig får en god lang lys tid nu, uden noget af alt det sygdom og skader og det der ligner..
Men nyd også alle de gode stunder der har været ind imellem, fremfor at fokusere på det der ser sort ud og gør ondt...
For livet er altså en dejlig gave vi har fået... og ja nogengange kan det ikke helt se sådan ud... Men jo det er skønt... Og en ting er sikkert... Vi lærer at værdsætte alt det vi har til hverdag Uden sygdom og skader... Men se dig omkring... Du har jo meget der er positivt i dit liv... ikke kun det negative... Og der er mennesker derude der faktisk har et ok helbred - men mangler det du og dine kære har.. Nemlig DET - familie!!
Knus og kram og alt godt herfra
jul 2010
"The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN : Nååå dumme dig, nu sidder jeg med tåre i øjnene og har kun lige læst de første 6 linjer :o( puha hvor må det ikke være sjovt for jer, men du har ret, sådan ting lære man, må være ekstra svært for de helt små :o(
jul 2010
M. I du får også en *Krammer* og nej man ønsker sig det ikke for andre hvad der er slemt.
okt 2007
Undskylder, det var da ikke meningen du skulle få tårer i øjnene... krammer til dig..
men ja, det er svært for de små, men tror faktisk ikke det er de to der ar det værst, men tilgengæld pigen på 7, da hun er "ene pige" i hytten når jeg ikke kan være hjemme, og vi plejede at lave mange ting sammen, mens drengene legede voldsomt...
Men vi ser fremad og så håber vi det snart er overstået...:O)
jul 2010
Håber I 2 har mulighed for rigtig at hygge når I så er sammen :o)
Nemlig den rette indstilling at havde, går man ned med flaget skal det nok blive endnu mere møg, men forsøger man at få tingene til at fungere, så skal det nok gå :o) jeg krydser for I snart kan havde en normal hverdag igen!
Kan jeg tillade mig at være egoist - bare lidt???