22. dec 2007 Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
opsigelse uden kontrakt ?? opsigelse uden kontrakt ??
Hej Igen Igen HG
I er de bedste at spørge om råd, så her kommer endnu en fra mig
Sagen er den at jeg tilbage i januar blev opsagt da firmaet jeg arbnejde hos gik konkurs, inden da var jeg daglig leder og nød mit job!
da firmaet gik konkurs, skyndte jeg mig at søge en masse jobs, i håb om at undgå dagpenge ! 1 uge efter, meddelte de så at de åbnede igen, dog under nyt navn, og ønskede mig tilbage- det takkede jeg ja til:)
En lille måned senere, fortalte de at min løn altså var faldet med 17,5 i timen!!! WHAT.. tak for info.. Nå men det måtte jeg leve med.
de forventede det samm af mig, til mindre løn, de kunne kun give mig 25-30 timer i stedet for 37 da de pludselig ændrede åbningstider..
Jeg har været ret presset både økonomisk og psykisk, da jeg går uden kollegaer hver eneste dag, og har max 4-7 kunder på 4 timer..
I søndags fik jeg så et opkald fra et drømmejob der var blevet ledig med opstart 1/4..
ville så undersøge min kontrakt og finder så ud af at de aldrig har givet mig en ny kontrakt med den nye løn, nyt firmanavn osv...
Kan jeg juridsik stoppe fra d.d og begynde et nyt sted, når jeg ikke har skrevet under på noget??
sorry det blev lidt langt
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
vil være så ked af at skulle opgive det drømmejob jeg næsten kun har ventet på blev ledig, fordi de kan sagsøge mig eller på anden måde blive skide sur ! - men forventer jeg nu de bliver, da de er ret hårde i munden ..
kiggede alle mapper igennem og fandt en kontrakt- som de aldrig har vist mig eller givet mig!!
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.109
Desuden er det imod ansættelsesbevisloven - hvilket kan koste dem op til 20.000 kr..
Men inden du gør noget som helst, så ring og sæt din fagforening ind i sagen og gør dem beredt på at der nok kan blive ballade ud af det
dec 2007
Men ringer til fagforening imorgen og hører dem om det hele..
havde bare brug for lidt ro i maven omkring det, og det giver i mig jo lidt
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.109
Det er dem som har lavet en kæmpe brøler, ikke dig..
Håber du kommer nemt igennem det
dec 2007
for mig er det drømmejobbet, da butikslivet bare er mig, men er næsten altid blevet valgt fra, da min erfaring fra butik kun ligger ved madbranchen .. men har i 4 måneder haft et deltids sælger job hos elgiganten, og det har bare været mit springbræt:)
Det er jo ret sjældent idag at man bliver ansat som salgsassistent, når man ikke er udlært i det
opsigelse uden kontrakt ??