{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Flytte hjemmefra for første gang *Råd søges* {{forumTopicSubject}}

Heej ! Da min kæreste og jeg står og skal flytte hjemmefra for første gang, ville jeg høre om i ikke ville komme med en masse råd omkring det !?

Havde en masse spørgsmål, men selvfølgelig forsvandt de, da jeg skulle til at skrive det her -.- men de kommer jo nok igen !!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte hjemmefra for første gang *Råd søges*
  • #1   11. apr 2012 Lav madplan (kig reklamer og gå efter tilbud)

Lav et overskueligt budget

tja det er hvis mine råd, da jeg fandt ud af hvor dyrt det egentlig var ;O))

• #2   11. apr 2012 Handle kun ind en gang om ugen. Og søger for at skrive ned hvad der mangler. Tænker over hvad for tinge der vigtigst i kvalitet og andre hvor du kan finde et billiger produkt. Som her hjemme, der er wc papir, mit hårshampo og kød en af de ting der ikke bliver sparet på. Hvor wc rens, min kæreste shampo, pasta, grønt er en af de ting hvor det ikke skal være fra de dyre butikker.

Husk når du handler er der tit for megetnår man et to. Så jeg laver tit mad så der til næste dag ellers fryser jeg det ned, eller tager det med på job næste dag til madpakke. smiley

• #3   11. apr 2012 Lav et budgetskema! Sæt et fast beløb ind på en konto hver måned, som dækker alle de udgifter i har, husleje, el, vand, varme, forsikringer, transport, telefoni og husholdning..
    Lav en særlig konto til husholdningen hvor der fra budgetten bliver overført et fast beløb hver måned, så ved i hvad i har til mad, toiletpapir, rengøring osv. hver måned.. smiley
    Og læg altid lidt ekstra oveni, så kommer du aldrig på røven.. smiley

Køb en fryser og handel stort ind og smid i fryseren.. smiley
    Lav store portioner mad, i fryseren med det smiley

Kig i reklamerne og lav en indkøbsliste uge for uge, med de gode tilbud.. smiley

• #4   11. apr 2012 Tak !

Vi har allerede lavet budget og købt en stor fryser så vi kan handle stort ind smiley Hvor plejer i at handle ?

- hvad kan man lave af billigt mad som også er velsmagende ?

• #5   11. apr 2012 Jeg handler i rema1000, lidl, fakta og netto smiley

Spaghetti med kødsovs

wok med kylling og grøntsager

Rugbrød

• #6   11. apr 2012 Jeg plejer at kigge reklamerne hver lørdag, så de store gode tilbud bliver handlet der hvor de nu er..
    men ellers handler jeg for det meste i fakta, rema1000 eller netto.. smiley

Her laver vi alt muligt forskelligt.. lasagne, kødsovs, farsbrød (gerne med forskellige grøntsager i) alt muligt spagetti med forskellige ting og sager i..

Jeg kigger utrolig meget på dk-kogebogen for at få inspiration smiley

• #7   11. apr 2012 Her er mine råd:
    1) Lav et budget, hvor i hver især bidrager til faste udgifter
    - Kan ikke foreslå fællesbudget til at starte med, så resterne af lønnen skal være jeres egne.

2) Saml på reklamer, og lav et madbudget

3) Spar op, man ved aldrig om noget går i stykker

4) Lån bogen: "Den store flytte hjemmefra bog"

Held og lykke med det smiley

• #8   11. apr 2012 Fatal, lidel og Aldi. Synes rema og netto er alt for dyre..

• #9   11. apr 2012 Jeg har også fået kogebog for fattigtrøve, den er sku godt smiley

• #10   11. apr 2012 Ansofie : Hvor finder man denne kogebog ? smiley

• #11   11. apr 2012 I en boghandel.ellers prøv nettet min fik jeg fra en boghandel smiley

• #12   11. apr 2012 Vi handler i Netto og så ligger der en Føtex ved siden af, som har de ting netto ikke har.

De fleste gode råd er blevet givet. Kan kun sige en ting: budget! Det er det vigtiste smiley Lige da vi flyttede kom der lige en elregning ind som vi ikke havde fået med i budgettet, på 1100, det er mange penge bare lige at finde, men det finder du ud af smiley

Og så husk, varm mad er ikke en selvfølge når pengene er små. Vi spiser tit rugbrød, det er billigt og du kan også gøre det lækkert meget nemt smiley
    Supper og kål er også billigt, og så køb kød på tilbud og frys ned smiley

• #14   11. apr 2012 Få din bankrådgiver til at lave et budget. En fælles, og en til hver af Jer. Og tilmeld regninger PBS.
    Man får et skema, man udfylder - herudfra laver din rådgiver et overskueligt regneark med udgifter og indtægter.

• #15   11. apr 2012 Da jeg flyttede ville jeg ønske nogen havde fortalt mig om alle de små ting smiley .. Jeg vidste godt det med budget osv. Men havde ingen ide om at man mangler ting som: ostehøvl, dejskraber, kagerulle, decilitermål osv. Osv. ;-).. Alle de der små ting, det var dem som kom som det største chok, iforhold til at have råd.

Lavede også den fejl at jeg ikke fil sat gardiner op da jeg flyttede ind, hvilket resulterede i jeg aldrig fik dem op :b .. (boede i en kælder lejlighed, så ikke så heldigt) ;-).. Held og lykke:-)

• #16   11. apr 2012 Hav nogle fælles regler som I er blevet enige om.
    Hav forskellige ting som I skal hjælpes ad med, f.eks. rengøring og andet
    Vær gode til at lave ting sammen med andre og hver for sig, når man bor sammen er det også godt at gøre ting hver for sig.

• #17   11. apr 2012 For at give lidt andre råd end det økonomiske, da en del allerede har gjort det...

Lær at respekter hinanden, give hinanden luft i parforholdet, lav ting sammen men også hver for sig, lær af hinanden: svagheder og stærke sider.
    Hjælp hinanden og ellers nyd livet smiley

• #18   11. apr 2012 det samme som de andre skriver ..:)

og ...

-få styr på jeres forsikringer
    -hvis i flytter leje bolig, så tjek hele boligen gennem inden i flytter ind, så i kan noterer fejl og mangler, og afleverer listen til udlejer- så hæfter i ikke for de ting når i flytter ud smiley

vi hanlder oftest i føtex eller bilka- da der altid er store mngde rabatter !
    vi bruger 2000 om måenden på mad og husholdningen.. vi handler for ca 1800 og de penge der er til overs laver vi en aften hvor vi bestiller en pizza eller sådan noget smiley

• #19   11. apr 2012 KØB EN FRYSER af rimelig størrelse. Ikke for at råbe men er bare det bedste når man ikke har mange penge til rådighed!

Min kæreste og jeg (begge studerende) handler stort set udelukkende ud fra tilbudsaviserne. Køber stort ind (fryseren), og sparer en hel del på den måde.

Vi lever 2 mennesker for 2000,- om måneden til mad, toiletpapir, rengøringsmidler, tandpasta og sådan. Det er stramt, men det kan lade sig gøre med en del omtanke.. Og en fryser! smiley

• #20   12. apr 2012 Og til i unge mennesker :Hold jer langt væk fra hurtige dyre forbrugslån smiley

• #21   12. apr 2012 Mamma

Uh ja! Hvise kæresten og jeg går fra hinanden så skal jeg ha' hunden. For pokker hende kan jeg ikke leve uden! Hun ville netop være det der gjorde at jeg kunne holde mig oppe med humøret, så kan sagtens forstå at du ville ha' hunden smiley

• #22   15. apr 2012 Har også altid hunden stående i mit navn.

• #23   15. apr 2012 Rotterne- kommer du og laver budget for mig;0)

Kommentér på:
Flytte hjemmefra for første gang *Råd søges*

Annonce