2.778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kia Rio VS. Hyundai i30 Kia Rio VS. Hyundai i30

Ja nu er vi endelig kommet så langt at valgte kun står mellem 2 biler hehe.. Nemlig den nye Kia Rio og Hyundai i30. Hvad ville i vælge?

Vi synes klart at i30 er fedest designmæssigt og ja helt generelt, dog har Kia 7 års fabriksgaranti og Hyundai "kun" 5 år. Desuden kommer Hyndaien nok til at koste en 40.000 kr. mere.

Kom gerne med fordele og ulemper, hvis i kender til nogle af disse biler smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kia Rio VS. Hyundai i30
  • #1   16. apr 2012 Har du set den nye faceliftede version af i30'eren? Den ligner en kort version af i40. Jeg synes du skal vælge den som du bliver gladest for i længden og evt forhandle dig nogle gode service aftaler.

• #2   16. apr 2012 Og alt efter hvor du handler henne så skal du være opmærksom på servicen som både sælger og kommende service værksted yder. Man kan sagtens vælge at købe bil et sted og derefter vælge at bruge et andet sted som er autoriseret til ens bil mærke.

• #3   16. apr 2012 Jeg vil lige gøre opmærksom på, hvis I køber fra Terminalen i Aarhus, så hold jer fra deres finansiering. De tager måsen på jer.

Vi har en i10 og den er simpelthen lækker at køre i

• #4   16. apr 2012 Hehehe vi står i samme situation lige nu bare med 2 mindre biler smiley Vi har selv en Kia Ceed og har brug for bil nummer 2 og der er valget enten den nye Peugeot 107 eller Kia Picanto.

Peugeot:

Fed farve
    Billig service
    Lækker køreregenskaber.
    - Kun plads til 2 bagi (2 seler)
    - Dårlig aircon.
    - generel meget skrabet.
    - kun 2 års garanti (det normale)
    - Forholdsvist dyr forsikring trods jeg er elitebillist (vores Kia koster 2600 om året hvor denne vil koste 4400,-)

Kia Picanto

- Rummelig indvendig.
    - mere udstyr for pengene.
    - Størrer bagagerum end Peugeot.
    - Her får vi en 1,2 istedet for en 1,0 til samme pris.
    - Billig forsikring.
    - Lækker farve
    - DYRE service

Det er meget svært...

Vær opmærksom på at KIA har dyre Service vi har lige haft vores afsted og måtte ligge 4200 + nye bremser bag.....

• #5   16. apr 2012 Nåeh ja og så skal man til service efter 15000 km ved peugeot og ved 20000 ved Kia

• #6   16. apr 2012 Kia Rioen er vildt lækker at køre i smiley har dog ikke prøvet eller set den anden... men jeg ville ønske jeg havde en Rio smiley

• #7   16. apr 2012 altså jeg taler om kia rio 2012 smiley

• #8   16. apr 2012 Vivi - Puha den er jeg ikke klar over om jeg har set hehe.. Altså vi har kigget på den nyeste i30, men jeg ved ikke om det er den du mener?

Julie - Vi havde regnet med at skulle have den i Århus hvis det var, hvordan tager de måsen på den?

Ja puha det er svært, også fordi de alt i alt minder meget om hinanden smiley

• #9   16. apr 2012 Jeg har en Hyundai atos fra 2000, og den har været så god og stabil en bil at da mine forældre skulle købe ny bil valgte de også en Hyundai. Deres er en i30, og den er simpelthen super lækker at køre i.
    Den er som sådan nogle små biler nu engang er, altså forholdsvis hurtig i optrækket men halvdød fra 80 og opefter. Så det er i mine øjne den perfekte by bil. Den er nem at parkere fordi den nærmest har et hjul i hvert hjørne, og de blinde vinkler er minimale. Ulempen ved den syntes jeg er at den er mere følsom over for blæst end en stor bil. Det kan gøre det temmelig ubehageligt at køre over broen i meget blæsevejr.
    Den er utrolig praktisk indrettet, så den er helt klart mere rummelig end man lige skulle tro ved første øjekast.
    Men alt i alt er det en skøn bil jeg klart vil anbefale til andre.
    Kia’en kender jeg ikke…

• #10   16. apr 2012 Nadia: Finansieringen er bare virkelig dyr. Vi gav 12.000 i oprettelse af lånet (lån på 100.000 ca.) og endte med en ÅOP på 12,5 %. Renten er lav, men der kommer alle mulige mærkelige gebyrer oveni

• #11   16. apr 2012 Uha, den er svær
    Personligt ville jeg kigge godt og grundigt efter hvordan bilen er at køre.
    Dernæst ville jeg kigge de forskellige garantier efter i sømmene.
    Kan så lige sige med Kia, så gælder de 7 år altså til max 150.000 km, men ved Hyundai er det "frit" med antal kilometer i de 5 år.

Så selvom jeg er lidt "verliebt" i Kia ProCeed, så skal jeg ikke have den netop pga jeg indenfor de 7 år nemt får kørt 150.000.
    Og så er der lige det der med bevisbyrden, hvis der er noget at komme efter.
    Men ingen tvivl - begge biler er lækre.

• #12   16. apr 2012 og nå ja, Kia er MEGET strenge med garantien, da den SKAL overholdes på et Kia værksted og til tiden. Ikke noget med at køre 500 km over det antal km, den skulle have været serviceret. Så kan de til hver en tid, hvis der opstår problemer, sige, at det er ens egen fejl.
    Min kilde er et motorblad, jeg har læst i. Tror det var bilbladet, bilmagasinet eller Vmax, kan ikke lige huske det.

• #13   16. apr 2012 Trine og Daisy´s..... -> det er ikke rigtigt jeg har kørt 3500 over service de sidste 2 gange og det har ikke gjort nogen forskel, for spurgte dem da vi ellers ville droppe service.

Denne gang har vi betalt 4200,- for et service og oveni skulle vi betale bagbremser da de var slidte smiley Så KIA´s service er meget dyre.

• #14   16. apr 2012 Rikke
    Så har I været heldige at der ikke er sket noget ved at vente, for havde der været et eller andet, så ville de ikke have dækket. Ved kun hvad jeg læste i et blad hos tandlægen en dag smiley

Men kunne lige se, at der er 100 % fabriksgaranti i 3 år - dog max 150.000.

• #15   16. apr 2012 Man må IKKE betinge garantien af at bilen kommer på et bestemt værksted, det er der domme for.... er bilen serviceret på et autoriseret værksted så SKAL garantien gælde ...

• #16   16. apr 2012 Hm.. jamen jeg synes generelt det lyder til at Hyundai er det bedste valg. Det kan godt være den er noget dyerer, men jeg tror skam også man får det ekstra for pengene. Så er det bare lige om det skal være en 1.4 motor eller en 1.6 hehe

• #17   17. apr 2012 Vi har en Kia 1.4 men har fortrudt vi ikke valgte en model størrer den er lige lille/kedelig nok

Kommentér på:
Kia Rio VS. Hyundai i30

Annonce