{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løn som ufaglært handicapmedhjælper?
  • #1   17. apr 2012 Har du søgt overenskomsten på google..???

Mener den er 117 kr eller deromkring.. Tillæg kan jeg ikke lige huske..
    Og der kan være forskel på timelønnen fra kommune til kommune...

• #2   17. apr 2012 Så vidt jeg ved er handicapmedhjælpere ikke organiseret overhovedet. Og er da også nogle af dem, med de dårligste arbejdsforhold.

Lønnen er lav, arbejdstiderne ubekvemme og arbejdet tungt.

• #3   17. apr 2012 Ja det her er vagter både dag, aften og nat..

mener også det er 117-120 + tillæg på diverse tidspunkter.

det første gang jeg skal prøve at arbejde med sådan noget..så er spændt på hvordan det bliver..

• #4   17. apr 2012 Har du sørget for en god kontrakt, hvor dine arbejdsopgaver er præcist beskrevet?

Ellers vi jeg virkelig anbefale dig det :o)

• #5   17. apr 2012 *CH*
    Det er vist ikke så slemt mere... Det er selvfølgelig stadig steder hvor arbejdet er fysisk hårdt, men det må man jo gøre op med sig selv når man søger stillingerne.
    Og 3F lavede overenskomst på området tilbage i 2009...

• #6   17. apr 2012 Godt at høre, at der er kommet en fagforening på banen.

Det har været grotesk tidligere.

• #7   17. apr 2012 CH: jeg er tilkalde vikar..men har en masse intro dage hvor jeg bliver sat sammen med forskellige hvor jeg også lære at løfte rigtigt og stå og bruge ryggen rigtigt og lære at bruge de der lifter og sådan..

så har ikke nogen kontrakt hvorpå der specifikt står de forskellige arbejdsopgaver..

• #8   17. apr 2012 Er det som handicaphjælper eller afløser indenfor plejehjem eller hjemmepleje..??

• #9   17. apr 2012 handicapmedhjælper på et bo tilbud for fysisk og psykisk handicappede..
    men det er som tilkalde vikar..

• #10   17. apr 2012 Okay... Undrede mig bare over et det havde den titel - da jeg var det hed det noget andet, og lønnen var også forskellig.. ( Har været begge dele på samme tid) :o)

• #11   17. apr 2012 Kan godt være det hedder noget andet smiler. Det jeg ikl helt bevidst ved

• #12   17. apr 2012 Der er noget der hedder Dansk handicapmedhjælper forening eller sådan noget... de må da vide noget..
    jeg har selv været handicap hjælper... og det er et hårdt job...
    KAN være godt, men husk at pga mangel på regler eller uklare regler så bliver mange udnyttet...
    en af reglerne hedder: du skal gøre det som den handicappet VILLE ha gjort hvis han/hun kunne.. det vil sige.. hvis den handicappet VILLE ha malet mors hus så kom du bare igang.. der er ikke noget med helligdage, fri jul og nytår heller...

• #13   17. apr 2012 godt det ikke er privat du skal være..

• #14   18. apr 2012 Det ikke privat.

Jeg jeg har snakket med nogle andre tøser på min alder som er derude og de snakker pænt om det og har været derude som vikar i 2 år. Så tror det et okay sted at være..

Jeg får heldigvis grundig oplæring i at bruge lift, løfte, hygiejne osv og det første lange stykke tid er jeg ikke alene med andre vikare kun de fast ansatte og faglærte.

Mama Anita : hvor kom det fra ?

• #15   18. apr 2012 jeg arbejde som handikaphjælper. også ufaglært, som fritidsjob.
    det er kun hos en dame. hjemme hos hende selv. men er ansat og får løn af kommunen. min løn er på 116, og så er der tillæg efter kl 17 og yderliger efter kl 23. og så i weekend og på hverdage.

jeg er super glad for mit job, hun er så rask at hun selv går på toilet og i bad osv, og har en stand funktion så hun kan selv flytte sig fra stol til seng osv. så der er ingen løft eller andet fysisk hårdt arbejde.

det jeg laver er almindelige husligt arbejde, kører hende til møder og handler ind.

• #16   18. apr 2012 Michelle okay det lyder da rigtig godt smiley

Anita okay det må tiden vise hvad jeg får af erfaring smiley

• #17   24. apr 2012 Mama Anita:
    Nu vælger de fleste jo altså selv hvem de ansætter som handicap hjælpere i private hjem.. Og det gør de jo ud fra kriterier de har.. Synes det er noget værre bavl du lukker ud der..
    Og de steder jeg har været er der meget grundig oplæring inden man står alene...
    Og hvis du vil snakke faglighed og viden - så findes der dælme også rigtig mange uddannede der slet ikke er kompetente nok til at varetage deres arbejde, simpelthen fordi de mangler empati, og ofte egentlig ikke har overskud/gider arbejde med mennesker, og derudover sikkert slet ikke burde være bestået da de gik i skole.

• #18   26. apr 2012 Jeg startede i går på en oplæringsvagt med 2 forflytningsvejleder og vil sige at jeg var meget inponeret om hvor grundige de er med at lære fra sig..og de er stort set hele tiden 2 når det drejer sig om forflytning af beboerne..
    de ved godt jeg ikke er klar til at forflytte nogle selv endnu. så derfor ser jeg frem til de næste oplærings dage:)

• #19   26. apr 2012 Mama. Nu har de her borgere jo selvbestemmelsesret - så hvordan kan du sende skylden videre til handicap hjælperne - de kan jo ikke tvinge folk til noget de ikke vil.
    Og nu du har så lang erfaring, kan du så sige med ren samvittighed, at det ikke er sket i din tid, at der er forekommet liggesår, underernæring osv i hjemmepleje/plejehjem.?
    ( OG jeg vil lige tilføje at jeg er uddannet inden for faget..! )

Christina - Super fedt at du har fundet et sted der tager sig godt af dig og din oplæring.. :o)

• #20   26. apr 2012 Sige fra??? Hvad skulle de sige fra overfor? Og for mit vedkommende går den her debat da på at være handicaphjælper i privat hjem, og disse borgere har oftest mulighed for at kommunikere, og hvis de synes hjælperen ikke er god nok, kan de fyre dem.. Og i visse tilfælde er der også familie ind over de her ting.
    Og hvis man endelig skal finde nogen at give skylden, må det da bestemt være de folk der står for oplæringer..!!

• #21   28. apr 2012 Mama anita: ja det syntes jeg også..er sku blevet glad for at være der bare på de 3 vagter jeg har haft..nu skal jeg bare lære ikke at tage arbejdet med hjem..på den måde at jeg virkelig går og har så ondt af dem og det skal jeg jo ikke have..de fleste har jo aldrig prøvet andet..men når man selv er vant til et liv med så mange funktioner så det godt nok svært..

• #22   29. apr 2012 Ja det har du ret i. Det er blevet lidt bedre nu hvor jeg har set hvordan de enkelte beboer viser om de er glade eller utilfredse. Og hvis man kan regne med deres udtryk så har de det jo godt med den tilværelse de nu er i. Og de har jo aldrig prøvet andet.. Men håber da jeg bliver bedre til at koble arbejdet af ved hoveddøren som du siger.
    Der hvor jeg kan mærke t det rammer mest er ved de borgere der sidder i kørestol og er blinde og ikke kan snakke da de måske kun er 5-8måneder mentalt.
    Men når man så kan få dem til at flække af grin og smile bliver man jo helt varm inden i.

• #23   4. maj 2012 ja det har du helt ret i:)

Kommentér på:
løn som ufaglært handicapmedhjælper?

Annonce