{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.301 visninger | Oprettet:

Råd søges, mellemørebetændelse. {{forumTopicSubject}}

Efter en omgang med forkølelse, forstuvet fod, lungebetændelse, dårlig mave og halsbetændelse på mindre end 3 uger, så skulle man tro jeg havde taget min del.

Men i går måtte jeg se mig slået en mellemørebetændelse på højre øre. For sørensen det er ubehageligt.

Jeg har aldrig før været ramt af det, og kender ingen gode råd, så kom gerne med erfaringer og fif. Har mest lyst til at stikke en vatpind heeeeeeelt i bund, men det er næppe nogen god ide.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd søges, mellemørebetændelse.
  • #1   19. apr 2012 Hold da op du er hårdt ramt. Du skal da lige have et kæmpe god bedring fra mig.

    Mht mellemørebetændelse er der vist ikke så meget andet end at smertedække, selv om man ikke synes der er nogen virkning smiley
    Ørepine og tandpine er noget af det væreste. Jeg har pt tandpine, der trækker op i øret smiley

    Endnu engang god bedring smiley


  • #2   19. apr 2012 Penicíllin behandlig og massere af ipren og panodil til at lindre på smerterne.
    Får det selv af og til og kan dælme godt forstå at ungerne hyler. Det er så smertefuldt. Hvis ikke du er kommet i behandlig, så søg lægevagten og kom hurtigt igang så ikke din trommehinde den springer.


  • #3   19. apr 2012 Nete, hvor er dine forældres flyver nu? smiley

    Desværre er det en virus, ligesom alt det andet, så heller ikke her vil noget hjælpe smiley

    Lægen kiggede, sagde "det ser da godt nok noget træls ud der" og jeg kunne jo kun bekræfte at det også er træls. Blev tjekket og ingen bakterier. Så kun smertestillende og håbe der gik hul snart. Men jeg har altså ikke tid til at vente på "snart"

    Var det ikke bedre på mandag skal jeg kontakte en ørelæge med henblik på at få prikket hul.

    Det siver lidt af og til, men bare ikke nok, så lægen mente et dræn kunne blive nødvendigt. Jeg orker bare ikke mere nu. Trænger simpelthen til at få en ordentlig nats søvn nu.

    Pletpølsen, tak og god bedring til dig også smiley Skal vi oprette en gruppe for pineramte smiley



  • #4   19. apr 2012 Gitte, jeg spurgte om ikke man kunne få nogle dråber, men det sagde han niksen biksen til.

    Har været ved både lægevagten og egen læge.

    Har gang i Pinex og Ipren, men synes ikke det helt hjælper så meget som jeg kunne ønske.

    Når det siver lidt, er trommehinden så ikke bristet?


  • #5   19. apr 2012 Ja, lad os det.....

    Har desværre en betændelses byld ved en kindtand i ganen og det gør ret nalder smiley Har døjet on/off med det siden jeg tabte en plastfyldning i september og hvergang tandlægen har "pillet" bliver det lige en tand værre, for så at lette lidt igen. Desværre er der kun en uge mellem disse 2 tider, så smerten når ikke engang at fortage sig inden jeg skal langs igen . Øv bøv......

    Men mellemørebetændelse er måske værre endnu..... Har været der flere gange. Ikke noget at sige til små børn skriger sådan!
    Prøv det, det kan være det letter en smule smiley


  • #6   19. apr 2012 Nete, og hvor ligger den hangar? smiley Åh ja, en flyvetur ned til varmen, det må lige være det jeg skal bruge nu smiley

    Jeg var mildest talt ved at blive sindsyg da det startede i går. Jeg troede først, at jeg havde fået en alm. prop i øret af at hoste så meget p.g.a. halsbetændelsen. Men den forsvandt bare ikke, men blev i stedet værre og værre. Til sidst gik jeg bare rastløs rundt, hev i øret, prøvede at lave tryk og få luft igennem, men intet hjalp. Til sidst måtte jeg ringe til vagtlægen. Hun sagde at der ikke var noget at gøre, og at det kunne tage 3-4 uger. Da blev jeg da næsten desperat. Er du tosset, har allerede været syg i 3 uger, jeg orker ikke 3 uger mere.

    Kontakter egen lægen til morgen, i håb om at jeg kan få nogle dråber. Men det fik jeg ikke. Men jeg måtte ikke gå med det længere end til mandag.

    Når lægen taler om at der skal skæres hul, så må det vel være indre?


  • #7   19. apr 2012 Jeg var et rigtig ørebarn fra spæd til 5 år. Jeg havde altid betændelse, fik dræn og var konstant døv. Så fik jeg en omgang zoneterapi (ved ikke hvor mange gange) 14 dage i Tyrkiet og jeg har ALDRIG haft ondt i ørerne siden

  • #8   19. apr 2012 Gitte, ja det er altså upraktisk. Jeg er sikker på at dine små hustyraner ville kunne få mig til at glemme min elendighed lidt smiley

    Jeg indrømmer, jeg tudede lidt da jeg ringende til manden for at høre om han havde husnøglen da jeg skulle til vagtlægen. Kunne simpelthen ikke overskue mere sygdom og da slet ikke noget der gør så herre hamrende ondt. Måske jeg skulle prøve at skrige i stedet?

    Forstår absolut at små børn skriger når de har det smiley


  • #9   19. apr 2012 Julie så er det da til Tyrkiet i Netes forældres flyvemaskine jeg skal smiley

  • #10   19. apr 2012 Jeg tror nu, at det var zoneterapien der gjorde det. Men en tur til Tyrkiet lyder rarere

  • #11   19. apr 2012 Julie, jeg er sikker på det var varmen i Tyrkiet, de kolde drinks og de lækre strandløver der gjorde det smiley

    Zoneterapien kan jeg jo få her i byen smiley


  • #12   19. apr 2012 Hehe, ja forestil dig at stå i lufthavnen og køre sygesikringskortet igennem i stedet for dankortet smiley

  • #13   19. apr 2012 Jeg ser hvordan det er i morgen når jeg har sovet, og er det ikke bedre må jeg have fat i lægen og høre til de der øredråber.

  • #14   19. apr 2012 Jeg havde det i 4 uger, min læge mente at jeg var for gammel til at få noget imod det - jeg kunne intet høre på højre øre, og kun halv hørelse på venstre... De værste 4 uger i mit liv!

  • #15   19. apr 2012 Simone, puha det lyder ubehageligt. Jeg magter bare ikke flere uge på den har måde.

  • #16   20. apr 2012 To af mine børn er ørebørn - og de er blevet med antibiotika når der har været tale om bakterier - ellers ikke.
    Men ligegyldig om det er bakterier eller virus, så er det en rigtig god idé at behandle med næsespray og smertestillende - og så elevere hovedgærdet på sengen. Nr hovedet lægges på puden så stiger trykket i øret, så derfor skal man ligge med hovedet lidt hævet.

    Næsesprayen virker ved at åbne det eustakiske rør der går fra mellemøret og ned i svælget. Dets hovedfunktion er at ventilere mellemøret og dermed udligne trykket på begge sider af trommehinden - og næsespray hjælper med at udvide dette lilel rør.

    Hvor meget smertestillende tager du?


  • #17   20. apr 2012 Min mormor's husråd var, at man ikke må ligge øret ( ved ørepine) eller kinden (ved tandpine) mod en fjerpude. Det gør det kun værre.... Ved ikke om hun havde ret, men det husker jeg i hvert fald ofte på og synes det hjælper en smule smiley

  • #18   20. apr 2012 Jeg har næsespray, det sagde vagtlægen kunne hjælpe. Jeg har elevationsseng, og siddet op og sovet de sidste tre uger smiley

    Jeg har en latexpude, så ingen fjer smiley

    Jeg tager 6-8 Pinex og spæder op med Ipren.

    Det er ikke så slem når jeg holder mig i ro, men så snart jeg går rundt så går det galt igen. Jeg har en konstant susen og er øm nede ved kæben. Indimellem føles det som om en hamre en skruetrækker lige ind i øret på mig.

    Fik et råd om varm madolie, men er ikke meget for at hælde olie i øret.


  • #19   21. apr 2012 Har sgu bare så ondt af dig smiley

    Men sørg i hvert fald for at være smertedækket hele tiden og ikke først når du ikke kan holde det ud mere, men det lyder det jo også du er med den dosis du tager :-\


  • #20   21. apr 2012 Jeg forsøger at tage Pinex hver 6. time, og ind imellem må jeg lige tage et par Ipren. Jeg glæder mig skisme til det er slut.

  • #21   21. apr 2012 Hvor meget ipren tager du?

  • #22   21. apr 2012 Jeg tager 3-4 Ipren.

    Jeg synes ikke smerten er så slem lige nu, men hørelsen er blevet helt vildt underlig, ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men sådan metalisk, skinger agtig, og så er jeg svimmel.

    Der har ikke været snask fra øret siden jeg stod op igår.


  • #23   21. apr 2012 Jeg går ud fra det er ipren på 200 mg du tager.
    Man man gerne tage 400 mg hver 6. time - altså 3 gange i døgnet, men du skal være opmærksom på, at nogle får ondt i maven af dem og de kan give mavesår. Får du ondt i maven skal du stoppe med dem og gå til din læge.

    Pamolerne må du tage 2 stk af 4 gange i døgnet.

    Jeg synes du skal tage tabletterne på faste tidspunkter, så er man som regel bedst smertedækket.

    Hvis det ikke er blevet bedre efter weekenden synes jeg du skal gå til lægen igen - det kan sætte sig til betændelse - det har jeg oplevet med mine børn. Først var det en langvarig virus, men det udviklede sig til decideret mellemørebetændelse med tykt pus og så kom de i antibiotikabehandling.

    God bedring.


  • #24   21. apr 2012 Vil lige tilføje til Kennelmors indlæg - få en tid hos ørelægen og ikke den praktiserende. Jeg har døjet en del med mine ører - og jeg tager ALDRIG til en praktiserende læge igen med det problem - jeg er blevet decideret fejlbehandlet af to forskellige..

  • #25   21. apr 2012 Ja, det er 200 mg. Tager Pinex så godt som fast hver 6 time, for efter knap 6 timer forsvinder virkningen, og så stikker det igen. Så må Ipren lige hjælpe lidt indtil jeg igen kan tage PInex. Det føles som om der stidder en lille mand inde i øren og stikker med nål ind i trommehinden.

    Min egen læge har givet mig besked på at tage til ørelægen på mandag hvis det er ikke er bedre. Ellers skal jeg komme tilbage om 4 uger til en ultralydsscanning for at tjekke at det er helt i orden igen.

    Vagtlægen sagde bare at det skulle forsvinde af sig selv, men det har jeg dælme ikke tålmodighed til nu.

    Hvor er I altså bare søde at hjælpe og føle med mig smiley


  • #26   21. apr 2012 Hold da op hvad er det for en læge du har? smiley
    Jeg har haft mellemørebetændelse 5 gange på 5 år hvor det har gjort så ondt jeg har haft lyst til at skrige. Der har jeg taget penicillin, 800 mg, 1 tablet 3 gange dagligt hvor de virker med det samme.
    Sidst jeg havde det var for en måned siden ca men der havde jeg et lager af penicillin hjemme så behøvede ikk ta til lægen.
    Forstår slet ikk din læge siger du bare skal ta almindelig smertestillende. Det er vidst en der ikk selv har prøvet at have det!
    Kan du hører noget på dit øre eller føles det som en stor øreprop?
    God bedring ihvertfald


  • #27   21. apr 2012 Henriette. det er en virus, og så er der jo ikke rigtig noget der hjælper smiley



    Jeg kan godt høre, men det suser og mange lyde er helt forvrænget, i sær knitrelyde og ord med "s" og "t" bliver meget skarpe. Det startedes med at føles som verdens største øreprop, men nu føles det mere som vat og en der sidder og stikker med nåle.


Kommentér på:
Råd søges, mellemørebetændelse.

Annonce