{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Hvordan fungere det når man flytter fra hinanden? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er lidt på bar bund her ... jeg er ved at gå fra min kæreste, og vi har hus sammen ....lige nu ved jeg ikke om han bliver boende, eller vi begge flytter fra huset ...det kommer an på hans økonomi ...

men hvordan foregår det ...hvis han bliver boende? her tænker jeg på, hvis han skal købe mig ud? ...og jeg så skal låne penge til indskud til lejlighed?

Det samme hvis vi begge skal flytte, så vil vi flytte med en stor gæld ...vil der så overhoved være mulighed for at låne penge ?

Nogle der har lidt styr over dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fungere det når man flytter fra hinanden?
  • #1   27. apr 2012 CKH
    Da jeg i sin tid flyttede fra min eks mand, der købte han mig ud af huset.
    Derefter skulle jeg redegøre for min halvdel af fælles gæld og så var det overstået.
    Men som boligmarkedet er pt, så er det nok ikke nemt at sælge hus, så hvis den ene part har lyst og råd til at blive boende, så vil det være en god ting.
    Afhængig af hvor meget der skyldes osv, så kan du måske komme ud af det med en lille slat penge, som du så kan bruge til indskud osv.

    Men jeg ved det ikke. Taler kun ud fra egen erfaring


  • #2   27. apr 2012 Står i samme situation som dig. Vi har sat huset til salg, men det er utrolig svært at komme af med i disse tider. Jeg giver det et halvt år mere, så overtager jeg huset. Vil helst af med det, da jeg syntes det er for stort.

    Det er slet ikke sikkert der bliver noget at købe ud af. Det kommer jo an på, hvad i bliver enige om, og hvad ejendomsmægleren mener huset kan sælges for.

    Her er aftalen, at den der bliver boende efter de 6 måneder overtager huset kvit og frit. Den anden rejser uden en krone, men også uden gæld. Vi kan ikke få overskud på huset. Hvis vi er heldige bliver der et rundt nul, hvis huset bliver solgt. Træls, men det er der ikke noget at gøre ved.



  • #4   27. apr 2012 Jeg er heller ikke interesseret i at få noget ud af det, sådan skal det ikke være.

Kommentér på:
Hvordan fungere det når man flytter fra hinanden?

Annonce