2.733 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Briller- inden jeg brokker mig ;) Briller- inden jeg brokker mig ;)

Har normalt kontaktlinser, men fik igår mine nye briller hjem fra Synoptik. Havde glædet mig til noget at skifte med, da jeg har allergi pt og har lidt pres over linserne smiley
Men i morges skulle jeg så gå tur med petri med mine nye briller på. Puha. Sikke en oplevelse smiley Jeg følte mig 10 meter høj og faldt over små bump på jorden osv. det var meget ubehageligt og jeg blev helt svimmel. Har slet ikke lyst til at tage dem på igen smiley

er dette normalt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Briller- inden jeg brokker mig ;)
  • #1   10. maj 2012 Nej - det er rigtig uheldigt.

Du kan vænne dig til det, men gør du det, kan du risikere at fejlen på brillen gør, at du pludselig finder dig selv med hovedpine, rygsmerter, koncentrationsproblemer o. lign.

Så du må en tur tilbage til optikeren :o)

• #2   10. maj 2012 Nej det er det ikke er det samme styrke som dine kontaktlinser eller har du lige skiftet? Er det enkelstyrke glas eller flerstyrke?

• #3   10. maj 2012 Det er samme styrke som mine linser. er nærsynet og har bygningsfejl, men blev tjekket inden brillerne blev lavet og de skulle stadig bare være som mine linser smiley

• #4   10. maj 2012 Lige når jeg får nye briller, så er jeg også ved at falde over min egen skygge. Synsfeltet er ændret, og det skal man lige vænne sig til.

• #5   10. maj 2012 Vend forbi butikken og få en snak med dem

• #6   10. maj 2012 Sådan havde jeg det også, da jeg gik fra linser til briller, dit synsfelt er jo blevet ændret...Men vend det for en sikkerheds skyld med din optiker..

• #7   10. maj 2012 jeg havde det på samme måde, øjnene skulle lige vænne sig til det, og det kom ret hurtigt, men henvend dig endelig hos optikkeren, og få tjekket styrken, jeg har engang fået briller, hvor styrken passede, blot havde de lavet til - i stedet for +, så de kan tage fejl!

• #8   10. maj 2012 Hvis du har gået med kontaktlinser i lang tid uden overhovedet at bruge briller, så kan det du beskriver godt ske. Jeg har selv prøvet det, men jeg var så forberedt fordi min optiker havde spurgt til hvor lang tid jeg kun havde brugt kontaktlinser og derefter advaret mig om at det kunne føles mærkeligt med brillerne og sagt at jeg skulle passe på når jeg gik ned ad trapper og lign. de første dage.

Men ja...det samme kan ske hvis brillestyrken er forkert, så hvis du er usikker på om det er det ene eller det andet, så ville jeg foreslå at du lige ringer til optikeren.

• #9   10. maj 2012 Ringede lige til dem, hun sagde jeg skulle gå med dem op til 3 uger og så meget som muligt inden jeg "brokkede" mig. Har bare slet ikke lyst til at tage dem på og vælte rundt som om jeg er dopet smiley Syns godt de kunne ha advaret om det igår egentlig

• #10   10. maj 2012 Jeg synes også de burde have advaret dig, havde de gjort det, så ville du jo nok ikke have "brokket" dig. Det var da lidt fræk af hende at bruge det udtryk.

Forhåbentlig går der ikke 3 uger inden du har vænnet dig til brillerne. Ved mig gik der ikke mere end en 3-4 dage så vidt jeg husker.

• #11   10. maj 2012 Hold nu øje med spændinger i nakke- og hovedregion. Opstår der sådan noget - eller træthed/koncentrationsbesvær, så passer brillerne ikke til dig. Det kan være noget så banalt som en lille fejlslibning.

• #12   10. maj 2012 Prøv at gøre sådan her......... hver gang du skifter " syns-retning "..... ( kikker fra den ene side til den anden....... eller op og ned ....... så LUK øjnene .... ( bare lige ½ sekund ... lige i det øjeblik du skifter retning )

Det er det første man lærer i balletten . når man snurrer rundt ...... ha ha ha

Det hjælper meget lige i begyndelsen , når man får nye briller , med flerstyrke.............................. Gør det , både ude og inde..... så går det hurtigt over...

• #13   10. maj 2012 Jeg oplever det samme når jeg bruger mine briller. Bliver lidt "fuld" - har også fået at vide det er firdi jeg til dagligt bruger linser og ikke er vant til brillerne.

• #14   10. maj 2012 Jeg har også kontaktlinser og syntes generelt at mit syn er bedre med dem end med briller, afstande er en smule "off" og mit begrænssede synsfelt er generende. Jeg har kun briller på herhjemme, jeg bryder mig ikke om at have dem på ude i den store verden.

• #15   10. maj 2012 Du skal hen med brillerne og have dem målt igennem.
    Der kan sagtens have været sket en fejl!
    De kan have byttet glassene, læst styrken forkert, vendt læsefeltet på hovedet.
    Der kan være "sket" så meget.
    Jeg synes,det er en meget arrogant holdning at have.
    Det mindste de kan gøre er, ar måle dem igennem og se om det der er bestilt også er det der er "kommet".
    Der sker oftere fejl end man tror.
    Din beskrivelse lyder bestemt ikke normal.

• #16   10. maj 2012 Sådan havde jeg det præcis da jeg fik mine, samtidig med en god hovedpine, det gik væk efter en uges tid, hvor jeg brugte brillerne en time og holdte pause i 15 min.

Kommentér på:
Briller- inden jeg brokker mig ;)

Annonce