1.903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Når træningen går op i hat og briller.... Når træningen går op i hat og briller....

Ja... det gjorde den så i går...

Lanka var til NoseWork i halvanden time fra kl. 18-19.30, og jeg havde booket en nærliggende agility-hal bagefter, så drengene kunne komme ud og træne - i forventning om, at Lanka så var dødtræt (hun er trods alt 14 år) og bare ville lægge sig til at sove.

Men nææææeh nej.
Hun fik et hysterisk anfald, da jeg efterlod hende i bilen, og tog drengene med ind i hallen.
Hun faldt ikke til ro igen, så jeg var nødt til at hente hende ind.
Så blev hun bundet af ved sit tæppe - og fik endnu et hysterisk anfald, da jeg gik ud for at træne med Zeven..

Nå... tog hende med ud, og lod hende løbe igennem lidt tunneller, tage en slalom og over en balancebom, i forventning om, at SÅ var hun nok træt, og havde fået stillet sit behov for agility.
Dækkede hende af på hendes tæppe (det plejer at virke, når hun bare ikke er bundet) og tog Aqui med på banen... nåede halvvejs, og opdagede så, at jeg havde gang i synkronagility, med en Lanka, der var lige bag ham både over balancen, igennem tunnellen OG var på vej hen over springet...

Dækkede Aqui af - gik tilbage med Lanka - Dækkede Lanka af. Nåede at tage en halv bane mere, og opdagede så, at Lanka var i gang med at tømme min rygsæk...
Løb tilbage, fik flyttet rygsækken udenfor hendes rækkevidde.
Puttede hende ud i bilen, og gav hende lidt tørkost.

Ind igen... Nåede så lidt "back-træning" med Zeven, inden Lanka satte i som en sirene igen.
Prøvede at ignorere det..
Det lykkedes ikke...
Ud og hente hende igen. Lagde hendes tæppe op i en havestol (Det plejer også at hjælpe - der er ro på, når hun har fuldt udsyn) og bad hende hoppe derop og blive.

I gang igen med Aqui. Havde så pludselig en ekstra hund med igennem slalomen.
Sendte hende hen i stolen igen. Nåede ikke engang tilbage til Aqui, før jeg havde hende i hælene.
Prøvede en ny taktik. Dryssede lidt af hendes tørkost ud på tæppet, og satte hende i gang med at søge. Fik ro i max. 2 minutter...

Giiiissssspp jeg var træt, da vi kørte derfra.

Hvad er det lige, med de der gamle hunde, der fuldstændig er i stand til at glemme ALT om, hvad de har lært igennem livet - altså lige undtagen det, som de selv har lyst til? smiley smiley smiley smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når træningen går op i hat og briller....
Kommentér på:
Når træningen går op i hat og briller....

Annonce