{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.745 visninger | Oprettet:

Nogle der vil overtage 2 katte - Bengal katte? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg har en kollega der må tilstå hans fejlkøb.
Han har købt en ren Bengal hankan og en blanding heraf - De er begge kasteret og passet med vacciner.
De vejer henholdsvis 6 og 7 kg (hans Bengal er blevet lille af racen)

Min kollega bor i lejlighed, og dette er SLET ikke det rette for disse katte!

DERFOR:
Er der nogle derude som bor på en stor går med langt til vej/naboer, der vil overtage disse katte og give dem et langt og godt hjem?

Der kræves:
- Gerne børnefamilie
- Bo på stor gård/kattevenligt kvarter
- Gerne kende til racen's sind/behov, da det er meget aktive katte.
- Vil give dem et godt hjem resten af deres dage.

Findes der ikke et godt hjem til disse to, vil de desværre blive aflivet.
Han vil ikke give dem til hvem som helst, de skal ud til det rette hjem.

** Har du det rette hjem for dem? **

Send mig en PB, så videregiver jeg oplysningerne.

Tak fordi du læste dette igennem, håber der er gevinst.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle der vil overtage 2 katte - Bengal katte?
  • #1   12. maj 2012 Kan de være sammen med andre katte? -Jeg spørger da min bror har 4 katte det er indendørskatte og har fri adgang i hele hans hus samt han har bygget en kattegård til dem...

  • #2   12. maj 2012 At have sine katte til at løbe frit, hvis man bor laaaaangt væk fra en vej, naboer osv. så er det da fint...
    Ellers er en løbegård klart at fortrække smiley Så de ikke ender under en bil, mishandlet, til gene for andre, eller stjålet osv.

    Anne Sophie - Håber din ven findet er rigtig godt hjem til dem, og at han også har disse ting med i sine ´ønsker´ om et nyt hjem smiley I hvert fald hvis han vil dem det bedste...


  • #3   12. maj 2012 At have fritgående racekatte er at bede om at få dem taget.

    Det er en meget dårlig idé.


  • #4   12. maj 2012 Han sagde blot, at de meget gerne måtte komme ud til en stor gård med massere af plads.
    Det er meget aktive katte (især den rene Bengal).
    Kan godt følge jer i, at de ikke skal rende frit, det er måske lige lovligt risikofyldt.
    Men motion og aktivering skal de ihvertfald have :o)

    De kan med alle de har mødt - Er meget venlige, talende og inteligente.
    De har dog ikke været løs sammen med andre katte/hunde - Men de er hverken bange eller andet.
    De skulle være meget venligtsindet :o)


  • #5   12. maj 2012 Buller-Bassen. Det er ikke alm.katte, de har deres vilde gener i dem og vil ikke blive på en gård heller ikke selv om den ligger langt fra veje og naboer. de SKAL desv.holdes i bur hvis man vil være sikker på at de ikke stikker af eller bliver stjålet, og man skal self.tænke på at "buret" skal være ret stort igen pga.de har så meget af de vilde gener i dem.

    Jeg tænkte på om der ikke findes en klup for ejere af bengalske katte som kan/ vil hjælpe..
    Heller det end at de havner et forkert sted.


  • #6   12. maj 2012 Ja netop - De skal ikke have det forkerte sted.
    Jeg kender ikke selv til racen (eller katte generelt), men kan godt se at det nok er en meget duk idé at have dem rendende løs.
    Men de er meget aktive, og ville elske at have et stort voliere hvor de kan lege og give den gas.
    De skulle være meget talende og kærlige, hvis blot de får afløb for deres instinkter.
    De er desuden (så vidt jeg forstår) begge 2-3 år.

    Men hjemmet er meget vigtigt, at det er det rette - Ellers vil han hellere aflive dem.
    Og det synes jeg jo er spild af liv, så vil forsøge at finde det rette hjem til dem - Det MÅ jo findes :o)


  • #7   12. maj 2012 Tænkte lige på at en alm.huskat har et territorie på ca.1½ kvadrat km. Bengalske kattes territorie er helst sikkert meget større, jeg gætte nu, men jeg vil tro det er mindst 5gange større end vores huskattes og der er ingen steder i DK hvor folk bor så langt fra hinanden eller hvor man undgår stor veje osv.

  • #8   12. maj 2012 Det lyder ganske rigtigt, Anita.
    Så vi går efter nogle med et STORT voliere, hvor de kan færdes og nyde livet - Om vinteren er de dog meget indekatte, hvor de nyder sofaen :o)


  • #9   12. maj 2012 Fandt lige denne klup der er danmarks ældste for disse katte :
    www.bengalklubben.dk
    Måske de kan hjælpe.


  • #10   12. maj 2012 Anita- De er avlet så langt ud, at de der ´vilde´ gener SLET ikke er hvad de har været... Så hvis de er neutraliseret, så er jeg ret sikker på de godt ved hvor deres madskål er....
    Og man kan gøre sit til, at have/grunden er rigtig spændende at være på for sådan en fætter....
    Der er racer der er mere ´vilde´ end en bangle idag, som udemærket kan finde hjem....
    Jeg har en veninde der bor uden i en skove, med MEGET langt ud til vejen, og hun har efterhånden 12 af den race MED stamtavle, og det har ALDRIG været et problem smiley


  • #11   12. maj 2012 Hun er meget heldig så, for dem jeg kender som har og har haft bengalere siger at de har for meget vildt i sig til at de burde holdes som husdyr.
    Men sådan er vi jo så forskellige...
    Men self.ved alle dyr især katte hvor madskålen er, men prøv ikke at overbevis mig om at de er tammere eller ligeså tamme som alm.huskatte, for det nægter jeg at tro på. :o) Jeg ved godt at de er kærlige og kælne men det er som med alle katte på DERES premisser. :o)


  • #12   12. maj 2012 har sendt dig en pb

  • #13   12. maj 2012 Bulle-Bassen - Kender din veninde ikke nogle, der kunne tænke sig sådanne to missere? :o)

  • #14   12. maj 2012 Har i kontaktet opdrætteren? Rigtig mange opdrættere vil gerne tage deres katte tilbage igen. og vil gerne godkende kommende ejer

  • #15   12. maj 2012 Ja sådan er alle katte...
    Men hvis du tager 5år tilbage, så havde bengal katten ikke et særlig godt ry på udstillinger... Nu er det ikke særlig tit man ser en der er sur. smiley Den havde også ry for IKKE at være en børne/familie kat....
    Men jeg vil nok sige, at det også kommer an på hvilket opdræt katten kommer fra... Jeg kender 2 opdrætter, som jeg også har været meget på udstillinger sammen med, og deres katte kan SAGTENS være udekatte, HVIS altså det er laaaaangt fra en vej osv. de er SÅ milde, men der er krudt i røven på dem...


  • #16   12. maj 2012 Ann-sophie- Jeg vil da gerne undersøge det smiley
    Men som mor til katja skriver, så kan han også lige kontakt opdrætter....


  • #17   12. maj 2012 Aner ikke om han har kontaktet opdrætter, det har jeg intet med at gøre. :o)
    Men formoder han har helt styr på det, siden han siger som han gør.
    Desuden er den ene jo en blanding, så der står næppe en opdrætter og vil tage den tilbage?
    Men det blander jeg mig ikke i, jeg fokusere blot på at finde et godt hjem til dem.


  • #18   12. maj 2012 Men den med tavle kan det jo godt være at opdrætter vil tage tilbage...

  • #19   12. maj 2012 Han har talt med opdrætter - Og de vil ikke tage dem retur.. :o/

  • #20   12. maj 2012 Bulle-Bassen. Det har du ret i og mine oplysninger er desv.ikke fra igår :o) men nogle år gamle, så det lyder da kun godt at det går den vej med kattene. :o)

  • #21   12. maj 2012 Helt ærligt, selv en bengaler kan lære at gå ude. Jeg fik en bengaler, steriliseret hunkat på 6 år, sidste efterår, hun var inde det første stykke tid, men går nu ud og ind som det passer hende. Selvfølgelig er en bengaler en ret speciel kat - på godt og ondt.
    Udover vores bengaler har vi en skovkatteblanding, som vi hentede for 1 år siden, steriliseret hunkat på 4 år, hun var også inde det første stykke tid, men går også ud og ind som det passer hende.
    Jeg kunne eventuelt være interesseret i de to katte, men skal lige have det afklaret med min familie først (udover de 2 ovennævnte katte har vi også en gammel huskat og 3 maltesere:-)


  • #22   12. maj 2012 Anita- Dem jeg kender, de avler rigtig meget efter temp. (og udsende selvf.) Men det går bestemt den rigtige vej, så det er super godt for racen!

  • #23   12. maj 2012 Lise-Lotte - Ja vend endelig ret7ur asap, hvis de er noget for jer.
    Det bliver min kollega der giver jer et kald, da beslutningen selvfølgelig er hans. Jeg er blot mellemled :o)
    Send mig en PB med tlf. nummer/mail, så giver jeg det videre til min kollega.

    Tak fordi I alle hjælper, håber de to fyre finder et dejligt blivende hjem.


Kommentér på:
Nogle der vil overtage 2 katte - Bengal katte?

Annonce