{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Alkoholiker - Den svære snak... {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver dette indlæg, for at hjælpe min kæreste Martin..

Hans far er dybt alkoholisk, og har været det så længe Martin kan huske..
Ham og hans storbror har nogle gange, prøvet at sige lidt til ham, men uden resultat.. Han nægter simpelthen at han har et problem..

Men nu kan de ikke trække den længere, med den alvorlige snak.. Det sidste års tid, er det gået uhyggeligt ned af bakke..

Han spiser intet, og når han en sjælden gang imellem gør, bliver han så dårlig.. (opkast og diarre)
Han er begyndt at ryste helt vildt, glemmer alting, og taler ikke sammenhængende..

Han arbejdede indtil for nylig, som social og sundhedshjælper, på et plejehjem. Men dette har han også fået spoleret.. Han siger selv at han sagde op "fordi han ikke kunne holde hønsegården ud", men sagen har vist sig at være en helt anden..
Vi fandt et referat af en samtale de havde haft med ham, og der stod:

At han havde glemt en beboer (ved ikke hvor)
At han havde givet en beboer forkert medicin
At han ofte forsvandt i arbejdstiden, for f.eks, at gå i Fakta eller på grillen
Og sidst men ikke mindst at de havde fundet ud af at han drak i arbejdstiden.. smiley En gang var han så fuld at en kollega måtte køre ham hjem..

Både Martin og han's bror, men også mig og broderens kæreste, er dybt chokerede og rystede..

Derfor har vi besluttet at stille ham et ultimatum.. !

Men hvordan griber man det an, når manden NÆGTER at have et problem??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alkoholiker - Den svære snak...
  • #1   12. maj 2012 Få hjælp af en professionel.

• #2   12. maj 2012 Det Louise sagde.

• #3   12. maj 2012 ENIG med Louise
    Der er vist et par foreninger der kan hjælpe med præcis det !

Det er frygteligt at leve med en alkoholiker i nær familie - så ødelæggende smiley

• #4   12. maj 2012 Tja.. Jeg har kæmpet en del med det samme.. Bare med en kæreste der røg hash hver dag..

Desværre fandt jeg aldrig en løsning.. Hvis folk ikke vil indse de her et problem, så kan man ikke tvinge dem..

Men 1 ting i skal tænke meget over og gøre jer klart.. Hvis i stiller ham et ultimatum - så skal i også stå ved det 110% og virkelig holde det.. Og i skal gøre jer klart at chancen for at han indser sit problem fordi i stiller ham et ultimatum, er meget lille..

Hvis jeg var jer, ville jeg nok gøre som Louise skriver, og søge professionel hjælp - ihvertfald så i kan få råd og vejledning, INDEN i gør noget..

Her er en side som hjalp mig mht. Hashen og det at være nær til en der ruger hash og er afhængig.. De har også Om alkohol.. Måske den også kan hjælpe jer :O)

http://www.dcaa.dk/index.php?option=com_bookmarks&Itemid=33

• #5   12. maj 2012 Jaaa det var jo også mit umiddelbare bud.. Men lyder ikke til at Martin + bror syntes om det.. De er meget flove over det, og det er et kæmpe tabu for dem.. Så bare det at de snakker lidt om det, er et kæmpe skridt..

• #6   12. maj 2012 Min egen far er tørlagt alkoholiker, (nu på 6. måned - SÅ FLOT FAR), så jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan de har det.. Han har dog aldrig nægtet at han havde et problem..

Men vil prøve at overtale dem til at få proff hjælp..

• #7   12. maj 2012 Maria: Hvis de vil have deres far ud af misbruget, og vil have ham til at anerkende at han har et misbrug, er de også selv nødt til at erkende at han har det og at hjælp er den eneste vej ud.. :O)

Sp hvis de vil se et positivt resultat er de nødt til selv at abne op.. Hvis de selv er lukkede og flove, så er deres far det jo helt sikkert endnu mere og måske netop også derfor han nægter at anerkende sit problem

• #8   12. maj 2012 skynd jer at hjælpe ham inden det for sent,vi har lige mistet min søns far af samme grund,vi tog for 1 år siden ham med til et møde på alkohol klinik og der tilbød de ham at han kunne komme ud på psyk med det samme til afrusning så vi kørte ham derud,han var der i 4 dage og så hjem ,han fik antabus og samtaler 3 gange om ugen på klinikken både alene og med os,vi støttede ham i alt for det var frygteligt hårdt for ham, hans krop havde givet op han kunne ikke spise alt kom op igen,han nåede at få knap 1 år ædru og kun 47 kg til sidst,han faldt om for 3 gang i kramper men sidste gang vågnede han ikke igen;;;((( så grib fat i ham og hjælp ham,for han kan ikke selv, hvis du har brug for at høre spørge mere så send en pb, flot du gør noget for at hjælpe ham,det et kæmpe hårdt arbejde som måske ikke lykkedes;;((

• #9   12. maj 2012 Vi bor i Vissenbjerg, på Fyn, er der nogen der har et forslag til et sted vi skal søge hjælp?

• #10   12. maj 2012 Jeg er ked af at sige det.. Men Hvis han ikke vil indse at han har et problem og ikke vil hjælpes på nogen måde, ja så er der ikke noget at gøre..
    Jeg har kæmpet med sådan et menneske HELE mit liv og der var intet at gøre, før den dag hun selv indrømmede at problemet var der..

Desuden så mener jeg ikke at antabus er en holdbar løsning overhovedet! Jeg har kun oplevet at der kan drikkes uden om den! øv!

Hvis i skal have nogen forhåbninger om at åbne øjnene på manden, så gør noget drastisk som får ham til at indse at der er et problem med hans drikkeri!

• #11   12. maj 2012 Maria: Prøv at ring til dem her, de kan med garanti hjælpe jer :O) http://www.blaakors.dk/Default.aspx?ID=5235

• #12   12. maj 2012 antabus kan være en hjælp hvis man får hjælp og støtte hele vejen igennem, men ja de skal selv være klar til det,er selv vokset op med en far der var alkoholiker og så 23 år med min mand der sluttede sit liv for få mdr siden:((

• #13   12. maj 2012 Min elskede: det gør mig virkelig ondt at høre :O( Ingen ord kan lindre din smerte, det gør ondt og kun tiden kan gøre smerten mere tålelig :O( Jeg håber du klare den, stakkels dig og din søn :O(

• #14   12. maj 2012 helena e,,, tusind tak hvor er du sød,ja det hårdt at se en man elsker gå helt ned, han kunne ikke klare livet uden øl desværre,og drak osse nogle gange på antabus, det stadig så uvirkeligt for os,han blev kun 51 år,jvi fandt ham 2 gange på gulvet hvor han var gået i kramper ambulancen hentede ham begge gange og han kunne ikke kende os eller tale,men langsomt kom han op igen,men 3 gang faldt han om og blev fundet død på sit arbejde ;;(( det værste er at se min søn der er gået helt ned psykisk,vi har kæmpet og hadet og elsket ham i alle de år og pludselig var det slut;;((

• #15   12. maj 2012 Min elskede: Jeg kan slet ikke forstille mig den smerte i må føle og især din søn nok.. Jeg mistede 2 søstre da jeg var 7 år.. At miste gør ufatteligt ondt og det tager virkelig lang tid at komme videre med livet og få smerten på afstand.

Jeg tager mig stadigvæk en tudetur engang imellem og synes livet er dybt uretfærdigt og mærker mit savn til dem.

Jeg har ikke ord.. Der er ikke nogle ord der kan trøste dig og lindre din smerte. Jeg kan sige en masse, men det hele lyder så tomt. Jeg kan kun sige at jeg føler med jer og det smerter mit hjerte. Både for din mand som må ha haft det virkelig elendigt, for dig som har stået på sidelinjen og prøvet at hjælpe og kæmpe, har raset og smertet og glædet og grædt.
    Jeg føler for din søn som nu skal igang med en ny kamp.. At komme sig over tabet af sin far, efter at ha kæmpet hele sit liv med ham og for ham :O(

Øv den smerte :O(

• #16   12. maj 2012 Som mange andre nævner, kan man ikke tvinge alkoholikere til en hatfis - de skal først selv erkende problemet..

Jeg tænker bare om I er klar til at cutte al kontakt med ham? Det er afsindigt svært og har selv prøvet men kunne ikke holde det ud...
    Selv har jeg et meget nært familiemedlem der drikker tit, og jeg har så valgt at leve med personens problem - og ikke ville snakke/se personen påvirket!

Men jeg kan godt se at når han er SÅ langt ude er det skræmmende - jeg tror ikke I kan klare det selv, I bliver nødt til at få råd og vejledning af professionelle.. Der er mange sider/tlf numre som: (link fjernet)
    http://www.danskmisbrugsbehandling.dk/paaroerende-til-alkoholikere/

• #17   12. maj 2012 Jeg er selv barn af en alkoholiker og det er det værste der kan ske både for personen selv, men sandelig også for de personer, der holder af den pågældende person. Mit råd til jer er meget simpelt - søg hjælp. Men først og fremmest skal han indse, at han har et problem for i sidste ende er det kun ham selv som kan redde ham selv. Ofte er det noget psykisk som ligger bag hele "redeligheden" og en vigtig brik i hele puslespillet er at finde ud af, hvorfor den pågældende person er kommet så langt ud. Han skal indse, at han står til at miste alt, hvis ikke han ændrer sit liv og dernæst søg hjælp..

• #18   12. maj 2012 tak igen helena, det hjælper meget når en som dig er så medfølende blir helt rørt tak,,, puha at miste 2 søstre det jo frygteligt,har selv mistet 2 brødre den ene var narkoman desværre,men ja livet skal gå videre,lige nu er det bare som om det ikke går videre, vi troede på ham den her gang men nej ,kan ikke lige skrive mere lig nu græder igen sorry og tak helena.

• #19   12. maj 2012 Min elskede: Du har fuld forståelse herfra smiley Hvis du føler for det er du velkommen til at skrive til mig PB :O) Lytter gerne hvis du har brug for at snakke..

Jeg kender smerten omend den ikke er helt den samme, så er det begge mennesker man virkelig elsker og det gør ufatteligt ondt..

I er i mine tanker smiley

Et stort virtuelt knus fra mig :o)

• #20   12. maj 2012 Jeg har lige snakket med dette behandlingssted: http://www.mollen.dk/alkoholbehandling
    Og de er klar til at tage ham med det samme, hvis han går med til det..
    Så nu skal vi ha taget den snak med ham!

Jeg læser mig lige igennem hele tråden, og så skriver jeg igen smiley

• #21   12. maj 2012 Maria
    Kan du evt. få råd og vejledning der? For jeg tror det vil være godt at tage en repræsentant med ud til ham smiley

• #22   12. maj 2012 Ja, de tilbød at der kunne komme en af deres behandlere med ud og snakke.. Det hele lød bare rigtig godt..
    Så nu skal vi lige have undersøgt økonomien i det.. Det koster 72.000, men man skulle kunne søge hjælp hos en fond...

• #23   12. maj 2012 72.000???

• #24   12. maj 2012 Nu som: Jep.. 72.000...

Rikke: Jeg tror ikke man finder sådanne 5-6 ugers ophold gratis? Men gerne link, hvis jeg tager fejl..

• #26   13. maj 2012 Få fat i Blå kors eller Lænken, de har folk der kan støtte jer i den svære samtale og ofte er deres overtalelseevne bedre end familien, har selv været sådan en person der tog ud til familien og hjalp

• #27   13. maj 2012 Det var dog en sindsyg pris!

• #28   13. maj 2012 Hvis ikke folk selv vil hjælpes kan de ikke hjælpes smiley

Hilsen datteren af en alkoholiker smiley

• #29   13. maj 2012 Prisen er som den er. Har selv haft min far indlagt på afvænningsklinikken Bakkedalgård, og der var prisen også deromkring.... Han var der så i ½ år. smiley Det var saftsuseme dyrt....

Muligt at det offentlige tilbyder gratis behandling, men det er virkelig dårligt. Fx sådan noget med at komme på en misbrugsklinik 2 gange ugentligt og spise en pille....
    Det forsøgte min far også, men det er simpelthen for nemt at falde i.

Håber for jer at det lykkes.... Desværre var min far så skadet af alkohol, at hans hjerne aldrig kommer til at fungere ordentligt igen, og han er i fuld gang med at drikke sig ihjel...

• #30   13. maj 2012 camilla,,, ja du har ret i det ikke er godt bare at komme på en klinik 2 gange om ugen plus en pille,men hvis personen har fuld opbakning fra sine nærmeste hver dag ja døgnet rundt så kan det lykkedes,men det er ikke den bedste løsning,vi havde ikke råd til den dyre løsning,;;((

Kommentér på:
Alkoholiker - Den svære snak...

Annonce