821 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Til jer der er glad for havens fugle. Til jer der er glad for havens fugle.

Husk at vand i haven gi`r 30% flere fugle.
Og nu hvor der er unger der pipper i kasser og krat, så læg lidt foder ud.
Så kommer de måske tilbage næste år, og glæder dig/jer med deres familier.
Er du til fuglekasser med stil, så er der en rigtig god netside med flotte fuglekasser mm.
Jeg må ikke reklamere her, men googler du vilvara, så kommer den!!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer der er glad for havens fugle.
  • #1   17. maj 2012 Jeg hader fugle i haven - har du et råd til at holde dem ude? *GG*

Har et solsorte par der kommer og yngler i min hæk flere gange på en sommer og hver gang de kommer, så skal jeg vækkes kl 2-3 om natten, af en hund der kradser mig i ansigtet, fordi hun skal ud og jagte fugle ;D

• #2   17. maj 2012 åååhr Tinna du er da også så saaart......det er da deeejligt med solsortesang og klatterne på bil og vinduer fra duerne......kan da sleeet ikke undvære fuglene her, trunte eelsker at jagte dem.......

• #3   17. maj 2012 jeg køber generelt færre poser kattemad i fuglenes ynglesæson.

• #4   17. maj 2012 Elsker " mine " fugle i haven...... jeg har musvitter... blåmejser...solsorte...dumpapper...rødkælke.... skader.... duer.....fuglekonger..... gråspurve og nogle andre jeg ikke rigtig ved hvad er .....

Jeg lægger afredt hundehår ud til dem ( til deres reder )..... jeg fodrer dem..... og er superglad for allesammen.... :o)

Mine hunde kan sidde længe og kikke på dem.... selv når gråspurvene hopper ned på terrassen ... rører de dem ikke ( kikker kun på dem ).... for jeg har sagt det er MINE fugle...... *GG*........

Og så har jeg 2 egern der kommer og spiser... ( den ene er " tam ".... den spiser nødder af hånden.......:o)

• #5   17. maj 2012 Lilly har dælme mange solsorteunger på samvittigheden, når de falder ud af reden og ikke kan flyve. Nej eksistere ikke i hendes verden, når der er pipfugle i haven *GG*
    Og hun nøjes ikke med at sidde stille og kigge - hun skriger og piver for at få dem ned i hendes mund.

Indendørs småkravl og fugle kan hun sagtens forstå hun ikke må røre - men ikke udendørs.

• #6   17. maj 2012 SLUDDER.... TINNA....Det er ikke Lilly's skyld...... de flyver selv ind i munden på hende......... SE SELV HER....... igen..... ha ha ha

(link fjernet)

• #7   17. maj 2012 Jeg er sikker på at hvis Lilly kunne se det billede, så ville hun elske det og spørge hvorfor hun ikke fik lov til at gøre det smiley
    Godt Mette Fugl fandt et mere sikkert sted at bo *GG*

• #8   17. maj 2012 ha ha, her er tezza kommet ind med en fugl.
    (link fjernet)

• #10   17. maj 2012 HAHAHAA!! ALT for godt, NITTIB *GGGG*

Nå - elsker alle fuglene, fodrer hele året rundt. Har et væld af forskellige arter lige fra gøg, ugle til skovspurve og vipstjert.

Vi har vand rundt omkring i haven - både på den naturlige måde i trærødderne, men også i små fade, som pindsvinene egentlig var tiltænkt.

Vores have er et mekka for mange fugle - den er stor, har tætte buske og krat, har "skov", har store træer, mindre træer - så det tiltrækker rigtig mange arter henover året. De mest spetakulære er alle sjaggerne når de samles om vinteren for at gå bananas i æbleresterne *GG*
    DE larmer!!

• #12   17. maj 2012 Mamma: Du kommer bare og træner det ud af Lilly - jeg har prøvet i 8 år, hehe ;D

Og det er tiltrods for at hun har boet sammen med fugle & gnavere hele sit liv. Der er hun helt igennem terrier og vil bare slå ihjel.

• #13   17. maj 2012 jeg <b> eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelsker </b> ALLE fugle og dyr !!! smiley ALLE *GG*

• #14   17. maj 2012 Mamma: Jeg har aldrig trænet det med Silas, men det ligger bare ikke til ham smiley hunde er meget forskellige

• #15   18. maj 2012 Ville super gerne have vand i haven i form af en lille sø, men med min store klump af en lab, kan det ikke lade sig gøre, for hun ville bruge den som swimmingpool konstant!

Sjovt, som I fortæller at jeres hunde tager fugle - Trøffel er særdeles omsorgsfuld:-) - hun henter mig, hvis hun har fundet en fugleunge, der er faldet ud, eller en fugl, der er fløjet ind i vinduet - det er ikke fordi jeg kan gøre så meget, andet end at sætte dem væk, hvis de ser ud til at kunne overleve, eller kalde på kattene, hvis de ikke kan reddes:-/

Engang sad der en hareunge i vores have, som øjensynligt ikke havde særligt udvikledede overlevelsesstrategier, for den sad bare - Trøffel løb hen til den, og vidste så ikke hvad hun skulle, så hun satte sig ned og kiggede skiftevis på mig og på haren - indtil den stille og roligt tøffede væk - et par gange er det samme sket med rådyr (tror der er flere rådyr end fugle i haven) - dog ikke så tæt på - men hvor hun bare har klasket måsen i jorden og kigget... - Det er altså lidt snuttet:-)

• #16   18. maj 2012 en sø? mindre kan også gøre det. Fuglene bader ikke i en sø. De vil helst have noget hvor de kan stå i. Et lille fad ell. lgn. en underskål til en stor urtepotte er rigtig god. God bund og en bred kant.

• #17   18. maj 2012 Ååååh, jeg ville ELSKE at have fugle i haven!..

Men, da jeg ikke har en have, går der nok lidt tid endnu, inden jeg kna prale med fugle smiley

• #18   18. maj 2012 men du kan godt fodre.
    http://www.vivara.dk/product/id=385/vindueskurven.html

• #19   18. maj 2012 Doggymom,
    det må vi desværre ikke hvor jeg bor smiley Og her er så mange måger, som bare ville æde det, og jeg synes nu at småfuglene er hyggeligst.

Kommentér på:
Til jer der er glad for havens fugle.

Annonce