920 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Råd søges angående gravid søster Råd søges angående gravid søster

Endnu engang har jeg brug for andres mening om tingene smiley

Først vil jeg lige sige at min søster og mit forhold er sådan lidt op og ned.. Har det ikke specielt godt med hende, men hjælper hende når hun har brug for det osv...
Det forholder sig så sådan at for lidt over 2 år siden fødte min søster en lille dreng.. Da hun fandt ud af det levede hun sammen med faren til barnet og alt var jo bare fint ... deres økonomi var noget lort, men efter min søster havde været syg med kræft og fået af vide hun ikke ville kunne få børn, ville hun ikke have det fjernet (også forståeligt)
Min søster og jeg havde lavet en aftale om at hvis hun nogensinde fik et barn og omvendt skulle vi være gudmødre til dem.. Det skulle jeg så ikke til min lille nevø, da hun hellere ville have en eller anden random gut til det... hmm okay så tænkte jeg den gang og var selvfølgelig skuffet!

Efter min lille nevø var døbt gik der ikke længe før de gik fra hinanden og kan næsten ikke udstå hinanden...

I december mødes de så til en fest og dyrker sex, hvor min søster så bliver gravid IGEN.. Selvom kommunen havde sagt at begge børn ville blive fjernet hvis hun blev gravid igen, vælger hun så at beholde barnet...
Jeg og resten af familien støtte absolut ikke op om dette !!
Min søster og eks kæreste hader stadig hinanden og beskylder hinanden for alverdens ting (og politianmelder hinanden)
Nu har min søster så spurgt mig om jeg vil med til fødslen + være gudmor ... Sagde så ja - hvilket så har resulteret i, at hun behandler mig som om jeg var faren til barnet! jeg skal med til ALLE scanninger og møder .... hvilket jeg bare ikke har tid til.. Jeg SKAL stå til rådighed DAG OG NAT (hvilket hun udnytter meget)
- Hun har altid været møg forkælet og tror alt bliver serveret for hende (for det gør mine forældre glædelig)
men nu har jeg det bare sådan... Jeg gider faktisk ikke være gudmor? eller med til fødselen .. Hun er bare alt for meget og var altid været det... men kan jeg være bekendt at springe fra og faktisk tage en del afstand til hende? På grund af hende lider jeg selv af depression og angst fordi hun køre sådan på mig dag og nat..

Jeg har ikke lyst til at såre nogen , men ved slet ikke hvad jeg skal gøre ...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd søges angående gravid søster
  • #1   23. maj 2012 Du skal bare sige det til hende som det er.. Du vil gerne være gudmor til barnet.. Men du har simpelthen ikke TID til at sende til samtlige scanninger, læge og jordemoder besøg.. og du KAN ikke stå til rådighed dag og nat..

• #2   23. maj 2012 Jeg ville sige at du bliver nød til at melde ud hvordan du har det også tage den derfra, ellers såre du jo dig selv :o/ Held og lykke med det.

• #3   23. maj 2012 Suzy, ja man ryster sgu på hovedet, stakkels unger og familien omkring dem, at søsteren udsætter dem alle for det her, finder det også ret egoistisk og slet ikke gennemtænkt :o(

• #4   23. maj 2012 Suzy

Da min søster var syg, glemte alle mig og når de så endelig huskede mig og snakkede til mig kom de bare med en kommentar om hvor tyk jeg var ... Det var det der startede mig depression og angst for at gå ud blandt folk ... Min søster har så bare fortsat det , ved at komme med små bemærkninger hver gang vi ses ... Og eftersom hun ringer så meget ses vi ret tit ...

• #5   23. maj 2012 Og så skal hun hele tiden fortælle hvor meget bedre hun er til alting i forhold til mig :-S

• #6   23. maj 2012 :o(

Tænker du har bedst af at holde noget afstand...

• #7   23. maj 2012 Nete, ja for hvad så hvis man har nogle kg for meget, det er jo ikke ens kg der gør en til den man er!

• #8   23. maj 2012 Nete, ja tit og ofte er det fordi de selv døjer med et eller andet mindreværdskompleks :o/

TS, jeg ville som før nævnt melde ud, også til de andre familie medlemmer, at det er sårende for dig, så kan man håbe sådan ting stopper og gør det ikke, så hold afstand for det andet er ikke godt for en selv.

• #9   23. maj 2012 -MGMGB nu som mor smiley - Har du læst søsteren har fået besked fra kommunen om at hvis hun blev gravid for anden gang, så ville både første og andet barn blive fjernet? Sry :o/ Men sådan noget kan man da ikke støtte op om....

• #10   23. maj 2012 Nu er jeg selv sådan pænt højgravid og synes da overhovedet ikke hendes opførsel er berettiget nogle steder!

Sig til hende at du 1. ikke vil finde dig i de nedgørende bemærkninger og 2. også har andre ting at lave end at springe på pinde for hende 24/7... Graviditet er ikke en sygdom og at hun vælger at tage nogle tåbelige valg må hun selv stå til ansvar for.. Så må du gøre op med dig selv om du vil være der for hende hvis hun får et reelt behov for det!

• #11   23. maj 2012 Tak for svar ! Det er rart at få nogle andre synspunkter på det ! smiley Jeg tror at jeg springer fra .. og tager afstand .. smiley Jeg vil ikke finde mig i det mere! smiley endnu engang tak alle sammen !

Kommentér på:
Råd søges angående gravid søster

Annonce