Påkørt kat {{forumTopicSubject}}
Hvem er det man ringer til, hvis man finder et påkørt dyr? - og er det forskelligt afhængigt af om det er levende eller dødt? - Tror nemlig at jeg vil få det indkodet på min tlf til en anden gang, for stod i dag, og anede ikke hvad jeg skulle gøre - og kunne ikke få fat i dyrlægen - og selvom de på svareren gav et nummer til vagtdyrlægen, havde jeg intet at skrive med, og kunne ikke huske nummeret de sagde (var ret meget i panik)..
Heldigvis var min nabo hjemme, som havde nummeret på én nede af vejen, der var jæger, som kom efter 5 min... - desuden var jeg ret sikker på ejeren, og han kom efterfølgende og hentede katten.
-Føj føj føj - har det så skidt, selvom det var godt at aflivningen skete så hurtigt - og må lige indskyde til alle på landet, at de skal passe på deres dyr, når landbruget er ude med deres gigantmaskiner!!
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
Ja eller bare når der kører biler. Tror ikke gigant landbrugsmaskiner tager så mange dyr som biler gør.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Absolut også biler - men når man bor langt ude og der ikke er trafik i nærheden, tænker man bare ikke så meget over den "anden" trafik:-/
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Føreren af tærskeren sidder så højt, at han ikke kan se katte på jorden, og kattene løber nemlig ikke til siden, men foran maskinen.
En af min vejbos katte kom for et par år siden slæbende sig hjem på forbenene. Bagbenene var klippet af i mejetærskeren på marken overfor.
Mange holder af samme årsag deres katte inde, så længe der høstes.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
apr 2007
Præcist det samme her -bagbenene var væk - her var det blot en slåmaskine, der havde klippet benene af den..
Ejeren af katten var frygtelig sur, og berettede om de rålam han fandt med års mellemrum med benene klippet af - og vandrede også dirkete over til landmanden med katten i en sort sæk for at vise ham resultatet....
Tror resultatet bliver at landmanden vil advisere før han kommer med maskinen - det snakkede han i hvert fald om... - der er ikke mange beboere i området, så det er ikke et større arbejde...
apr 2007
Har kodet det ind - for det er ikke altid, at man har en hjælpsom nabo ved hånden, som ved præcis hvem man skal kontakte...
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
Selvom du havde ringet 1812, så havde de spurgt om du evt. kendte en jæger der kunne aflive hurtigere, da der godt kan gå noget tid inden Falck er fremme.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.334
Håber ikke du får problemer med din oplevelse, glemmer aldrig da mine ene hest fik hoppet på en kat, den døde i armene på mig, det var godt nok fælt... Mindes stadig billederne fra den dag.
apr 2007
Det eneste problem jeg nok får, er at jeg ikke har lyst til at lukke mine egne katte ud igen - skal bare lige komme mig helt over det, og er - omend - glad for at den blev aflivet så hurtigt - og at jeg stod ved siden af og snakkede roligt til den imens... - den kiggede over på mig lige før...:-)
Påkørt kat