{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Har du hanhund + tæve? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer, der har en hanhund og en tæve der går sammen? I så fald; hvordan er jeres hanhunds adfærd?
- Er han vild, ivrig, ulydig eller andet?

Jeg har selv en hanhund, og jeg har ham mistænkt for at være generet af, at gå sammen med min tæve. Han er altid oppe at køre, og er meget ivrig efter at snuse til ALLE verdens dufte og det kan KUN gå for langsomt. Han har til tider vist aggressivitet overfor andre hanhunde, når han er i selskab med min tæve (hvis han er alene, er der intet). Han trækker som en gal og han kan ikke holde fokus ét sted mere end 2-3 sek. ad gangen. Han er meget stresset når vi går tur.
Han har været passet de sidste par dage (alene - uden tæven), og da jeg hentede ham igen var han fuldkommen rolig. Ingen stress eller noget som helst. Han trækker stadig på gå-turene, men der er ingen "panik", som der ellers altid er, når han er hjemme i vante omgivelser.

Har i oplevet det samme? Kan en tæve virkelig ændre en hanhunds adfærd så meget, på de punkter?
Er kastrering sidste udvej, hvis jeg gerne vil beholde begge mine hunde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har du hanhund + tæve?
  • #1   6. jun 2012 Hvordan arbejder du med det? Har du overvejet at kastrere ham?

• #2   6. jun 2012 Næh, min hanhund opfører sig fint og har ingen ejerfornemmelser over pigebarnet og er fin trænbar. Han er 15 måneder.

• #3   6. jun 2012 - Alle andres hanhunde går til gengæld agurk over hende :b

• #5   6. jun 2012 Hmm... Han virker bare som om, at han ikke har andet i hovedet end TÆVER. Ikke kun min tæve, men alle! Og min tanke var, at han måske blev frustreret af, at gå op af en tæve 24/7, uden at han nogensinde får lov til noget? smiley

• #6   6. jun 2012 Jeg har han + tæve, begge intaktte. Begge opfører sig ganske normalt (så normalt som sådan nogen kræ nu er;o)), undtagen self når Gaia er højløbsk hvor den så står på ferie for en af dem.

• #7   6. jun 2012 Jeg har pt. 1stk tæve og 1stk hanhund, Hanhunden ønsker ikke at andre leger med Malou når de er sammen. Ellers er det Malou der styrer hjemmet af de 2. Gonzo (hanhunden) skal snuse til alt når vi er ude, men jeg mener det ligger til at afmærke tæritorium. Jeg træner ham ofte med gå pænt i snor og med tiden er han faktisk blevet ret god. Jeg mener dog at alle hund skal have ret til at snuse da det for dem er at læse dagens avis.

• #8   7. jun 2012 Jeg har som sagt intet problem med at han snuser... Han trækker og er alt for ivrig efter at snuse - dét er mit problem + at han er meget "panisk", når vi er ude. Jeg kan slet ikke få ham til at kigge på mig, og han piber hvis vi står stille for længe. Han er meget utålmodig udendørs. Men ingen problemer derhjemme.

Kommentér på:
Har du hanhund + tæve?

Annonce