{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

akvarium... hjælp.... {{forumTopicSubject}}

ja nu har jeg så åbenbart også fået fisk... eller det vil sige min kæreste har købt et akvarium og nogen fisk..

synes bare at vandet er koldt iforhold til det jeg kan huske det vand der var ved min fars fisk.... varmelegmet siger 26 grader... er det ikke koldt..? eller kommer det an på hvilke fisk der er i...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  akvarium... hjælp....
  • #1   13. jun 2012 Det kommer an på hvilke fisk I har i akvariet og om der er planter mv.

Du kan ikke stole på den temperatur varmelegmet siger, I skal have en termostat i akvariet i den modsatte ende af varmelegmet.

• #2   13. jun 2012 okay takker:)

• #3   13. jun 2012 det var så lidt

• #4   13. jun 2012 Altså jeg vil lige sige, at 26 grader er helt normalt.. det er kun fisk som ex diskos og neon som gerne vil have 28-30 grader..

i realiteten kan de fleste fiske leve i stue temperatur, dvs uden noget varmelegeme overhovedet, så længe de er blevet tilvænnet over lang nok tid. det eneste du da vil se på dine fisk er at de er en smule mere inaktive end hvis de gik i 24-26 grader smiley

Der ud over skal du huske at dine fiks ikke kan tåle at leve i alm. vandhane vand. dvs du skal ud og have fat i noget nitrivec og aquatan ..

Aquatanen gør vandet mere blødt, da vores danske vand er meget hårdt og nitrivecen tilfører alle de gavnlige bakterier som nedbryder nitritten til nitrat, hvis disse bakterier ikke er til stede, (hvilket de ikke er i alm vandhane vand) vil dine fisk hurtigt blive syge og dø af nitrit forgiftning, som følge af fodring og skidning i vandet smiley

• #5   13. jun 2012 plus hvis du har invisteret i et ordentligt varmelegeme af god kvalitet så sviger den max 1 grad +/-

• #6   13. jun 2012 det er jo også stor forskel på hvordan du bare holder fisken, og hvordan du får den til at yngle smiley

• #7   13. jun 2012 Stort se alle fisk kan leve fint ved 26-28 grader, nogen kan klare mindre andre højerem men ligger du mellem 26-28 grader er det ok.

Alt efter hvad fisk skal du måske regulere varmen for de yngler.
    F.eks. Golden Spec. er 26 grader for lidt og 29 for meget, så der skal måske finjusteres hvis man vil ha yngel.

• #8   13. jun 2012 Skal vandet ik også iltes i mindst 24 timer inden fiskene kan komme i? Det synes jeg fik at vide da jeg havde fisk?

• #9   13. jun 2012 Mine gubbier og cherryrejer foretrækker 23 grader, de får finneråd og bliver syge hvis vandet er for varmt..

Gubbier kan godt lide fersk vand, men det er vist også de eneste fisk der sådan bryder sig om det =)

• #10   13. jun 2012 Så længe? Nå, er sgu da heldigt at mine overlevede - stakkels fisk:(

• #11   13. jun 2012 Nej - vandet skal ikke iltes inde, faktisk er det slet ikke nødvendigt med iltpumpe bare der er bevægelse i overfladen.

Vandet skal stå i 24 timer hvis man bare tager vand fra hanen, men man kan få sådan noget gråt at putte i (brugte vi også ved vandskifte) så kan fiskene komme i med det samme bare man overholder reglerne med at lade posen med fisk ligge i vandet i 15 min. så åbner man den og lade lidt vand sive i fra tanken og lader 15 min mere gå og så kan man hælde dem i.

Nu kan jeg ikke lige huske hvad det hedder til at putte i vandet, men skal nok skrive det når jeg kommer hjem.

Starter man ny akvarie med helt ren pumpe så skal det stå længere som MH siger, dog kan man igen bruge det til at putte i vandet og det er faktisk klar når det er godt fordelt.

• #12   13. jun 2012 Pumpen skal den være helt nede i vandet eller skal den over vandet...? Den pumpe der fulgte med har så en lang stang dims på som der kommer vand ud a igennem en masse små huller....

• #13   14. jun 2012 Det bedste er at have det der kommer vand ud af lige under overfladen.
    Du kan se om det passer når du fodre, hvis du putter fodder ned foran pumpen skal der gerne blæses af sted.

Den med det plasker ned virker også men du bliver træt af at hører på det smiley
    Vi kørte med vores 660L i flere år uden at der blev iltet eller plasket vand ned oven i, det fungerede bare smiley

Og det til at putte i, det det gør er det fjerne alle mineraler i vandet, og det kan med fordel bruges når du skifter vand.
    Og lige en anden ting, når du gør pumpens filter rent, så gør det kun når den begynder at kører markant langsommere og gør det i akvarievand, så du beholder bakterie ballancen.

Rense væsken hedder:
    Evolution Happy-Life: Liquid Filtering Medium
    Når det kommer i bliver vandet helt tåget, ser rigtigt fedt ud når det hældes ned foran pumpen smiley og fiskene tager ikke skade af det smiley

Kommentér på:
akvarium... hjælp....

Annonce